Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2019

Η NASA, η αριστεία κι οι εξωγήινοι



της Λένας Διονυσίου
Στήνει αφήγημα η κυβέρνηση, αυτό το'χει καταλάβει κι ο τελευταίος εξωγήινος του Υμηττού που κάνει τα παιδιά μας ντιγκιντάνγκες και μετά αυτά πάνε και γίνονται τρανς. Τα έχει πει στην Βουλή ο νυν πρωθυπουργός της χώρας αυτά, δεν τα βγάζω από το κεφάλι μου. Στήνει αφήγημα για την αριστεία.
Ίσως επειδή δεν έχει άριστους. Έχει ένα κάρο κολλεγιόπαιδα τεχνοκράτες που μπερδεύουν τον Ντεριντά (τον Ντεριντά δεν είχε μπερδέψει το Χάρβαρντ που μας κυβερνά; Μπορεί να κάνω και λάθος). Και δεν θα κοροϊδέψουμε τώρα κάποιον που δεν έχει διαβάσει Ντεριντά, αλλά μπορούμε κάλλιστα να υπενθυμίσουμε τους τρόπους που στήνονται τα αφηγήματα. Για παράδειγμα ο Μουσολίνι. Ο Μουσολίνι έστησε εθνικό αφήγημα πάνω στην Εθνική Ιταλίας, που ήταν μέτρια έως κακή αλλά μυστηριωδώς (και δικτατορικώς) κέρδισε δύο Μουντιάλ.
Έ, έτσι και τώρα αριστεύουμε επιστήμονες σαν την κ. Αντωνιάδου. Ναι, επιστήμονας είναι η κοπέλα, δεν θα το κρίνουμε εμείς αυτό, καθένας στα χωράφια του. Θα κρίνουμε, όμως τη φιέστα. Τη φιέστα κατά την οποία η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως -η οποία χρεώνεται την κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου- βράβευσε ως άριστη την κ. Αντωνιάδου για κάτι που δεν έκανε ποτέ: να θητεύσει, δηλαδή, στη ΝASA
Ε, πώς να το κάνουμε, δε θήτευσε. Δεν την πήρε η NASA να της πει "έλα να κάνεις ερευνητική ομάδα για τους εξωγήινους του Υμηττού, που είναι και πολλοί στη Greece". Πήγε ως φοιτήτρια σε ένα καλοκαιρινό campus. Σα να παρακολούθησε σεμινάριο.
Χαίρω πολύ κι εγώ έχω πάει στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου και στις Μυκήνες έχω πάει και στην Βεργίνα, μια αριστεία αρχαιολογική δε μου δώσανε, όμως. Ούτε το Εθνικό Θέατρο να το διευθύνω μου δώσανε. Γιατί; Επειδή είμαι αριστερή κι έχω βγάλει το δημόσιο σχολείο; Ή μήπως επειδή έχω διαβάσει Ντεριντά;
Τίποτα, τίποτα, δε συγκροτώ αφήγημα εγώ να έρθουν να με βραβεύσουν για κάτι. Άσε που δεν πήγα στα εξωτερικά, που στην επαρχιώτικη νοοτροπία του άριστου το εξωτερικό είναι "ντουζ πουάν", ενώ άμα είσαι της ψωροκώσταινας, τέρμα, τίποτα, απέτυχες, next. 
Αλλά τι να κάνεις, η Νίκη Κεραμέως αποφάσισε πως είμαστε ηλίθιοι και θα καταπιούμε αμάσητες τις φιεστούλες της αριστείας, λες και ζούμε στη Ρωσική ύπαιθρο του 1917, που το 90% ήταν αναλφάβητοι.
Και μετά πήγαν να παρακολουθήσουν τον γάμο του τσάρου Νικόλαου για λίγο ψωμί και λίγο γάλα κι από την πείνα τους ποδοπατήθηκαν και πέθαναν μερικές χιλιάδες.
Και μετά ο τσάρος Νικόλαος, την πάτησε. Γιατί; Γιατί τον ένοιαζαν οι φιέστες του περισσότερο από τον λαό. Και τα υπόλοιπα είναι γνωστά.
koutipandoras

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου