Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου 2014

Η «περιστέρα» ξαναχτύπησε: Ρήγμα δεκάδων μέτρων σε γεμάτο επιβάτες πλοίο των Μινωικών!


IMG 20140921 135736

«Δεμένο» στον προβλήτα κρουαζιεροπλοίων παραμένει από τα ξημερώματα της Κύριακής το πλοίο «Europalink» των Μινωικών Γραμμών, μετά την πρόσκρουσή του στη νησίδα Περιστέρες στα στενά Κέρκυρας – Αλβανίας.
Από την πρόσκρουση, στο πλοίο προκλήθηκε ρήγμα δεκάδων μέτρων και εισήλθαν νερά εντός των στεγανών, με αποτέλεσμα να σημάνει συναγερμός στις λιμενικές αρχές και να μεταφερθεί με ρυμουλκό στο Λιμάνι, μαζί με τους 692 επιβάτες, τα 70 άτομα πλήρωμα και 306 ΙΧ αυτοκίνητα τα οποία μετέφερε.
Κανένας τραυματισμός, «εγκλωβισμένα» τα ΙΧ
Αν και προκλήθηκε μεγάλη αναστάτωση μεταξύ των επιβατών, ευτυχώς δεν υπήρξε κανένας τραυματισμός και όλοι σώοι και αβλαβής αποβιβάστηκαν στην πόλη της Κέρκυρας όπου και μεταφέρθηκαν σε ξενοδοχείο μέχρι να σταλεί άλλο πλοίο που θα τους μεταφέρει στην Ανκόνα, τον προορισμό του φέρρυ.
Μέχρι στιγμής, τα αυτοκίνητα παραμένουν εντός του πλοίου αφού το σκάφος δεν έχει δέσει ακόμα με τον καταπέλτη ώστε να επιχειρηθεί η εκκένωσή του από τα ΙΧ.
Ρήγμα δεκάδων μέτρων και εισροή υδάτων σε στεγανά και λεβητοστάσιο
Δύτες θα καταδυθούν εντός της ημέρας στα ύφαλα του πλοίου προκειμένου να εκτιμήσουν το μέγεθος της ζημιάς του. Πάντως, πληροφορίες αναφέρουν πως πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για ρήγμα που ανέρχεται σε δεκάδες μέτρα, χωρίς ωστόσο να έχουν επιβεβαιωθεί μέχρι στιγμής. Όπως ήταν φυσικό, ο απόπλους του πλοίου έχει απαγορευτεί μέχρι να εξεταστεί η ζημιά και, αν απαιτείται, να γίνουν οι απαραίτητες επιδιορθώσεις.
Το ευτυχές είναι ότι παρά το ρήγμα και την εισροή υδάτων στα στεγανά και το λεβητοστάσιο, δεν έχει μέχρι στιγμής παρατηρηθεί οποιαδήποτε διαρροή πετρελαίου ή προκληθεί θαλάσσια ρύπανση.
Δεύτερο ατύχημα στο ίδιο σημείο για το ίδιο πλοίο σε ένα χρόνο
Το «Europalink» ανήκει στην εταιρεία «Grimaldi - Μinoan Lines», έχει ναυπηγηθεί το 2007, έχει μήκος 218 μέτρα και πλάτος 30. Την ώρα της πρόσκρουσης οι καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν στην περιοχή ήταν εξαιρετικές, ενώ το ίδιο πλοίο είχε χτυπήσει και πάλι στην ίδια βραχονησίδα (!) και πέρσι το καλοκαίρι! Μάλιστα, τότε, το ατύχημα είχε σημειωθεί στο παρθενικό ταξίδι του εν λόγω φέρρυ...
Το πλοίο προσέκρουσε στην Περιστέρα στις 3 τα ξημερώματα.
Εκτιμήσεις κάνουν λόγο ότι ο Ιταλός καπετάνιος του πλοίου (η Minoan έχει απορροφηθεί ουσιαστικά από την ιταλική Grimaldi) λόγω και της έλλειψης ισχυρής σήμανσης, πήρε τη στροφή στην περιοχή πιο κλειστά από τη χαραγμένη ρότα και το πλοίο βρήκε με το πλάι πάνω στην ξέρα. Το Λιμεναρχείο, πάντως, διερευνά τις ευθύνες του πληρώματος.
Ελλιπής η θαλάσσια σήμανση στην περιοχή
Ναυτικοί της Κέρκυρας επεσήμαναν στο Corfupress.com ότι σημειώνονται συχνά ατυχήματα στην περιοχή, η οποία θεωρείται εξαιρετικά επικίνδυνη καθώς υπάρχουν ύφαλα και νησίδες και, παρά την ύπαρξη ενός φάρου πάνω στις Περιστέρες, η σήμανση είναι πολύ περιορισμένη και, σε ορισμένα σημεία, ανύπαρκτη.
Τα πλοία που εκτελούν τη γραμμή Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Ιταλία γνωρίζουν για το επικίνδυνο της περιοχής, ωστόσο, το ατύχημα καραδοκεί και υπάρχει πάγιο αίτημα για βελτίωση της σήμανσης με ειδικούς φάρους και σημάδια που να κατευθύνουν απολύτως τα διερχόμενα πλοία και σκάφη.
Πάντως, στο παρελθόν, υπήρξαν έντονες φήμες ακόμα και για... αγώνα δρόμου μεταξύ ανταγωνιστικών εταιριών που εκτελούσαν δρομολόγια στην Αδριατική για το ποιος θα περάσει πρώτος τα στενά, άρα θα μικρύνει και το χρόνο ταξιδιού σε σχέση με τους ανταγωνιστές του, με τα πλοία να αναχωρούσαν από την Ηγουμενίτσα περίπου την ίδια ώρα...
Ωστόσο, με την πάροδο του χρόνου, ο ανταγωνισμός έχει περιοριστεί αισθητα, ελάχιστες εταιρίες (οι περισσότερες πλέον ιταλικών συμφερόντων) έχουν απομείνει στη γραμμή και οι καπετάνιοι δεν «εφορμούν» πλήρους ταχύτητας προσπαθώντας να κάνουν οικονομία στα πανάκριβα, πλέον, καύσιμα...

corfupress

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου