Ρεκόρ τηλεθέασης και χθες το βράδυ για το νέο επεισόδιο του Survivor. Σε σημείο που ο Σκάι, το κανάλι που μεταδίδει το τηλεπαιχνίδι-reality show μετάθεσε για μετά τα μεσάνυχτα το δημοφιλές αθλητικό του πρόγραμμα. Τι ακριβώς συμβαίνει εδώ;
Σε όποια χώρα κι αν προβλήθηκε, το survivor έσπασε ρεκόρ τηλεθέασης βασισμένο σε μια επιτυχημένη συνταγή: ένα συνδυασμό παιχνιδιού με ολίγη κλειδαρότρυπα και ενίσχυση από τα social media, που χρησιμοποιούνται μαζικά από τους νέους. Άλλωστε και το big brother, πρόγονος του survivor, είχε επιτύχει πριν από 10 χρόνια υψηλότατα ποσοστά τηλεθέασης στην Ελλάδα αλλά και όλο τον κόσμο. Συγκεντρώνοντας τη προσοχή κοινωνιολόγων και κάθε λογής ειδικών, που ασκούσαν κριτική για τον κανιβαλισμό των παικτών από τους παραγωγούς του σόου και το χαμηλό του επίπεδο.
Πρόκειται για εφήμερο φαινόμενο, που ενισχύεται όμως στην Ελλάδα από το πολύ χαμηλό επίπεδο των τηλεοπτικών προγραμμάτων που προσφέρουν σήμερα, ιδίως τα ιδιωτικά κανάλια. Για όσους δεν έχουν τη οικονομική δυνατότητα να εγγραφούν σε συνδρομητικά κανάλια που προβάλλουν κινηματογραφικές ταινίες ή μεγάλα αθλητικά γεγονότα, το τηλεπαιχνίδι αποτελεί σχεδόν μονόδρομο: είναι το survivor, η τηλεοπτική επιβίωση των φτωχών.
Η δημόσια ραδιοτηλεόραση έχει να παρουσιάσει καλύτερα προγράμματα από τα ιδιωτικά, δεν έχει όμως καταφέρει να κερδίσει ικανοποιητικά ποσοστά τηλεθέασης και να ανεβάσει τον πήχυ της ψυχαγωγίας. Αντί λοιπόν να μεμψιμοιρούμε για το κοινωνικό φαινόμενο του survivor, θα ήταν πολύ πιο αποτελεσματικό η ΕΡΤ να βελτιωθεί, ώστε να καλύψει το κενό προσφέροντας μια ολοκληρωμένη εναλλακτική τηλεοπτική πρόταση.
tvxs
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου