της Άντας Ψαρρά
Ηταν καλοκαίρι του 2016 όταν ο υπερήλικας -μακαρίτης πλέον- Θ. Λυκουρέζος, οδηγώντας το δικό του ταχύπλοο με μεγάλη ταχύτητα, εμβόλισε τη λάντζα έξω από το νησάκι της Μονής στην Αίγινα παρασύροντας στον θάνατο τέσσερις ανθρώπους.
Από την επομένη του δυστυχήματος διατυπώθηκαν τα εύλογα ερωτήματα που είναι φυσικό να προσπαθούν να φωτίσουν τις πτυχές μιας τραγωδίας: Πώς οδηγούσε ο Λυκουρέζος αυτοκίνητο και σκάφος σε τόσο μεγάλη ηλικία, πώς και πόσο έγκαιρα έγινε η διάσωση, πώς κινήθηκαν οι Αρχές κ.λπ.
Για κάποιους όμως λόγους που οφείλονται αποκλειστικά και μόνο σε ιδιωτικές ή πολιτικές σκοπιμότητες, άρχισε ταυτόχρονα, εκτός από τη συνηθισμένη συνωμοσιολογία, και η δολοφονία χαρακτήρων και η γνωστή μιντιακή λάσπη με αυθαίρετο επιμερισμό ευθυνών προς συγκεκριμένα στελέχη της κυβέρνησης. Στο στόχαστρο μπήκαν ο τότε υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας (του οποίου είχε ζητηθεί μάλιστα η παραίτηση) και οι υπουργοί Γ. Σταθάκης και Αλ. Φλαμπουράρης.
Τον χορό της λάσπης έσυρε πρώτος ο εκδότης της φυλλάδας «Μακελειό» Στ. Χίος, γράφοντας μεταξύ άλλων: «Σοκ! Πάγωσε όλη η Ελλάδα. Δύο υπουργοί ήταν η παρέα του Λυκουρέζου στην Αίγινα. Οι 3 συμμορίτες έβαψαν τα χέρια τους με αίμα αθώων. Στη βρόμικη παρέα με τα κτήνη της εξουσίας και του πλούτου Σταθάκης και Δρίτσας. Οι ναυαγοί πνίγονταν και οι υπουργοί παρτουζώνονταν στο ματωμένο κότερο των λεφτάδων» κ.λπ. Τη σκυτάλη πήραν οι εφημερίδες, τα κανάλια και τα ραδιόφωνα της αντιπολίτευσης, όπου άλλοι με τον ίδιο σχεδόν τρόπο κι άλλοι κάπως πιο «μαζεμένα» εκτόξευαν δηλητήριο, υπαινιγμούς και ψεύδη για τους υπουργούς και την υποτιθέμενη «ομερτά» για τις συνθήκες του ναυαγίου.
Οι καταθέσεις των μαρτύρων που έγιναν γνωστές και όλα τα έγγραφα που δημοσιεύτηκαν στη συνέχεια, ακόμα και στα ΜΜΕ που ήθελαν να οδηγεί άλλος το ταχύπλοο με συνεπιβάτες υπουργούς (π.χ. «Bήμα FM»), βεβαίωσαν πέραν πάσης αμφιβολίας ότι οδηγούσε το ταχύπλοο ο αποθανών πλέον Θ. Λυκουρέζος, όπως άλλωστε και ο ίδιος είχε καταθέσει.
Πουθενά και ποτέ δεν στοιχειοθετήθηκε η παραμικρή έστω ένδειξη οποιασδήποτε ανάμιξης του οποιουδήποτε υπουργού στην υπόθεση. Οσο για την πραγματική παρέα του Λυκουρέζου, ήταν απολύτως γαλάζιας απόχρωσης και ειδικά σε ό,τι αφορούσε παράγοντες και στελέχη των αρχών της Αίγινας, γεγονός που θα γνώριζε ασφαλώς και ο δικηγόρος των συγγενών Αλ. Κούγιας, μια και συχνά έδενε στο λιμάνι και το δικό του σκάφος.
Ο ίδιος ο Λυκουρέζος (σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες) λίγους μήνες πριν από το θανατηφόρο ναυάγιο «είχε προσπαθήσει να φύγει με το σκάφος του χωρίς να σηκώσει την άγκυρα και τα πήρε όλα παραμάζωμα».
Ενώ όμως η υπόθεση έκλεισε δικαστικά αποκλειστικά λόγω του θανάτου του κατηγορουμένου κι ενώ ήδη από τον περασμένο Ιούνιο δημοσιεύτηκε η συγγνώμη της συγκεκριμένης φυλλάδας για τις αθλιότητες περί ανάμιξης υπουργών, τον Αύγουστο στον ΣΚΑΪ επ’ ευκαιρία της θλιβερής επετείου η υπεύθυνη του πολιτισμού της καθημερινότητας της Ν.Δ., πρώην δημοσιογράφος Φ. Πιπιλή (που, σημειωτέον, έχει δεχτεί και η ίδια στο παρελθόν σωρεία υβριστικών και σεξιστικών προσβολών ακόμα και μέσα στη Βουλή από υπόδικους ναζιστές), δήλωσε ότι: «Στη συγκεκριμένη περίπτωση, με την απόφαση της Δικαιοσύνης, που έχει τους δικούς της λόγους να μπει στο αρχείο (;), η οσμή του σκανδάλου και συγκάλυψης σ’ αυτή την τραγωδία δεν ξεπερνιέται, αντιθέτως εξαπλώνεται! Σκοτώθηκαν τέσσερις άνθρωποι που από την πρώτη στιγμή, από τη συμπεριφορά (;) των αρχών του Λιμενικού Σώματος, της Αστυνομίας και προσωπικά του τότε υπουργού Ναυτιλίας, του κυρίου Δρίτσα, ο οποίος ως μη όφειλε έκανε αμέσως δήλωση ότι οδηγούσε ο αποβιώσας ενώ μάρτυρες έλεγαν ότι στο σκάφος υπήρχαν (;) και άλλα 2 νεαρά άτομα (ενώ) ο αποβιώσας ήταν 80 ετών και δεν ήταν δυνατόν να οδηγεί, από ό,τι λέγανε οι μάρτυρες (!)».
Κούγιας και Πιπιλή
Στην ίδια «γραμμή» και ο συνήγορος Αλ. Κούγιας, που επιμένει να μιλάει για εμπλοκή στην υπόθεση δύο αξιωματούχων (του Θοδωρή Δρίτσα και του αρχηγού του Λιμενικού Σώματος) και για δήθεν οδηγό του σκάφους που στην πραγματικότητα είχε άλλο χειριστή (!).
Ούτε ο πολιτικός πολιτισμός της Φ. Πιπιλή ούτε ο νομικός πολιτισμός του Αλ. Κούγια κατάφεραν να τους κάνουν να αποδεχτούν την αλήθεια για τον οδηγό και πολύ περισσότερο για τον εντελώς αυθαίρετο και αστήρικτο ισχυρισμό του «Μακελειού» περί υπουργικών εμπλοκών!
Η συγγνώμη
Μετά τις μηνυτήριες αναφορές των τριών υπουργών κατά του «Μακελειού» στις 22/8/2016, σχηματίστηκε δικογραφία και στη συνέχεια ασκήθηκε ποινική δίωξη.
Η υπόθεση δεν έφτασε στα δικαστήρια, καθώς ο εκδότης του «Μακελειού» αποδέχτηκε να επανορθώσει και να ζητήσει συγγνώμη. Οι μηνυτές ικανοποιήθηκαν και απέσυραν τη μήνυση.
Τον περασμένο Ιούνιο δημοσιεύτηκε τρις η συγγνώμη στην ιστοσελίδα makeleio.gr:
Δήλωση της εταιρείας «ΜΑΚΕΛΕΙΟ»
Η «ΜΑΚΕΛΕΙΟ ΕΠΕ» αναγνωρίζει ότι τα δημοσιεύματά (της) ήταν ψευδή, απόρροια εσφαλμένης πληροφόρησης όπως προέκυψε από μεταγενέστερη δημοσιογραφική έρευνα, χωρίς να υφίσταται πρόθεση εκ μέρους της να βλάψει την τιμή και την υπόληψη των α) Γεώργιου Σταθάκη του Μηνά, β) Θεόδωρου Δρίτσα του Παναγιώτη και γ) Αλέξανδρου Φλαμπουράρη του Γερασίμου.
Στα ανωτέρω ρεπορτάζ υφίστανται ατυχείς χαρακτηρισμοί αλλά και υπαινιγμοί για τα πρόσωπα των Υπουργών, τους οποίους ανακαλούμε πλήρως, επαναλαμβάνοντας ρητά ότι ουδεμία πρόθεση είχαμε να προσβάλουμε την τιμή και την υπόληψή τους, αναγνωρίζοντας όμως ότι τα δημοσιεύματα αυτά όντως τις προσβάλλουν.
Ζητάμε συγγνώμη από τους τρεις υπουργούς και από τους αναγνώστες μας, κυρίως όμως ζητάμε συγγνώμη από τους συγγενείς των θυμάτων. Προφανώς απολογούμεθα για την αβάσιμη και αντιδεοντολογική κριτική-καταγγελία εναντίον των εκπροσώπων της κυβερνητικής εξουσίας, οι οποίοι καμία απολύτως εμπλοκή δεν είχαν στο τραγικό συμβάν της Αίγινας στις 16/08/2016.
Δεσμευόμαστε, τέλος, ενώπιον του δικαστηρίου να δημοσιεύσουμε αυτούσια την παρούσα δήλωση σε περίοπτη θέση, ανάλογη της προβολής των παραπάνω δημοσιευμάτων, σε τρεις τουλάχιστον διαδοχικές εκδόσεις της εφημερίδας «Μακελειό» και σε τρεις διαδοχικές αναρτήσεις της διαδικτυακής ιστοσελίδας «makeleio.gr».
efsyn
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου