Παρασκευή 4 Αυγούστου 2017

Το εθνικό μας σύμβολο… στην αρένα του λαϊκισμού από τους εκφραστές της δήθεν «αριστείας»



του Γιώργου Μακράκη
Με τη δημοσίευση του νέου Προεδρικού Διατάγματος, που ρυθμίζει θέματα της λειτουργίας των Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων, βρέθηκε στην αρένα του λαϊκισμού από τους γνωστούς νεοφιλελεύθερους κύκλους το ζήτημα των σημαιοφόρων στα σχολεία.
Γι’ άλλη μια φορά επικαλούνται τη δική τους ερμηνεία για την «αριστεία» σε σημείο να αλλοιώνουν τη σημασία και την έννοιά της. Το νεοδεξιό πολιτικό μπλοκ ακόμη και το εθνικό σύμβολο επιδιώκει να αξιοποιήσει στο βωμό της κομματικής εκμετάλλευσης. Πρέπει βέβαια να αντιληφθούν πως μαζί τους «φωνασκεί» και η ακροδεξιά.
Ας δούμε όμως το θέμα με βάση την πραγματική αλλά και την παιδαγωγική του διάσταση. Η επιβράβευση στο σχολείο για τους μαθητές μας είναι ζωτικό αλλά και σημαίνον στοιχείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Στη σχολική καθημερινότητα υπάρχουν πολλές τυπικές και άτυπες επιβραβεύσεις που αξιοποιούν οι εκπαιδευτικοί. Για παράδειγμα, η λεκτική επιβράβευση, η περιγραφική αξιολόγηση –που πρέπει να την αξιοποιήσουμε περισσότερο–, ο βαθμός, η απονομή αριστείων, τα βραβεία και άλλα πολλά.
Το ερώτημα, λοιπόν, που προκύπτει στο σημείο αυτό είναι αν το εθνικό σύμβολο πρέπει να αποτελεί βαθμολογικό έπαθλο και δείγμα αριστείας; Από τη στιγμή που όλοι οι μαθητές μας είναι ίσοι απέναντι στην ελληνική σημαία, έχουν και το ίδιο δικαίωμα να την κρατήσουν. Δεν πρέπει να συγχέεται η σχολική επίδοση με το να σηκώσει ένα παιδί ηλικίας 11 και 12 ετών την ελληνική σημαία. Μάλιστα, τα τελευταία χρόνια είχαν αυξηθεί οι περιπτώσεις όπου υπήρξαν πιέσεις στις διευθύνσεις και στους εκπαιδευτικούς των σχολείων για την επιλογή των σημαιοφόρων λόγω ενός ιδιότυπου ανταγωνισμού μεταξύ των γονέων.
Το σίγουρο πάντως είναι πως το ζήτημα του σημαιοφόρου και της ελληνικής σημαίας θα «κακοποιηθεί» στα τηλεοπτικά παράθυρα. Ωστόσο, άλλα είναι τα προβλήματα που ταλανίζουν το εκπαιδευτικό σύστημα αλλά και το Δημόσιο Σχολείο. Η εκπαιδευτική κοινότητα και συνολικά η ελληνική κοινωνία δεν θα πρέπει να παρασυρθεί από τις σειρήνες του λαϊκισμού της δήθεν «αριστείας», αλλά να παλέψει για ένα καλύτερο, πιο αποτελεσματικό και ποιοτικά αναβαθμισμένο Δημόσιο Σχολείο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου