Του Γιώργου Ανανδρανιστάκη
Επιστράτευσαν τους καθηγητές, για να μην καθυστερήσουν οι Πανελλαδικές και να μην επηρεαστεί, όπως έλεγε το χουντικής εμπνεύσεως διάταγμα, η ψυχολογία των μαθητών, και μετά πήγαν και έβαλαν θέματα εκτός ύλης, για να διαλύσουν με έναν σμπάρο και την ψυχολογία και το δημόσιο σχολείο.
Δεν το λέμε εμείς, το λένε οι διορθωτές των μαθηματικών, οι επιστρατευμένοι διορθωτές, για να μην ξεχνιόμαστε, που κάνουν λόγο για «ακύρωση του δημόσιου σχολείου και της εκπαιδευτικής διαδικασίας του Λυκείου».
Το σύστημα των Πανελλαδικών εξετάσεων είναι αντιπαιδαγωγικό και απάνθρωπο, δεν χρειάζονται αναλύσεις ειδικών, αν και έχουν γίνει εκατοντάδες που κατατείνουν προς αυτό το συμπέρασμα, αρκεί η εμπειρία των εκατομμυρίων παιδιών που το έχουν υποστεί τα τελευταία τριάντα χρόνια στις διάφορες παραλλαγές του. Εντάξει, μπορεί να είναι λιγουλάκι αντιπαιδαγωγικό και καταπιεστικό, διασφαλίζει όμως την αμεροληψία και την ισότητα. Καμιά αμεροληψία και καμιά ισότητα. Όταν μπαίνουν στη μέση τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα, τα οποία σε μερικές περιπτώσεις αρχίζουν ακόμη και από το δημοτικό, υπάρχει εξ ορισμού μεροληψία και ανισότητα. Μεροληψία και ανισότητα υπέρ των πλουσίων, ούτε καν υπέρ των ικανών.
Φέτος που επιστρατεύθηκαν οι καθηγητές, τα τρωτά των Πανελλαδικών ήρθαν στην επιφάνεια με ακόμη μεγαλύτερη ένταση. Ας δώσουμε τον λόγο στους βαθμολογητές: «Μετά τα μαθηματικά γενικής παιδείας, που δημιούργησαν και σοβαρά προβλήματα ανισότητας ανάμεσα σε υποψηφίους διαφορετικών κατευθύνσεων και επιλογών, και τη φυσική κατεύθυνσης, τα θέματα των μαθηματικών κατεύθυνσης δίνουν τη χαριστική βολή στον θεσμό των γενικών εξετάσεων, ενώ ταυτόχρονα υποβαθμίζουν και το απολυτήριο των μαθητών. Το θέμα Β3, και όχι μόνο, δεν είναι μόνο έξω από οτιδήποτε διδάσκεται στο σχολείο, αλλά το θέμα αυτό καταστρατηγεί το νομικό πλαίσιο για το επίπεδο του 2ου θέματος και έχει σαφέστατα τιμωρητικές και διαστροφικές διαστάσεις».
Αν το θέμα των μαθηματικών δεν είχε διδαχτεί στο δημόσιο σχολείο, τότε πού είχε διδαχτεί; Στα φροντιστήρια, στα ιδιαίτερα, στα ακριβά ιδιωτικά, μήπως; Πως είναι δυνατόν να απαντήσει κάποιος σε ένα θέμα που δεν το έχει διδαχτεί ποτέ; Εκτός κι αν είναι μαθηματική ιδιοφυία, αν είναι ο θαυμαστός Γουίλ Χάντιγκ. Κάποιος καχύποπτος και κακοήθης θα μπορούσε να εικάσει ότι τα εκτός ύλης θέματα τα έβαλαν εσκεμμένα τη χρονιά της επιστράτευσης, έτσι, για να καταλάβουν κάποιοι ότι το δημόσιο σχολείο, άρα και οι λειτουργοί του, είναι δεύτερης κατηγορίας. Και μην πολυκουνιέστε, γιατί άμα λάχει μπορούμε να κάνουμε και χωρίς εσάς. Καταλάβετε ή να σας το δώσω και σε μαθηματικό τύπο;
Αντί επιλόγου, παραθέτουμε την εξής είδηση: Σύμφωνα με επιστημονική έρευνα, στη Βρετανία, την πλούσια Βρετανία, το 25% των παιδιών υστερεί στα μαθήματα, επειδή υποσιτίζεται σε σχέση με τους άλλους, τους πιο ευκατάστατους συμμαθητές του. Και του χρόνου.
left
Δεν το λέμε εμείς, το λένε οι διορθωτές των μαθηματικών, οι επιστρατευμένοι διορθωτές, για να μην ξεχνιόμαστε, που κάνουν λόγο για «ακύρωση του δημόσιου σχολείου και της εκπαιδευτικής διαδικασίας του Λυκείου».
Το σύστημα των Πανελλαδικών εξετάσεων είναι αντιπαιδαγωγικό και απάνθρωπο, δεν χρειάζονται αναλύσεις ειδικών, αν και έχουν γίνει εκατοντάδες που κατατείνουν προς αυτό το συμπέρασμα, αρκεί η εμπειρία των εκατομμυρίων παιδιών που το έχουν υποστεί τα τελευταία τριάντα χρόνια στις διάφορες παραλλαγές του. Εντάξει, μπορεί να είναι λιγουλάκι αντιπαιδαγωγικό και καταπιεστικό, διασφαλίζει όμως την αμεροληψία και την ισότητα. Καμιά αμεροληψία και καμιά ισότητα. Όταν μπαίνουν στη μέση τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα, τα οποία σε μερικές περιπτώσεις αρχίζουν ακόμη και από το δημοτικό, υπάρχει εξ ορισμού μεροληψία και ανισότητα. Μεροληψία και ανισότητα υπέρ των πλουσίων, ούτε καν υπέρ των ικανών.
Φέτος που επιστρατεύθηκαν οι καθηγητές, τα τρωτά των Πανελλαδικών ήρθαν στην επιφάνεια με ακόμη μεγαλύτερη ένταση. Ας δώσουμε τον λόγο στους βαθμολογητές: «Μετά τα μαθηματικά γενικής παιδείας, που δημιούργησαν και σοβαρά προβλήματα ανισότητας ανάμεσα σε υποψηφίους διαφορετικών κατευθύνσεων και επιλογών, και τη φυσική κατεύθυνσης, τα θέματα των μαθηματικών κατεύθυνσης δίνουν τη χαριστική βολή στον θεσμό των γενικών εξετάσεων, ενώ ταυτόχρονα υποβαθμίζουν και το απολυτήριο των μαθητών. Το θέμα Β3, και όχι μόνο, δεν είναι μόνο έξω από οτιδήποτε διδάσκεται στο σχολείο, αλλά το θέμα αυτό καταστρατηγεί το νομικό πλαίσιο για το επίπεδο του 2ου θέματος και έχει σαφέστατα τιμωρητικές και διαστροφικές διαστάσεις».
Αν το θέμα των μαθηματικών δεν είχε διδαχτεί στο δημόσιο σχολείο, τότε πού είχε διδαχτεί; Στα φροντιστήρια, στα ιδιαίτερα, στα ακριβά ιδιωτικά, μήπως; Πως είναι δυνατόν να απαντήσει κάποιος σε ένα θέμα που δεν το έχει διδαχτεί ποτέ; Εκτός κι αν είναι μαθηματική ιδιοφυία, αν είναι ο θαυμαστός Γουίλ Χάντιγκ. Κάποιος καχύποπτος και κακοήθης θα μπορούσε να εικάσει ότι τα εκτός ύλης θέματα τα έβαλαν εσκεμμένα τη χρονιά της επιστράτευσης, έτσι, για να καταλάβουν κάποιοι ότι το δημόσιο σχολείο, άρα και οι λειτουργοί του, είναι δεύτερης κατηγορίας. Και μην πολυκουνιέστε, γιατί άμα λάχει μπορούμε να κάνουμε και χωρίς εσάς. Καταλάβετε ή να σας το δώσω και σε μαθηματικό τύπο;
Αντί επιλόγου, παραθέτουμε την εξής είδηση: Σύμφωνα με επιστημονική έρευνα, στη Βρετανία, την πλούσια Βρετανία, το 25% των παιδιών υστερεί στα μαθήματα, επειδή υποσιτίζεται σε σχέση με τους άλλους, τους πιο ευκατάστατους συμμαθητές του. Και του χρόνου.
left
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου