Κυριακή 17 Μαΐου 2020

«Πταίσμα» οι κάμερες μπροστά στο έγκλημα του νομοσχεδίου της Κεραμέως


Η πολυσυζητημένη υπουργική απόφαση για τις κάμερες στα σχολεία προκαλεί σφοδρές αντιδράσεις και έλκει τη δημοσιότητα αλλά αν κάποιος διαβάσει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας θα διαπιστώσει πως πρόκειται για ένα «πταίσμα» σε σχέση με όσα προωθούνται για την Παιδεία. Το νομοσχέδιο αποτελεί μια ακόμη αναχρονιστική «καταιγίδα» της Υπουργού Νίκης Κεραμέως. 
Η προχειρότητα με την οποία υπεγράφη και δημοσιεύτηκε η σχετική απόφαση, χωρίς καν προηγούμενη γνωμοδότηση της αρμόδιας αρχής δείχνει ότι ίσως το εφιαλτικό σενάριο του big brother στα σχολεία δεν ήρθε τυχαία αλλά ενδεχομένως να επελέγη προσχηματικά για να συγκεντρώσει και να εκτονώσει τις αντιδράσεις. Γιατί το νομοσχέδιο, καθαυτό, που πρόκειται να ψηφίσει η Βουλή - στο πολλοστό παράδειγμα κακής νομοθέτησης και ανύπαρκτης διαβούλευσης αυτής της κυβέρνησης - είναι αυτό που πραγματικά πρέπει να συγκεντρώσει τα πυρά. 
Κάτω από την ατέρμονη συζήτηση για τις κάμερες, αντικείμενο που παρέσυρε εύκολα τους εκπαιδευτικούς στον αναγκαίο κοινωνικό αυτοματισμό της κυβέρνησης, με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας περνάνε «τέρατα» για την εκπαίδευση, τέτοια που μόνο με το Νόμο Κοντογιαννόπουλου θα μπορούσαν να συγκριθούν. Υπέρμετρη αυστηροποίηση του πειθαρχικού πλαισίου με εύκολες και πολλές αποβολές αλλά και εμφανή διαγωγή «κοσμία» (!), μείωση των εισακτέων στα πανεπιστήμια, εξώθηση μαθητών στην ιδιωτική εκπαίδευση, συντριπτικό χτύπημα στα επαγγελματικά λύκεια, μετατροπή του σχολείου σε μια εξεταστική αρένα με επαναφορά της βάσης του 10 και της Τράπεζας Θεμάτων, αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη. Πρόκειται όχι απλώς για ένα κρίσιμο βήμα προς τα πίσω αλλά για μια πορεία υποβάθμισης της δημόσιας εκπαίδευσης με απόλυτα νεοφιλελεύθερη λογική.
Το νομοσχέδιο έχει προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις από εκπαιδευτικούς, μαθητές, φοιτητές και γονείς. Πέρα από τις κάμερες στις τάξεις έχει σημασία να ανακοπούν τα μέτρα ενός παρωχημένου νομοθετικού πλαισίου, που συνεχίζει τη συστηματική συντηρητικοποίηση και υπονόμευση της δημόσιας Παιδείας.Ένα σχέδιο που υλοποιεί με μανία η αρμόδια Υπουργός. 
tvxs

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου