Δευτέρα 16 Μαρτίου 2020

Ελαφρότητα σε συγκυρία υψίστης σοβαρότητας



της Ελένης Τσερεζόλε
Εκεί που άπαντες, κόμματα, οργανώσεις, προσωπικότητες, ηθοποιοί δίνουν τη μάχη του “μένουμε σπίτι”, υπάρχουν και κάποια περίεργα συμπτώματα, στο κυβερνητικό στρατόπεδο, που δείχνουν άλλα αντ' άλλων αντίληψη – κάτι το εξαιρετικά επικίνδυνο τις μέρες διάδοσης του ιού που ζούμε.
Παράδειγμα πρώτο. Η δήλωση, χθες, του υπουργού Ανάπτυξης, κ. Γεωργιάδη, ότι μαζί με τον υφυπουργό του, κ. Παπαθανάση, θα βρίσκονται στα σούπερ μάρκετ: “θα δείχνουμε στον κόσμο ότι τα ράφια είναι γεμάτα”, προσθέτοντας μάλιστα ότι θα κάνουν το ίδιο και τις επόμενες ημέρες. Προφανώς συνοδεία καμερών, δημοσιογράφων, κ.α., γεγονός που από μόνο του δημιουργεί συνωστισμό, πέρα από την έλλειψη ουσιαστικής χρησιμότητας. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος για να φανεί ότι τα σούπερ μάρκετ ανεφοδιάζονται κανονικά; Μόνο οι υπουργοί μπροστά στις κάμερες; Αν πάντως η... περατζάδα τελικά ισχύσει, είναι χειροπιαστό δείγμα μιας επικοινωνιακής προσέγγισης που όμως δεν αφορά την υγεία των πολιτών αλλά την... εικόνα των πολιτικών.
Μιλώντας για “εικόνα πολιτικών”, το μυαλό πάει στο δεύτερο παράδειγμα. Στην επικοινωνιακή, όπως χαρακτηρίστηκε, “φιέστα”  του Σαββάτου, των κκ Μπακογιάννη και Πατούλη κατά την... παράδοση, από την Περιφέρεια στο Δήμο, 20 ειδικών οχημάτων για τη συλλογή οργανικών απόβλητων και 2.500 καφέ κάδων. Πέρα από το γεγονός ότι πρόκειται για το πρόγραμμα της προηγούμενης διοίκησης της Περιφέρειας, που “έτρεξε” τον σχετικό σχεδιασμό τον Φεβρουάριο του 2019, η εικόνα των 2 ανδρών, χωρίς κανένα μέσο προφύλαξης, να κάνουν auto-promotion μπροστά σε κάδους και μηχανήματα ένα ηλιόλουστο πρωϊνό που οι πάντες έκαναν εκκλήσεις στους πολίτες να μείνουν στα σπίτια τους, έστελνε διαφορετικό μήνυμα. Εκείνο της ελαφρότητας σε συγκυρία υψίστης σοβαρότητας.
kontra

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου