Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2020

«Την Παναγία ή το πουλί;»

 

Όταν αρνείσαι να  βάλεις ακόμη και  πινέζα στο ΕΣΥ, το αντίδοτο είναι να μιλήσεις για τη μάχη της Γραβιάς. Όταν έχεις εκατόμβες νεκρών, θα συσπειρώσεις το κοινό σου με τη μάχη του Σκρα.

της @ai_Katerina

Γενιές και γενιές έχουν γελάσει με το «Λούφα και Παραλλαγή», ήρθε η στιγμή να το ζήσουμε και live. Η θρυλική ατάκα του Κιμουλη «τον βασιλιά ή το πουλί?», 50 χρόνια μετα μεταφέρεται επιτυχημένα στα social media ως ερώτηση «την Παναγία ή το πουλί?»

Όλο τον τραγελαφικό παραλογισμό, όλη τη γραφικότητα, όλη τη αλαζονεία, όλη την βαλκανική προχειρότητα, για να συγκαλύψεις το ανθρώπινο δράμα. Υπουργοί καρικατούρες, ανευθυνο-υπεύθυνοι, άριστοι, αγγλομαθείς, από τον Καράμπελα και τον Μπαλούρδο μεχρι την Εμανουελα την ανιψιά του Στρατηγού και τον… Καραμαζοφ, σε απευθείας μετάδοση. 

Η Κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν κάνει κάτι που δεν έχει ξαναγίνει. Αντίθετα ακλουθεί βήμα βήμα το ιστορικό manual της ακροδεξιάς  που όταν κόβει το ψωμί, πληρώνει για θεάματα, όταν μαχαιρώνει τη κοινωνία σκουπίζει τα αίματα με σάλπιγγες, ταμπούρλα και σημαίες . Όσο για το  εθνοκιτς είναι ο παραδοσιακά προνομιακός χώρος της. 

Όταν αρνείσαι να  βάλεις ακόμη και  πινέζα στο ΕΣΥ, το αντίδοτο είναι να μιλήσεις για τη μάχη της Γραβιάς. Όταν έχεις εκατόμβες νεκρών, θα συσπειρώσεις το κοινό σου με τη μάχη του Σκρα.

Στα δε εφιαλτικά, θα ποστάρεις τη Παναγία. Το έχουν κάνει δεκάδες ακροδεξιοί κυβερνήτες στην ιστορία του κόσμου και θα το κάνουν και άλλοι τόσοι μετά τον Μητσοτάκη. «Μιλανε για καιρούς δοξασμένους και πάλι»

Έχει βέβαια ένα ενδιαφέρον ο μιλιταρισμός της πιο γνωστής κυνηγημένης, φτωχής και κατατρεγμένης της δυτικής ιστορίας. Να βαράς προσοχές στην εικόνα της Παναγίας με το μωρό στην αγκαλιά, την ώρα που ο στρατηγός… Γλεντζές ορκίζεται να  κατατροπώσει τις μωρομανες και τα προσφυγόπουλα στον Έβρο, την ώρα που το Λιμενικό επιδίδεται σε απάνθρωπα και παρανομα push backs  κολασμένων στο Αιγαίο, την ώρα που  εκατοντάδες Παναγιές παλεύουν για ζωή στο Καρατεπέ. Να κόβει βόλτες το Oruc Reis στη Ρόδο και να συγκινείσαι με τη μάχη της Σαλαμίνας. Γκροτέσκο μεν,  διόλου πρωτότυπο δε. 

Θα μιλάς για εθελοντισμό, για να κρύψεις πίσω από τις πορφύρες του την ανεπάρκεια σε δομές, πόρους σχέδιο, βούληση, κοινωνικά δίκαιη αντιμετώπιση των καταστάσεων ανάγκης. 
Θα καταχερίζεις την κοινωνία, θα επιχειρείς ένα κοινωνικό κανιβαλισμό, θα επενδύεις στον αυταρχισμό, θα φταίνε όλοι οι άλλοι  γιατί εισαι τόσο ελάχιστος που πιστεύεις ότι κρύβεσαι αποποιούμενος τις ευθύνες σου. Θα μοιράζεις τα κρατικά λάφυρα στους φίλους και στους χορηγούς σου και θα επιχειρείς να συσπειρώσεις το ολοένα και πιο εξαθλιωμένο κοινό σου υμνώντας  το μεγαλείο των προγόνων. Θα πετάς ευρώ στους αυλοκόλακες σου για να χρωματίσουν με βασιλικά χρώματα το ασπρόμαυρο της ζωής μας. 

Παραδοσιακή ακροδεξιά. «Την Παναγία ή το πουλί?»

Υ.Γ. Ανακαλύπτω ότι ο πολιούχος της Ελληνικής Αστυνομίας είναι ο Άγιος Αρτέμιος. Γιορτάζει στις 20 Οκτωβρίου. Αυτό πως σας διέφυγε? Γιατι δεν αναδείξαμε στη πρόσοψη του Κοινοβουλίου τα… ανδραγαθήματα των ΜΑΤ? Του χρόνου, δεν χανόμαστε…  

κουτι πανδωρας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου