ΓΡΑΦΕΙ Ο ΜΠΑΜΠΗΣ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΑΔΗΣ
Προχθές η Καθημερινή έγραψε για τον «λογογράφο» του Πρωθυπουργού Γιάννη Βλαστάρη ότι ο Κ. Μητσοτάκης δεν του εμπιστεύεται μόνο τους λόγους του, αλλά ότι από εκείνον παίρνει και την «τελευταία γνώμη» πριν από κάθε σημαντική απόφαση. Αυτό που δεν έγραψε η Καθημερινή, μπορεί και να της διαφεύγει, είναι ότι τον Γιάννη Βλαστάρη τον είχαν καταγγείλει δέκα δημοσιογράφοι τον Ιανουάριο του 2010 για λογοκρισία, απαξιωτική συμπεριφορά και ψυχολογική βία (σ.σ. δεν υπήρχε #MeToo τότε), όταν εκείνος ήταν διευθυντής σύνταξης στην Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, με αποτέλεσμα την απομάκρυνσή του.
Η ζωή, λοιπόν, τα φέρνει έτσι που από τον Αύγουστο του 2019 o ίδιος υπηρετεί μία κυβέρνηση που επίσης κατηγορείται για λογοκρισία αλλά και για επηρεασμό μέσων ενημέρωσης και υπαγορεύσεις για το τι θα πουν και τι θα γράψουν κανάλια, εφημερίδες και sites.
Τα εκατομμύρια της γνωστής πια σε όλους «λίστας Πέτσα», που έφτασαν να παίρνουν λεφτά μέχρι και ιστοσελίδες που πλέον δεν… υπάρχουν, ήταν μόνο η αρχή στην κυβερνητική επιδίωξη να «ελέγξει» τον Τύπο. Τα δημοσιεύματα που έβλεπαν την «υπέρκομψη Μαρέβα» και τον «Μωϋσή Πρωθυπουργό» ήταν μεν ενδεικτικά του κλίματος που είχε διαμορφωθεί αλλά ανώδυνα σε σχέση με αυτά που συμβαίνουν τις τελευταίες μέρες κυρίως στο facebook.
Του «Μωυσή» και της «υπέρκομψης», ακολούθησαν τα δημοσιεύματα σε Πρώτο Θέμα και Liberal όπου τα σαίνια των newsrooms δημοσίευσαν άρθρα μαζί με τις οδηγίες του… Μαξίμου. Υπαγόρευση στο φουλ, δηλαδή, και προφανώς όχι μόνο σε αυτούς, αλλά και σε άλλους που φρόντισαν να αφαιρέσουν τις… οδηγίες.
Προ 20ημέρου, ήρθε στο φως και το γνωστό σημείωμα στην ΕΡΤ, «δεν παίζουμε πλάνα Μητσοτάκη από τη βεράντα Στεφανάδη στην Ικαρία» και «παίζουμε μόνο πλάνα του Λιγνάδη, όχι με άλλους». Θα ήθελα να σταθώ λίγο στο δεύτερο καθώς αποδεικνύει ότι οι κυβερνητικοί κύκλοι, που ελέγχουν την ΕΡΤ, είχαν και παραείχαν γνώση για τις μέρες και τα έργα Λιγνάδη…
Όλα τα παραπάνω είναι αυτά που «είδαμε», αυτά που με κάποιο τρόπο έγιναν γνωστά. Διότι είναι εκατοντάδες άλλα σε newsrooms και αίθουσες σύνταξης που φτάνουν στα αυτιά μας από συναδέλφους που δέχονται καθημερινά ασφυκτικές πιέσεις να μην γράφουν για τα κόμματα της αντιπολίτευσης ή πώς να καλύπτουν θέματα της επικαιρότητας που «καίνε» την κυβέρνηση.
Αυτά στα media. Διότι τις τελευταίες μέρες η λογοκρισία έχει περάσει και στα social media με αφορμή αναρτήσεις πολιτών και δημοσιογράφων στο facebook, οι οποίοι δεν δηλώνουν ότι είναι υποστηρικτές της τρομοκρατίας, αλλά υποστηρικτές των δικαιωμάτων του φυλακισμένου Δημήτρη Κουφοντίνα, τα οποία πρέπει να προστατεύσει ένα Κράτος Δικαίου.
Χθες το βράδυ ήρθε και το κατέβασμα των φωτογραφιών που είχαν τραβήξει τρεις επαγγελματίες φωτορεπόρτερ από τη συγκέντρωση υπέρ των δικαιωμάτων Κουφοντίνα: Μάριος Λώλος, Τατιάνα Μπόλαρη και Λευτέρης Παρτσάλης «τιμωρήθηκαν» από το facebook.
Νωρίτερα χθες, υπήρξαν δημοσιεύματα που ανέφεραν ότι η εταιρεία Teleperformance (εισπρακτική, call centers εξυπηρέτησης πελατών εταιρειών, έως και call center του ΕΟΔΥ για τον κορωνοιό) είναι αυτή που «ελέγχει» τις αναρτήσεις για λογαριασμό του facebook στην Ελλάδα και το μεγάλο ζητούμενο πια είναι αν αυτή με τη σειρά της ελέγχεται μέσω «εργολαβιών» από το Μαξίμου. Διότι, η κυβέρνηση, όπως και στις περιπτώσεις της ομάδας EVA και της Palantir, άφησε τον περασμένο Απρίλιο να εννοηθεί ότι οι υπηρεσίες της Teleperformance προς τον ΕΟΔΥ ήταν δωρεάν και χωρίς κάποιο «χαρτί»…
Με αφορμή τη λογοκρισία λόγω Κουφοντίνα, επίθεση σε αυτούς που έχουν «ταχθεί να εφαρμόζουν τους κανόνες του facebook» έκανε μέχρι και ο επικεφαλής των ellinika hoaxes Δημήτρης Αλικάκος (σ.σ. που κι αυτός βγάζει δημοσιεύματα ως fake news κατά το δοκούν), γράφοντας στον προσωπικό του λογαριασμό ότι αυτοί «είτε αγνοούν τους κανόνες της κοινότητας», «είτε δεν μπορούν να κάνουν τη διάκριση ανάμεσα στο «στηρίζω τρομοκράτες και τρομοκρατικές πράξεις» και στο «στηρίζω το αίτημα (δίκαιο ή άδικο) ενός φυλακισμένου τρομοκράτη – απεργού πείνας».
Πρακτικά δηλαδή, μέχρι και ο Αλικάκος επιβεβαιώνει ότι στις αναρτήσεις για τον Κουφοντίνα δεν παρεμβαίνει μόνο ο Αλγόριθμος του facebook αλλά και ανθρώπινα «χέρια».
2020mag
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου