Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2021

Η Εκκλησία και τα «παιχνίδια εξουσίας» εν μέσω πανδημίας

Από την αρχή της πανδημίας βιώσαμε έναν συνεχή αρνητισμό της Εκκλησίας να συμμορφωθεί με τις επιταγές των ειδικών ιατρών που ειδοποιούσαν για τους κινδύνους από τον κορωνοϊό.

του Τάκη Γεωργακόπουλου

Πολλές φορές ιδεολογικοποιήθηκε αυτος ο αρνητισμός της ηγεσίας της Εκκλησίας και επενδύθηκε με ιδεολογήματα που αφορούσαν ακόμη και αυτή την μεταδοτικότητα του κωρονοϊού, την στιγμή που στην διπλανή μας Ιταλία πέθαιναν οι άνθρωποι «σαν τα κοτόπουλα»!

Η ηγεσία της Εκκλησίας και αρκετοί επίσκοποι ξεχωριστά επέμεναν δημόσια στην δοξασία τους πως ο κορονοϊός δεν μεταδίδεται με τη -λεγόμενη- θεία κοινωνία (!) προτρέποντας έτσι τους πιστούς να κοινωνήσουν, χωρίς ωστόσο να έχουν κι ίδιοι δοκιμάσει να πράξουν ανάλογα...

Στη συνέχεια αποδύθηκαν σε μιά αντιπαράθεση με το κράτος για τα περιοριστικά μέτρα που αποφάσιζε, αρνούμενοι, κατά μόνας, οι Επίσκοποι αλλά και η Ιερά Σύνοδος να δεχθεί πως είναι αναγκαία τα μέτρα αποστασιοποίησης και μέσα στους ναούς! Η επιπολαιότητα που παρουσιάστηκε στις τελετές Αγιασμού των υδάτων, τα Θεοφάνεια, ήταν το αποκορύφωμα της ανευθυνότητας όσων Μητροπολιτών ή και ιερέων διεξήγαγαν την τελετή χωρίς μάσκες και χωρίς αποστάσεις. Ούτε οι ίδιοι δεν διδάχθηκαν από όσα συνέβησαν κατά τον συνωστισμό στην Θεσσαλονίκη στην εορτή του Αγίου Δημητρίου...

Αν δούμε πιό βαθειά και με θεολογικό ''μάτι'' αυτές τις αντιδράσεις και αντιρρήσεις των ιερωμένων, θα διαπιστώσουμε πώς η ίδια η Εκκλησία με τη στάση της και τη συμπεριφορά της έδειξε απαξίωση στην ανθρώπινη ζωή, αδιαφορώντας ακόμη και για την ζωή του ποιμνίου της, των πιστών της που κινδύνευαν και κινδυνεύουν το ίδιο με τους μη πιστεύοντες, από τη μη τήρηση των υγειονομικών μέτρων και κυρίως των μέτρων ατομικής προστασίας, με προεξάρχοντα την χρήση μάσκας και την τήρηση των αποστάσεων.

Δείχνει λυπηρό, οι ηγέτες της θρησκείας να μην πρωτοστατούν αυτοί καλώντας (και) τους πιστούς να τηρήσουν τα μέτρα προστασίας που ελάμβανε η Πολιτεία, αλλά να αδιαφορούν για την ανθρώπινη ζωή και μάλιστα να αντιδρούν με σφοδρότητα στα εξαγγελόμενα μέτρα του κράτους, δείχνοντας έτσι πως έχουν αποδυθεί σε ένα παιχνίδι εξουσίας μαζί του, με στόχο ποιός θα κυριαρχήσει και τίνος η άποψη θα γίνει αποδεκτή από τους απλούς ανθρώπους.

Το ακροατήριο της Εκκλησίας ασφαλώς και ήσαν οι πιστοί, Ορθόδοξοι Χριστιανοί που έχουν και μιά πιό ιδιαίτερα στενή σχέση με την εκκλησία.
Καθένας όμως μπορεί να διερωτηθεί: Η Εκκλησία γιατί δεν νοιάζεται για την ζωή των ανθρώπων, των πιστών της;

Τόση πώρωση υπάρχει και τόση ιδεοληψία έχει φωλιάσει στα μυαλά όσων θεωρούσαν πως στην Εκκλησία δεν ''πρέπουν τέτοια μέτρα κοσμικά'' αφού κατ' αυτούς, το Θείον, το υπερφυσικό και υπερβατικό (θα) ήταν από μόνο του ικανό να προστατέψει τους ανθρώπους από την μόλυνση με Κορονοϊό;

Τα γεγονότα -δυστυχώς- διέψευσαν και τους πιό φανατικούς της θρησκευτικής ιδεοληψίας, αλλά καθένας διερωτάται, γιατί δεν μπορεί η Εκκλησία να είναι σύγχρονη και εκσυγχρονισμένη;

Τι είναι και τι ήταν αυτό που έκανε κάποιους Μητροπολίτες να αντιστέκονται σθεναρά στα προστατευτικά μέτρα του κράτους; Ο φόβος μπας και απωλέσουν την εξουσία τους πάνω στους πιστεύοντες;

Η υπόθεση της πανδημίας δεν μπορεί να ειδωθεί με θρησκειολογικό ''μάτι'' κι όσοι πίστεψαν σε αυτό είναι εκτός τόπου και χρόνου.

Τα ζητήματα λατρείας και θρησκευτικών τελετών ασφαλώς και αφορούν την Εκκλησία αλλά τα ζητήματα της Δημόσιας Υγείας αφορούν τους ειδικούς και το κράτος.

Η πανδημία και οι αντιπαραθέσεις που προκλήθηκαν με την Εκκλησία είναι ένας ακόμη λόγος για να προχωρήσει η διαδικασία διαχωρισμού Κράτους-Εκκλησίας και η Εκκλησία πρέπει να κατανοήσει (γιατί ως τα σήμερα έχει παρανοήσει) πως δεν μπορεί να είναι πάνω από το Κράτος και τις κανονιστικές του διατάξεις, ιδίως όταν πρόκειται για την δημόσια υγεία που αφορά και τους πιστεύοντες αλλά και τους μη πιστεύοντες.
Με τα ζητήματα περιουσίας ή άλλα οικονομικά, η Εκκλησία μπορεί να διαπραγματευτεί ότι θέλει με το κράτος,. Με την Υγεία των ανθρώπων όμως δεν μπορεί να παίζονται ''παιχνίδια εξουσίας'' και μάλιστα εν μέσω πανδημίας....
«Τα του Καίσαρος, τω Καίσαρι και τα του Θεού, τω Θεώ».

LEFT

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου