Δευτέρα 19 Οκτωβρίου 2015

Δύσκολο να «νηστέψει» ο Άνθιμος απέχοντας από τηλεόραση



Δεν έχει αφήσει «σταφυλάκι» των μίντια που δεν έχει τσιμπολογήσει ο Άνθιμος

του Απόστολου Λυκεσά
Στους βίους ασκητών αναφέρεται η περίπτωση του Μακάριου ο οποίος έγινε γνωστός τόσο για την μόνωσή του από τα ανθρώπινα όσο και κυρίως για την άγρια περιφρόνηση του σε κάθε τι υλικό, της τροφής συμπεριλαμβανομένης. Ήταν τέτοια η φήμη του στους λαϊκούς και η επιρροή που ασκούσε που οι επίσκοποι φρόντιζαν με κάθε τρόπο να αποφεύγουν να έρθουν σε οποιαδήποτε αντιπαράθεση μαζί του.
Σε μια από τις ιστορίες που διηγούνται για την ζωή του καταγράφηκε και μία κατά την οποία τα λαχταριστά σταφύλια που του πήγε κάποιος δώρο αυτός τα έδωσε αμέσως σε έναν άλλο ασκητή που διέμενε λίγο μακρύτερα από την σπηλιά του. Στιγμή δεν τα κράτησε, ούτε ρώγα δεν άγγιξε. Ο ασκητής αυτός όμως δεν μπορούσε και δεν ήθελε να φανεί κατώτερος του Μακάριου οπότε αρνήθηκε κι αυτός να γευτεί τα φρούτα και τα πήγε σε έναν άλλο λίγο πιο πέρα, αλλά κι εκείνος δάμασε την επιθυμία του και τα έδωσε σε άλλον και το ταξίδι των σταφυλιών συνεχίστηκε μέχρι που τελικά κατέληξαν και πάλι στον Μακάριο αφού κανείς δεν τολμούσε να γευτεί ότι αυτός είχε αρνηθεί.
Αληθινή ιστορία ή παραβολή λίγη αξία έχει και σίγουρα καμιά σχέση δεν έχει με την ιστορία βιασμού που έγινε γνωστή στο Παπάφειο ίδρυμα. Μόνο που στο Παπάφειο προεδρεύει ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος, γνωστός για την ακάματη δραστηριότητά του συνοδευόμενη από φλυαρία για ζητήματα που εκκινούν από τον σεξουαλικό προσανατολισμό και φτάνουν στις εκλογές (εθνικές και δημοτικές) και τα εθνικά ζητήματα.
Δεν έχει αφήσει «σταφυλάκι» των μίντια που δεν έχει τσιμπολογήσει ο Άνθιμος, δίνοντας το παράδειγμα και σε άλλους «ασκητές» της οικείας τηλεοπτικής ερημίας. Κι όπως το «τσιμπημένο σταφυλάκι» της ματαιοδοξίας γύριζε από χέρι σε χέρι, από στόμα σε στόμα και, από γλώσσα σε γλώσσα, ξαναγύρισε μαραμένο και χαλασμένο πια από το τόσο ταξίδι στον ίδιο.
Τρία χρόνια κρατήθηκε το μυστικό του βιασμού ενός επτάχρονου από άλλα παιδιά του ιδρύματος. Βιασμός που επαναλήφθηκε φρικωδώς και έφτασε στο νοσοκομείο το παιδί και η υπόθεση καταχωρήθηκε από την αστυνομία και, πήρε γραμμή, από εισαγγελικό γραφείο σε άλλο γραφείο και κατέληξε σε άσκηση ποινικής δίωξης από την εισαγγελέα που φρίκιασε, όσο το μέγεθος της υπόθεσης το καλούσε.
Η απόπειρα κουκουλώματος μπορεί να απέτυχε αλλά αυτό δεν αποθάρρυνε καθόλου τον μητροπολίτη (μας) που έβγαλε ανακοίνωση για να πει ότι «κατάπιε» το γεγονός για το καλό του παιδιού, αποκρύβοντας βέβαια ότι αυτό που είναι φανερό πως τον ενδιέφερε ήταν η εικόνα η δική του ως προεδρεύοντος του ιδρύματος. Τρία χρόνια τώρα πόσα κηρύγματα και ποια να μετρήσω πρώτα. Σύμφωνα με την ανακοίνωση που έβγαλε για το περιστατικό μας λέει ότι δεν πρέπει αυτό να γίνει αιτία να βλαφτεί η φήμη του ιδρύματος και «η αυτονόητη ευαισθησία του θέματος δεν δικαιολογεί εκτεταμένη δημοσιότητα». Αλλά το θέμα δεν είναι το ίδρυμα, είναι η διοίκησή του, δεν είναι η δημοσιότητα για την υπόθεση αλλά η γνωστοποίηση που πλήττει ευθέως τον πρόεδρό του. Πώς θα εμφανιστεί τώρα στα κανάλια να κάνει κήρυγμα; Τι να πει; Ότι έλειπε σε κάποια συνέντευξη όσο βασανιζόταν ένα παιδί; Θα πρέπει να μιλήσει και γι αυτή την ιστορία και για την δική του προσπάθεια να κρυφτεί το πρόβλημα. Θα πρέπει να απολογηθεί για όσα δεν έκανε αν και τα γνώριζε όσο τρυγούσε ήρεμος και μειλίχιος στα κανάλια τα λαμπερά τσαμπιά της ματαιοδοξίας. Αλλά επειδή δεν μπορεί να λείπει κιόλας η εικόνα του θα αρκείται όπως φαίνεται να μιλά από άμβωνος (όπως χθες για το μακεδονικό και τους κινδύνους του έθνους…) και να μεταφέρεται η εικόνα από το διαδίκτυο για να μην υπάρχουν παράλληλα ενοχλητικές ερωτήσεις.
Διότι το μόνο που είχε να υπονοήσει τελικά με την ανακοίνωση είναι πως η δημοσιότητα είναι ένα φρούτο που το προσφέρει ο ίδιος ως μητροπολίτης κι είναι καλό αν το δικαιολογεί η παρουσία του ενώ είναι κακό όταν το δικαιολογεί και μόνο η απουσία του. Βρίσκεται δηλαδή στον αντίποδα ακριβώς της δοτικής παρουσίας του Μακάριου που πολλαπλασίαζε την αξία του δια της απουσίας. Και μάλλον δεν το σκέφτεται καν ότι πρέπει να νηστέψει επί μακρόν από τηλεόραση

ALTERTHESS

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου