Τετάρτη 26 Ιουνίου 2019

Στα νεοφιλελεύθερα παραμύθια έχει δράκο, κ. Ξαφά*



Διασκευάζοντας με αντικοινωνικό κυνισμό τον μύθο του Αισώπου...
Οι φτωχοί, οι αδύναμοι, οι κοινωνικά αποκλεισμένοι είναι απλά «τεμπέληδες» που επιβιώνουν από τη λεηλασία της περιουσίας όσων «κοπιάζουν»: με μία τερατώδη απλοϊκότητα η Μιράντα Ξαφά, λίγες μέρες πριν τις εκλογές, επαναφέρει στην επικαιρότητα τους νεοφιλελεύθερους μύθους.
Απολύτως διδακτικό το κείμενό της, που δημοσιεύεται στην «Καθημερινή» (24/6/19), για να μην ξεχνάμε τις ακραία αντικοινωνικές αντιλήψεις του πολιτικού και οικονομικού μπλοκ που υπηρετεί και εκφράζει η κ. Ξαφά.
Την οποία, ειρήσθω εν παρόδω, «απαρνήθηκε» ο Κυρ. Μητσοτάκης, αφού λίγους μήνες νωρίτερα είχε ταυτιστεί με τον πυρήνα των απόψεων που εκφράζει το «Κέντρο Φιλελεύθερων Μελετών», μέλος του επιστημονικού συμβουλίου του οποίου δηλώνει η αρθρογράφος. 
Ρίχνοντας στην «κατσαρόλα» όλα τα κλισέ καφενείου των εκπροσώπων αυτού που εύστοχα έχει ονομαστεί «ακραίο κέντρο», παρουσιάζει ανερυθρίαστα τα εκατομμύρια των πολιτών που φτωχοποιήθηκαν ή επλήγησαν κατά τη διάρκεια της κρίσης ως «τεμπέληδες», που απλά «έπαιζαν κιθάρα και τραγουδούσαν», και όταν ήρθε ο χειμώνας, δηλαδή η κρίση, θέλησαν να «κλέψουν» τον πλούτο που είχε συγκεντρώσει με τον ιδρώτα του το «εργατικό μυρμήγκι».
Για να δέσει η σούπα, τους «τεμπέληδες» (τζίτζικα) βοηθούν η «Αυγή», ο «Ριζοσπάστης», ο Τσίπρας, ο Τσακαλώτος «που εισηγείται διπλασιασμό του φόρου εισοδήματος για να ενισχυθεί η "δίκαιη ανάπτυξη" με τη διανομή κοινωνικού μερίσματος στα λαϊκά στρώματα», και ο (παντού υπάρχει ένας) «Ρουβίκωνας».
Μπορεί, με μία πρώτη ανάγνωση να γελάσει κάποιος με το γκροτέσκο του πράγματος, ωστόσο, η «ανάλυση» αυτή αποτυπώνει με ακρίβεια τις σκέψεις των νεοφιλελεύθερων για την κοινωνία, τις ταξικές ανισότητες, τον αγώνα για την χειραφέτηση του ανθρώπου. Εν τέλει τον φόβο των ελίτ για τους καταφρονεμένους αυτού του κόσμου. Αυτού που απαξιωτικά περιγράφει με τη μορφή του ράθυμου τζίτζικα από τον γνωστό μύθο του Αισώπου.
Ο τελευταίος, ο τζίτζικας, όταν δεν είναι ένας homo economicus, πιστός οπαδός της «ελευθερίας» της Αγοράς, όταν δεν είναι διατεθειμένος να θυσιάσει τα εργασιακά του δικαιώματα ή τη σύνταξή του για το καλό των ελίτ, παθαίνει ότι φαντασιώνεται η αρθρογράφος στο τέλος του ανεκδιήγητου πονήματός της: «Μερικούς μήνες αργότερα, ο τζίτζικας βρίσκεται νεκρός από ναρκωτικά στο Πεδίον του Αρεως»...
Πιο σαφές δεν γίνεται...
Ακολουθεί αναλυτικά το κείμενο της Μ. Ξαφά στην «Καθημερινή»:
Ο γνωστός μύθος του Αισώπου έχει δύο εκδοχές, την παλαιά και τη σύγχρονη.
Παλαιά εκδοχή: Ο μέρμηγκας δουλεύει σκληρά μέσα στη ζέστη όλο το καλοκαίρι, κτίζοντας το σπίτι του και μαζεύοντας προμήθειες για τον χειμώνα. Ο τζίτζικας τον θεωρεί βλάκα που δουλεύει τόσο σκληρά ενώ ο ίδιος παίζει κιθάρα και τραγουδάει.
Μόλις μπαίνει ο χειμώνας, ο μέρμηγκας είναι χορτάτος στη ζεστασιά του σπιτιού του, ενώ ο τζίτζικας πεθαίνει από την πείνα και το κρύο.
Συμπέρασμα: Να είστε προνοητικοί!
Σύγχρονη εκδοχή: Ο μέρμηγκας δουλεύει σκληρά μέσα στη ζέστη όλο το καλοκαίρι, κτίζοντας το σπίτι του και μαζεύοντας προμήθειες για τον χειμώνα. Ο τζίτζικας τον θεωρεί βλάκα που δουλεύει τόσο σκληρά ενώ ο ίδιος παίζει κιθάρα και τραγουδάει.
Μόλις μπαίνει ο χειμώνας, ο τζίτζικας δίνει συνέντευξη Τύπου και απαιτεί να μάθει γιατί επιτρέπεται ο μέρμηγκας να είναι χορτάτος στη ζεστασιά του σπιτιού του όταν άλλοι πεινούν και κρυώνουν. Η «Αυγή» και ο «Ριζοσπάστης» δημοσιεύουν φωτογραφίες του νηστικού τζίτζικα να τρέμει από το κρύο, ενώ ο μέρμηγκας απολαμβάνει ένα λουκούλλειο γεύμα μπροστά στο τζάκι. Εικόνες ακραίας κοινωνικής ανισότητας αναπαράγονται σε ειδική εκπομπή της ΕΡΤ. Ο ΣΥΡΙΖΑ οργανώνει ανοικτή πολιτική συγκέντρωση με σύνθημα «Προχωράμε. Αλληλεγγύη - Δημοκρατία - Κοινωνική Δικαιοσύνη», και κεντρικό ομιλητή τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα. Ο τζίτζικας στέλνει χαιρετισμό μέσω skype, ζητώντας να τερματιστεί η ανθρωπιστική κρίση.
Η κατακραυγή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι έντονη. Πώς είναι δυνατόν μία ανεπτυγμένη χώρα-μέλος της Ευρωπαϊκής Ενωσης να επιτρέπει στον τζίτζικα να υποφέρει τόσο; Τα μέλη του ΠΑΜΕ οργανώνουν διαδήλωση μπροστά στο σπίτι του μέρμηγκα, όπου τηλεοπτικά συνεργεία τους παρουσιάζουν να τραγουδούν «θα γυρίσει ο τροχός, θα χορτάσει κι ο φτωχός» και να αναρτούν πανό με συνθήματα κατά της Ε.Ε. και της πλουτοκρατίας: «Του λαού δυνάστες, κλέφτες και ληστές, τρόικα, κυβέρνηση και καπιταλιστές», «Οχι στα χαράτσια και τη φοροληστεία, την κρίση να πληρώσει η πλουτοκρατία».
Μέλη του «Ρουβίκωνα», μαζί με την αναρχική συλλογικότητα «Συνέλευση Αναρχικών - Κομμουνιστών για την Ταξική Αντεπίθεση» πετούν κόκκινες μπογιές στο σπίτι του μέρμηγκα και φέιγ βολάν με συνθήματα αλληλεγγύης προς τον τζίτζικα. Η αστυνομία προσάγει πέντε άτομα τα οποία στη συνέχεια αφήνονται ελεύθερα επειδή δεν προέκυψαν στοιχεία εις βάρος τους.
O Ευκλείδης Τσακαλώτος δίνει συνέντευξη στην ΕΡΤ, στην οποία δηλώνει ότι ο μέρμηγκας πλούτισε εις βάρος του τζίτζικα και εισηγείται διπλασιασμό του φόρου εισοδήματος για να ενισχυθεί η «δίκαιη ανάπτυξη» με τη διανομή κοινωνικού μερίσματος στα λαϊκά στρώματα. Η κυβέρνηση καταθέτει νομοσχέδιο για αναδρομική αύξηση του φόρου εισοδήματος, που υπερψηφίζεται από τη Βουλή. Συγχρόνως διπλασιάζει τον συμπληρωματικό ΕΝΦΙΑ, εξαιρώντας τις λαϊκές περιοχές και τα νησιά με πληθυσμό κάτω των 3.067 κατοίκων, στο πλαίσιο της αντιπαράθεσης των «πολλών» με τις «ελίτ». Ο μέρμηγκας δεν έχει τα χρήματα για να πληρώσει τους επιπλέον φόρους και το σπίτι του κατάσχεται από το κράτος.
Ταυτόχρονα η τράπεζα βάζει σε πλειστηριασμό το σπίτι του τζίτζικα. Ο Παναγιώτης Λαφαζάνης και η Ζωή Κωνσταντοπούλου εμφανίζονται έξω από το σπίτι του τζίτζικα να φωνάζουν «κανένα σπίτι στα χέρια τραπεζίτη».
Ο τζίτζικας προσλαμβάνεται στην Πυροσβεστική Υπηρεσία με «κοινωνικά κριτήρια». Ο μέρμηγκας έχει φύγει στο εξωτερικό αναζητώντας κράτος δικαίου και αξιοκρατικό περιβάλλον. Η ιστορία τελειώνει καθώς βλέπουμε τον τζίτζικα να τρώει τα τελευταία απομεινάρια του φαγητού του μέρμηγκα, στο σπίτι που του παραχώρησε το κράτος. Το σπίτι έχει αρχίσει να καταρρέει λόγω έλλειψης συντήρησης. Μερικούς μήνες αργότερα, ο τζίτζικας βρίσκεται νεκρός από ναρκωτικά στο Πεδίον του Αρεως.
Συμπέρασμα: Ψηφίστε υπεύθυνα!
* Η κ. Μιράντα Ξαφά είναι μέλος του επιστημονικού συμβουλίου του Κέντρου Φιλελεύθερων Μελετών (ΚΕΦΙΜ).
left

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου