Σάββατο 9 Απριλίου 2016

Μίλα μου για τη διαφήμιση της Λαίδης… Pop Κουλτούρα ή Trash Σαβούρα;



της Ιφιγένειας Κοντού
Χαμός στα social media με την καινούργια διαφήμιση της γνωστής αλυσίδας παιχνιδιών και πάσης φύσεως φτηνών, κιτς αντικειμένων, με πρωταγωνίστρια την αγαπημένη Λαίδη του ελληνικού πενταγράμμου Άντζελα, ντυμένη Μορτίσια Άνταμς.
Το twitter – ως συνήθως –  δείχνει τον δρόμο...
«Νόμιζες ότι τα J δεν μπορούσαν χειρότερα από τηδιαφήμιση με τη Στανίση? Κι όμως!!»
«Να δείτε την Άντζελα πώς κάνει τον Ζαχαράτο στην νέα διαφήμιση του J ίδιος όμως!»
«Διαβαζω για μια διαφημιση J με Αντζελα. Δεν το χω δει ακομα. Θα πονεσω?»
«Δεν πιστεύω να παρεξηγήσατε το στόρι στο γνωστό σποτ με την 60χρονη Αντζελα & τον 25χρονο Γιώργο. Είναι ξεκάθαρα ένας ύμνος στην Ελλάδα μάνα»
«Τώρα μόνο μία διαφήμιση λείπει από τα J. Η Μποφίλιου να λέει: η νονά πονάει όταν πληρώνει»
Ακολουθούν τα sites με διάφορες αναλύσεις και σχόλια…
Σχόλιο 1: «Θα έλεγε κανείς ότι η πολιτιστική παρακαταθήκη των πασχαλινών διαφημίσεων της Κατερίνας Στανίση είναι αδύνατο να ξεπεραστεί, αλλά το οπτικοακουστικό απαύγασμα που ακολουθεί, έρχεται να διαψεύσει την προφητεία. (...) το αποτέλεσμα είναι μαγικά αναστάσιμο (αναφέρομαι στη ντόπια ανάσταση, όχι την εγχώρια)» :-)
Σχόλιο 2: «οι διαφημίσεις  της γνωστής αλυσίδας κιτς αντικειμένων είτε μας αρέσουν είτε όχι, έχουν γίνει πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της ποπ κουλτούρας μας. Στις περισσότερες περιπτώσεις έχουν όλο το τελικό «πακέτο», έχουν εξαιρετικό στήσιμο και στυλιζάρισμα»
Αλήθεια; Ποιο πακέτο – στήσιμο – στυλιζάρισμα έχουν ακριβώς οι διαφημίσεις αυτές;
Ας πούμε... η περσινή διαφήμιση με τον ανεκδιήγητο τύπο που κρατούσε την αντιβασκανική λαμπάδα με το ματάκι [sic] και την αυγοθήκη έξι θέσεων και τις ξεπουλούσε με το μήνυμα: «κράζεις - θαυμάζεις»...
Ή η περσινή αποκριάτικη διαφήμιση με τον ταξιτζή που ρωτούσε τον χάρο - επιβάτη αν θα πάρουν τον παππού... ο χάρος απαντούσε ότι θα τον πάρουν βέβαια κι όλοι έσκαγαν στα γέλια... [Τι λεπτό, διακριτικό και καλόκαρδο χιούμορ...]
Ποια pop κουλτούρα εκφράζουν η νονά - Στανίση στα κόκκινα κι οι κουμπάροι πρησμένοι, ιδρωμένοι και λιγδιασμένοι με το φανελάκι μπροστά στη σούβλα και η πετσούλα [έλεος!] σε πρώτο πλάνο;
Πριν από αυτά, ήταν ο φοβικός Πασχάλης σε μιούζικαλ με χοντρούς χασάπηδες με μουστάκια που χόρευαν στην κρεαταγορά με φόντο τα κρεμασμένα αρνιά... Κι άλλη φορά, ήταν ο έφιππος ήρωας - τιμωρός που μόνο αυτός έχει τα μπιιιιπ και μπορεί...
Κοντεύει μια δεκαετία που το συγκεκριμένο brand κάνοντας και καλά χιούμορ, επικοινωνεί με ολοένα και χειρότερης αισθητικής  καμπάνιες. Καμπάνιες που σε καμία περίπτωση δεν χαρακτηρίζονται μέρος τηςpop κουλτούρας μας [Trash ναι, pop όχι]...«Ιδέες» που ρίχνουν το επίπεδο της Επικοινωνίας πιο χαμηλά - πιο χαμηλά - πιο χαμηλά και αν εργάζεσαι στη Διαφήμιση, μπορεί να σε κάνουν να ντρέπεσαι και για  τον ίδιο τον κλάδο.
Η τελευταία διαφήμιση της γνωστής κιτς αλυσίδας δεν κάνει τίποτα περισσότερο από αυτό που κάνει πάντα:προσπαθεί να προκαλέσει με κάθε τρόπο εκβιάζοντας σχεδόν την αναπαραγωγή του σποτ από τα social media και ποντάροντας σε αυτό που στην Επικοινωνία λέγεται: word of mouth. Η δημοσιότητα δηλαδή που επιτυγχάνεται από την αναπαραγωγή από στόμα σε στόμα...
Φέτος, η Λαίδη Άντζελα με το look Μορτίσια Άνταμς, το παραφρασμένο σουξέ και το δαχτυλίδι με το μονόγραμμα μάλλον ανεβάζει το επίπεδο, παρά το ρίχνει. Πιο ... πάτο – εξάλλου– δεν είχε.
tvxs

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου