Τετάρτη 10 Οκτωβρίου 2018

Ερωτύλοι και βιοτεχνίες εργασιών



Συντάκτης: Ευάγγελος Αυδίκος
Κάθε φορά η ίδια αντίδραση. Πέφτουμε από τα σύννεφα για τις αποκαλύψεις. Για τους ερωτύλους που ενδύονται τη λεοντή της εξουσιαστικής τους θέσης και επιχειρούν, στο όνομα αυτής της ισχύος, να εκμαιεύουν ερωτικές υπηρεσίες, κάποιες φορές για να υγράνουν την άνυδρη, συνήθως, ζωή τους.
Γνωστή η ιστορία που ήρθε στο φως σε εκπαιδευτικό ίδρυμα της βόρειας Ελλάδας. Η υπόθεση έχει εισέλθει σε διαδικασία διερεύνησης της συμπεριφοράς και των συνακόλουθων ποινικών ευθυνών. Ο δάσκαλος, σ’ οποιαδήποτε βαθμίδα, οφείλει να εκπέμπει ήθος και συμπεριφορά που να μην παρερμηνεύεται, ακόμη κι όταν επιχειρείται να χρησιμοποιηθεί το σώμα ως μέσο χειραγώγησης εκπαιδευτικής εξουσίας για την προσπόριση ωφελημάτων που δεν θα προκύπτουν από την επιτυχή ανταπόκριση στα γνωστικά κριτήρια.
Η ενημέρωση, ενδεχομένως στο κλίμα της ευαισθητοποίησης σε ζητήματα σεξουαλικής παρενόχλησης, εστίαση στην ανοίκεια συμπεριφορά του εκπαιδευτικού -ούτως ή άλλως καταδικαστέα και ελεγκτέα. Πέρασε, ωστόσο, σχεδόν απαρατήρητο ένα άλλο σοβαρό θέμα που υποσκάπτει το αξιακό σύστημα της κοινωνίας. Οι φοιτητές/τριες στέλνονταν σε φροντιστηριακές επιχειρήσεις, ώστε να τους εκγυμνάσουν για την επιτυχή ανταπόκριση στις εκπαιδευτικές τους υποχρεώσεις.
Προφανώς, η περίπτωση του ηθοποιού Κωνσταντίνου που ανέλαβε την εκγύμναση της Βουγιουκλάκη, μετά από υπόδειξη των δασκάλων της, ανήκει στον χώρο της εκπαιδευτικής αθωότητας. Στην περίπτωση, όμως, της βορειοελλαδίτικης πόλης επανέρχεται στην επικαιρότητα ένα ανησυχητικό φαινόμενο. Εχουν δημιουργηθεί σε όλες τις πόλεις, εκεί που υπάρχουν τριτοβάθμια εκπαιδευτικά ιδρύματα, βιοτεχνίες εργασιών. Αυτή η επιχειρηματική δραστηριότητα έχει χρονικό βάθος. Ξεκίνησε ως βραχίονας κάποιων φοιτητικών νεολαιών, που παρείχαν σημειώσεις διδασκόντων/ουσών, προκειμένου να προσελκύσουν εκλογική πελατεία αλλά και μέλη.
Με τον καιρό, η δράση αυτή αυτονομήθηκε εξελισσόμενη σε μια επικερδή επιχείρηση. Εμφανίζονται διαφημιστικά μηνύματα στους πανεπιστημιακούς χώρους ή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που ενημερώνουν για τις παρεχόμενες υπηρεσίες.
Κάθε χρόνος που περνάει το σπυρί μεγαλώνει, το πύον αυξάνει. Αρκετοί φοιτητές/τριες προσφεύγουν σ’ αυτές τις «βιοτεχνίες» που εξειδικεύονται σε προπτυχιακά μαθήματα, αλλά και σε μεταπτυχιακές εργασίες -κάποιες φορές και σε διδακτορικά. Οι «βιοτεχνίες» αυτού του είδους υποσκάπτουν το διδακτικό και επιστημονικό έργο. Υπονομεύουν το μέλλον. Απαξιώνουν το δημοκρατικό δικαίωμα στην ισότιμη αξιολόγηση. Δημιουργείται ένας τύπος ανθρώπου, ιδίως μιας γενιάς νέων, που μαθαίνουν στην έτοιμη γνώση. Στη μασημένη τροφή.
Στην αναζήτηση της επιτυχίας με εξαπάτηση. Προκαλούνται ρωγμές στη συνείδηση και διαμορφώνονται οσφυοκάμπτες πολίτες, οι οποίοι ενδιαφέρονται περισσότερο για τη δημιουργία δικτύων επικοινωνίας και τη χειραγώγηση -ή και παράκαμψη- της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Οι «βιοτεχνίες» των εργασιών είναι σαν τη λερναία ύδρα. Εμφανίζονται με διάφορες μορφές και βαθμηδόν λειτουργούν συμπληρωματικά προς τις εκπαιδευτικές διαδικασίες. Οι «βιοτεχνίες» αυτού του είδους είναι ένα καρκίνωμα που εξαπλώνεται. Νομιμοποιούνται σ’ ένα πλαίσιο απαξίωσης της συστηματικής προσπάθειας για γνωστική επάρκεια.
efsyn

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου