Κυριακή 13 Σεπτεμβρίου 2020

Αναρίθμητα «Γιατί» στην έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς



Με πλήθος ερωτημάτων και με αισθήματα αγωνίας και αγανάκτησης υποδέχεται τη νέα χρονιά η εκπαιδευτική κοινότητα. Εν μέσω του δεύτερου κύματος της πανδημίας τα σχολεία ανοίγουν με δραματικές ελλείψεις και καθυστερήσεις, με ευθύνη του υπουργείου Παιδείας, που επί έξι μήνες αδιαφορούσε και προσπαθούσε με επικοινωνιακά τρυκ να καλύψει τις ανεπάρκειές του. Οι εκπαιδευτικοί ακόμη και σε αυτές τις δυσμενείς συνθήκες είναι βέβαιο ότι θα δώσουν τον καλύτερό εαυτό τους, όχι μόνο για να διαφυλάξουν το ύψιστο αγαθό της μόρφωσης των παιδιών μας, αλλά και την υγεία τους.
του Τάκη Κατσαρού
Παρακάτω, απαριθμούνται με τη μορφή ερωτημάτων προς το υπουργείο Παιδείας προκλητικά λάθη, εξοργιστικές ελλείψεις και αδικαιολόγητες  καθυστερήσεις. Πολλές από αυτές μπορούν να διορθωθούν με πολιτική βούληση και με την κινητοποίηση της κοινωνίας.  Άλλες, δυστυχώς, όχι και πολύ φοβούμαστε ότι μπορεί να έχουν σημαντικό κόστος. Όπως έγκαιρα είχε προειδοποιήσει ο ΣΥΡΙΖΑ το υπουργείο Παιδείας "Η αποτυχία της προετοιμασίας είναι η προετοιμασία της αποτυχίας ", αλλά η ηγεσία του υπουργείου μας αγνόησε. Όπως αδιαφόρησε και για τα 10 σημεία για το άνοιγμα των σχολείων που έγκαιρα κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ.  Ποιός δεν θυμάται τον Πρόεδρο της Επιτροπής Μορφωτικών να προσπαθεί να διακόψει τον τομεάρχη Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, λέγοντάς του ότι είναι εκτός θέματος, όταν ο Νίκος Φίλης προσπαθούσε να καταθέσει τις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ για την υγειονομική θωράκιση των σχολείων; 
Ας διατυπώσουμε λοιπόν τα ερωτήματά μας, με την ελπίδα ότι κάποιοι από τους υπεύθυνους για τη χάραξη πολιτικής στο υπουργείο Παιδείας,  θα δώσουν σημασία, έστω σε ορισμένα  από αυτά.
Γιατί την ίδια ώρα που η κυβέρνηση ετοιμάζεται να ξοδέψει έναν πακτωλό 10, 5 δισ. ευρώ για  εξοπλισμούς,  δεν αυξάνει ούτε κατά ένα ευρώ τις δαπάνες για την παιδεία;
Γιατί η κυβέρνηση δεν δέχεται την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ, ένα σημαντικό τμήμα των πόρων του Ταμείου Ανάπτυξης και πόροι από το ΕΣΠΑ και το ΠΔΕ να κατευθυνθούν σε μια μεγάλη επένδυση στην Παιδεία και στην Υγεία;
Γιατί στην πρώτη φάση προσλήψεων αναπληρωτών  δεν προσλήφθηκε μεγαλύτερος αριθμός εκπαιδευτικών και τα σχολεία ξεκινούν με τεράστια κενά;
Γιατί το υπουργείο πέραν των ιδιωτικών δωρεών δεν φρόντισε να εξοπλίσει επί 6 ολόκληρους μήνες  όλα τα παιδιά των αδυνατούντων οικονομικά οικογενειών με ηλεκτρονικό εξοπλισμό, ώστε, σε περίπτωση που χρειαστεί λόγω της πανδημίας να κλείσουν τα σχολεία σε τοπικό ή εθνικό επίπεδο να λαμβάνουν εξ αποστάσεως εκπαίδευση;
Γιατί δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για εξ αποστάσεως εκπαίδευση στις δομές που φιλοξενούν προσφυγόπουλα;
Γιατί τώρα που ξεκινούν τα σχολεία  δεν έχει προβλεφθεί ικανός αριθμός τεστ για τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές;
Γιατί δεν υπάρχει καμία πρόνοια  για τις  περιπτώσεις μαθητών που διαμένουν με άτομα με υποκείμενο νόσημα;
Γιατί τα βιβλία ήταν από τον Ιούλιο στα σχολεία κι όχι οι μάσκες και τα αντισηπτικά; Τι σχεδίαζε επί  έξι μήνες το υπουργείο Παιδείας.
Γιατί παρά τις οδηγίες του ΕΟΔΥ δεν δόθηκε κατεύθυνση να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη, έστω εκεί που ήταν εφικτό;
Γιατί απορρίφθηκε η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για μικρότερα τμήματα και για αναζήτηση λύσεων ανάλογα με τις τοπικές συνθήκες;
Γιατί τον Μάιο και τον Ιούνιο με πολύ λιγότερα κρούσματα τα σχολεία λειτούργησαν με τμήματα το πολύ μέχρι 15 μαθητές;
Γιατί η κυρία υπουργός προκάλεσε τη νοημοσύνη των πολιτών με την επίκληση παραπλανητικών μέσων όρων,  όταν ένα εκατομμύριο μαθητές (το 75% του συνόλου),  θα στοιβαχτούν σε τμήματα άνω των 18 μαθητών;
Γιατί επιστρατεύτηκε ο "πρόθυμος" κ. Μαγιορκίνης να εξηγήσει με εντελώς αστήρικτους μαθηματικούς υπολογισμούς,  ότι ο ιός είναι εξίσου ακίνδυνος στις αίθουσες με 28 μαθητές και στις αίθουσες με 10;
Γιατί δεν δίνονται στη Βουλή τα πρακτικά των συζητήσεων της Επιτροπής των ειδικών για τα υγειονομικά μέτρα στα σχολεία όπως ζήτησε ο ΣΥΡΙΖΑ;
Πώς θα αποφευχθεί η ανάμειξη των παιδιών στο Ολοήμερο και στον προαυλισμό,  ειδικά στα σχολεία όπου υπάρχουν στα προαύλια προκάτ αίθουσες; 
Πώς θα καθαρίζονται σχολαστικά οι αίθουσες των Ολοήμερων τμημάτων αφού μεταξύ της λήξης του κανονικού προγράμματος  (13: 15) και της έναρξης του Ολοήμερου (13: 20) μεσολαβούν μόνο 5 λεπτά;
Γιατί η κυβέρνηση αντί να την καταργήσει  εφαρμόζει τη ρύθμιση  που κατά παγκόσμια πρωτοτυπία αυξάνει τον αριθμό των παιδιών ανά τμήμα  στα δημοτικά και στα νηπιαγωγεία:
Πως προστατεύονται νομικά οι διευθυντές των σχολείων και οι εκπαιδευτικοί από κακόπιστες καταγγελίες για τη μάσκα και την  τήρηση των υγειονομικών μέτρων;
Γιατί έμεινε ίδιος ο αριθμός των καθαριστριών, χωρίς  μάλιστα, μέχρι χθες να έχουν παρουσιαστεί στα σχολεία;
Γιατί απάνθρωπα και εκδικητικά απολύθηκαν οι μετανάστριες καθαρίστριες; 
Γιατί επί δύο εβδομάδες υποχρεώθηκαν οι εκπαιδευτικοί να καθαρίζουν τα σχολεία;
Γιατί δεν έχουν γίνει ακόμη οι προγραμματισμένοι από τον ΣΥΡΙΖΑ 5250 μόνιμοι διορισμοί στη γενική εκπαίδευση; Γιατί η κυβέρνηση επέτρεψε το αίσχος για 3 ευρώ παράβολο να αποκλειστούν χιλιάδες υποψήφιοι εκπαιδευτικοί από τους πίνακες διορισμών;
Γιατί το υπουργείο γελοιοποιείται καθημερινά με πλήθος αντικρουόμενων εγκυκλίων ή ανακοινώσεων  πότε για το ακριβές  πρόγραμμα της πρώτης μέρας των σχολείων και πότε με τα ρατσιστικής έμπνευσης υποχρεωτικά τεστ κόβιντ  μόνο για τα προσφυγόπουλα, που, τελικά,  αναγκάζεται   να ανακαλέσει;
Γιατί η  κυβέρνηση  επιδοτεί σκανδαλωδώς με 4 εκ.  τη Θεολογική της Βοστώνης, όταν δαπανά μόνο 2 εκ. ευρώ για μια ολιγόωρη και προσχηματική  επιμόρφωση 160.000 εκπαιδευτικών;
Γιατί το υπουργείο προχωρά σε απευθείας αναθέσεις 200.000 ευρώ στην ίδια εταιρία επικοινωνίας , ενώ, είχε όλο το χρόνο να προχωρήσει σε κανονικό διαγωνισμό;
Γιατί δεν επεκτείνεται σε 400.000 παιδιά του Δημοτικού το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ για τα σχολικά γεύματα;
Γιατί μένουν εκτός Παιδικών Σταθμών και ΚΔΑΠ 65000 παιδιά, που γίνονταν δεκτά επί ΣΥΡΙΖΑ;
Γιατί η κυβέρνηση παραβιάζει στα Πανεπιστήμια τον κανόνα του ΣΥΡΙΖΑ για άμεση πλήρωση των θέσεων των συνταξιοδοτούμενων καθηγητών και αφήνει χιλιάδες θέσεις πανεπιστημιακών  δασκάλων κενές;
Γιατί φέτος χιλιάδες παιδιά απόφοιτοι των ΕΠΑΛ δεν θα φοιτήσουν για δεύτερη φορά στα Διετή Προγράμματα των Πανεπιστημίων που κατάργησε η ΝΔ;
Γιατί καταργήθηκαν η Κοινωνιολογία, οι Πολιτικές Επιστήμες και η Καλλιτεχνική Παιδεία από το Λύκειο;
Γιατί δεν έχει αναληφθεί καμιά συγκεκριμένη πρωτοβουλία για τον εκσυγχρονισμό των Προγραμμάτων Σπουδών, τον εμπλουτισμό της εκπαιδευτικής πράξης με νέες μεθόδους και με ψηφιακά εργαλεία, τη συγγραφή νέων βιβλίων και τον περαιτέρω εξορθολογισμό της ύλης που είχε ξεκινήσει ο ΣΥΡΙΖΑ.
Γιατί, ενώ είναι έτοιμα και έχουν δημοσιευτεί σε ΦΕΚ δεν υλοποιούνται τα νέα Αναλυτικά Προγράμματα της Ιστορίας;
Γιατί αυξήθηκαν τα εξεταζόμενα μαθήματα στο Γυμνάσιο και καταργήθηκε η ενισχυτική διδασκαλία;
Γιατί με την επαναφορά της βάσης του 10 και  της τράπεζας Θεμάτων,  το υπουργείο οδηγεί ετησίως τουλάχιστον 20.000 αποφοίτους Λυκείων εκτός Πανεπιστημίων, "πελάτες" στα Ιδιωτικά Κολλέγια;
Γιατί καταργήθηκε η Θεματική εβδομάδα; Γιατί παρά τις θριαμβολογίες του υπουργείου  τα περίφημα εργαστήρια δεξιοτήτων θα εφαρμοστούν πιλοτικά σε λίγα μόνο σχολεία όπως και τα Αγγλικά σε μόλις 58 Νηπιαγωγεία;
Τι θα πράξει η κυβέρνηση με τις αποφάσεις- "ραπίσματα" της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων για την τηλεκπαίδευση, τη διαγωγή στα απολυτήρια και την απαλλαγή από τα Θρησκευτικά; Θα συμμορφωθεί ή  αντισυνταγματικά και παράνομα θα τις αγνοήσει;
Γιατί δεν έχει δώσει ακόμη στη Βουλή τις συμβάσεις με την εταιρία Cisco που φέρεται να έχει παράνομα στην κατοχή της τα προσωπικά δεδομένα  εκατοντάδων χιλιάδων εκπαιδευτικών και μαθητών;
Γιατί δεν  κατάργησε τη ρύθμιση για τις κάμερες που ακύρωσαν  οι εκπαιδευτικοί στην πράξη, αλλά, αντίθετα συνεχίζει να προκαλεί την εκπαιδευτική κοινότητα;
Γιατί παρακολουθεί απαθής το όργιο απολύσεων στην ιδιωτική εκπαίδευση, που επέτρεψε να γίνουν ο υπαγορευμένος από τους σχολάρχες νόμος που ψήφισε τον Ιούλιο;
Γιατί μέσα στον Αύγουστο άλλαξε αιφνιδιαστικά και χωρίς κανένα αντικειμενικό κριτήριο επιλογής  τους 116 διευθυντές εκπαίδευσης, προκαλώντας πλήθος διοικητικών δυσλειτουργιών, για να ενισχύσει το κομματικό κράτος της Δεξιάς στην εκπαίδευση;
Με αυτά και με πολλά ακόμη ερωτήματα βρίσκεται αντιμέτωπη μια απροετοίμαστη, ανεύθυνη και αμέριμνη ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Που επί έξι ολόκληρους μήνες μιας πρωτοφανούς κρίσης τη μόνη λύση που σκέφτηκε ήταν τα...παγουρίνο- μπρελόκ των 250 ml !Γιατί, ακόμη και οι μάσκες επιβλήθηκαν, ως γνωστόν, μετά την κατακραυγή των πολιτών και της Αντιπολίτευσης και την πρωτοβουλία του Δήμου Χαλανδρίου, ενώ,  είναι αμφίβολο πότε θα βρίσκονται στα σχολεία.  Είναι χαρακτηριστικό της γενικευμένης ανικανότητας που επικρατεί,  ότι  στη Θεσσαλονίκη, ίσως και αλλού, δεκάδες χιλιάδες  μάσκες που στάλθηκαν ήταν ακατάλληλες.
Τα ερωτήματα αυτά από τη Δευτέρα θα είναι χιλιάδες,  όσα και οι σχολικές μονάδες της χώρας. Η απρονοησία των "αρίστων" και τα φληναφήματα περί "επιτελικού κράτους" στο χώρο της Παιδείας καταρρέουν και γίνονται μπούμερανγκ για αυτούς που τα σκαρφίστηκαν. Τώρα η κοινωνία θα βιώσει επώδυνα πως εφαρμόζει η Δεξιά τους "κανόνες" της ήσσονος προσπάθειας και της εξίσωσης προς τα κάτω, που ως "ρετσινιά" πήγε να κολλήσει στον ΣΥΡΙΖΑ. 
Τη διέξοδο από μια τέτοια ζοφερή κατάσταση μόνο οι αγώνες όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας μπορούν να δώσουν. Ο χώρος της Παιδείας θα είναι ο πρώτος που θα ηττηθεί κατά κράτος η δεξιά νεοφιλελεύθερη αντικανονικότητα. Το δημόσιο σχολείο, το σχολείο της ισότητας, της ποιότητας και της Δημοκρατίας, το άριστο σχολείο για όλα τα παιδιά θα είναι ο τελικός νικητής στην αναμέτρηση με το "αγοραίο" σχολείο, τα ιδιωτικά επιχειρηματικά συμφέροντα και την  συντηρητική  οπισθοδρόμηση της ΝΔ
alfavita

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου