της Αναστασίας Αμοιρίδου
Με... κομμένη την ανάσα παρακολουθεί το πανελλήνιο τις εξελίξεις στο θέμα της συγκρότησης του ΕΣΡ, μπροστά στον κίνδυνο να χάσει την «αντικειμενική και πλουραλιστική» ενημέρωση που του πρόσφεραν τα κανάλια. Πέρα από την εξόφθαλμα μονόπλευρη παρουσίαση των γεγονότων, τον τελευταίο καιρό τα ρεπορτάζ από τους κλώνους του Χίου, ο οποίος έχει δημιουργήσει πλέον… σχολή στην ελληνική δημοσιογραφία, με την ανάλογη αισθητική, είναι γεμάτα από παρατσούκλια και ειρωνικά σχόλια.
«Μαντιλάκιας» και «ψαλιδοχέρης» ο ένας, «μαντρόσκυλο» ο άλλος, «χοντρός» ο τρίτος: οι χαρακτηρισμοί που κάποτε κυκλοφορούσαν στα καφενεία και σπανίως έφταναν μέχρι τις..
στήλες των παραπολιτικών στις εφημερίδες, τώρα ακούγονται ακόμη και στα δελτία ειδήσεων.
Τα πρώτα δείγματα αυτής της τακτικής είχαν δοθεί με τη στάση των μέσων απέναντι στον Γ. Βαρουφάκη. Ασχετα με τα λάθη που μπορεί να έκανε σε επικοινωνιακό ή στιλιστικό επίπεδο, έβγαινε ο κάθε πικραμένος και ειρωνευόταν από τα ρούχα του μέχρι τις σπουδές του και την καριέρα του, όχι μόνο στις εκπομπές που ευφημιστικά αποκαλούμε «ποικίλης ύλης» αλλά και στις ειδήσεις των 8 μ.μ.
Από κοντά κι οι άγ(ρ)ιοι πατέρες. Ποιος μπορεί να ξεχάσει το φοβερό φυλλάδιο του Αμβρόσιου με τις αρχαιοπρεπείς προσβολές (παχεία γαστήρ… ) σε βάρος του Ν. Φίλη; Ή τους δημοσιογράφους που χαρακτήρισαν «μαντρόσκυλο του Μαξίμου» τον Π. Πολάκη σε συνεντεύξεις Τύπου και ειδήσεις; Την ίδια στιγμή, οι ίδιοι δημοσιογράφοι χάνουν τη φαντασία και την ευρηματικότητά τους όταν αναφέρονται σε πρόσωπα από άλλους πολιτικούς χώρους: ο Γ. Γιακουμάτος είναι ο κύριος Γιακουμάτος, ο Μ. Βορίδηςείναι ο κύριος Βορίδης, ο Αδ. Γεωργιάδης είναι ο κύριος Γεωργιάδης, ο Β. Λεβέντης είναι ο κύριος Λεβέντης.
Και δεν έχει σημασία αν συμφωνεί ή διαφωνεί κανείς με τα πεπραγμένα και τις απόψεις των εν λόγω υπουργών: υπάρχει εδώ ένα ζήτημα ήθους και ύφους όσον αφορά το δημόσιο λόγο. Είναι θέμα αισθητικής. Ολοι αυτοί που πασχίζουν να αποδείξουν ότι είναι «και του σαλονιού και του λιμανιού» -με λάθος τρόπο, σε λάθος τόπο και λάθος ώρα- πρέπει να καταλάβουν ότι δεν μπορεί να μεταφέρεται η ατμόσφαιρα του γηπέδου στην επίσημη ενημέρωση.
Δεν ξέρω κατά πόσο αυτό το κοκτέιλ ενημέρωσης και κουβέντας καφενείου ανεβάζει την τηλεθέαση των ειδήσεων, εμένα, πάντως, μου χαλάει το στομάχι…
(dailythess)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου