Πέμπτη 11 Ιουλίου 2013

ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΗ Η ΓΕΝΙΑ ΠΟΥ ΠΟΛΛΟΙ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΝ.

Η ΓΕΝΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΑΦΗΣΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΝΑ ΠΑΕΙ ΧΑΜΕΝΟ.

Η ΓΕΝΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΤΑ ΑΝΑΤΡΕΨΕΙ ΟΛΑ, ΙΣΩΣ ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΕΜΑΣ.

ΕΑΝ ΟΛΟΙ ΕΜΕΙΣ ΦΑΝΟΥΜΕ ΤΕΛΙΚΑ ΚΑΤΩΤΕΡΟΙ

 ΤΩΝ ΠΕΡΙΣΤΑΣΕΩΝ.

ΕΑΝ ΟΛΟΙ ΕΜΕΙΣ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΜΑΣ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΟΥΝ ΕΝΤΕΛΩΣ,ΚΛΕΙΝΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΚΑΙ ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΣΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ, ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ.


Επιστολή που λάβαμε απο τους μαθητές του  4ου ΕΠΑΛ Ηρακλείου.

Δελτίο Τύπου
Ηράκλειο 10/07/2013
Από
Μαθητές του 4ου ΕΠΑΛ Ηρακλείου

Προς
Υπουργείο Παιδείας

Εκπροσωπώντας τους μαθητές του 4ου ΕΠΑ.Λ Ηρακλείου Κρήτης διαμαρτυρόμαστε για την αιφνιδιαστική απόφαση του ΥΠΑΙΘ να καταργήσει Τομείς και ειδικότητες του Τομέα Υγείας στερώντας μας το δικαίωμα να ακολουθήσουμε σπουδές που κρίνουμε ότι εξασφαλίζουν πρόσβαση στην αγορά εργασίας. Η βίαιη ανατροπή των σχεδιασμών μας που προκαλείται από τις αυταρχικές αποφάσεις σας υπονομεύει το μέλλον μας σ’ ένα κόσμο που φτιάχνετε για μας χωρίς εμάς. Σε μια δύσκολη οικονομική περίοδο κλείνετε διεξόδους που οδηγούν σε επαγγέλματα με προοπτικές στερώντας μας το δικαίωμα να διαμορφώσουμε το μέλλον μας και να σπουδάσουμε αυτό που επιλέγουμε βάσει των ενδιαφερόντων και ικανοτήτων μας. 
Κρίνουμε άδικο να υλοποιείτε τις «καινοτομίες» σας στον εκπαιδευτικό χώρο ξεκινώντας από το πιο ευαίσθητο κομμάτι της επαγγελματικής εκπαίδευσης δημιουργώντας για μια ακόμη φορά ένα πλήγμα σε μια περίοδο που εξαγγέλατε την αναβάθμισή της. 
Η ενέργειά σας αυτή αναδεικνύει για άλλη μια φορά τη διάθεσή σας για «διαφορετική» συμπεριφορά κι ανοίγει τη ψαλίδα των κοινωνικών ανισοτήτων.
Διεκδικούμε αυτό που συνταγματικά δικαιούμαστε ως κοινωνικό αγαθό, το ύψιστο δικαίωμα της ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑΣ και την ελευθερία της επιλογής. 
Διεκδικούμε την άρση της απόφασή σας και την δυνατότητα λειτουργίας των τμημάτων που έχουμε αποφασίσει να σπουδάσουμε σε ΔΗΜΟΣΙΟ Επαγγελματικό Λύκειο. 
Θεωρούμε χρέος σας να αφουγκραστείτε τις ανησυχίες μας και να μας δώσετε τη δυνατότητα να υλοποιήσουμε όσα για το μέλλον έχουμε ονειρευτεί γιατί θεωρούμε ότι ΕΜΕΙΣ είμαστε το ΜΕΛΛΟΝ της χώρας αυτής. 

Οι μαθητές/τριες του 4ου Εσπερινού ΕΠΑΛ Ηρακλείου

http://ergazomenoi-ota.blogspot.gr

Τετάρτη 10 Ιουλίου 2013

Ποιος κυβερνά αυτόν τον τόπο;



Παλιά και κλασσική η ατάκα που προσδίδουν στον “εθνάρχη” την εποχή που το ακροδεξιό παρακράτος τού ξέφυγε και φτάσαμε στη δολοφονία Λαμπράκη. Μπορεί εκείνος να το ‘σκασε με ψευδώνυμο για την Γαλλία, όμως οι σημερινοί απόγονοί του έχουν άλλη άποψη για το ποιος κυβερνά αυτόν τον τόπο.
Τα τέσσερα τελευταία χρόνια ο “κυρίαρχος λαός” εκλέγει “κυρίαρχες κυβερνήσεις” οι οποίες αντιγράφουν “κυρίαρχα νομοσχέδια” για να κυβερνήσουν. “Κυρίαρχα”.
Κείμενα από το εξωτερικό, ή παλιοί νόμοι που χάθηκαν σε κάποιο συρτάρι, ανασύρονται κάθε φορά που η ανάγκη επιβάλλει… “δραστικές τομές” και “διαρθρωτικές αλλάγές”.
Τελευταίο παράδειγμα, το νομοσχέδιο της νέας ΕΡΤ ή αλλιώς ΝΕΡΙΤ, που κατέθεσε η κυβέρνηση την ώρα που για τη δουλειά αυτή διόρισε και “υφυπουργό” (!!!) για να μην πάει τίποτα στραβά.
Όταν η κυβέρνηση έκλεινε την ΕΡΤ πριν από ένα μήνα, διεμήνυε ότι έχει σχέδιο για την αναδιοργάνωσή της. Ποιο ήταν αυτό; Η απευθείας αντιγραφή του λεγόμενου “νόμου Μόσιαλου” που είχε γραφτεί το 2011. (http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=05/07/2013&id=373011)
Όχι μόνο αντέγραψαν τον παλιό νόμο, αλλά δεν άλλαξαν ούτε την παράγραφο που έλεγε ότι μεταξύ των αρμοδίων υπουργών για τη νέα γενική συνέλευση των μετόχων είναι και ο “υπουργός πολιτισμού – τουρισμού”. Το 2011 είχαμε “υπουργείο πολιτισμού – τουρισμού”. Σήμερα έχουμε σκέτα “τουρισμού” και “πολιτισμού”. Λεπτομέρεια…
Η πιστή αντιγραφή της “αναδιοργάνωσης της ΕΡΤ” είναι το τελευταίο κραυγαλέο παράδειγμα. Προηγήθηκαν κι άλλα, πολλά και πολύ πιο σημαντικά.
Ένα από αυτά ήταν το περίφημο μνημόνιο του Φλεβάρη του 2012. Οι όροι και οι προϋποθέσεις καταστροφής των εργασιακών σχέσεων, κατάργησης στοιχειωδών δικαιωμάτων και παραβίασης -για μία ακόμη φορά- της νομοθετικής διαδικασίας, με απευθείας εντολές από τους “εταίρους”.
Το κείμενο του λεγόμενου “Μνημονίου Οικονομικών και Χρηματοπιστωτικών Πολιτικών” που δημοσιεύτηκε στις 10 Φλεβάρη του 2012 ήρθε στα αγγλικά και μπήκε για μετάφραση.
Το αποτέλεσμα ήταν ένα συνονθύλευμα από συντακτικά, ορθογραφικά και νοηματικά λάθη. Οι μισοί όροι του μνημονίου ήταν στα αγγλικά, οι περισσότερες προτάσεις είχαν περάσει από Google translate και στις θέσεις των ποσών για τα μέτρα είχαν, αντί για αριθμούς, τα σύμβολα [ΧΧΧ] και [ΖΖΖ]. (http://www.thepressproject.gr/theme.php?id=12354)
Η μετάφραση μπέρδευε επίσης τα δισεκατομμύρια με τα εκατομμύρια -μικρή η διαφορά μιας και κανείς από όσους το ψήφισαν δεν μπήκαν στον κόπο να το διαβάσουν- και οι οικονομικοί θεσμοί που περιλαμβάνονταν σε πολλές από τις επιμέρους λεπτομερείς περιγραφές των νέων αρμοδιοτήτων αφορούσαν υπηρεσίες του εξωτερικού και όχι της Ελλάδας.
Μία ακόμη χαρακτηριστική περίπτωση έτοιμων κειμένων προς τυπική έγκριση της “κυρίαρχης πολιτικής ηγεσίας” είναι και το καινούριο φορολογικό σχέδιο που η κυβέρνηση και ο υπουργός οικονομικών προσωπικά, μελετούσαν από την επόμενη μέρα των εκλογών του Ιουνίου του 2012.
Επί ένα χρόνο τα οικονομικά επιτελεία έφτιαχναν ένα φορολογικό σύστημα που θα “απλοποιούσε” τις διαδικασίες, θα “διευκόλυνε” τον πολίτη και θα “εξαφάνιζε τις αδικίες”. Αντ’ αυτού ήρθε ένα κείμενο το οποίο δεν έχει μόνο λάθη στους συντελεστές, ετεροχρονισμένες διατάξεις και απίθανες απαιτήσεις, αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις φορολογεί διπλά και τρίδιπλα και απαιτεί πληρωμή φόρου ακόμη κι από μηδενικά εισοδήματα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η περίπτωση ενός ανέργου ο οποίος καλείται να πληρώσει πάνω από δύο χιλιάδες ευρώ φόρο επειδή έχει ένα αυτοκίνητο 1200 κυβικών και νοικιάζει σπίτι. Πιο συγκεκριμένα, όποιος βρίσκεται σε αυτήν την “ευνοϊκή” κατηγορία ανθρώπων που έμεινε άνεργος και αποφάσισε να μην μείνει στο δρόμο, θα του φορτώνεται καπέλο 4.000€ για το σπίτι κι άλλα 4.000€ για το αυτοκίνητο. Σύνολο 8.000€ που μαζί με το “αναγκαστικό εισόδημα διαβίωσης” ύψους 3.000€, θα θεωρείται ότι -δούλεψε δεν δούλεψε- βγάζει 11.000€. Και θα φορολογηθεί.
Το κείμενο αυτό ήρθε απ’ έξω, όπως κι όλα τα προηγούμενα. Για αυτό και μεταξύ άλλων προβλέπεται ακόμη και φορολόγηση του επιδόματος ανεργίας με 22%…
Με το που δημοσιεύτηκε το σχέδιο νόμου, η κυβέρνηση το πήρε πίσω. Το βάφτισε “δημόσια διαβούλευση” και έβαλε ξανά το υπουργείο οικονομικών να το ετοιμάσει μέσα σε μια βδομάδα για να προφτάσει τις συνεδριάσεις των Βρυξελλών λίγο πριν τις καλοκαιρινές διακοπές -ναι, πάνε κι αυτοί διακοπές-.
Δύο ακόμη ξεχωριστές περιπτώσεις αντιγραφής είναι μία ομιλία του Νίκου Δένδια σε πανεπιστήμιο εγκληματολογίας στη Νέα Υόρκη και το περίφημο “σχέδιο Αθηνά” που τόσο πολύ διαφήμισε η πρώην κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ.
Ο Κερκυραίος υπουργός ΠΡΟ-ΠΟ χρησιμοποίησε σε ολόκληρη την ομιλία του κομμάτια βγαλμένα από την Wikipedia (!!!) δίχως να αλλάξει λέξη, ενώ ο σχεδιασμός για το νέο εκπαιδευτικό και πανεπιστημιακό χάρτη της χώρας ανατέθηκε εξ ολοκλήρου σε ιδιωτικές εταιρείες, μεταξύ των οποίων και ιδιωτικό ΙΕΚ που χρωστά δεκάδες εκατομμύρια σε ΙΚΑ και δημόσιο.
Το ερώτημα “ποιος κυβερνά τη χώρα”, είναι -προφανώς- ρητορικό. Κυβερνά αυτός που αντιγράφει καλύτερα. Αυτός που όσο γρηγορότερα εγκρίνει ένα κείμενο με απαιτήσεις τρίτων, κερδίζει έξτρα πόντους ζωής στο υπουργείο του.
Τα παραπάνω παραδείγματα είναι ένα μικρό δείγμα της σημερινής κατάστασης. Το ίδιο συμβαίνει σε όλες τις βαθμίδες διοίκησης εδώ και 40 χρόνια. Ή μάλλον εδώ και περίπου 200 χρόνια.
Κάθε νόμος που έχει να κάνει με εξυπηρέτηση συγκεκριμένων συμφερόντων, ερχόταν έτοιμος, γραμμένος από αλλού. Σήμερα είναι οι δανειστές, χθες ήταν οι εθνικοί εργολάβοι και οι εφοπλιστές. Το αποτέλεσμα είναι το ίδιο. Ο μόνος ρόλος των κυβερνόντων είναι να παριστάνουν τους διεκπεραιωτές.
Καμία πρόθεση για συμμετοχή στις αποφάσεις, κανένας ενδοιασμός να υπογράψουν ότι τους βάλουν μπροστά. Ακόμη κι αν αυτό φορολογεί αστέγους, καταργεί νοσοκομεία, σκοτώνει “παρείσακτους”.
Έτσι “κυβερνάται o τόπος” σήμερα. Με αδιάβαστους υπουργούς, Google translate και αντιγραφές. Εκτός κι αν είσαι ο γιος του Σαμαρά. Σε αυτήν την περίπτωση, όποιος σε πιάνει να αντιγράφεις, απολύεται…

Παρασκευή 5 Ιουλίου 2013

Guardian: Στην Ελλάδα, τα πράγματα κινούνται γρήγορα - εκτός από τη δικαιοσύνη για τον Κώστα Σακκά



Πίσω από την απεργία πείνας του αναρχικού, είναι η ιστορία της παράνομης κράτησής του. Θα ακουγόταν απίστευτο στο πρόσφατο παρελθόν

Τι έγινε σε ένα μήνα; Η Πέμπτη 4 Ιουλίου σηματοδοτεί έναν ημερολογιακό μήνα από τότε που ο Κώστας Σακκάς - ένας 29χρονος αναρχικός που συνελήφθη στην Αθήνα το Δεκέμβριο του 2010 και κρατείται στις φυλακές χωρίς δίκη - ξεκίνησε απεργία πείνας, απαιτώντας να μπει τέλος στην κράτηση του. Σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία, το μέτρο της προφυλάκισης μπορεί να επεκταθεί σε 18 μήνες, ή 30 σε εξαιρετικές περιστάσεις. Στις 4 Ιουνίου, έχοντας ήδη φτάσει στον νομικά μέγιστο χρόνο προφυλάκισης, η προφυλάκιση Σακκά παρατάθηκε για άλλους έξι μήνες, από το Εφετείο Αθηνών.
Ένας πλήρης μήνας σε απεργία πείνας: σε σύγκριση με το ρυθμό των ευρύτερων κοινωνικών εξελίξεων τα τελευταία χρόνια, η ιστορία του Σακκά μοιάζει με αργή, ακόμη και υποτονική.
Εξάλλου, χρειάστηκαν μόνο λίγες ώρες για την ελληνική κυβέρνηση να διατάξει και στη συνέχεια να εκτελέσει το κλείσιμο της ΕΡΤ, της κρατικής τηλεόρασης. Η απόφασή της να μειώσει το ακαθάριστο μηνιαίο κατώτατο μισθό σε € 586 ήταν εξίσου ταχεία, σε συνδυασμό με την επιλεκτική εισαγωγή μιας εργάσιμης εξαήμερης εβδομάδας και σημαντικές περικοπές στα επιδόματα αναπηρίας - όλα αυτά φέρνοντας μια μείωση βιοτικού επιπέδου για χιλιάδες ανθρώπους.
Πριν από αυτό, χρειάστηκε ‘ενα εξίσου σύντομο χρονικό διάστημα να ακυρώσει τη μεταρρύθμιση του ελληνικού νόμου του 2010 περί υπηκοότητας που είχε δώσει δυνατότητα πρόσβασης στην ιθαγένεια για τους μετανάστες δεύτερης γενιάς, ή για να ξεκινήσει την επιχείρηση Ξένιος Ζευς , να πατάξει τους ύποπτους παράνομους μετανάστες και να τους στείλει στα νεοσύστατα "κέντρα κράτησης" σε όλη τη χώρα.
Ο Σακκάς αρχικά κρατούνταν ως μέρος του κύματος συλλήψεων με στόχο την οργάνωση Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς. Ενώ δηλώνοντας ξεκάθαρα τις δικές του αναρχικές πεποιθήσεις , και ο Σακκάς και η οργάνωση έχουν αρνηθεί την ενεργό συμμετοχή του.
Αλλά αν o Σακκάς ήταν πράγματι μέλος δεν είναι πλέον το ερώτημα, ούτε οι δικαστικές αρχές φαίνεται να ενδιαφέρονται. Ο Σακκάς κρατείται με την μέθοδο που έχει κάνει εθνικό ρεκόρ μετά από μια σειρά καταδικαστικών αποφάσεων της Ελλάδας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου το 1996, ακριβώς για αυτό το είδος της παράβασης. Ο Επαμεινώνδας Κορκονέας, ο ειδικός φρουρός ο οποίος τελικά καταδικάστηκε για το θάνατο του εφήβου Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου που πυροδότησε τις ταραχές του Δεκεμβρίου του 2008 , είχε αφεθεί προσωρινά ελεύθερος κατά τη διάρκεια της δίκης του, καθώς και to δικό του μέγιστο όριο προφυλάκισης είχε λήξει.
Τότε, μπορεί να μην υπάρχει λογική εξήγηση πίσω από την επέκταση της προφυλάκισης Σακκά. Ωστόσο, μέχρι τώρα αυτό μοιάζει με μια ακόμη εξαίρεση στην θάλασσα των εξαιρέσεων που συνθέτουν την καθημερινή πραγματικότητα εδώ στην Ελλάδα.
Από το Μάιο του 2010, η πλειοψηφία των περικοπών λιτότητας και τω απολύσεων (ακόμη και αν είχαν προετοιμαστεί με ιδιαίτερη προσοχή μεσα από τον λόγο των ΜΜΕ) έχουν ανακοινωθεί και εκτελούνται σε ένα ρυθμό που θα καθιστούσε σχεδόν αδύνατο για τους περισσότερους από αυτούς που επηρεάζονται να τις παρακολουθήσουν, να εκφράσουν οποιεσδήποτε ανησυχίες ή αλλοίμονο, διαφωνία εναντίον τους. Έχουν συνηθίσει σε ένα τέτοιο κύμα επιθέσεων, που μπορεί να φαίνεται και φυσιολογικό, να αντισταθείς σε αυτή τη νέα κανονικότητα θα μπορούσε ακόμη και να φαίνεται χωρίς νόημα, ή μάταιο.
Ποιό θα μπορούσε να είναι το κίνητρο που οδήγησε στην απόφαση των ελληνικών αρχών να καταπατήσουν τα δικαιώματα ενός αντιφρονούντα, να διατάξουν το κλείσιμο του ραδιοτηλεοπτικού τους οργανισμού, ή να απολύσουν δημόσιους υπαλλήλους εν μία νυκτί;
Η παράλογη ιστορία του Σακκά μπορεί να αναδείξει κάτι πιο ανησυχητικό από μια απλή «σκληρή στάση» σε έναν που έχει ομολογήσει εχθρός του κράτους. Σε μια δήλωση στα πλαίσια του κοινοβουλευτικού διαλόγου σχετικά με την υπόθεση Σακκά, η Νέα Δημοκρατία (το κύριο κόμμα του κυβερνητικού συνασπισμού), όχι μόνο προσπάθησε να υπερασπιστεί αυτή την άνευ προηγουμένου παραβίαση της νομιμότητας, αλλά, αντίθετα, εξαπέλυσε δριμεία επίθεση κατά της αριστερής αξιωματικής αντιπολίτευσης, του ΣΥΡΙΖΑ,  για υπεράσπιση "κάθε είδους κατηγορουμένων, οι οποίοι κατηγορούνται για αναρχία και τρομοκρατία ".
Αυτό θα ακουγόταν ακατανόητο στο πολύ πρόσφατο παρελθόν, όπως και η περίπτωση της έκκλησης του Βύρωνα Πολύδωρα, ενός έμπειρου στελέχους της Νέας Δημοκρατίας, πρώην μέλος του υπουργικού συμβουλίου, που ρητά ζήτησε το κόμμα του να συνεργαστεί με το ναζιστικό κόμμα της Χρυσής Αυγής.
Η περίπτωση του Σακκά συμπυκνώνει με ακρίβεια τη φύση της αδικίας που βασιλεύει πάνω από την καθημερινή ζωή στην Ελλάδα - και πέραν αυτής. Σε όλη την Ευρώπη, οι ιστορίες της αστυνομικής βίας, κυβερνητικής αδικίας και η εισβολή στη ζωή των πολιτών γρήγορα μετατρέπονται σε μια κοινοτοπία και μια μια αποξένωση, ακόμα και μια ολοκληρωτική ρήξη δημιουργείται γρήγορα μεταξύ κράτους και κοινωνίας . Στην γρήγορα μεταβαλλόμενη εποχή μας, ένας μήνας μας φαίνεται σαν μια ολόκληρη ζωή. Για τον Σακκά, έχει γίνει αυτό ακριβώς: έχει βάλει τώρα μπροστά την ζωή του.

Μετάφραση LEFTeria-news
http://www.guardian.co.uk/

Τετάρτη 3 Ιουλίου 2013

Όλα τα ονόματα των αντιπροσώπων της Κέρκυρας στο συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ

57 Κερκυραίοι σύνεδροι, από τους οποίους 16 είναι γυναίκες, θα εκπροσωπήσουν τη Νομαρχιακή Οργάνωση του ΣΥΡΙΖΑ στο πρώτο συνέδριο του κόμματος. Από αυτούς 22 προέρχονται από την οργάνωση της πόλης της Κέρκυρας, 13 από την οργάνωση Νότου και 10 από το Βορρά.
Επίσης 5 προέρχονται από τη ΔΕ Μελιτειέων, ανά 2 από τη ΔΕ Κορισσίων, τη ΔΕ Παλαιοκαστριτών και τους δημοσίους υπαλλήλους, καθώς και 1 από τη Νεολαία. 

Όλα τα ονόματα των εκλεγέντων έχουν ως εξής:

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΜΕΛΩΝ ΠΟΛΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
1.    Αγγουράκη Σπυριδούλα
2.    Ανεμογιάννη Μαίρη
3.    Βιτάλ Ζακελίνα
4.    Βλαχόπουλος Σπύρος
5.    Γεωργόπουλος Αντώνης
6.    Γνεσούλης Νίκος
7.    Γονίδη Μαρία
8.    Κοβάνης Λουκάς
9.    Κρητικός Γιάννης
10.    Μακρής Γιάννης
11.    Μουρίκη Ελένη
12.    Μωραΐτης Χρήστος
13.    Νεράντζης Δήμος
14.    Νικολούζος Κώστας
15.    Ντούσικος Λάμπρος
16.    Παληκύρας Δημήτρης
17.    Πανδή Νικολέττα
18.    Ραιδεστινός Γιώργος
19.    Σαμοΐλη-Ντούτο Πατρίτσια
20.    Σαμοΐλης Στέφανος
21.    Στραβοράβδης Διονύσης
22.    Φοντάνας Γιάννης

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΜΕΛΩΝ ΒΟΡΕΙΑΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
1.    Ανδριοπούλου Ελένη
2.    Ανεμογιάννης Χρήστος
3.    Καλούδης Σπύρος
4.    Κεφαλληνός Σπύρος
5.    Κοντάλιπος Βασίλης
6.    Μιχαλάκη Μαίρη
7.    Παυλίδης Κώστας
8.    Περδικάρης Μπάμπης
9.    Τόμπρος Τάσος
10.    Τόμπρου Μαρίνα

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΜΕΛΩΝ ΝΟΤΙΑΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
1.    Ασπιώτης Κώστας
2.    Βλάσσης Κώστας
3.    Βλάχου Ειρήνη
4.    Γκιόργκα-Πανδή Νίκη 
5.    Γκούσης Κώστας
6.    Γκούσης Νίκος
7.    Καββαδίας Γιάννης
8.    Κυπριώτης Χαράλαμπος
9.    Μακαντάνη-Δημήτροβα Ρούσκα
10.    Μακαντάνης Γιάννης
11.    Μυρίλλα Δαμιανή
12.    Πανδής Ανδρέας
13.    Χρυσικόπουλος Ευθύμιος

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΜΕΛΩΝ Δ.Ε. ΜΕΛΙΤΕΙΕΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
1.    Γουδούκης Κώστας
2.    Δαλιέτος Σπύρος
3.    Μέριανος Γιώργος
4.    Μπόικος Σπύρος
5.    Μπόικου Λουΐζα

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΜΕΛΩΝ Δ.Ε. ΠΑΛΑΙΟΚΑΣΤΡΙΤΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
1.    Ζαφειρόπουλος Σπύρος
2.    Μποζίκης Σπύρος

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΜΕΛΩΝ Δ.Ε. ΚΟΡΙΣΣΙΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
1.    Καββαδίας Γιώργος
2.    Κουλούρης Γιάννης

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΜΕΛΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
1.    Περδικάρη Ράνια
2.    Τσούκας Σάκης

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΜΕΛΩΝ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
1.    Κυριακόπουλος Σάκης

Γιάννης και Όλγα, οι πιο ακριβοπληρωμένοι δημόσιοι υπάλληλοι



Ανανδρανιστάκης Γιώργος -  "Αυγή"

Η διαπραγμάτευση με την τρόικα, Όλγα μου, κολλάει επειδή η κυβέρνηση δεν έχει τα κότσια να διώξει τους δημόσιους υπαλλήλους. Έχεις δίκιο, Γιάννη μου, η ατολμία είναι το πρόβλημα, τρία χρόνια τώρα δεν άγγιξαν ούτε μια τρίχα από το δημόσιο. Ο Γιάννης και η Όλγα. Οι πιο ακριβοπληρωμένοι δημόσιοι υπάλληλοι, οι σταρ ενός συστήματος που θρέφεται από το κράτος και θρέφει το κράτος, ζητούν θυσίες ανθρώπων που αμείβονται με εννιακόσια ευρώ.

Μας είχαν πρήξει επί μήνες με τους επίορκους που έπρεπε να διωχθούν επειγόντως. Τους άκουγες και νόμιζες ότι ο δημόσιος τομέας είναι γεμάτος από δολοφόνους, στραγγαλιστές, παλουκωτές, κλέφτες, ληστές, διαρρήκτες, συμμορίτες, κτηνοβάτες, φετιχιστές, βιαστές, παιδεραστές. Πρωτίστως παιδεραστές, πρωτοσέλιδο τους έκανε τους παιδεραστές ο Αναστασιάδης στο «Πρώτο Θέμα».

Πήχτρα από εγκληματίες το δημόσιο, όταν όμως ο κόμπος έφτασε στο χτένι, όταν ήρθε η ώρα να παραδοθούν οι 2.000 στην τρόικα, η κυβέρνηση έκλεισε την ΕΡΤ. Έτσι απλά.
Γιατί την ΕΡΤ, ορέ συνάδελφοι; Εκεί ήτανε μαζεμένοι όλοι οι παραβάτες; Πώς χωρούσαν σε ένα κτίριο 2.650 αμαρτωλοί, ούτε τα Σόδομα δεν είχαν τέτοια πυκνότητα κατοίκων. Στον Γκεμπελισμό δεν υπάρχουν αδιέξοδα, εν μια νυκτί οι σταρ των καναλιών έστρεψαν τα πυρά τους από τους επίορκους στα κομματόσκυλα, τους κηφήνες και τους μπατζανάκηδες που έχουν εμφιλοχωρήσει στην ΕΡΤ και τους άλλους δημόσιους οργανισμούς. Στην ΕΡΤ ειδικά, εκτός από κομματόσκυλα, κηφήνες και μπατζανάκηδες, οι εργαζόμενοι ήταν και αριστεροί, το είπε ο Σαμαράς, το επιβεβαίωσε ο Λαζαρίδης.

Δίχως να ανοιγοκλείσουν τα μάτια τους, οι χρυσοπληρωμένοι δημόσιοι υπάλληλοι των καναλιών πέρασαν από τους επίορκους στους υπαλλήλους εν γένει. Κρέας να ‘ναι κι ό, τι να ‘ναι. Αρκεί να βγαίνουν οι αριθμοί, 2.000 σήμερα, 4.000 αύριο, 25.000 μεθαύριο, όσοι χρειάζονται για να χορτάσει η τρόικα. Όσοι χρειάζονται για να χορτάσουν τα αφεντικά τους, που έλαβαν ήδη ως επιδόρπιο την ΕΡΤ, για να ακολουθήσει οσονούπω και το κυρίως γεύμα. Δεν σταματούν πουθενά, επικροτούν ακόμη και τις απολύσεις των εκπαιδευτικών, των ανθρώπων που μαθαίνουν γράμματα στα παιδιά μας. Στα δικά μας παιδιά, τα δικά τους δεν έχουν ανάγκη, τα Κολέγια να ‘ναι καλά.
Μιλούν για τις απολύσεις σαν να μην αφορούν ανθρώπους, όντα ζωντανά, με στομάχια, καρδιές, κεφάλια, όντα που θρέφουν άλλα όντα, τους άντρες, τις γυναίκες, τα παιδιά τους, τον φούρναρη, τον μανάβη, τον παπουτσή. Απόλυτη ψυχική νέκρωση, ολοκληρωτική έλλειψη συμπόνιας και συμπάθειας, αρκεί να κάνουμε σωστά τη δουλειά μας, αρκεί να φέρουμε σε πέρας την αποστολή που μας έχει αναθέσει το κράτος. Το αγαπημένο μας κράτος, ο εργοδότης μας, το χέρι που μας ταΐζει στο GB Corner και μας ντύνει στην Prada.

Δεν είναι ο Σαμαράς ρατσιστής, ο Αντετοκούνμπο είναι μαύρος!!

Του Κώστα Βαξεβάνη

Ο Αντετοκούνμπο ως παίκτης που κατάφερε να βάλει καλάθι στην επιτυχία, πέρασε το κατώφλι του Μεγάρου Μαξίμου για να δει αυτοπροσώπως τον πρωθυπουργό. 
Ως τον Μάιο που πέρασε ο Αντετονκούμπο δεν ήταν τίποτα άλλο από ένας λαθρομετανάστης που δεν είχε κανένα δικαίωμα να πάρει την ελληνική ιθαγένεια. Γεννήθηκε στην Ελλάδα, δεν γνωρίζει άλλη γλώσσα από τα ελληνικά, δεν ξέρει πού πέφτει η Νιγηρία, ακόμη και τα αγγλικά τα μιλάει με χαρακτηριστική ελληνική προφορά, αλλά δεν είχε δικαίωμα κατά τον κύριο Σαμαρά να πάρει ελληνική ιθαγένεια.
Αν ο Αντετοκούνμπο δεν έμπαινε στην εθνική ομάδα, θα ήταν απλώς ένας μαύρος που μπορεί να τον μαχαίρωναν σε κάποια γωνιά της Κυψέλης οι σύμμαχοι του κυρίου Πολύδωρα, με τους οποίους θέλει να σώσει την Ελλάδα. Σε καμιά περίπτωση με τους Αντενοκούνμπο.
Και ξαφνικά, ο μαύρος, ο λαθρομετανάστης, αυτός που «αν δεν του αρέσει η Ελλάδα και οι νόμοι της να πάει πίσω στη Νιγηρία», έγινε γνωστός, συμπαθής και Eλληνας. Τόσο Eλληνας, που ο Αντώνης Σαμαράς θα καταδεχθεί να σφίξει το μαύρο του χέρι. Ποιός ξέρει ίσως ανακαλύψουν σε λίγο πως κάποιος προπάπος του είχε ελληνικό αίμα και αυτή είναι άλλωστε η εξήγηση για την επιτυχία του.
Αυτό το επικοινωνικό νταβαντούρι με τον Αντετοκούνμπο, δεν είναι μόνο η υποκρισία των κυβερνώντων. Είναι ο βαθύς τους ρατσισμός. Αυτοί που θεωρούν πως ένα παιδί που γεννιέται στην Ελλάδα δεν έχει δικαίωμα να πάρει ιθαγένεια, να γίνει πολίτης της χώρας που ζει, ξεχνούν τα πάντα, βαφτίζουν όποιον θέλουν Έλληνα, αρκεί να τους προσφέρει δόξα και επικοινωνιακή βοήθεια. Όσο μαύρος και να είναι, όσο γελοίοι και αν γίνονται.
Με την ίδια ευκολία και αιρετική θρησκευτικότητα και ανοησία που ανακαλύπτουν «τον Θεό των Ελλήνων», την Παναγία με ελληνικό ISO και το θαυματουργό ελληνικό DNA, είναι ικανοί να κατασκευάσουν ένα μαύρο έλληνα, αρκεί να τους συμφέρει. Τους άλλους μπορεί να τους σφάξει ελεύθερα η συνιστώσα Χρυσή Αυγή.

Πηγή: koutipandoras.gr

Οι 17 Έλληνες ολιγάρχες που χρωστούν €10.6 δις


Δείτε το Mega και άλλους 17 Ολιγάρχες που χρωστούν 10.6 δις (και είναι ανέγγιχτοι)
Πλήρωνε κορόϊδο το...σώσιμο των τραπεζών από τους πολιτικούς εγκληματίες που ψηφίζεις. Πλήρωνε δίποδο για την ανακεφαλοποίηση ούτως ώστε να σωθούν οι τραπεζίτες και οι ολιγάρχες. Τρέχα ζώο και χειροκρότα τους ΣαμαροΒενιζέλους. Μα πόσο ζώα έγιναν οι Έλληνες Θεέ μου.
H υπερχρέωση των Ελλήνων πολιτών στις τράπεζες, είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η χώρα μας...
Ποιος θα το περίμενε όμως, ότι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι, βαριά ονόματα της ολιγαρχίας του πλούτου στη χώρα μας, θα ήταν κυριολεκτικά βουτηγμένοι στα χρέη; Αρκετοί από αυτούς μάλιστα, βρίσκονται σε άσχημη οικονομική θέση, καθώς οι επίτροποι, που έχουν τοποθετηθεί στις τράπεζες, κατ’ εντολή της τρόικας, έχουν
«παγώσει» προς το παρόν, τις αναχρηματοδοτήσεις δανείων.
Χωρίς πολλά λόγια, δείτε τι αποκαλύπτουν οι ισολογισμοί, για τα... «θαλασσοδάνεια» μερικών εκπροσώπων του επιχειρηματικού κατεστημένου της χώρας μας. Έχουμε και λέμε:

AXON HOLDINGS: Το επιχειρηματικό όχημα του Θωμά Λιακουνάκου. Το 2012 παρουσίαζε τραπεζικό δανεισμό 447.200.000 εκατ. Ευρώ. Μόνο η θυγατρική του ομίλου EUROMEDICA, έχει χρέη προς τις τράπεζες, που ξεπερνούν τα 372. 700.000 Ευρώ.

ΤΗΛΕΤΥΠΟΣ: Δηλαδή με άλλα λόγια, MEGA CHANNEL, το...μεγάλο κανάλι, των τριών.. ισχυρών, Μπόμπολα, Ψυχάρη, Βαρδινογιάννη. Το 2012, λοιπόν, ο τραπεζικός δανεισμός έφτασε τα 123.500.000 ευρώ περίπου, μαζί και με το νέο δάνειο των 98.000.000 ευρώ, που προκάλεσε την παρέμβαση των οικονομικώνεισαγγελέων.

ΟΜΙΛΟΣ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΥ: Το δίκτυο των επιχειρήσεων που ελέγχει ο Ευάγγελος Μυτιληναίος, έχει χρέη ύψους 861.300.000 ευρώ. Εδώ υπάρχει και το εξής ενδιαφέρον. Η Korinthoς Power, μια εταιρία στην οποία συμμετέχουν, κατά 65% ο Όμιλος Μυτιληναίου, και κατά 35% ο Όμιλος Βαρδινογιάννη, χρωστάει στις τράπεζες 172.500.000 ευρώ.

INTRACOM: Εδώ τα πολλά λόγια είναι φτώχεια. Intracom ίσον Σωκράτης Κόκκαλης. Ο όμιλος, από ομολογιακά και τραπεζικά δάνεια, χρωστάει 315.700.000 ευρώ.

ΌΜΙΛΟΣ ΠΗΓΑΣΟΥ: Η εκδοτική... «αυτοκρατορία» της οικογένειας Μπόμπολα έχει χρέη προς τις τράπεζες 164.300.000 ευρώ.

ΕΛΛΑΚΤΩΡ: Ο κατασκευαστικός όμιλος της οικογένειας Μπόμπολα. Δηλαδή βασικά, όπου δημόσια έργα, βλέπε Ελλάκτωρ. Και όμως, τα τραπεζικά δάνεια που έχει πάρει ο όμιλος, ανέρχονται σε 1.700.000.000 ευρώ.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗ: Μετά τον αείμνηστο Λαμπράκη, ισχυρός άνδρας του ομίλου είναι πλέον ο Σταύρος Ψυχάρης. Ο τραπεζικός δανεισμός αγγίζει τα 134.000.000. ευρώ.

ΜΟΤΟR OIL: Έχουμε ήδη αναφερθεί στην οικογένεια Βαρδινογιάννη. Πάμε να δούμε τι χρωστάει η πετρελαϊκή «ναυαρχίδα» της οικογένειας στις τράπεζες. 1.200.000.000 ευρώ περίπου.

ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ: Οικογένεια Στέγγου, Πόρτο Καρράς, σκάνδαλο στην Χαλκιδική, και πάει λεγοντας. Εδώ ο ισολογισμός μας δείχνει τραπεζικό δανεισμό μόλις 22.900.000 ευρώ.

STAR CHANNEL: Πάλι οι Βαρδινογιάννηδες. Ο τηλεοπτικός σταθμός έχει τραπεζικά χρέη 58.100.000 ευρώ.

ΟΜΙΛΟΣ ANT1: Το δημιούργημα του Μίνωα Κυριακού, το οποίο πλέον κατευθύνει ο υιός, Θεόδωρος Κυριακού. Τα δάνεια από τις τράπεζες ξεπερνούν τα 170.000.000 ευρώ.

ALPHA TV: Στον τηλεοπτικό σταθμό, κυρίως μέσω της INTERTECH, μεγαλομέτοχος είναι ο Δημήτρης Κοντομηνάς. Τραπεζικός δανεισμός; 58 .000.000 ευρώ.

J&P ΑΒΑΞ: Ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστικούς ομίλους της χώρας, με τραπεζικό δανεισμό 268.900.000 ευρώ.

MARFIN INVESTMENT GROUP: Ο όμιλος, που μας έχει...ταλαιπωρήσει αρκετά τα τελευταία χρόνια με διάφορες υποθέσεις, όπως ΟΤΕ, Ολυμπιακή, Λαϊκη Τράπεζα κ.α., και δημιούργημα του Ανδρέα Βγενόπουλου. Τα χρέη προς τις τράπεζες ξεπερνούν τα 2.000.000.000 ευρώ.

ΒΙΟΧΑΛΚΟ: Μια παραδοσιακή δύναμη, στο χώρο των μετάλλων. Ο όμιλος έχει τραπεζικά ανοίγματα 1.100.000.000 ευρώ.

ΤΙΤΑΝ: Σχεδόν μονοπώλιο στο χώρο των τσιμέντων, και με τραπεζικό δανεισμό, που φάνει το 1.000.000.000 ευρώ περίπου.

FORTHNET: Ο τηλεπικοινωνιακός όμιλος που κατέχει το συνδρομητικό κανάλι NOVA, έμφανίζει τραπεζικό δανεισμό 331.000.000 ευρώ.

MINOAN LINES: Μεγάλη ιστορία. Πρώην Μινωϊκές Γραμμές, ναυάγιο ΕΧΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ, αυτοκτονία Παντελή Σφηνιά. Και χρέη 270.100.000 ευρώ.

Το σύνολο του τραπεζικού δανεισμού αυτών και μόνο των επιχειρήσεων, ξεπερνάει τα 10,6 δις ευρώ. Και είναι ενδεικτικά παραδείγματα, του πόσο «φεσωμένοι» στις τράπεζες είναι οι περισσότεροι από τους ολιγάρχες του χρήματος στη χώρα μας. Για αυτό, όταν μιλάμε για «θαλασσοδάνεια», ας μην αναφερόμαστε μόνο στα δάνεια των πολιτικών κομμάτων!

.avantipopolo.gr


Δευτέρα 1 Ιουλίου 2013

«Το παράδοξο της αφθονίας»

Του Νίκου Μπογιόπουλου


Φυσικά, η θηριώδης προπαγάνδα που θέλει τα συμφέροντα των ρωσικών, των αμερικανικών, των ελβετικών, των αζέρικων, των ελληνικών και κάθε λογής κεφαλαίων να «συγχρωτίζονται» με τα συμφέροντα του ελληνικού λαού (ενός λαού που λόγω της φτωχοποίησής του σε ποσοστό 80% ζει το χειμώνα χωρίς θέρμανση...) θα συνεχιστεί ακάθεκτη.
Συμβαίνει συχνά: Τα ιδιοτελή, ιδιωτικά και ατομικά τους συμφέροντα, τα ταξικά τους συμφέροντα, να τα βαφτίζουν «εθνικό συμφέρον».
Το είχαμε βιώσει και τότε, με την υπογραφή της (ατυχήσασας στην πορεία...) συμφωνίας για τον αγωγό Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη. Οπως τώρα με τον «ΤΑP» και με το φυσικό αέριο, έτσι και τότε κάποιοι φέρονταν ωσάν να άρχισε να ρέει το πετρέλαιο από τα ...μπατζάκια τους. Στα δελτία ειδήσεων της εποχής ακούγαμε μάλιστα ότι η υπογραφή εκείνης της συμφωνίας από τους Καραμανλή - Πούτιν ήταν τόσο ιστορική στιγμή που κάποτε δεν απεκλείετο να διδάσκεται από τα βιβλία Ιστορίας...
Τις ίδιες ιστορικές «καλλιγραφίες» παρακολουθούμε από προχτές και με αφορμή τον «TAP».
Ας κάνουμε, λοιπόν, μια προσπάθεια «προσγείωσης» στην πραγματικότητα.
*
Η ευλογία του φυσικού πλούτου μετατρέπεται σε ιμπεριαλιστική πολεμική κατάρα σε μια σειρά από χώρες και περιοχές του πλανήτη (τρανό παράδειγμα η Μέση Ανατολή).
Ακόμα και στις περιοχές όπου το κυρίαρχο ακόμα στοιχείο δεν είναι ο στρατιωτικός τους στραγγαλισμός από τις «μεγάλες δυνάμεις» και η απόβαση πεζοναυτών (χωρίς να σημαίνει ότι έχουν απαλλαγεί αυτές οι περιφέρειες από θερμές συγκρούσεις), εκείνο που καθορίζει την κατάσταση στο εσωτερικό τους είναι η απόβαση των πολυεθνικών στα εδάφη τους με όρους οικονομικής λεηλασίας.
Ενδεικτικά:
  • Σε μια περιοχή που παράγει 300.000 βαρέλια πετρέλαιο ημερησίως και έχει υπολογιστεί πως η παραγωγή του θα μπορούσε να φθάσει το 1.000.000 βαρέλια, όλος αυτός ο πλούτος δε φαίνεται να διευκολύνει τη ζωή των ανθρώπων. Ο λαός, οι άνθρωποι του Νταρφούρ - για το Νταρφούρ πρόκειται - το μόνο που εισπράττουν είναι δυστυχία, πόνο, φτώχεια και πόλεμο. Η αιτία είναι απλή: Οι πολυεθνικές έχουν εντοπίσει στο Νταρφούρ κοιτάσματα πετρελαίου, αλλά και χαλκού και ουρανίου και χρυσού. Αλλωστε, οι τελευταίες εμφύλιες συγκρούσεις, που έχουν ξεσπάσει από το 2003, αφορούσαν στον έλεγχο του χρυσωρυχείου στο Τζέμπελ Αμερ στο βόρειο Νταρφούρ. Οι πολυεθνικές, όμως, δεν βιάζονται. Περιμένουν πρώτα να σφαχτούν έως τέλους οι φυλές μεταξύ τους. Τότε, η συμφωνία για τις πολυεθνικές θα είναι πολύ πιο συμφέρουσα. Μέχρι τότε, δίπλα στους πετρελαιαγωγούς και στα κοιτάσματα χρυσού, πάνω από 1.500.000 ψυχές πεθαίνουν χωρίς φάρμακα και τρόφιμα.
  • Το πετρέλαιο είναι χρυσάφι. Οχι πάντα. Οχι για όλους. Για την Αφρική, η ύπαρξη πετρελαίου είναι μια τραγωδία. Ισοδυναμεί με τη συσσώρευση αμύθητου πλούτου για την ολιγαρχία και ταυτόχρονα είναι αιτία τρόμου και αφανισμού για το λαό, που αποτελεί εξάρτημα εκμετάλλευσης, τόσο των πολυεθνικών όσο και των εκεί κυβερνήσεων και θύμα των ανώμαλων πολιτικών καταστάσεων που υπαγορεύονται από το ποιος θα έχει το πάνω χέρι στο πετρέλαιο. Το παράδειγμα της Νιγηρίας είναι εκκωφαντικό. Μια χώρα πλημμυρισμένη στο πετρέλαιο και στο φυσικό αέριο, η έκτη μεγαλύτερη παραγωγός πετρελαίου και όγδοη παραγωγός φυσικού αερίου του κόσμου, που το 2010 εξήγε 2,5 εκατομμύρια βαρέλια ακατέργαστο πετρέλαιο τη μέρα, έχει 100 εκατομμύρια φτωχούς πολίτες...
Τα μονοπώλια στο χώρο της Ενέργειας λειτουργούν σαν ύαινες που είναι εξοπλισμένες με την επίσημη κρατική πολιτική της χώρας - έδρας τους και ενεργούν σε απόλυτη συμμαχία με τις κυβερνήσεις της ντόπιας πλουτοκρατίας σε κάθε χώρα όπου «επενδύουν». Το ξέρουν καλά οι λαοί της Αφρικής που ακούνε ότι «τα ενεργειακά κοιτάσματα φέρνουν ευημερία»...
Ξέρουν ότι η ευημερία και τα κέρδη από τα κοιτάσματα σίγουρα αφορούν στις πολυεθνικές και τα μονοπώλια. Αλλά πόσο βοηθήθηκαν οι λαοί των χωρών που τα «φιλοξενούν»; Αρκεί να κοιτάξει κανείς την εικόνα της φτώχειας σε αυτές τις χώρες.
Οπως έχει σημειωθεί από μελετητές, «για δύο δεκαετίες η Αγκόλα, η Νιγηρία και η Γκαμπόν έχουν αντλήσει δισεκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου με κυριότερα αποτελέσματα τη γενικευμένη διαφθορά και τη φτώχεια, φαινόμενο που είναι γνωστό ως "το παράδοξο της αφθονίας". Είναι χαρακτηριστικό πως στη Νιγηρία, η οποία έχει εισπράξει πάνω από 300 δισ. δολάρια από το πετρέλαιο τα τελευταία 25 χρόνια, το κατά κεφαλήν εισόδημα είναι λιγότερο από 1 δολάριο τη μέρα!».
*
Θα μπορούσε κανείς να φέρει πολλά παραδείγματα για το πώς ο φυσικός πλούτος σε μια σειρά χώρες μετατρέπεται, στο πλαίσιο της οικοδόμησης και λειτουργίας του καπιταλιστικού κόσμου, σε τραγωδία.
  • Στο Αζερμπαϊτζάν, που δεν είναι απλώς χώρα διέλευσης όπως «φιλοδοξεί» να γίνει η Ελλάδα, αλλά χώρα παραγωγής του φυσικού αερίου, τα 10 εκατομμύρια των κατοίκων του ζουν στην ανέχεια, το 52% του πληθυσμού του ζει επισήμως κάτω από το όριο της φτώχειας, την ώρα που η διαφθορά βασιλεύει μεταξύ εκείνων που λυμαίνονται το φυσικό αέριο.
  • Στη Ρωσία, που είναι η πρώτη παγκοσμίως χώρα παραγωγής φυσικού αερίου, όσο αυξάνονται τα κέρδη των μονοπωλίων, όσο γιγαντώνονται μεγαθήρια τύπου «Γκάζπρομ» που το λυμαίνονται, τόσο αυξάνονται και οι φτωχοί, που επισήμως έχουν εκτιναχτεί στα 25 εκατομμύρια ανθρώπους.
  • Στο Τουρκμενιστάν, τέταρτη χώρα παγκοσμίως σε αποθέματα φυσικού αερίου, τα 5 εκατομμύρια των κατοίκων του ζουν με ονομαστικό κατά κεφαλήν ΑΕΠ κάτω από 6.000 δολάρια το χρόνο, δηλαδή κατά μέσο όρο με 500 δολάρια το μήνα.
  • Στις ΗΠΑ, που είναι η έκτη χώρα παραγωγής φυσικού αερίου στον κόσμο, πάνω από 50 εκατομμύρια άνθρωποι προσπαθούν να επιβιώνουν αναζητώντας τροφή στις ουρές των συσσιτίων.
  • Στην Αλγερία, που είναι η δέκατη χώρα σε αποθέματα φυσικού αερίου, το ονομαστικό κατά κεφαλήν ΑΕΠ των 34 εκατομμυρίων κατοίκων της δεν ξεπερνά καν τα 4.000 δολάρια το χρόνο, δηλαδή ζουν με λιγότερα από 350 δολάρια το μήνα.
  • Στο Ιράκ που επί Σαντάμ παρήγε 2.500.000 βαρέλια ημερησίως, αυτός είναι ο λόγος που επί δέκα χρόνια τώρα «παράγονται» καθημερινά εκατόμβες.
  • Στη Σαουδική Αραβία, που παράγει 10.000.000 βαρέλια ακαθάριστο πετρέλαιο ημερησίως, αυτός είναι ο λόγος που εδώ και έναν αιώνα η χώρα τελεί υπό το καθεστώς μιας πλουτοκρατικής δεσποτείας με το 1/3 του πληθυσμού της που βρίσκεται σε παραγωγική ηλικία, δηλαδή πάνω από 3 εκατομμύρια άνθρωποι, να είναι άνεργοι.
Αυτή είναι η πραγματικότητα στον κόσμο που επικρατεί «το (καθόλου) παράδοξο της αφθονίας». Αυτή είναι η πραγματικότητα στον κόσμο που τον πλούτο και την εξουσία δεν την έχουν οι λαοί, αλλά τα μονοπώλια. Ουδεμία σχέση, δηλαδή, με τα «Αρλεκιν» του κυβερνητικού «success story».



Κυριακή 30 Ιουνίου 2013

Δημοκρατία της Βαϊμάρης: Όταν το «δημοκρατικό» τόξο, εκτοξεύει το φασιστικό βέλος.




Γράφει ο askordoulakos

«Το πιο σημαντικό άμεσο καθήκον είναι η δημιουργία ενός Ενιαίου Μετώπου όλων των εργαζομένων, προκειμένου να γυρίσει πίσω ο φασισμός, προκειμένου να προφυλαχτούν από την υποδούλωση και την εκμετάλλευση τους, καθώς και να διατηρήσουν τη δική τους φυσική ύπαρξη με την ισχύ και τη δύναμη της οργάνωσής τους. Πριν από αυτή την επιτακτική ιστορική αναγκαιότητα, όλοι οι λόγοι που μας αναστέλλουν και μας διαιρούν, όπως πολιτικές, συνδικαλιστικές, θρησκευτικές και ιδεολογικές απόψεις,  πρέπει να κατέχουν υποδεέστερη θέση».

Κλάρα (Άισνερ) Τσέτκιν, εναρκτήρια ομιλία στην τελευταία συνεδρίαση του Ράιχσταγκ, 30 Αυγούστου 1932.
 _____________

Πολύς λόγος έχει γίνει τελευταία για τα έργα και τις ημέρες της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης, ιδίως με αφορμή την παρουσία και τη δράση των «σουμπεριτών» της Χ.Α. Για την εποχή εκείνη έχουν κάνει λόγο άπαντες, οι περισσότεροι εκ των οποίων μας φέρνουν τη Βαιμάρη ως παράδειγμα, για να μας πείσουν ότι πρέπει να κάτσουμε φρόνιμα, διότι οι πολλές αντιδράσεις οδηγούν στα...άκρα (η περίφημη θεωρία των 2 άκρων, των ανιστόρητων ηλιθίων της ομάδας «αληθείας») και στο φασισμό. Τι πραγματικά σημαίνει όμως η Δημοκρατία της Βαϊμάρης και κυρίως, ποιες ουσιαστικές αναλογίες υφίστανται μεταξύ του τότε και του σήμερα; Ποιος και τι πραγματικά οδηγεί στο φασισμό;

Το κομβικό σημείο είναι ο Αύγουστος του 1914, όταν το σοσιαλδημοκρατικό κόμμα της Γερμανίας(SPD), το οποίο τότε είναι το μεγαλύτερο κόμμα της χώρας με δύναμη, περί τα 1.000.000 μέλη, λέει ΝΑΙ στον πόλεμο, με την αιτιολογία ότι η Γερμανία είναι... αμυνόμενη κι όχι επιτιθέμενη καιυπερψηφίζει στο Ράιχσταντ τις πολεμικές δαπάνες! Τιμητική εξαίρεση, ο κομμουνιστής βουλευτής, νεαρός δικηγόρος τότε, Καρλ Λίμπνεχτ (Ομάδα Σπάρτακος). Η εν λόγω στάση του σοσιαλδημοκρατικού κόμματος ωστόσο, δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία.  Γραμματέας του SPD ήταν οΈμπερτ, ο οποίος από το 1904 έως το 1909 είχε φροντίσει να «επαγγελματοποιήσει» το κόμμα (135.000 επαγγελματικά στελέχη!), ερχόμενος σε πλήρη ρήξη με τις αρχές του ιδρυτή του, Κ. Μαρξ, ο οποίος απεχθανόταν την ιδέα ενός κόμματος «επαγγελματικών στελεχών».

Το 1918 ο Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος λαμβάνει τέλος, αφού η Γερμανία ηττάται στα πεδία των στρατιωτικών επιχειρήσεων κι ο...Πρίγκηψ Μαξ του Μπάαντεν τοποθετείται από τους νικητές Αγγλογάλλους επικεφαλής του γερμανικού Ράιχ, αντικαθιστώντας τον Κάιζερ Γουλιέλμο, ο οποίοςκαταρρέει κάτω από την οργή του λαού και των στρατιωτών στο μέτωπο. Σε ποιο κόμμα θα στηριχθεί ο...Πρίγκηψ Μαξ, ώστε να μπορέσει να κυβερνήσει; Μα στο μεταλλαγμένο SPD φυσικά!

Καταλυτικό ρόλο σ’ όλα τα  παραπάνω θα παίξει το 1919 η Συνθήκη των Βερσαλλιών, βάσει της οποίας -εκτός της απόσπασης εδαφών και της αρπαγής του ορυκτού πλούτου (σας θυμίζει κάτι;)- ο Γερμανικός λαός υποχρεωνόταν να καταβάλλει –ως προκαταβολή- το ποσό των 12 δις χρυσών μάρκων (!), καθώς και να καταβάλλει ετησίως στους Αγγλογάλλους, ποσοστό 26% επί των...προπολεμικών γερμανικών εξαγωγών! Η εφαρμογή της Συνθήκης σήμαινε για τους Γερμανούς τότε, ό,τι σημαίνουν τα μνημόνια για τους Έλληνες σήμερα: Φτώχεια, εξαθλίωση και δουλοποίηση.

Το SPD καλείται να συμβάλλει στη δημιουργία νέου Συντάγματος και νέου κράτους εν μέσω Συνθήκης Βερσαλλιών,  εξεγερτικής διάθεσης και  πλήρους διάλυσης της κοινωνίας, της οικονομίας, του κρατικού μηχανισμού και του στρατού, ο οποίος επιστρέφει από το μέτωπο σε τραγική κατάσταση. Παράλληλα, στη γερμανική κοινωνία αρχίζουν να δημιουργούνται και να λειτουργούν Λαϊκά Συμβούλια (εργατικά, αγροτικά, στρατιωτικά κλπ), τα οποία αποτελούν de facto τοπικές εξουσίες διαχείρισης καθημερινών υποθέσεων.

Το SPD, κατά τη συγκρότηση του νέου κράτους και του νέου Συντάγματος (Βαιμάρη) έχει να διαλέξει ανάμεσα σε δύο δρόμους:

Να στηριχθεί στα επαναστατημένα λαϊκά συμβούλια και με μοχλό πίεσης τη λαϊκή εξέγερση ναανατρέψει το δολοφονικό καθεστώς των Βερσαλλιών, ή να συνταχθεί πλήρως με τους κυρίαρχους αντιδραστικούς κύκλους και να τηρήσει κατά γράμμα τις υποχρεώσεις, που απορρέουν απ’ τη Συνθήκη, ισοπεδώνοντας τη γερμανική κοινωνία; Το SPD καταλαμβάνεται από...το φόβο του λαού κι αποφασίζει να τηρήσει τις...διεθνείς υποχρεώσεις της χώρας (σας θυμίζει κάτι;) και να ισοπεδώσει το γερμανικό λαό, στέλνοντας τους παρακρατικούς και τους παραστρατιωτικούς θύλακες να τσακίσουν τα Λαϊκά Συμβούλια (τα σημαντικά πολιτικά και τακτικά λάθη των ηρωικών Σπαρτακιστών είναι ένα ζήτημα για άλλη συζήτηση). Για το λόγο αυτό, άλλωστε, η Συντακτική Συνέλευση για την ανάδειξη του νέου Ράιχ έγινε στη μικρή πόλη της Βαϊμάρης (Γενάρης 1919) κι όχι στο Βερολίνο, όπως ήταν το κανονικό, διότι στην πρωτεύουσα της Γερμανίας και σ’ όλη τη Βαυαρία μαίνονταν οι αιματηρές μάχες μεταξύ των Φράικορπς και των Σπαρτακιστών...

Το Συνταγμα της Βαιμάρης, ήταν σχετικά προωθημένο για την εποχή του αφού αναγνώρισε ορισμένα ατομικά δικαιώματα (ψήφος στις γυναίκες κλπ), ωστόσο έστρωσε το πολιτικό, θεσμικό καιιδεολογικό χαλί, πάνω στο οποίο πάτησαν οι Ναζί για να φτάσουν στην εξουσία. Δύο είναι οι βασικά σημεία της Βαϊμάρης:

1. Ο Καγκελάριος, σε περιόδους εθνικής ανάγκης (σας θυμίζει κάτι αυτό;), μπορεί ανά πάσα στιγμή νακαταλύει το Σύνταγμα και να ασκεί ο ίδιος έκτακτες εξουσίες, ή να σχηματίζει κυβερνήσεις, όπωςαυτός κρίνει!
Αν θυμάμαι καλά, εκεί πάτησε ο Χιντερμπουργκ για να φέρει το Χίτλερ στην εξουσία, εκεί πάτησε κι ο Χίτλερ για να διαλύσει τη Βουλή και να συλλάβει τους αντιφρονούντες.

2. Το κράτος οφείλει να παραμένει και θα παραμένει ουδέτερο στην ταξική σύγκρουση (!). Οι εργάτες οφείλουν να συνεργάζονται με τους εργοδότες, επ’ ωφελεία της εθνικής οικονομίας (σας θυμίζει κάτι αυτό;)... Αυτό αποτέλεσε την πρωταρχική βάση της δημιουργίας των μετέπειτα μεγάλων  γερμανικών καρτέλ (βλέπε Άιγκεφάρμπεν), που στήριξαν τους Ναζί.

Είναι φανερό, ότι η Βαϊμάρη, αποτελεί ουσιαστικά την τυπική επικύρωση της επιλογής του SPD, να δεχθεί τις επιλογές, που επέβαλαν οι μεγάλες δυνάμεις της εποχής, η οποία είχε ως φυσική εξέλιξη τη ναζιστική λαίλαπα. Δεν αποφάσισε -στηριζόμενο στο λαό- ν’ ανατρέψει το καθεστώς των Βερσαλλιών, να εθνικοποιήσει τη Ράιχσμπανκ (Τράπεζα της Γερμανίας) και να διαγράψει τα επαχθή χρέη, με τα οποία φορτώθηκαν οι Γερμανοί, όπως πρότειναν τότε οι μπολσεβίκοι αλλά...και ο Κέινς («Οι οικονομικές συνέπειες της ειρήνης» εκδ. Παπαζήση).

Ας μη μας διαφεύγει, ότι την πρόσκαιρη λαοφιλία του, ο Χίτλερ την όφειλε στην άρνηση του ναζιστικού καθεστώτος να καταβάλλει τις πολεμικές αποζημιώσεις του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου. Η λογική του SPD (είμαστε σε μειονεκτική θέση και δεν πρέπει να έρθουμε σε ρήξη με τους συμμάχους μας) οδήγησε σημαντικό μέρος των εξαθλιωμένων κι εξοργισμένων μαζών  στην αγκαλιά των ναζιστικών τεράτων, που με τις πλάτες των πιο αντιδραστικών κύκλων, αξιοποίησαν τη λαϊκή οργή (σας θυμίζει κάτι;) και τη διοχέτευσαν στο Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.

Η ίδια λογική φαίνεται ότι διέπει και τη σημερινή, καθ’ ημάς...κυβερνώσα και...υπεύθυνη Αριστερά, η οποία ομνύει στο ευρώ και την τήρηση των διεθνών μας «υποχρεώσεων», ενώ επιπλέοννομιμοποιεί με την παρουσία της και το χρεοκοπημένο Κοινοβούλιο των επιτετραμμένων της τρόικα.

 Όπως τότε το SPD, έτσι σήμερα κι η κυβερνώσα και...υπεύθυνη Αριστερά αποφεύγει, όπως ο δράκουλας το σκόρδο, να οργανώσει και να κινητοποιήσει το λαό, πέρα από πολιτικές, ιδεολογικές, ή άλλες διαφορές, με ΠΡΩΤΟ και ΑΜΕΣΟ στόχο την ανατροπή του αποικιακού καθεστώτος, τη συντριβή του φασισμού μέσω της πλήρους και ουσιαστικής αποκατάστασης της Δημοκρατίας, τηνπαραδειγματική τιμωρία των ενόχων και την όλο και μεγαλύτερη συμμετοχή του λαού στις κεντρικές αποφάσεις και τη διαμορφούμενη πολιτική. Δεν αντιλαμβάνεται. πως η Ελλάδα (και κατ’ επέκταση η Ευρώπη) έχει ανάγκη από μια νέα επανάσταση, που θα είναι μείξη της Γαλλικής και τηςΟκτωβριανής! Δεν αντιλαμβάνεται, ότι το επίσημο πολιτικό σύστημα ήταν αυτό, που έφερε και στήριξε το Χίτλερ στη Γερμανία και τη Χ.Α. στην Ελλάδα.

Αντ’ αυτού, συζητάει και χαριεντίζεται στα κανάλια με την ξεπουλημένη δημοσιογραφική αλητεία, επιλέγει να ενταχθεί στο...δημοκρατικό τόξο, ενσωματώνεται στο επίσημο πολιτικό σύστημα και αντιτίθεται στο φασισμό, όχι με κοινωνικούς, πολιτικούς και ιδεολογικούς όρους, αλλά με όρους...Χόλλυγουντ, με αποτέλεσμα το... δημοκρατικό τόξο να εκτοξεύει το φασιστικό βέλος, όπως έγινε και στη Γερμανία του μεσοπολέμου.

Για να το πούμε πιο απλά: Η Βαϊμάρη μας διδάσκει, ότι στο φασισμό δεν οδηγεί η ρήξη, αλλά ο συμβιβασμός.

ΥΓ. Και μην ξεχνάμε: Να κρατήσουμε ψηλά, το πνεύμα του Μετώπου!


ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ

Σάββατο 29 Ιουνίου 2013

Ο Γιάννης απ’ τα Σεπόλια

Του Παντελή Μπουκάλα

Ο Γιάννης γεννήθηκε στα Σεπόλια. Οπως άλλα τρία αδέρφια του. Σε άλλες χώρες, ο τόπος γέννησης θα αρκούσε για να του δώσει υπηκοότητα. Εμείς, όμως, πιο σκληροί και από τους Αθηναίους του κλεινού αλλά και κλειστού άστεως, τα συναρτάμε όλα με το δίκαιο του αίματος, όχι του εδάφους. Οχι ακριβώς «αίμα, τιμή...», όπως ουρλιάζουν οι εθνοαιματολόγοι (αυτοί που «εμπλούτισαν» με μαιάνδρους την ελληνική σημαία, για να υποδηλώνουν το φιλοναζιστικό πιστεύω τους), αλλά περίπου.
Στην πατρίδα των γονιών του, ο Γιάννης δεν έχει πάει ποτέ. Την ξέρει μόνο από τις αφηγήσεις τους. Λεφτά και χρόνος για ταξίδια δεν περίσσευαν. Γιατί ο μικρός πήγαινε σχολείο, εδώ βέβαια, στο ελληνικό, και ταυτόχρονα δούλευε· όπου μπορούσε. Ποιος ξέρει. Ισως καθάρισε και το δικό σας αυτοκίνητο, αν περάσατε από τα Σεπόλια ή, αργότερα, από του Ζωγράφου.

Αλλά κάποια στιγμή ο μεγάλος του αδερφός, ο Θανάσης, μπασκετόφιλος όπως όλα τα παιδιά που γεννήθηκαν στον ίσκιο του Παπαλουκά και του Διαμαντίδη, κατάλαβε ότι ο Θεός, όποιος θεός τέλος πάντων, δεν έδωσε στον Γιάννη τόσο μεγάλο άνοιγμα χεριών (πάνω από δύο μέτρα) για να πλένει πιο εύκολα τα ξένα παρμπρίζ. Αλλά για να παίζει μπάσκετ.

Κι ήρθε έτσι ένας καιρός που οι ειδικοί του ΝΒΑ έτρεχαν από την Αμερική για να δουν μπάσκετ στην Ελλάδα. Να δουν τον Γιάννη και τον Θανάση στον Φιλαθλητικό Ζωγράφου, πριν καν παίξουν σε ομάδα της Α΄ Εθνικής. Και χθες, ο μικρός με το μεγάλο άνοιγμα χεριών και το πιο μεγάλο ταλέντο επελέγη 15ος στο ντραφτ του ΝΒΑ. «Πιο ψηλά από κάθε άλλον Ελληνα», λένε οι ειδήσεις, κάτω από μια φωτογραφία όλο χαμόγελα και με την ελληνική σημαία.

Κι εδώ είναι που φρίττουν όσοι ουρλιάζουν «αίμα, τιμή...» κι όσοι ετοιμάζουν νόμους περί ιθαγένειας με στόχο τον αποκλεισμό και όχι την ένταξη. Αν περνούσε από το χέρι τους, θα ξεβάφτιζαν από Ελληνα τον Γιάννη. Που πήρε την υπηκοότητα λόγω «εξαιρετικών υπηρεσιών». Εμφανίζεται έτσι σαν χάρισμα το δικαίωμά του, δικαίωμα όσων γεννήθηκαν και μεγάλωσαν εδώ αλλά τους στερείται η ελληνική υπηκοότητα. Για όλους αυτούς τους κατάφωρα αδικημένους θα παίζει τώρα μπάσκετ, και στην Εθνική Ελλάδος, ο Γιάννης. Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο. Με καταγωγή από τη Νιγηρία.

Πηγή: Καθημερινή

Πέμπτη 27 Ιουνίου 2013

Προσφυγή στο ΣτΕ για την ακύρωση της μεταβίβασης του Ίσσου στο ΤΑΙΠΕΔ



Φίλοι του Εναλλακτικού Πολιτιστικού Εργαστηρίου καθώς κι εκπρόσωποι 13 κοινωνικών και πολιτικών φορέων του νησιού κατέθεσαν αίτηση στο ΣΤΕ για ακύρωση της απόφασης με την οποία μεταβιβάζεται ο Ίσσος στο ΤΑΙΠΕΔ. - Ποιοι οι εφτά λόγοι που ζητούν την ακύρωση...
Αναλυτικά, το σχετικό κείμενο που εκδόθηκε αναφέρει τα εξής: 
"Χτες 25/06/13, μέλη, φίλοι του Εναλλακτικού Πολιτιστικού Εργαστηρίου και εκπρόσωποι δεκατριών κοινωνικών - πολιτιστικών φορέων, τόσο της ευρύτερη περιοχής του Ίσσου όσο και της υπόλοιπης Κέρκυρας, κατέθεσαν στο ΣτΕ Αίτηση Ακύρωσης της Απόφασης αριθ. 234/24-04-13 (ΦΕΚ 1020/Β/25-04-13) με την οποία μεταβιβάζεται στο ΤΑΙΠΕΔ το ακίνητο ΑΒΚ 468 Νήσος ή Ίσσος εκτάσεως 1.788.268,00 τμ..

Η συγκεκριμένη περιοχή, είναι ΜΝΗΜΕΙΟ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ και θα έπρεπε να έχει χαρακτηριστεί ΔΙΑΤΗΡΗΤΕΟ. Αντίθετα, το ελληνικό κράτος, ουδέποτε φρόντισε να γίνει αυτό, όπως επίσης ουδέποτε εξέδωσε Προεδρικό Διάταγμα για την προστασία και την οικολογική διαχείριση της περιοχής, που εμπίπτει σε Ζώνη Ειδικής Προστασίας της Οδηγίας 79/409/ΕΟΚ (Natura 2000).

Διαθέτει το περίφημο κεδροδάσος καθώς και τις μοναδικές στην Ελλάδα πετρόμορφες αμμοθίνες (δηλ. αμμοθίνες που έχουν πετροποιηθεί και σύμφωνα με την Ελληνική Γεωλογική Εταιρία, πρόκειται για παλαιοθίνες [Πλειστοκαινικής ηλικίας] με υψόμετρο μεγαλύτερο των 15 m. Επίσης, στα Αρχαιολογικά Ανάλεκτα εξ Αθηνών (ΑΑΑ) [Υπ. Πολιτισμού, Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων] (ISSN 0004-6604), αναφέρεται ότι υπάρχουν σημαντικά προϊστορικά ευρήματα και πετρώματα ακόμα και 700.000 χρόνων.

Το εν λόγω “ακίνητο”, είναι ένα σχεδόν αδιατάρακτο φυσικό οικοσύστημα μεγάλης αισθητικής, βιολογικής αξίας. Είναι ο κυριότερος υγρότοπος στο νησί της Κέρκυρας, υψίστης σημασίας για την προστασία της άγριας ζωής (σπάνια ζώα όπως Ονυχοχελώνα, Στικτή νεροχελώνα, Γραμμωτή νεροχελώνα κλπ) και ιδιαίτερα της ορνιθοπανίδας, καθώς και για τη διατήρηση των τύπων αυτοφυούς βλάστησης που υπάρχουν στην περιοχή (σπάνια φυτά όπως ο κρίνος της θάλασσας, θαμνοκυπάρισσα [Juniperus phoenicea] κλπ).

Είναι με δυο λόγια, το “τέλειο ακίνητο” για τους επίδοξους εκποιητές των φυσικών μνημείων της Ελλάδας...!

Οι λόγοι Ακύρωσης είναι 7:

1. Η προσβαλλόμενη είναι αόριστη καθώς όχι μόνο δεν δημοσιεύεται κανένα Τοπογραφικό Διάγραμμα της μεταβιβαζόμενης έκτασης στο ΦΕΚ, αλλά και στο κείμενο δεν υπάρχει καμία αναφορά σε Τοπογραφικό Διάγραμμα κάποιας υπηρεσίας, από όπου να προκύπτει η θέση και τα όρια της μεταβιβαζόμενης έκτασης.

2. Η προσβαλλόμενη αντίκειται στο πνεύμα του άρθρου 11, παρ 2 του ν. 3986/2011

καθώς η επίδικη έκταση πληροί όλες τις προϋποθέσεις για τον χαρακτηρισμό της ως διατηρητέου μνημείου της φύσης και ως περιοχή τουλάχιστον προστασίας της φύσης.

3. Η προσβαλλόμενη αντίκειται στο άρθρο 11, παρ 4 του ν. 3986/2011 καθώς δεν έχει εκδοθεί το προβλεπόμενο από το άρθρο 19 του 1650/86 παρ 4.2.γ. όπως ισχύει, προεδρικό διάταγμα το οποίο καθορίζει ειδικότερους όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης, καθώς και κάθε άλλου ζητήματος που αφορά στην προστασία και οικολογική διαχείριση των ΖΕΠ, με συνέπεια να μην μπορεί να κριθεί εάν τυχόν αξιοποίηση μπορεί να προκαλέσει ανεπανόρθωτη βλάβη στην ορνιθοπανίδα.

4. Παρόλο που πρόκειται για έκταση ανέκαθεν δημόσια δεν έχουν καθοριστεί τα όρια του αιγιαλού και της παραλίας, πράγμα που μετά την πώληση θα οδηγήσει σε μελλοντικές απαλλοτριώσεις για τον καθορισμό αιγιαλού και παραλίας προς βλάβην της εθνικής οικονομίας.

5. Όσον αφορά τα κοινόχρηστα τμήματα της έκτασης (αιγιαλός - παραλία, δημόσια δάση - δασικές εκτάσεις) η προσβαλλομένη πράξη καθώς και οι διατάξεις εξουσιοδοτικού νόμου ν. 3986/2011, αντιτίθενται σαφώς στη συνταγματική προστασία και το βασικά αναπαλλοτρίωτο των δημόσιων κοινόχρηστων πραγμάτων, η οποία επιτάσσεται από τον συνδυασμό των διατάξεων 5 παρ. 1 και 25 παρ. 1, εδ. α΄ του Συντάγματος, αλλά και από την ίδια την αρχή της λαϊκής κυριαρχίας.

6. Παραβίαση ουσιώδους τύπου της κανονιστικής πράξης (παραβίαση του άρθρου 29 Α του ν. 1558/1985).

7. Αντίθεση της προσβαλλομένης πράξης στο άρθρο 43 παρ. 2 εδ. β) Συντάγματος (αντισυνταγματική εξουσιοδότηση για έκδοση κανονιστικής πράξης αντί κανονιστικού προεδρικού διατάγματος).

Στην Προσφυγή του Εναλλακτικού Πολιτιστικού Εργαστηρίου, συμμετείχαν εκπρόσωποι των φορέων: του “Πολιτιστικού Συλλόγου Αργυράδων”, του “Αγροτικού Συνεταιρισμού Αργυράδων”, της “Συντονιστικής Επιτροπής της Κίνησης Πολιτών κατά του ξεπουλήματος και της καταστροφής του Ερημίτη”, της “Περιβαλλοντικής Πρωτοβουλίας Κέρκυρας” του “Πολιτιστικού Συλλόγου Αγ. Ματθαίου”, του “Αγροτικού Συλλόγου Αγ. Ματθαίου”, του “ΑΠΣ Κρόνος Αργυράδων”, του “ΣΕΒΕΑΓΑ”, του “Πολιτιστικού Συλλόγου Νεοχωρακίου”, του “Πολιτιστικού Συλλόγου Μαραθιά”, του “Εξωραϊστικού Πολιτιστικού Συλλόγου Χλομοτιανών”, του “Εξωραϊστικού Συλλόγου Επισκοπιανών Ι. Καποδίστρια” και του “Προοδευτικού Εξωραϊστικού Συλλόγου Βραγγανιωτίκων”.

Όλοι μαζί διαμηνύουμε: η φύση δεν εκποιείται, το περιβάλλον δεν εμπορευματοποιείται και η ποιότητα της ζωής δεν μετριέται με επενδύσεις που μόνο στόχο έχουν την κερδοσκοπία. Αυτή η επιζήμια, για τον τόπο και τα σπάνια οικοσυστήματα, στρατηγική κάλυψης του δημόσιου χρέους, πρέπει να σταματήσει τώρα, πριν είναι πια αργά. Η μνημονιακή πολιτική του ξεπουλήματος με οποιοδήποτε τίμημα, μας βρίσκει κάθετα αντίθετους. Γι' αυτό λοιπόν, θεωρούμε χρέος μας να αντισταθούμε στις επικείμενες αντισυνταγματικές μεταβιβάσεις στο ΤΑΙΠΕΔ, όλων εκείνων των αναπαλλοτρίωτων κοινόχρηστων πραγμάτων, για τα οποία έχουμε έννομο συμφέρον ως προς την προστασία τους".
corfupress