Τρίτη 7 Ιανουαρίου 2014

Φόρος …ξεκουμπίσματος!



του Νίκου Μπογιόπουλου
Εκτός από τους φόρους αίματος στους οποίους υπόκειται ο ελληνικός λαός, έχει και την υποχρέωση να ανέχεται και έναν ακόμα, κάπως ιδιότυπο «φόρο»: Τον «φόρο» του εμπαιγμού και της κοροϊδίας που του επιβάλλουν οι κλόουν του εξυπνακισμού. Αυτοί που μετά κορδακίζονται μεταξύ τους για το ποιός εφηύρε την «καλύτερη ατάκα» για να εξαπατήσει το «πόπολο».
Θυμηθείτε:
- Όταν έκοψαν τους μισθούς των ανθρώπων του μόχθου και βούτηξαν τις συντάξεις των γερόντων το εμφάνισαν σαν φόρο… πατριωτισμού!
- Όταν ξεκίνησε το μακελειό της τάχα μου «έκτακτης» φορολόγησης το αποκάλεσαν φόρο… αλληλεγγύης!
- Όταν επέβαλαν το χαράτσι της ΔΕΗ το περιέγραψαν περίπου σαν φόρο… κοινωνικής δικαιοσύνης!
- Όταν έστρωσαν το έδαφος για την Ελλάδα της αιθαλομίχλης και των μαγκαλιών μας είπαν ότι ήθελαν να καταπολεμήσουν τους λαθρεμπόρους και ότι ο φόρος στο πετρέλαιο θέρμανσης είναι κάτι σαν φόρος κατά του… λαθρεμπορίου!
Έχουν καταληστέψει τον κόσμο με αλλεπάλληλους φόρους σε σπίτια, αγροτεμάχια, μαντριά και στάνες και έφτασαν να λένε ότι οι φόροι επί των ακινήτων της φτωχολογιάς είναι φόροι… αριστεροί και σοβιετικοί!
Τώρα επιβάλλουν το νέο χαράτσι των 25 ευρώ στα νοσοκομεία. Και ο υπουργός (αυτός που ξεκίνησε τη θητεία του με τη φράση «έπρεπε να σας απολύσουμε για να δείτε τι θα πει βερίκοκο» και τη συνεχίζει πανηγυρίζοντας ότι  η διάλυση της Υγείας είναι έργο δικό του και όχι του Τόμσεν) περιφέρει την πολιτική παρακμή που εκπροσωπεί από τηλεστασίδι σε τηλεστασίδι, ισχυριζόμενος ότι  τα «διόδια» στα νοσοκομεία είναι το αγλάισμα της φροντίδας υπέρ των αδυνάμων αφού, όπως λέει, συνιστούν φόρο… κοινωνικής μεταβίβασης!
   
 Κατά τα λοιπά ο ελληνικός λαός μόνο την τελευταία δεκαετία σε άμεσους και έμμεσους φόρους (χωρίς να υπολογίζονται οι «έκτακτοι», τα χαράτσια,  τα κάθε λογής «διόδια» κοκ) έχει πληρώσει πάνω από 500 δισεκατομμύρια ευρώ! Αλλά Υγεία δεν έχει. Παιδεία δεν έχει. Δρόμους δεν έχει. Θέρμανση δεν έχει. Πρόνοια δεν έχει…
   Διαθέτει, όμως, ευφυέστατους πολιτικούς «σωτήρες». Προικισμένους στους ευφημισμούς και την παρλαπιπολογία. Που βάζουν τον έναν φόρο μετά τον άλλον και ακολούθως βαφτίζουν το κρέας – ψάρι. Βαφτίζουν το χαράτσι – δικαιοσύνη. Βαφτίζουν το 25ευρω – σουλφαμιδόσκονη υπέρ φτωχών και αδυνάμων!
   Την πρότασή μας, λοιπόν, να… ξεκουμπιστούν, θα τους την κάνουμε στη γλώσσα που οι ίδιοι μιλούν. Στη γλώσσα που καταλαβαίνουν. Μιας και έτσι  αντιλαμβάνονται την πολιτική τους «προσφορά», με το να βάζουν φόρους στους οποίους δίνουν διάφορα χαριτωμένα και ζουμπουρλούδικα ονόματα, η πρότασή μας είναι: Να μαζέψουν όλους τους φόρους που έχουν ψηφίσει μέχρι τώρα και πάνω σε αυτούς να προσθέσουν έναν ακόμα.
   Ναι κύριοι: Βάλτε μας έναν ακόμα φόρο! Μόνο που αυτός θα είναι ο (πραγματικά) τελευταίος φόρος που θα επωμιστούμε. Και που θα τον πληρώσουμε με την εξής συμφωνία: Να φύγετε! Να μας αδειάσετε τη γωνιά!
   Σας προτείνουμε να μας φορολογήσετε για να φύγετε! Αν αξίζει να πληρώσουμε κάποιο φόρο είναι αυτός: Ο φόρος για να εξαφανιστείτε από τη ζωή μας! Σας ζητάμε να σας πληρώσουμε φόρο – τον τελευταίο – για να τελειώνουμε μαζί σας! Κι ας τον ονομάσετε όπως θέλετε. Ας τον πείτε «φόρο αποχαιρετισμού». Ας τον πείτε «φόρο φευγιού». Ας τον πείτε ακόμα και «φόρο ξεκουμπίσματος» (σσ: ή μάλλον όχι. Το τελευταίο ας το αποφύγουμε. Μπορεί να θεωρηθεί «λαϊκισμός». Που πάλι σε εμάς θα τον χρεώσουν)…

enikos

Οι επαγγελματίες της "πληροφόρησης"

78mega-channel

Αυτοί και αρκετοί ακόμα όμοιοι τους, επαγγελματίες της «πληροφόρησης» προσπαθούν να σε πείσουν ότι όπως σου κατάντησαν ο Σαμαράς και Βενιζέλος, την σύνταξη και το μεροκάματο, αν έχεις ακόμα τέτοιο, μπορείς να ζήσεις την οικογένειά σου, ακόμα και να πληρώσεις και τους κεφαλικούς φόρους του Στουρνάρα… Γι΄ αυτή την «πληροφόρηση» που σου κάνουν, η αμοιβή τους είναι αρκετά παχύσαρκη!!!

ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΜΙΛΗ ΣΤΟ www.corfupress.com 

Δευτέρα 6 Ιανουαρίου 2014

Παντελεήμων μπακαλοτεφτερική



του Θανάση Καρτερού
Εντάξει, δεν είναι και το καλύτερο να μπαίνει ο καινούργιος χρόνος με τον τρόμο για την άφιξη της τρόικας, με το απειλητικό υπό κατασκευή μεσοπρόθεσμο, με τα μέτρα που μαγειρεύονται για να κλείσει η τρύπα του 2014, με την επιβολή της ήδη αποφασισμένης εκατοστής εφόδου στις συντάξεις, με το χαράτσι στα νοσοκομεία και στις συνταγές, με τις ουρές των δακρύων σε τράπεζες και εφορίες. Και με τα ξένα έντυπα να προβλέπουν το χειρότερο για την Ελλάδα.
Μέσα στον ορυμαγδό, όμως, των κακών πρωτοχρονιάτικων ειδήσεων οφείλουμε να ξεχωρίσουμε την είδηση που "έβγαλε" ο υφυπουργός της Δημόσιας Τηλεόρασης Παντελεήμων (Παντελής) Καψής. Ο οποίος ανακοίνωσε ότι θα αρχίσει να ισχύει από την πρώτη Ιανουαρίου και να εισπράττεται με τον λογαριασμό της ΔΕΗ το ανταποδοτικό τέλος για τη ΝΕΡΙΤ -τρία ευρώ τον μήνα. Διότι έτσι, λέει, αποφάσισε το Δ.Σ. της ΝΕΡΙΤ. Το οποίο μάλιστα μας κάνει και έκπτωση - για την ΕΡΤ πληρώναμε 1,26 ευρώ τον μήνα παραπάνω.
Ωραία λοιπόν. Τα υπολόγισαν, τα ζύγισαν και μας στέλνουν τον λογαριασμό. Ενώ όμως βλέπουμε το λογαριασμό δεν βλέπουμε ακόμα ΝΕΡΙΤ. Καλούμαστε συνεπώς να πληρώνουμε θέλοντας και μη -όποιος δεν πληρώνει μένει χωρίς ρεύμα και πάει για βρούβες- αυτό που ΘΑ γίνει, όταν γίνει και όπως γίνει. Δεν είναι άξιο θαυμασμού το πνεύμα της κυβέρνησης; Και δεν μπορεί να βγάλει κανείς κάποια συμπεράσματα για την ευαισθησία με την οποία αντιμετωπίζουν τους πελάτες - συγγνώμη, τους πολίτες;
Αν όμως έχετε πρόβλημα με την "παντελεήμονα" αυτή απόφαση, πιθανόν να διορθώσετε την κακή σας γνώμη διαβάζοντας την παρακάτω κουτουράδα μπακαλοτεφτερικής ευαισθησίας στην ίδια ανακοίνωση: "Τα έσοδα από το ανταποδοτικό τέλος για το 2014 έχουν προϋπολογιστεί στα 191 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα 101 εκατ. καλύπτουν το κόστος λειτουργίας της ΝΕΡΙΤ. Η εταιρεία θα συνεισφέρει 91,4 εκατ. στο πρωτογενές πλεόνασμα του κρατικού προϋπολογισμού για το 2014"!
Δηλαδή: Θα μας πάρουν 190, προϋπολογίζουν ότι θα τους χρειαστούν 100 και θα δώσουν τα υπόλοιπα 90 στον Στουρνάρα. Και κουκουρίκου: Η εταιρεία θα συνεισφέρει! Η εταιρεία, όχι εμείς που θα ξηλωθούμε αυτά που δεν έχουμε για ένα πρόγραμμα που δεν υπάρχει! Και δεν ντρέπονται ούτε να το διαπράξουν ούτε να το διαφημίζουν αναμένοντας εύσημα. Ως τηλεοπτικοί προαγωγοί μάλλον...

avgi

Ας τους μεταρρυθμίσουμε ΕΜΕΙΣ !!!



Όποτε έγραψα εναντίον των εργολαβιών που δίνονται σε ιδιώτες από το Δημόσιο έπεφταν βροχή τα μηνύματα που με κατηγορούσαν ότι ήμουν εναντίον της επιχειρηματικότητας, εναντίον της ανάπτυξης και παθιασμένος κρατικιστής. 
Αυτό που περιέγραφα, όμως, όποτε κατηγορούσα τη βιομηχανία των εργολαβιών, ήταν…αυτό:
«Στο μικροσκόπιο των ελεγκτών μπαίνει και η σύμβαση που υπέγραψε ο Χάρης Τομπούλογλου για την καθαριότητα του νοσοκομείου.
Επτά άτομα που εργάζονται στην εταιρεία προέρχονται από την περιοχή της Νέας Φιλαδέλφειας όπου ο ίδιος ήταν κομματικός παράγοντας και υποψήφιος δήμαρχος με τη Νέα Δημοκρατία. Μάλιστα, παρά το γεγονός ότι φαίνονται να αμείβονται από την εταιρεία καθαρισμού, οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι απασχολούνται ως διοικητικοί υπάλληλοι, ενώ μία από τους 7 εργαζόμενους είναι κόρη της υπεύθυνης στην υπηρεσία του νοσοκομείου που ελέγχει τον τομέα της καθαριότητας και της οποίας η απομάκρυνση από τη θέση ευθύνης είναι θέμα χρόνου.
Οι ελεγκτές θα κάνουν «φύλλο και φτερό» και τη σύμβαση που έχει υπογράψει ο Χάρης Τομπούλογλου και για τη φύλαξη του νοσοκομείου η οποία όπως αποκαλύπτεται είναι θυγατρική της εταιρείας καθαρισμού. Η δουλειά δόθηκε στη συγκεκριμένη εταιρεία με διαγωνισμό εξπρές που κράτησε μόλις δυο 24ωρα ενώ συνήθως τέτοιοι διαγωνισμοί διαρκούν περίπου 15 ημέρες».
Συγγνώμη που αυτό δεν το αντιλαμβάνομαι ως επιχειρηματικότητα και ανάπτυξη. Συγγνώμη που δεν πιστεύω ότι ο Τομπούλογλου είναι μόνο ένας. Συγγνώμη που δεν πιστεύω ότι Τομπούλογλου υπάρχουν μόνο σε νοσοκομεία. Αυτή η ιστορία των εργολαβιών δεν κάνει τίποτε άλλο εκτός από αναδιανομή πλούτου, φτωχοποιώντας εργαζόμενους και πλουτίζοντας «φίλους» και «συγγενείς» κομματικών στελεχών.
Πατώντας πάνω στην εξαθλίωση των ανέργων, οι εργολαβίες αμείβουν με 300άρια και 400άρια εργαζόμενους κρατώντας το υπόλοιπο ποσό για την επιχείρηση. Για τον έναν. Πόσο πιο φτηνά βγαίνουν για το Δημόσιο οι εργολαβίες; Πόσο, όταν η επιχείρηση που θα επιλεγεί έχει προσθέσει στην προσφορά της και τη μίζα που θα δώσει στον εκάστοτε Τομπούλογλου; Όχι, δεν πιστεύω ότι όλες οι εργολαβίες είναι έτσι, αλλά εσείς πιστεύετε ότι ο Τομπούλογλου ήταν μόνο ένας;
Αυτές είναι οι σπουδαίες μεταρρυθμίσεις του Κούλη του Μητσοτάκη; Αυτό εννοεί «φρεσκάρισμα του προσωπικού στο Δημόσιο»; Αυτό εννοεί «εκσυγχρονισμό του Δημοσίου»; Αυτό εννοεί «υψηλότερη ποιότητα των υπαλλήλων στο Δημόσιο»; Ας το εξετάσουμε. «Επτά άτομα από το συνεργείο καθαριότητας απασχολούνταν ως διοικητικοί υπάλληλοι του νοσοκομείου». Μόνο που για να προσληφθείς σε συνεργείο καθαριότητας αρκεί το απολυτήριο Δημοτικού, ενώ για να προσληφθείς διοικητικός σε νοσοκομείο ένα πτυχίο ΤΕΙ στο ζητάει για πλάκα το ΑΣΕΠ. Πως γίνεται, λοιπόν, να μειώνονται τα προσόντα και να αυξάνεται η ποιότητα κύριε Κούλη του Μητσοτάκη;
Κι από πότε άνθρωποι που εργάζονται σε διοικητικές θέσεις ενός νοσοκομείου, όπως για παράδειγμα στο Τμήμα Προμηθειών, είναι υπάλληλοι του συνεργείου που έχει αναλάβει την καθαριότητα ή ίσως και την προμήθεια των αναλώσιμων για την καθαριότητα του νοσοκομείου; Εδώ δε μιλάμε απλά για το «ασυμβίβαστο», αλλά για το εντελώς παράλογο. Μιλάμε για το ότι έχουν παραδοθεί δημόσιες υπηρεσίες σε εργολάβους δίχως κανένα έλεγχο. Και δεν ασχολούμαι με το γεγονός ότι για να εργάζονται επτά άτομα του συνεργείου καθαριότητας στις διοικητικές υπηρεσίες του νοσοκομείου σημαίνει ότι υπήρχαν σοβαρές ελλείψεις σε αυτές τις θέσεις. Κι ας χτυπιέται ο Κούλης του Μητσοτάκη ότι όπου υπάρχουν ανάγκες, καλύπτονται. Παπάρια καλύπτονται.
Αν όμως ένας παρηκμασμένος τριτοκλασάτος πολιτευτής μπορούσε να διορίζει ψηφοφόρους του και να επιλέγει με αυτόν τον τρόπο συνεργεία για το Δημόσιο,  μπορώ να φανταστώ πόση μεγαλύτερη δύναμη έχουν οι βουλευτές σε τέτοιου είδους διορισμούς.  Θυσιαστήκαμε άνευ λόγου. Θυσιαστήκαμε δήθεν και τάχα μου για να εξυγιανθεί η Οικονομία και το Δημόσιο και να τελειώσει το πελατειακό κράτος. Η αλήθεια είναι ότι θυσιαστήκαμε για να παρέχουμε μεγαλύτερη δύναμη σε επιχειρηματίες και διαπλεκόμενους πολιτικούς.
Όσο φτωχότεροι γινόμαστε, όσο πιο απεγνωσμένους μας κάνουν τόσο πιο εύκολα χειραγωγήσιμοι είμαστε. Τόσο πιο εύκολα ελέγξιμοι. Για ένα τρακοσάρι ευρώ κι ένα ένσημο λειψό. Το 2014 ετοιμάζονται να μας εξαϋλώσουν. Οι μεταρρυθμίσεις τους είναι ομαδικές εκτελέσεις μας. Η μόνη μεταρρύθμιση που θα μας σώσει είναι αυτή που μπορούμε να κάνουμε εμείς. Να τους εξαφανίσουμε από την πολιτική ζωή του τόπου για να σταματήσει η εξάπλωση της νόσου. Οι άνθρωποι αυτοί μας μολύνουν. Είναι ένας ιός που κατασπαράζει την αξιοπρέπειά μας. Τα μόνα τζάκια που πρέπει να σβήσουν είναι τα πολιτικά, με τα μαλακά χεράκια που μας προσφέρουν το ψίχουλο έναντι της σιωπής μας. Ας τους μεταρρυθμίσουμε τώρα. Με μια κλωτσιά στα τροφαντά κωλομέρια τους.

by…kartesios

Φτωχότερα γηρατειά από το 2014



Φτωχότεροι και γεροντότεροι θα είναι οι συνταξιούχοι στην Ελλάδα από το 2014 εξαιτίας παλιότερων νομοθετικών ρυθμίσεων που τίθενται σε εφαρμογή με το νέο έτος. Βαριά η προίκα για τα άλλοτε υπερήφανα γηρατειά
Το νέο έτος φέρνει μαχαίρι σε επικουρικές συντάξεις και εφάπαξ βοηθήματα, διακοπή της καταβολής του επιδόματος ΕΚΑΣ σε όσους συνταξιούχους είναι κάτω των 65 ετών, μειώσεις κύριων συντάξεων σε Δημόσιο και ΔΕΚΟ και αλλαγές στον υπολογισμό συντάξεων, καθώς και στα πλασματικά έτη ασφάλισης. Πρόκειται για παλαιότερες νομοθετικές ρυθμίσεις που έχουν ήδη ψηφιστεί, με την πρόβλεψη ότι θα εφαρμοστούν εντός του 2014.
Ειδικά για τις επικουρικές συντάξεις και τα εφάπαξ βοηθήματα, προβλέπεται η αλλαγή του τρόπου υπολογισμού τους με συνέπεια την περικοπή και των δύο παροχών. Οι ρυθμίσεις για τις δύο αυτές παροχές θα ανακοινωθούν το επόμενο διάστημα.
Κύριες συντάξεις
Αναλυτικά, μεταξύ των παρεμβάσεων που ισχύουν από την 1η Ιανουαρίου 2014, περιλαμβάνεται μείωση κύριων συντάξεων σε Δημόσιο - ΔΕΚΟ - τράπεζες. Πρόκειται για μείωση της τάξης του 1% του ποσοστού αναπλήρωσης και αφορά παλαιότερο νόμο του 2002 (3029/02), ο οποίος εφαρμόζεται σταδιακά από το 2008 και εντεύθεν με μειώσεις 1% κάθε έτος.
Η συγκεκριμένη μείωση αφορά τα έτη ασφάλισης που διήνυσε ο ασφαλισμένος από το 2008 και εντεύθεν, και όχι τα προηγούμενα. Έτσι ένας υπάλληλος που συμπληρώνει το 2014 στο Δημόσιο 35 έτη ασφάλισης θα συνταξιοδοτηθεί υπολογίζοντας τα 27 έτη με ποσοστό αναπλήρωσης 80% και μόνο τα 7 χρόνια με 73%.
Μειώσεις στις επικουρικές
Από το νέο έτος τα επικουρικά ταμεία είναι υποχρεωμένα να εφαρμόσουν τη λεγόμενη «ρήτρα μηδενικού ελλείμματος». Έτσι από το 2014 τα Ταμεία που παρουσιάζουν ελλείμματα θα πρέπει να προχωρούν σε «αυτόματες μειώσεις» των επικουρικών συντάξεων.
Σύμφωνα με τη νομοθεσία, ανά τρίμηνο θα πραγματοποιούνται μελέτες για τη βιωσιμότητα των φορέων επικουρικής ασφάλισης και αναλόγως θα προσαρμόζονται οι παροχές. Επιπλέον σε όλα τα επικουρικά ταμεία δημιουργούνται «ατομικοί λογαριασμοί», ώστε οι συντάξεις να αντιστοιχούν απολύτως στις εισφορές που έχει καταβάλει ο ασφαλισμένος κατά τη διάρκεια του εργασιακού βίου του.
Εφάπαξ βοηθήματα
Από το 2014 τίθεται σε εφαρμογή ο νέος τρόπος υπολογισμού του εφάπαξ βοηθήματος. Το τελικό ποσό του εφάπαξ που θα διαμορφώνεται με τον νέο υπολογισμό θα εξαρτάται από μια σειρά παράγοντες, ενώ θα λαμβάνονται υπόψη τόσο τα οικονομικά του κάθε Ταμείου (π.χ. έσοδα από εισφορές) όσο και η αναμενόμενη αποχώρηση ασφαλισμένων προς τη σύνταξη.
Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα νέες μειώσεις στο καταβαλλόμενο ποσό, οι οποίες εκτιμάται ότι κατά μέσο όρο θα είναι 20%. Πάντως το υπουργείο Εργασίας εξετάζει τρόπους να περιοριστεί το ποσοστό της μείωσης του εφάπαξ, λαμβάνοντας υπόψη τα οικονομικά δεδομένα του κάθε Ταμείου για μία δεκαετία (αντί του έτους), προκειμένου να προσδιοριστεί το τελικό ποσό του εφάπαξ.
Ειδικό επίδομα
Διακόπτεται από την 1η Ιανουαρίου η καταβολή του ειδικού επιδόματος (ΕΚΑΣ) στους συνταξιούχους που είναι κάτω των 65 ετών. Οι δικαιούχοι του επιδόματος (που πληρούν τις εισοδηματικές και άλλες προϋποθέσεις) θα λάβουν εκ νέου το επίδομα όταν συμπληρώσουν το 65ο έτος της ηλικίας τους.
Συντάξεις ΟΓΑ
Μειώνεται κατά 4% το ποσό της βασικής σύνταξης του ΟΓΑ ενώ αυξάνεται κατά 2,5% η εισφορά των ασφαλισμένων του Ταμείου για τον κλάδο Υγείας.Σύμφωνα με τον Ν. 2458/97 οι ασφαλισμένοι του ΟΓΑ που θα συνταξιοδοτηθούν το 2014 θα λάβουν 4% μικρότερη βασική σύνταξη σε σχέση με εκείνη που λαμβάνουν όσοι συνταξιοδοτήθηκαν το 2013.
Πρόκειται για τη σταδιακή μείωση της βασικής σύνταξης (360 ευρώ), που ξεκίνησε το 2003 και θα ολοκληρωθεί το 2026 με ποσοστό 4% κάθε χρόνο. Εδώ πρέπει να σημειωθεί ότι η βασική σύνταξη του ΟΓΑ αναπληρώνεται από την κύρια σύνταξη και δεν επέρχεται ουσιαστική μείωση στο τελικό ποσό (360 ευρώ).
Προσαύξηση σύνταξης
Περιορίζεται το ποσοστό προσαύξησης της σύνταξης στο 2% για κάθε επιπλέον έτος για όσους θεμελιώνουν δικαίωμα ως τις 31 Δεκεμβρίου 2014. Κυρίως επηρεάζονται οι ασφαλισμένοι στον ΟΑΕΕ και οι μισθωτοί των Ταμείων ΔΕΚΟ - τραπεζών.
Πλασματικά έτη ασφάλισης
Επτά πλασματικά έτη θα μπορούν να εξαγοραστούν από το 2014 αντί των έξι ετών που ίσχυαν για το 2013. Οι ασφαλισμένοι που θεμελιώνουν δικαίωμα μετά την 1η Ιανουαρίου 2014 θα μπορούν να αναγνωρίσουν επτά πλασματικά έτη. Πρόκειται για τα πλασματικά έτη των νόμων 3863/2010 και 3865/2010, τα οποία αφορούν έτη σπουδών, τον στρατό, τον χρόνο γονικής άδειας, ανατροφής, ασθενείας, τακτικής ανεργίας ΟΑΕΔ, τα κενά ασφάλισης, τον χρόνο κύησης και λοχείας, τον πλασματικό χρόνο τέκνων κτλ.
Για την πλειονότητα των πλασματικών ετών το κόστος είναι 168 ευρώ για κάθε μήνα, ωστόσο υπάρχουν και ακριβότερες επιλογές, όπως είναι ο στρατός. Όσον αφορά το Δημόσιο, για την ταχύτερη έξοδο στη σύνταξη όσοι θεμελιώνουν δικαίωμα μετά την 1η Ιανουαρίου 2011 μπορούν να εξαγοράσουν τους πλασματικούς χρόνους των τέκνων, του στρατού και των σπουδών. Ωστόσο, ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι στον δημόσιο τομέα ο χρόνος των τέκνων (και ως πέντε χρόνια) υπολογίζεται ως επιπλέον. Επομένως τη νέα χρονιά μπορούν να αναγνωριστούν ως και 12 πλασματικά έτη (εκ των οποίων τα πέντε θα αφορούν τα παιδιά).
Αύξηση ορίων ηλικίας
Οι αλλαγές αγγίζουν δύο ομάδες ασφαλισμένων στο ΙΚΑ, αλλά και τους ένστολους υπαλλήλους, που κάνουν χρήση του δικαιώματος αποχώρησης χωρίς όριο ηλικίας.
Αναλυτικά, προβλέπεται αύξηση του ορίου ηλικίας των ασφαλισμένων στο ΙΚΑ γυναικών που αποχωρούν με 10.000 ένσημα. Το 2014 θα απαιτούνται 40 χρόνια ή 12.000 ημέρες ασφάλισης και η συμπλήρωση του 62ου έτους για πλήρη και του 60ού έτους και 6 μηνών για μειωμένη.
Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι για τη λήψη της μειωμένης σύνταξης εξακολουθεί να ισχύει η προϋπόθεση συμπλήρωσης 100 ημερών πραγματικής ασφάλισης κατ' έτος την τελευταία πενταετία.
Βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα
Αυξάνεται το όριο ηλικίας για συνταξιοδότηση των ασφαλισμένων στο ΙΚΑ που υπάγονται στο καθεστώς των βαρέων και ανθυγιεινών επαγγελμάτων. Το μέτρο αφορά ασφαλισμένους με 10.500 μέρες, εκ των οποίων 7.500 στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα. Το όριο ηλικίας είναι σε άμεση συνάρτηση με το έτος θεμελίωσης συνταξιοδοτικού δικαιώματος. Ειδικότερα, το 2014 καταβάλλεται πλήρης σύνταξη σε ηλικία 61 ετών και 6 μηνών και μειωμένη σε ηλικία 59 ετών και 6 μηνών.
Ο απαιτούμενος χρόνος ασφάλισης αυξάνεται και για όσους ένστολους υπαλλήλους επιθυμούν να κάνουν χρήση του δικαιώματος συνταξιοδότησης χωρίς όριο ηλικίας. Από την 1η Ιανουαρίου 2014 μπορούν να αποχωρήσουν - χωρίς όριο ηλικίας - με τη συμπλήρωση 30 ετών και 6 μηνών συντάξιμου χρόνου ασφάλισης.
Οι τρίτεκνοι ένστολοι, που συμπληρώνουν 20ετία, από την 1η Ιανουαρίου 2014 και μετά δεν θα έχουν ειδική μεταχείριση, όπως συνέβαινε τα προηγούμενα έτη, και πλέον για τη θεμελίωση του δικαιώματός τους θα έχουν την ίδια συνταξιοδοτική μεταχείριση με τους λοιπούς στρατιωτικούς.

thepressproject

Παιχνίδι πολιτικής επιβίωσης για ΠΑΣΟΚ - ΝΔ


Αγωνία για εξασφάλιση πολιτικού μέλλοντος

“ «Μάχη» στο παρασκήνιο με μηχανισμούς και «ομαδάρχες» να προσπαθούν με έκδηλη πλέον την αγωνία στα πρόσωπά τους να βρουν έναν τρόπο, ο οποίος θα τους εξασφαλίσει την πολιτική τους επιβίωση στην αναδιάταξη του πολιτικού σκηνικού. ”

Του Κώστα Καπνίση
Σε υπαρξιακή αναζήτηση φαίνεται να βρίσκεται το άλλοτε κραταιό Κίνημα, το οποίο ούτε ξέρει που πατά ούτε που βρίσκεται, αλλά ούτε και για ποιον λόγο υπάρχει. Επισήμως, το ΠΑΣΟΚ προσπαθεί να βρει έναν επικοινωνιακό τρόπο να γλιτώσει από την συνεχή καθίζηση, αλλά και την πολιτική ανυπαρξία, πράγμα βέβαια που μόνο εύκολο δεν είναι. Ο σοφός λαός για κάτι τέτοιες περιπτώσεις λέει το περίφημο «Ήταν στραβό το κλήμα, το έφαγε και ο γάιδαρος». Η καινούργια «αντιστασιακή» σημαία του κόμματος της Χ. Τρικούπη είναι το εισιτήριο των 25 ευρώ στα νοσοκομεία. Πρόκειται βέβαια για ένα σοβαρό ζήτημα, το οποίο το ΠΑΣΟΚ, το ψήφισε τον περασμένο Ιούνιο, αλλά τώρα θέλει να το …συζητήσει.
Το πιο σοβαρό πρόβλημα από όλα όμως, την στιγμή που η συντριπτική πλειονότητα της ελληνικής κοινωνίας, καταλαβαίνει το γιατί το ΠΑΣΟΚ «αντιδρά», είναι ότι ακόμα δεν λέει να αλλάξει ρότα. Και ούτε βέβαια πρόκειται να αλλάξει, καθώς συχνά πυκνά οι λιγοστοί πια εκπρόσωποι του κόμματος αυτού, δηλώνουν ότι δεν έχουν κάνει κανένα λάθος , βαφτίζοντας ως «ευθύνη» την ισοπέδωση του ελληνικού λαού με τα Μνημόνια και την «ιδεολογικά» ακραία νεοφιλελεύθερη στροφή. Το ΠΑΣΟΚ μάλιστα επαίρεται στα τηλεπαράθυρα και στις ανακοινώσεις του ότι η ΝΔ του Αντώνη Σαμαρά είναι εκείνη, η οποία ακολούθησε τον δρόμο της «υπευθυνότητας», ενώ λίγο πριν τις εκλογές του 2012 επεδείκνυε ένα ψευδεπίγραφο αντιμνημονιακό προφίλ.
Το ΠΑΣΟΚ, βλέπει τις δημοσκοπήσεις και τρέμει. Το ίδιο βέβαια πράγμα παθαίνει και η ΝΔ του Αντώνη Σαμαρά, αλλά εκείνη δεν έχει ακόμα υποστεί επισήμως την «βουτιά» του ΠΑΣΟΚ στην κάλπη. Αναμφίβολα, εκείνο το 18,85% που έλαβε η ΝΔ στις εκλογές του Μαΐου του 2012 ήταν ένα καμπανάκι για το κόμμα της Λ. Συγγρού, αλλά μέσα σε συνθήκες πόλωσης και εκβιαστικών ψευδεπίγραφων διλημμάτων κατάφερε τον επόμενο μήνα να σπάσει, έστω και οριακά πρώτη το νήμα, έχοντας όμως πίσω της στην θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης όχι το εύκολο ΠΑΣΟΚ, αλλά τον ΣΥΡΙΖΑ του Αλέξη Τσίπρα. Οι δύο μνημονιακοί εταίροι, ίδιας ιδεολογίας, αντιλήψεων και πρακτικών τα τελευταία χρόνια, δεν δυσκολεύτηκαν να συγκροτήσουν κυβέρνηση μαζί με την εξίσου «υπεύθυνη» ΔΗΜΑΡ, την οποία στην συνέχεια, την πήρε και την …σήκωσε, καθώς άλλα υποσχέθηκε και άλλα βρέθηκε να ψηφίζει και εκείνη στη Βουλή.
Το κόμμα της Χ. Τρικούπη όμως, σαφώς πιο έμπειρο από την νεότευκτη ΔΗΜΑΡ, έστω και καταρρακωμένο, κατάφερε να εξοβελίσει το κόμμα της Αγίου Κωνσταντίνου από την κυβέρνηση. Δεν ήταν δα και κάποιο ιδιαίτερο κατόρθωμα. Πιθανότατα, αυτός είναι και ο λόγος που ο πρόεδρος της ΔΗΜΑΡ, βλέπει ΠΑΣΟΚ και Ευάγγελο Βενιζέλο και αλλάζει …πεζοδρόμιο. Φυσιολογικό. Η ΔΗΜΑΡ, πίστεψε ότι θα μπορούσε να διαδραματίσει κάποιον ηγετικό ρόλο, μετά το κυβερνητικό της ναυάγιο, στην λεγόμενη «Κεντροαριστερά», η οποία κάθε εβδομάδα ιδρύει κι από ένα κόμμα, με στόχο βέβαια να «κόψει» ότι μπορεί από τον ΣΥΡΙΖΑ, ενώ αν «μαζέψει» κάποιος τους υποψήφιους ηγέτες της «Κεντροαριστεράς, μπορεί και να γεμίσει και ένα …στάδιο. Πρόεδρος να είναι κάποιος και δεν έχει σημασία το που.
Το ΠΑΣΟΚ, προσπαθεί να βρει έναν τρόπο, με τον οποίο θα μπορέσει να «κατεβεί» στις περιφερειακές και ευρωπαϊκές κάλπες την Άνοιξη και φαίνεται ότι ακόμα δεν μπορεί. Ενδέχεται αυτόν τον στόχο να τον πετύχει, καθώς θα επιτευχθεί συμφωνία, από την στιγμή που αρκετοί θα θελήσουν να «δραπετεύσουν» από την κεντρική πολιτική σκηνή, θεωρώντας ότι σε ενδεχόμενο βουλευτικών εκλογών θα ψάχνουν να βρουν την ψήφο τους. Το κόμμα της Χ. Τρικούπη πειραματίζεται και θα βρει πολλά ακόμα επικοινωνιακά τερτίπια. Το ίδιο άλλωστε κάνει και η ΝΔ. Και οι δυο μαζί προσπαθούν να πείσουν, έστω κι αν κανείς πια δεν τους πιστεύει ότι τα πράγματα για το 2014 αλλάζουν και θα πάνε καλύτερα.
Συμπερασματικά, το ΠΑΣΟΚ με την ΝΔ αντάμα, η οποία ακολουθεί με μαθηματική ακρίβεια την εκλογική πορεία του κόμματος της Χ. Τρικούπη από εδώ και πέρα θα λένε διαρκώς ότι δεν πρέπει να υπάρξει άλλο Μνημόνιο, θα περιμένουν την «πιστοποίηση» του πρωτογενούς πλεονάσματος, θα τα κάνουν από εδώ και πέρα όλα καλά και θα διορθώσουν τις αδικίες, θα επιδιώξουν να διώξουν την τρόικα για να βγει η χώρα στις αγορές και θα ζητήσουν πριν την διεξαγωγή των ευρωπαϊκών εκλογών να αποσπάσουν από τους εταίρους - δανειστές μια «υπόσχεση» ότι θα συζητηθεί το ζήτημα του δημοσίου χρέους.
Ουσιαστικά όμως, το ΠΑΣΟΚ κυρίως, η ΝΔ, και τα γνωστά «συστήματα», τα οποία τους υποστηρίζουν με πάθος, για δικό τους βέβαια όφελος, προσπαθούν να κερδίσουν όσο περισσότερο χρόνο πριν από την οριστική τους κατάρρευση και την προσφυγή στις εθνικές κάλπες. Πληροφορίες, κάνουν λόγο για απίστευτη «μάχη» στο παρασκήνιο με μηχανισμούς και «ομαδάρχες» να προσπαθούν με έκδηλη πλέον την αγωνία στα πρόσωπά τους να βρουν έναν τρόπο, ο οποίος θα τους εξασφαλίσει την πολιτική τους επιβίωση στην αναδιάταξη του πολιτικού σκηνικού, η οποία θα καταλήξει σε κάτι που δεν θα έχει καμιά σχέση με τους υπάρχοντες πολιτικούς σχηματισμούς. Ο νοών νοείτω…

periodista

Ο προγραμματισμός των απολύσεων στο Δημόσιο για το 2014


ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ

Όσο κανείς δεν αντιδρά,τόσο η συγκυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας-Πασοκ,θα εκπληρώνει τις "μνημονιακές" της υποχρεώσεις,οδηγώντας στην ανεργία και την εξαθλίωση χιλιάδες κόσμου.
Το πρόγραμμα των απολύσεων στο δημόσιο,όπως το καταγράφει η Ελένη Δελβινιώτη στην Ελευθεροτυπία:
-Χρωστάμε από το 2013 4.000 απολύσεις. Εχουν ήδη απολυθεί οι υπάλληλοι της ΕΡΤ, δίνοντας τους πρώτους 2.000 υπαλλήλους που εν μια νυκτί βρέθηκαν εκτός. Ακολούθησαν περίπου 1.000 που απολύθηκαν για πειθαρχικές παραβάσεις και λόγους υγείας. Και επειδή το τι θα γίνει στις αμυντικές βιομηχανίες παραμένει ένα μυστήριο, καθώς η κόντρα μεταξύ του Κυριάκου Μητσοτάκη και της Φώφης Γεννηματά καλά κρατεί, οι λίστες θα συμπληρωθούν με εργαζομένους από μικρούς οργανισμούς που θα θεωρηθούν περιττοί. Ηδη το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας, με περίπου 130 εργαζομένους, αποτελεί ένα προοίμιο όσων θα ακολουθήσουν με μικρούς οργανισμούς που θα βάλουν «λουκέτο».
- Χρωστάμε για το 2014 11.000. Αυτός είναι ο μεγάλος πονοκέφαλος για το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και την κυβέρνηση γενικότερα. Από πού θα προκύψουν αυτοί οι 11.000 υπάλληλοι; Βάσιμες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο κλήρος αυτήν τη φορά πέφτει στους οργανισμούς που, όπως έχει δηλώσει και ο υπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, βρίσκονται στην περιφέρεια του Δημοσίου, δηλαδή ΔΕΚΟ, Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου και Ιδιωτικού Δικαίου και επιχειρήσεις, οργανισμούς στους οποίους έχει ήδη ξεκινήσει αξιολόγηση. Η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί ότι η ιστορία της ΕΡΤ δεν θα επαναληφθεί το 2014 με κάποιον άλλο μεγάλο οργανισμό που θα καταδικαστεί σε «ξαφνικό θάνατο», όμως κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος.
-Τον Μάρτιο ή και τον Απρίλιο του 2014 θα απολυθούν αυτοδίκαια -δηλαδή χωρίς να μεσολαβήσει καμιά άλλη διαδικασία- όσοι από τους 12.500 «διαθέσιμους» του 2013 δεν έχουν βρει μέχρι τότε κάποια θέση στο Δημόσιο. Κανείς δεν ξέρει ποιος θα είναι αυτός ο αριθμός, ο οποίος πάντως θα συνυπολογιστεί στους 11.000 της μνημονιακής δέσμευσης.

koutipandoras

Αγιο­βα­σι­λιά­τι­κα τα δώ­ρα του κυ­ρίου Σα­μα­ρά



του Χ. Γεωρ­γού­λα
“Έξο­δος” α­πό το μνη­μό­νιο με πα­ρα­μο­νή στο μνη­μο­νια­κό κα­θε­στώς...

Μπο­ρεί οι συ­ντα­ξιού­χοι να α­πο­χαι­ρέ­τη­σαν το δώ­ρο των Χρι­στου­γέν­νων ή­δη με τον ερ­χο­μό του 2013, αλ­λά ο κ. Σα­μα­ράς ε­πι­φύ­λα­ξε σ’ αυ­τούς και τους υ­πό­λοι­πους συ­νέλ­λη­νες έ­να πο­λύ με­γα­λύ­τε­ρο δώ­ρο κα­τά τη λή­ξη του δυ­σώ­νυ­μου αυ­τού έ­τους: την έ­ξο­δο α­πό τα μνη­μό­νια, το πρω­το­γε­νές πλεό­να­σμα και την υ­πό­σχε­ση της α­νά­καμ­ψης. Ένα δώ­ρο «τρία σε έ­να», που λό­γω της συ­γκυ­ρίας κιν­δυ­νεύει να χα­ρα­κτη­ρι­στεί «α­γιο­βα­σι­λιά­τι­κο», σαν «φλου­ριά» που βά­ζου­με στις βα­σι­λό­πι­τες.
Η α­νεύ­ρε­τη α­νά­καμ­ψη
Για την υ­πό­σχε­ση της α­νά­καμ­ψης δεν χρειά­ζε­ται να ε­πι­μεί­νου­με ι­διαί­τε­ρα, για­τί αυ­τή δεν εί­ναι σε θέ­ση να πεί­σει πα­ρά ε­λά­χι­στους πια εύ­πι­στους. Όλοι οι άλ­λοι έ­χουν ή­δη πει­στεί ό­τι α­νά­καμ­ψη δεν πρό­κει­ται να υ­πάρ­ξει ό­σο συ­νε­χί­ζε­ται, και στην Ελλά­δα και στο σύ­νο­λο της ευ­ρω­ζώ­νης, η πο­λι­τι­κή της κα­τα­στρο­φι­κής λι­τό­τη­τας και της ε­σω­τε­ρι­κής υ­πο­τί­μη­σης. Και ό­τι, αν φα­νούν κά­ποια τέ­τοια ση­μά­δια, θα πρό­κει­ται για α­ναι­μι­κές εν­δεί­ξεις που δεν μπο­ρούν να δια­ψεύ­σουν τη γε­νι­κή τά­ση: οι δεί­κτες της οι­κο­νο­μι­κής με­γέ­θυν­σης θα κι­νού­νται για πο­λύ με­γά­λο διά­στη­μα πέ­ριξ του μη­δε­νός και γι’ αυ­τό θα χρεια­στούν πε­ρί τις δύο δε­κα­ε­τίες για να α­ντι­σταθ­μι­στεί, αν α­ντι­σταθ­μι­στεί, η κα­τα­βύ­θι­ση που πα­ρα­κο­λου­θού­με την τε­λευ­ταία πε­ντα­ε­τία.
Οι τε­λευ­ταίοι δε που πρό­κει­ται να ω­φε­λη­θούν α­πό μια τέ­τοια «α­νά­καμ­ψη», θα εί­ναι οι μι­σθω­τοί, οι αυ­το­α­πα­σχο­λού­με­νοι και οι συ­ντα­ξιού­χοι, για­τί το δι­κό τους με­ρί­διο έ­στω και σ’ αυ­τή την α­ναι­μι­κή προο­πτι­κή εί­ναι ή­δη θε­σμι­κά συ­μπιε­σμέ­νο στα κα­τώ­τα­τα ό­ρια. Ο λό­γος εί­ναι α­πλός: η συ­μπίε­σή του α­πο­τε­λεί προϋπόθεση της όποιας α­ναι­μι­κής ανάκαμψης, έτσι όπως σχε­διά­ζε­ται στο πλαί­σιο της νε­ο­φι­λε­λεύ­θε­ρης πα­γκο­σμιο­ποίη­σης.
Έξο­δος α­πό το μνη­μό­νιο, που πα­ρα­μέ­νει
Ας δού­με, ό­μως, το άλ­λο σκέ­λος του τρι­πλού α­γιο­βα­σι­λιά­τι­κου δώ­ρου του κ. Σα­μα­ρά: την έ­ξο­δο α­πό τα μνη­μό­νια. Να υ­πεν­θυ­μί­σου­με ό­τι το εύ­ρη­μα αυ­τό χρη­σι­μο­ποιεί­ται ου­σια­στι­κά ως α­ντι­στάθ­μι­σμα στην πρό­τα­ση –ε­πι­λο­γή του ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ για κα­τάρ­γη­ση των μνη­μο­νίω­ν: το προ­πα­γαν­δι­στι­κό αί­τη­μα του ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ θα πέ­σει στο κε­νό, κα­θώς με τη λή­ξη της ι­σχύος των μνη­μο­νίων, δεν θα έ­χει καν νό­η­μα.
Πο­λύ ω­ραίο για να εί­ναι α­λη­θι­νό… Ακό­μα και στο συ­γκε­κρι­μέ­νο πρω­το­χρο­νιά­τι­κο μή­νυ­μα του κ. Σα­μα­ρά, ω­στό­σο, διευ­κρι­νί­ζε­ται ό­τι αυ­τή η πε­ρί­φη­μη υ­πό­σχε­ση δεν εί­ναι τί­πο­τε πε­ρισ­σό­τε­ρο α­πό τη δυ­να­τό­τη­τα που υ­πο­τί­θε­ται ό­τι θα έ­χει η Ελλά­δα να προ­σφύ­γει στις «α­γο­ρές» και ό­χι στους «μη­χα­νι­σμούς στα­θε­ρό­τη­τας», που α­παι­τούν νέα μνη­μό­νια. Με α­πλά λό­για, δη­λα­δή, ο κ. Σα­μα­ράς υ­πό­σχε­ται ό­τι δεν θα υ­πάρ­ξουν «νέα μνη­μό­νια», ό­χι ό­τι θα κα­ταρ­γη­θούν τα πα­λιά. Εμείς ε­ξερ­χό­μα­στε α­πό τα μνη­μό­νια, πλην ό­μως αυ­τά… πα­ρα­μέ­νουν.
Πρό­κει­ται για μια πο­λύ πα­ρά­δο­ξη «έ­ξο­δο» α­πό τα μνη­μό­νια, που ση­μαί­νει πα­ρα­μο­νή στο οι­κο­νο­μι­κό, κοι­νω­νι­κό, δη­μο­σιο­νο­μι­κό, νο­μι­κό και γε­νι­κό­τε­ρα θε­σμι­κό πλαί­σιο που οι δε­σμεύ­σεις αυ­τών των μνη­μο­νίων έ­χουν ε­πι­βά­λει.
Η ει­κό­να που ται­ριά­ζει σ’ αυ­τή τη δια­δι­κα­σία ό­πως την έ­χουν στο μυα­λό τους, δεν εί­ναι της ε­ξό­δου α­πό έ­να σκο­τει­νό τού­νε­λ, απ’ το ο­ποίο εί­μα­στε υ­πο­χρεω­μέ­νοι να πε­ρά­σου­με, προ­κει­μέ­νου να α­να­κτή­σου­με την αλ­λο­τι­νή ε­λευ­θε­ρία. Πιο πο­λύ ται­ριά­ζει η ει­κό­να της χρυ­σα­λί­δας, που ό­ταν πια κα­τα­φέρ­νει να βγει α­πό το κου­κού­λι, έ­χει ή­δη α­πο­κτή­σει δια­φο­ρε­τι­κά χα­ρα­κτη­ρι­στι­κά, που θα τα κου­βα­λά­ει διά βίου.
Από την έ­ξο­δο στην κα­τάρ­γη­ση
Γι’ αυ­τό δεν αρ­κεί ο­ποιου­δή­πο­τε εί­δους έ­ξο­δος α­πό τα μνη­μό­νια –με ή χω­ρίς ει­σα­γω­γι­κά. Αυ­τό που α­παι­τεί­ται δεν εί­ναι α­πλώς η στιγ­μιαία νο­μι­κή κα­τάρ­γη­σή τους, αλ­λά η σχε­δια­σμέ­νη άρ­ση των συν­θη­κών που έ­χουν ε­πι­βά­λει και των συ­νε­πειών που συ­νε­πά­γο­νται. Και τα δύο αυ­τά υ­πο­χρεώ­νουν σε μια κα­τάρ­γη­ση διαρ­κείας. Όπως το έ­γκλη­μά τους δεν ή­ταν στιγ­μιαίο, έ­τσι και η κά­θαρ­ση εί­ναι α­νά­γκη να έ­χει διάρ­κεια.
Στην ε­πι­χει­ρη­μα­το­λο­γία της α­ντι­μνη­μο­νια­κής λο­γι­κής, ό­σο πε­ρισ­σό­τε­ρο το­νί­ζε­ται η α­πο­λύ­τως α­να­γκαία ά­με­ση κα­τάρ­γη­ση του μνη­μο­νια­κού νο­μι­κού κα­θε­στώ­τος και πα­ράλ­λη­λα υ­πο­βαθ­μί­ζε­ται η διαρ­κής προ­σπά­θεια α­πο­βο­λής των μνη­μο­νια­κών συ­νε­πειών στην πρά­ξη, τό­σο πιο εύ­φο­ρο έ­δα­φος βρί­σκει η α­πά­τη των μνη­μο­νια­κών πε­ρί ε­πι­κεί­με­νης «ε­ξό­δου» α­πό τα μνη­μό­νια (με ά­θι­χτο, εν­νο­εί­ται, το κα­θε­στώς που αυ­τά έ­χουν δια­μορ­φώ­σει).
Κά­τι α­νά­λο­γο συμ­βαί­νει και με το τρί­το «δώ­ρο», τη δη­μιουρ­γία πρω­το­γε­νούς πλε­ο­νά­σμα­τος. Πριν α­κό­μα κα­τα­γρα­φεί ως πραγ­μα­τι­κό α­πο­λο­γι­στι­κό μέ­γε­θος, ο κ. Σα­μα­ράς το πε­ρι­φέ­ρει ως τρό­παιο. Όπως χα­ρα­κτη­ρι­στι­κά το δια­τύ­πω­σε έ­γκυ­ρη φι­λο­κυ­βερ­νη­τι­κή ε­φη­με­ρί­δα, το 2014 «το πλεό­να­σμα θα ε­πι­στρέ­ψει «στους πιο α­δύ­να­μους και τους πιο α­δι­κη­μέ­νους», σύμ­φω­να με το πρω­θυ­πουρ­γι­κό μή­νυ­μα.
Από ποιους α­φαι­ρεί­ται το «πλεό­να­σμα»;
Όσοι γνω­ρί­ζουν ό­τι η δια­δι­κα­σία δη­μιουρ­γίας πλε­ο­νά­σμα­τος (και ελ­λείμ­μα­τος), κα­θώς και η δια­δι­κα­σία διά­θε­σής του δεν εί­ναι διό­λου τα­ξι­κά ου­δέ­τε­ρες, α­ντι­λαμ­βά­νο­νται πό­σο με­γά­λη ση­μα­σία έ­χει η χρή­ση του ρή­μα­τος «ε­πι­στρέ­φω» στη συ­γκε­κρι­μέ­νη φρά­ση.
Εί­ναι α­λή­θεια ό­τι το (λο­γι­στι­κό για την ώ­ρα) πλεό­να­σμα δη­μιουρ­γή­θη­κε με την α­φαί­ρε­ση ει­σο­δή­μα­τος κυ­ρίως «α­πό τους πιο α­δύ­να­μους και τους πιο α­δι­κη­μέ­νους». Όταν, λοι­πόν, α­ντι­πα­ρα­τί­θε­ται ο ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ στη δια­φή­μι­ση του πλε­ο­νά­σμα­τος α­πό την πλευ­ρά της κυ­βέρ­νη­σης, δεν αρ­κεί να το­νί­ζει το α­βέ­βαιο του πλε­ο­νά­σμα­τος, να αμ­φι­σβη­τεί την ύ­παρ­ξή του. Χρειά­ζε­ται κυ­ρίως να α­πο­κα­λύ­πτει τον τρό­πο με τον ο­ποίο ε­πι­χει­ρεί­ται η δη­μιουρ­γία του: δη­λα­δή με την ε­πι­βά­ρυν­ση των α­σθε­νέ­στε­ρων οι­κο­νο­μι­κά τά­ξεων προς ό­φε­λος των ι­σχυ­ρό­τε­ρων.
Ήδη η κυ­βέρ­νη­ση έ­χει ο­μο­λο­γή­σει ό­τι α­πό το ό­ποιο πλεό­να­σμα έ­να με­γά­λο μέ­ρος θα κα­τευ­θυν­θεί στους «πτω­χούς» δα­νει­στές. Το υ­πό­λοι­πο θα δια­τε­θεί, κα­τά την πρω­θυ­πουρ­γι­κή υ­πό­σχε­ση, σε χα­μη­λο­συ­ντα­ξιού­χους (αυ­τοί προ­φα­νώς εί­ναι οι «πιο α­δύ­να­μοι») και τους έν­στο­λους (αυ­τοί θεω­ρού­νται οι «πιο α­δι­κη­μέ­νοι»…)
Η τα­ξι­κά προσ­διο­ρι­σμέ­νη προ­τί­μη­ση της κυ­βέρ­νη­σης εί­ναι προ­φα­νής: τα θεω­ρού­με­να στη­ρίγ­μα­τά της πρέ­πει να πά­ψουν να… α­δι­κού­νται. Όσοι δε παίρ­νουν χα­μη­λή σύ­ντα­ξη, θα πρέ­πει γε­νι­κά και αό­ρι­στα να ε­νι­σχυ­θούν. Δεν έ­χει, ά­ρα­γε, α­κού­σει ο κ. Σα­μα­ράς ό­τι υ­πάρ­χουν νό­μοι που ο ί­διος ψή­φι­σε, οι ο­ποίοι α­φαι­ρούν πα­ντε­λώς τις χα­μη­λό­τα­τες συ­ντά­ξεις α­πό ο­μά­δες πλη­θυ­σμού που δεν έ­χουν άλ­λο πό­ρο; Αυ­τοί δεν εί­ναι «χα­μη­λο­συ­ντα­ξιού­χοι» εί­ναι μη συ­ντα­ξιού­χοι –και δεν προ­βλέ­πε­ται να α­πο­βά­λουν το στε­ρη­τι­κό μη με τον τα­ξι­κά προσ­διο­ρι­σμέ­νο τρό­πο δη­μιουρ­γίας και διά­θε­σης των πλε­ο­να­σμά­των, που υ­πό­σχε­ται ο κ. Σα­μα­ράς.
Με άλ­λα λό­για, πο­λύ ση­μα­ντι­κό­τε­ρο ζή­τη­μα α­πό την ύ­παρ­ξη ή μη πρω­το­γε­νούς πλε­ο­νά­σμα­τος εί­ναι ο τρό­πος με τον ο­ποίο δια­μορ­φώ­νε­ται και δια­τί­θε­ται, ε­φό­σον υ­πάρ­ξει.
Ποντάροντας στο φόβο και την απειλή
Επειδή τα περί εξόδου από το μνημόνιο και περί ανάκαμψης δεν είναι διόλου πειστικά, οι υποστηρικτές του κυβερνητικού έργου αναλαμβάνουν υπηρεσία με ισχυρότερα όπλα από τη βεβιασμένη πρωθυπουργική αισιοδοξία. Ποντάρουν στο φόβο του κόσμου, του τον καλλιεργούν.
Με την είσοδο του νέου έτους, πριν προλάβουμε να πούμε τις, έστω τυπικές, ευχές για «καλή χρονιά», τρέχει ο κ. Πρετεντέρης να μας προειδοποιήσει μην τυχόν και χαλαρώσουμε κι αρχίσουμε να κάνουμε κακές σκέψεις για το πώς θα ψηφίσουμε στις ευρωεκλογές και τις αυτοδιοικητικές.
«Μόνο από το δικό μας χέρι εξαρτάται», γράφει, «αν θα διαφυλαχθούν η πολιτική σταθερότητα και η ομαλότητα». Και αφού απευθύνει έπαινο σε όσους «όρθωσαν το ανάστημά τους τον Ιούνιο του 2012 απέναντι στην εκτροπή», δηλώνει βέβαιος ότι και του λοιπού αυτό θα πράξουν.
Ο κ. Πρετεντέρης, βέβαια, θέλει να ξεκινάει ότι όλοι αυτοί που τους καλοπιάνει επαινώντας τη στάση τους, δεν «όρθωσαν ανάστημα», μάλλον υπέκυψαν στην τρομοκρατία της εξόδου από την ευρωζώνη, που και ο ίδιος καλλιέργησε.
Γι’ αυτό, άλλωστε, ξαναζεσταίνει το κρύο πιάτο αυτής της εξόδου χρησιμοποιώντας, μάλιστα, επιλεγμένες τρομοκρατικές διατυπώσεις, όπως η διαφύλαξη της ομαλότητας και ο κίνδυνος της εκτροπής.
Είναι δικαίωμά του να επιζητεί «πολιτική σταθερότητα», αλλά η πολιτική «ανωμαλία» και ο κίνδυνος «εκτροπής» έναντι τίνος επισείεται; Η μία εκδοχή είναι ότι ο κ. Πρετεντέρης θεωρεί ανωμαλία και εκτροπή την εκλογική επικράτηση του ΣΥΡΙΖΑ. Έτσι, όμως, όπως διατυπώνει την άποψή του, αφήνει περιθώριο για κινδυνολογικές ερμηνείες: «ανωμαλία» και «εκτροπή» θα μπορούσε να προκύψει λόγω της επικράτησης του ΣΥΡΙΖΑ.
Όσο αφήνεται να πλανάται αυτή η ηθελημένη ασάφεια, το «παιχνίδι» δεν παίζεται στο πεδίο της δημοκρατικής νομιμότητας. Ερωτοτροπεί επικίνδυνα με ιδέες εκτός δημοκρατικών συνόρων.

ΕΠΟΧΗ

Σενάρια για υποψηφίους περιφερειακών και δημοτικών εκλογών


proti puzzle

80% των υποψηφίων κλείδωσαν για τη ΝΔ. Βολιδοσκοπήσεις από το ΠΑΣΟΚ. Σε λίγες ημέρες τα νεώτερα από τον ΣΥΡΙΖΑ. Ποιοι εμφανίζονται ισχυροί και ποιοι επιθυμούν...
Έχουμε πλέον μπει σε - άτυπη - προεκλογική περίοδο καθώς οι αυτοδιοικητικές εκλογές, εκτός απροόπτου, έχουν ανακοινωθεί από τον Υπουργό Εσωτερικών Γ. Μιχελάκη ότι θα διεξαχθούν στις 18 και 25 Μαΐου και θα γίνουν με το ισχύον εκλογικό σύστημα.
Τα κόμματα
Μέσα στον Ιανουάριο, αναμένεται να παραδοθεί στον πρωθυπουργό η λίστα με την πλειονότητα των υποψηφίων της ΝΔ για τους δήμους και τις περιφέρειες, εν όψει της αναμέτρησης για την αυτοδιοίκηση. Όπως δημοσιεύει ο «Τύπος της Κυριακής» έχει «κλειδώσει» το 80% των υποψηφίων και μέσα στον Ιανουάριο θα αρχίσει η ανακοίνωση των ονομάτων από τους ίδιους τους υποψηφίους. Για πρώτη φορά, η ΝΔ δε θα εκδώσει λίστα «χρισμάτων» αλλά θα δώσει το «πράσινο φως» στα στελέχη με τα οποία έχει έρθει σε επαφή να δημοσιοποιήσουν την απόφασή τους να μπουν στη μάχη των αυτοδιοικητικών εκλογών.
Το ΠΑΣΟΚ από την πλευρά του δεν επιθυμεί, σύμφωνα με την Real News, να δώσει χρίσματα ενώ αποφάσισε να μην συνεργαστεί με τη ΝΔ καθώς πρόθεσή του είναι να στηρίξει προοδευτικά ψηφοδέλτια της ευρύτερης κεντροαριστεράς.
Στον ΣΥΡΙΖΑ όλα θα κριθούν στην συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής που είχε οριστεί για τις 11/1 ενώ σύμφωνα με νεώτερες πληροφορίες αναβλήθηκε για τις 18/1. Σε κάθε περίπτωση η ανάδειξη των υποψήφιων περιφερειαρχών και δημάρχων -στους μεγάλους δήμους- θα γίνει το αργότερο μέχρι το τέλος του μήνα. Τον τελικό λόγο θα έχουν τα μέλη της Κεντρικής Επιτροπής του κόμματος, όπου θα παρουσιαστεί και η τελική εισήγηση της Πολιτικής Γραμματείας.
Στο ΚΚΕ υπάρχει πληθώρα δημοσιευμάτων που φέρει το κόμμα να μπαίνει στη λογική των λαμπερών και δημοφιλών υποψηφιοτήτων, όπως της Λιάνας Κανέλλη για το Δήμο Αθηναίων και του Θανάση Παφίλη για την Περιφέρεια Αττικής. Οι εκλογές πάντως για τον Περισσό είναι πρωτίστως πολιτικές και μάλιστα μείζονος σημασίας.
Αντιμνημονιακό χαρακτήρα δίνουν οι ΑΝΕΛ στις αυτοδιοικητικές εκλογές του Μαϊου. Στο κόμμα του Πάνου Καμμένου γίνονται διεργασίες στο παρασκήνιο ώστε να υποστηριχθούν υποψήφιοι του ΣΥΡΙΖΑ σε δήμους της περιφέρειας ενώ υπάρχουν και αντιθέσεις που ζητούν να μην μπει το κόμμα κάτω από την ομπρέλα του ΣΥΡΙΖΑ.
Στη ΔΗΜΑΡ ξέρουν πως είναι πολύ δύσκολο να κάνουν την έκπληξη, αλλά η στρατηγική θα είναι και πάλι η ίδια με τις προηγούμενες εκλογές, η υποστήριξη δηλαδή υποψηφιοτήτων που εμφανίζονται ως προοδευτικές και όχι ως κομματικές.
Νομοθετική ρύθμιση που θα εμποδίζει τη συμμετοχή βουλευτών της Χρυσής Αυγής στις αυτοδιοικητικές εκλογές του Μαϊου επεξεργάζεται η κυβέρνηση, σύμφωνα με πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της εφημερίδας «Το Παρόν», ενώ από την πλευρά του ο Ηλ. Κασιδιάρης δήλωσε ότι θα υπάρξουν υποψήφιοι σε όλες τις περιφέρειες και τους μεγάλους δήμους της χώρας.
Η Περιφέρεια
Ήδη για την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων ο Σπύρος Σπύρου ανακοίνωσε επισήμως υποψηφιότητα, κατά τη διάρκεια της κοπής της πρωτοχρονιάτικης πίτας της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων (είχαν πάντως προηγηθεί δύο δηλώσεις του από τη Ζάκυνθο, όπου στην μεν μια είχε υποστηρίξει ότι είχε ήδη το ΟΚ από τον Αντώνη Σαμαρά για να ανασκευάσει στην επόμενη, δηλώνοντας ότι απλά ο ίδιος επιθυμεί να είναι εκ νέου υποψήφιος).
Την υποψηφιότητα Σπύρου ανακοινώνει στα Κυριακάτικα φύλλα του σχεδόν σύσσωμος ο αθηναϊκός τύπος κάνοντας λόγο για «επικρατέστερη υποψηφιότητα από πλευράς ΝΔ». 'Ετσι στις εφημερίδες Real news, Παραπολιτικά, Έθνος, Τύπος της Κυριακής και την ιστοσελίδα aftodioikisi.gr, η υποψηφιότητα Σπύρου συνοψίζεται στα εξής: «Στα Ιόνια Νησιά από τη ΝΔ υποψήφιος θα είναι και πάλι ο νυν περιφερειάρχης Σπύρος Σπύρου» και «επικρατέστερος θεωρείται ο νυν περιφερειάρχης Σπύρος Σπύρου».
Για το ΠΑΣΟΚ τώρα, σύμφωνα με την Real News, «χωρίς τίποτα να έχει ξεκαθαρίσει ακόμα το όνομα που παίζει περισσότερο από τα άλλα είναι αυτό της βουλευτού Κέρκυρας Άντζελας Γκερέκου, η οποία δεν έχει ξεκαθαρίσει αν ενδιαφέρεται. Στη Χαριλάου Τρικούπη πάντως που το 2010 είχε στηρίξει τον Ηλία Μπεριάτο με τον Γιώργο Καλούδη να κατεβαίνει τότε ως αντάρτης, θεωρείται καλή περίπτωση». Σύμφωνα πάντως με τον περιφερειακό σύμβουλο της παράταξης Μπεριάτου Γ. Καρύδη (σε συνέντευξη στο Corfu Channel), ο κ. Μπεριάτος μάλλον εμφανίζεται αρνητικός στο ενδεχόμενο να είναι ξανά υποψήφιος.
Για τον ΣΥΡΙΖΑ τώρα τα ονόματα που φαίνεται ότι εξετάζονται είναι εκείνα του Θόδωρου Γαλιατσάτου, επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ για την ΠΙΝ και την προηγούμενη εκλογική αναμέτρηση, ενώ βολιδοσκοπείται και ο βουλευτής Ζακύνθου Σταύρος Κοντωνής και ο Γ. Μπαλάφας, ο οποίος έλκει την καταγωγή του από την Κέρκυρα.
Στο ΚΚΕ τα πράγματα είναι πιο ξεκάθαρα, καθώς ο νυν επικεφαλής της ΛΑΣΥ Θόδωρος Γουλής είναι και πάλι ο επικρατέστερος υποψήφιος για τις εκλογές στην ΠΙΝ.
Ερωτηματικό παραμένει η στάση του Γιώργου Καλούδη στις επικείμενες εκλογές, με αντικρουόμενες πληροφορίες να τον φέρουν αφενός ένα βήμα πριν την συνεργασία του με τον ΣΥΡΙΖΑ, αφετέρου να έχει αποφασίσει να μην είναι υποψήφιος στις αυτοδιοικητικές εκλογές αλλά στις βουλευτικές, όποτε αυτές γίνουν. Το δεύτερο ενδεχόμενο φαίνεται να είναι πιο ισχυρό, καθώς ένα από τα κορυφαία στελέχη του ο Μάκης Φόρτες, φαίνεται ότι επιθυμεί να διεκδικήσει τη δημαρχία Κεφαλονιάς, με τις μετρήσεις να του δίνουν καλά ποσοστά.
Ο Δήμος Κέρκυρας
Ο νυν Δήμαρχος Γιάννης Τρεπεκλής φέρεται, από τα δημοσιεύματα του αθηναϊκού τύπου, να είναι και πάλι υποψήφιος. Έτσι το «Έθνος» τονίζει ότι «στην Κέρκυρα υποψήφιος θα είναι ο νυν δήμαρχος κ. Ι. Τρεπεκλής», τα «Παραπολιτικά» αναφέρουν ότι «στην Κέρκυρα θα κατέβει ξανά ο σηµερινός δήµαρχος, Ιωάννης Τρεπεκλής» ενώ και σειρά ιστοσελίδων αναφέρει ότι «τις δυνάμεις του κρατά ο σημερινός δήμαρχος Κέρκυρας Γιάννης Τρεπεκλής, που σύμφωνα με πληροφορίες ήδη έχει διευρύνει το ψηφοδέλτιό του για τις ερχόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές με νέα πρόσωπα από όλους τους κομματικούς χώρους».
Τα ονόματα που ακούγονται από πλευράς ΣΥΡΙΖΑ για τη διεκδίκηση του Δήμου Κέρκυρας είναι εκείνα του συντονιστή της Νομαρχιακής Επιτροπής Κώστα Νικολούζου, του νυν επικεφαλής της παράταξης του ΣΥΡΙΖΑ στο Δήμο Γιώργου Ραιδεστινού και του γιατρού του ΕΣΥ Αντώνη Γεωργόπουλου, κάτι που αναμένεται να ξεκαθαριστεί έως το τέλος του μήνα.
Στο ΚΚΕ σταθερός και αμετακίνητος φαίνεται ότι είναι ο πρώην βουλευτής και νυν επικεφαλής της ΛΑΣΥ Μπάμπης Χαραλάμπους, που θα διεκδικήσει εκ νέου τη δημαρχία.
Ο Αλέκος Αυλωνίτης, επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας κρατά κλειστά τα χαρτιά του, και δεν έχει αποφασίσει μέχρι στιγμής τι θα κάνει στις επικείμενες εκλογές, με το περιβάλλον του πάντως να αποκλείει το ενδεχόμενο «να μείνει εκτός ο Αλέκος από την εκλογική διαδικασία". Η Μερόπη Υδραίου κάνει ήδη επαφές με πρώην και νυν φίλους και υποστηρικτές ενώ κινήσεις και ζυμώσεις φαίνεται ότι γίνονται και σε άλλους χώρους χωρίς μέχρι στιγμής κάποια από αυτές να έχει αποκτήσει επίσημα χαρακτηριστικά.
Μόνη (ημι)επίσημη ανακοίνωση, προς ώρας, είναι αυτή του προέδρου της ΟΕΒΕΚ Κώστα Κιτσάκη (στο START) που έκανε λόγο για κάθοδο στις δημοτικές εκλογές ανθρώπων σχετικών με το εμπόριο και την οικονομία, αναφέροντας σε αυτούς και τον πρώην αντιδήμαρχο, επιχειρηματία Λευτέρη Λιντοβόη.

corfupress

Κυριακή 5 Ιανουαρίου 2014

Κίνημα Δεν Πληρώνω για το χαράτσι της ΝΕΡΙΤ: «Ούτε ένα ευρώ για το κουφάρι της ΕΡΤ»



Η κυβέρνηση μετά από τα αλλεπάλληλα μέτρα εξαθλίωσης του ελληνικού λαού, έρχεται να βάλει ένα ακόμη χαράτσι, το οποίο καταλύει κάθε έννοια κοινωνικής δικαιοσύνης και ανταποδοτικότητας. 
Πριν από μερικούς μήνες η κυβέρνηση διέλυε την ΕΡΤ, πνίγοντάς την στην κολυμπήθρα του Σιλωάμ ως αμαρτωλή, για να την επαναβαπτίσει ως ΝΕΡΙΤ. Η ΝΕΡΙΤ αποτελεί πλέον μία ραδιοτηλεόραση φάντασμα η οποία δε θυμίζει σε τίποτα δημόσια ραδιοτηλεόραση.
Σαν να μην έφτανε αυτό, η κυβέρνηση επαναφέρει «ανταποδοτικό» τέλος ύψους 3 ευρώ το μήνα για τη ΝΕΡΙΤ, το οποίο θα πληρώνεται μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ. Ο λαός δηλαδή θα καλείται να πληρώνει για μία πλήρως παρηκμασμένη ραδιοτηλεόραση η οποία έχει οικοδομηθεί πάνω στο κουφάρι της ΕΡΤ και των χιλιάδων απολυμένων της.
Το τέλος περιλαμβάνει εξ’ ορισμού την έννοια της ανταποδοτικότητας. Το νέο χαράτσι για τη ΝΕΡΙΤ δεν πρόκειται να επιστραφεί ούτε κατ’ ελάχιστον στην ελληνική κοινωνία και με αυτή την έννοια είναι παράνομο. Με ένα μόνο κανάλι και αυτό σε υπολειτουργία, ουσιαστικά θα καλούμαστε να προπληρώνουμε για τη μελλοντική ΝΕΡΙΤ που υποτίθεται ότι θα φτιαχτεί. Η κατάσταση γίνεται ακόμη πιο εξωφρενική αν αναλογιστούμε ότι μόνο το 50% του χαρατσιού θα πηγαίνει στη ΝΕΡΙΤ και το υπόλοιπο 50% θα πηγαίνει στον κρατικό προϋπολογισμό, θα είναι δηλαδή «φόρος υπέρ τοκογλύφων και διαπλεκομένων».
Πέραν αυτού, το χαράτσι αυτό είναι και πολιτικά ανήθικο αν σκεφτούμε ότι η ΝΕΡΙΤ αποτελεί γέννημα της πιο ακραίας μορφής κυβερνητικού εκφασισμού. Το Κίνημα Δεν Πληρώνω πρωτοστατώντας το προηγούμενο διάστημα στον αγώνα ενάντια στο κλείσιμο της ΕΡΤ και στις απολύσεις των εργαζομένων της, κάνει ένα βήμα ακόμη και καλεί τον ελληνικό λαό να αντισταθεί και σε αυτό το άδικο χαράτσι. Η άρνηση πληρωμής του τέλους υπέρ ΝΕΡΙΤ δεν αποτελεί απλά δημοκρατικό δικαίωμα, αλλά αγωνιστικό καθήκον, το οποίο εάν εκφραστεί συλλογικά μπορεί να καταργήσει το χαράτσι στην πράξη και να αποτελέσει καταλύτη για ακόμη μεγαλύτερες ανατροπές. Ας αγωνιστούμε λοιπόν, όλοι μαζί, για μία δωρεάν δημόσια ραδιοτηλεόραση που θα δίνει φωνή στο λαό και θα εξυπηρετεί τις ανάγκες του για πραγματική ενημέρωση, πολιτισμό και ψυχαγωγία.

Κίνημα Δεν Πληρώνω
Καυτατζόγλου 35, Αθήνα, ΤΚ:11144
211 0192839, 6944270606, 6942610576
e-mail: epitropes2010@gmail.com
www.kinimadenplirono.gr

Πού 'ν' ο παπάς, οέο;

Φωτογραφία: Άγγελος Καλοδούκας
Τις φωτογραφίες σχολιάζει ο Πρόδρομος Σεϊτανίδης:
Πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες παρεξηγήσεις της σημερινής Ελλάδας: Ο παπατζής δεν είναι απατεώνας. Τουλάχιστον όχι περισσότερο από την κυβέρνηση. Όταν ανθούσε το χρηματιστήριο, θυμάστε που ο τότε πρωθυπουργός Κ. Σημίτης είχε ενθαρρύνει τους Έλληνες να επενδύσουν εκεί τα λεφτά τους; Και όταν έσκασε η φούσκα, δήλωσε απλά «ας πρόσεχαν πού τα έβαζαν»; Γιατί, λοιπόν, να κατηγορείται άδικα και να διώκεται ανηλεώς ο καημένος ο παπατζής; Τρία χαρτιά έχει, όλα κι όλα, και σε προκαλεί να προσέξεις ποιό απ' όλα είναι ο παπάς. Ας πρόσεχες καλύτερα για να μη χάσεις το πενηντάρι σου!
left

Δίκη της ΠΟΕ - ΟΤΑ και στάση εργασίας στις 10/1



Ανακοίνωση της ΠΟΕ-ΟΤΑ

"Την Παρασκευή 10 Ιανουαρίου 2014, παραπέμπεται για δεύτερη φορά, ενώπιον του Α ́ Μονομελούς Πλημμελειοδικείου Αθηνών, σύσσωμο το  35μελές Γενικό Συμβούλιο της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α., κατηγορούμενο για τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση του Οκτωβρίου του 2011.
Η κίνηση αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της τρομοκράτησης των εργαζομένων και της ποινικής δίωξης των εκπροσώπων της, με ξεκάθαρο στόχο την φίμωση μιας Ομοσπονδίας που πρωτοστατεί στον αγώνα για την κατάργηση και ανατροπή των μνημονιακών πολιτικών της κυβέρνησης.
Η παραπομπή στο Δικαστήριο πραγματοποιείται την περίοδο που η  μνημονιακή συγκυβέρνηση προετοιμάζει την χαριστική βολή στην Τοπική Αυτοδιοίκηση βγάζοντας σε διαθεσιμότητα - απόλυση άλλους 6.000 - 8.000 εργαζόμενους, διαλύοντας Δομές και Υπηρεσίες προωθώντας το στρατηγικό της στόχο που είναι η πλήρης ιδιωτικοποίησή τους.
Η Εκτελεστική Επιτροπή της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. αποφάσισε να προκηρύξει πανελλαδική στάση εργασίας των εργαζομένων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, την  Παρασκευή 10 Ιανουαρίου 2014, από τις 11.00 το πρωί έως το τέλος του πρωινού ωραρίου.
Συγκέντρωση Διαμαρτυρίας των εργαζομένων θα πραγματοποιηθεί στις 12.00 το μεσημέρι, στα Δικαστήρια της πρώην Σχολής Ευελπίδων, έξω από το κτίριο 2-Αίθουσα 4 που θα γίνει η δίκη.
Καλούμε τους εργαζόμενους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με τη μαζική, δυναμική συμμετοχή και παρουσία τους να δώσουν ισχυρό μήνυμα αντίστασης σε όσους επιχειρούν την τρομοκράτηση και τον εκφοβισμό τους.
Η κινητοποίηση αυτή αποτελεί το πρώτο βήμα του νέου κύκλου αγώνων ενάντια στις σχεδιαζόμενες νέες απολύσεις εργαζομένων και στη διάλυση των
υπηρεσιών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Τη στιγμή που τα αδιέξοδα των μνημονιακών πολιτικών είναι εμφανή και στον πλέον κακόπιστο, μόνη διέξοδος ανατροπής της εφαρμοζόμενης πολιτικής είναι η συνολική και μαζική αντίδραση των εργαζομένων και της κοινωνίας".

ertopen

Πέθανε ανασφάλιστος καρκινοπαθής από το καρκίνωμα της ελληνικής πολιτικής σκηνής…



του Γιάννη Ανδριώτη

Ούτε μία συγγνώμη, ούτε μία δήλωση από τον -κατά άλλα λαλίστατο- «τσαμπουκά» Υπουργό Υγείας Άδωνη Γεωργιάδη για το θάνατο ενός συμπατριώτη μας ο οποίος απεβίωσε επειδή ο κ. Γεωργιάδης δεν καταδέχεται εδώ και καιρό να δώσει απάντηση στις επανειλημμένες εκκλήσεις του Μητροπολιτικού Κοινωνικού Ιατρείου Ελληνικού για άμεση νοσηλεία 10 ανασφάλιστων πολιτών. 10 πολιτών που, λόγω ένδειας, δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν κρίσιμα για τη ζωή τους ιατρικά ζητήματα (1).
Ο 53χρονος απεβίωσε νικημένος από τον καρκίνο καθώς, αν και οι εθελοντές γιατροί του εν λόγω κοινωνικού ιατρείου είχαν ενδείξεις για προσβολή από την επάρατο με καλπάζουσα εξέλιξη, το Υπουργείο επέδειξε απίστευτη αναλγησία στα επανειλημμένα έγγραφα προς τον ίδιο τον Υπουργό.
Παρά τη δημοσιοποίηση του θέματος, ακόμα και έγγραφο που απέστειλαν οι υπηρεσίες της Γ.Γ. της κυβέρνησης προς το Υπουργείο μετά τη δημοσιοποίηση της κατάστασης από τους εθελοντές, ο Γεωργιάδης είχε σημαντικότερο ζήτημα να λύσει: τη δική του «τηλεοπτική επιβίωση» με καθημερινές εμφανίσεις στα παράθυρα της TV για να καθυβρίζει γιατρούς και εργαζόμενους στο ΕΣΥ, να απειλεί με απολύσεις αν δεν υποταχθούν στις ορέξεις μεγάλων ιδιωτών παικτών του χώρου της υγείας που εποφθαλμιούν την δημόσια ασφάλιση και τα χρήματα που εν αφθονία καταβάλλουν μήνα με μήνα οι ασφαλισμένοι των κοινωνικών ταμείων…
Ο γραφικός τηλεβιβλιοπώλης, τον οποίο η πολιτική ένδεια της χώρας τον οδήγησε να παριστάνει τον Υπουργό οντας πιόνι και αυτός των πραγματικών κουμανταδόρων της Ελλάδας, αρνήθηκε να εισακούσει τις δραματικές εκκλήσεις για 10 ανθρώπινες ψυχές που η ανέχεια, η κρίση, οι πολιτικές που ασκούν σε τούτον εδώ τον τόπο ένα τσούρμο από ανίκανους, αδίστακτους και άρπαγες πολιτικούς εδώ και δεκαετίες, έχουν φέρει…
Και αν σήμερα διαβάζουμε -σε ελάχιστα media, είναι αλήθεια- την τραγική είδηση για το χαμό ενός συνανθρώπου μας επειδή η πολιτεία του αρνήθηκε να του παράσχει το αυτονόητο (μία στοιχειώδη περίθαλψη), είναι ίσως ακόμα πιο τραγικό ότι την ίδια κατάληξη κινδυνεύουν να έχουν άλλοι 9 άνθρωποι… Και αυτοί, μόνο από το Κοινωνικό Ιατρείο του Ελληνικού που τους έχει καταγράψει! Γυρεύετε πόσοι ακόμα σε όλη τη χώρα…
Αντιγράφουμε από την ηλεκτρονική έκδοση της Εφημερίδας των Συντακτών: «Εννέα ασθενείς παραμένουν σε κρίσιμη κατάσταση και πρέπει να νοσηλευτούν άμεσα σε κάποιο νοσοκομείο. Ο πρώτος ασθενής έχει ανεύρυσμα κοιλιακής αορτής πάνω από 7 εκατοστά και πρέπει να χειρουργηθεί. Δύο έχουν βασική αρτηρία βουλωμένη και χρειάζονται μπαϊπάς. Άλλοι δύο ασθενείς πρέπει να κάνουν μπαλονάκι. Δύο έχουν βαλβιδοπάθειες και αν δεν υποβληθούν σε επέμβαση μέσα σε ένα – ενάμιση μήνα θα χάσουν τη ζωή τους. Υπάρχουν και άλλες δύο περιπτώσεις που χρειάζονται μικροεπεμβάσεις και φαίνεται για εκείνους να βρίσκεται λύση στον ορίζοντα μέσω ιδιωτικών νοσοκομείων».
Αυτά είπε στην εφημερίδα ο Γιώργος Βήχας, καρδιολόγος εθελοντής στο Κοινωνικό Ιατρείο, ο οποίος μάλιστα περιγράφει και την οδύσσεια της προσπάθειας να κλείσει ραντεβού με ιατρό του Ευαγγελισμού για την περίπτωση του μπαϊπάς εδώ και ενάμισι μήνα…
Ατελείωτες οι λίστες αναμονής στα δημόσια νοσοκομεία. Γεμάτες οι κλίνες στις ΜΕΘ, επείγουσες εξετάσεις και εγχειρήσεις παραπέμπονται για μήνες μετά ελέω της ένδειας που επικρατεί στο ΕΣΥ για ασφαλισμένους και ανασφάλιστους. Οι δεύτεροι, βέβαια, δεν έχουν ούτε καν την ελπίδα να «προλάβουν» να γιατρευτούν πριν τους «προλάβει» η ασθένειά τους, καθώς η πόρτα των δημόσιων νοσοκομείων παραμένει ερμητικά κλειστή, όσο κι αν επιχειρεί να διασκεδάσει την αλήθεια ο Άδωνις…
Ποια η πολιτική απάντηση του Υπουργού; Να φορτώνει τα νοσοκομεία με τα περιστατικά πρωτοβάθμιας περίθαλψης κλείνοντας τα ιατρεία του ΕΟΠΥΥ (πρώην ΙΚΑ) και μετατρέποντας τον οργανισμό σε αγοραστή και όχι πάροχο υγείας.
Εδώ είναι η μεγάλη μπίζνα: θεωρητικά, ο ΕΟΠΥΥ μπορεί να αγοράσει παροχές υγείας (δηλαδή την περίθαλψη και τις εξετάσεις των ασφαλισμένων του) τόσο από τα δημόσια νοσοκομεία όσο και από τα ιδιωτικά. Όμως, με την παράλληλη διάλυση του ΕΣΥ (κλείσιμο ή συγχώνευση νοσοκομείων, λουκέτα σε κλινικές και δραστηριότητες, αποψίλωση του προσωπικού με μείωση συμβάσεων, άρνηση προσλήψεων, με τις συνταξιοδοτήσεις αλλά και τις αποχωρήσεις λόγω της κατρακύλας των μισθών) πετυχαίνει τον πραγματικό στόχο. Να υπάρχει αδήριτη ανάγκη για αγορά των υπηρεσιών από τις ιδιωτικές κλινικές και τους ιδιώτες ιατρούς.
Έτσι, τα ιδιωτικά νοσοκομεία που έχουν δει το τζίρο τους λόγω κρίσης να μειώνεται στο ναδίρ και τις (προαιρετικές) ιδιωτικές ασφάλειες να χάνουν πελάτες λόγω κρίσης, αποκτούν πλέον το μεγαλύτερο και καλύτερο δυνατό πελάτη: τα ασφαλιστικά ταμεία και τον πακτωλό χρημάτων που οι εργαζόμενοι αποδίδουν υποχρεωτικά κάθε μήνα.
Και βέβαια, το σύστημα δημιουργείται για να ωφελήσει μόνο τους «μεγάλους» παίκτες: οι ιδιώτες ιατροί έχουν να αντιμετωπίσουν τα μηνιαία πλαφόν επισκέψεων, την απειλή της δίωξης για «μη εγκεκριμένες» συνταγογραφήσεις, τα ελάχιστα χρήματα που το κράτος τους εγκρίνει για κάθε εξέταση ασθενή.
Αντίθετα, οι κλινικές και τα ιδιωτικά νοσοκομεία, περιθάλπουν τους ασφαλισμένους μόνο για τα απαραίτητα που εγκρίνει κάθε τόσο σε λίστες το Υπουργείο, μαζεύοντας παράλληλα «πελάτες» ασθενείς που αναγκαστικά –όσοι μπορέσουν να μαζέψουν τα χρήματα- θα βάλουν το χέρι στην τσέπη για τις ιατρικές πράξεις που χρειάζονται αλλά δεν εγκρίνει ο δημόσιος φορέας στον οποίο είναι ασφαλισμένοι…
Όχι μόνο απουσιάζει πλήρως οποιαδήποτε πολιτική προληπτικής ιατρικής (που μεσοπρόθεσμα μειώνει δραματικά τις δαπάνες για την υγεία αφού προλαμβάνει καταστάσεις προτού αυτές εξελιχθούν σε κοστοβόρα και επίπονη θεραπεία) αλλά αποθαρρύνονται οι πολίτες να προστρέξουν για τακτικές εξετάσεις και τσεκ απ στα νοσοκομεία αφού θα πρέπει να καταβάλλουν τον οβολό τους και εκεί.
Μετά τα περσινά πέντε ευρώ για κάθε εξωτερικό ιατρείο, από πρώτη του χρόνο ισχύει και το 25ευρω για εισαγωγή σε δημόσιο νοσοκομείο με απειλή δίωξης για απιστία όσων διοικήσεων δεν το εφαρμόζουν μέχρι κεραίας!
Οι 1.5 εκατομμύρια άνεργοι και οι οικογένειές τους, οι εκατομμύρια εργαζόμενοι σε συνθήκες γαλέρας για 200, 300 και 400 ευρώ το μήνα, δεν έχουν καν να δώσουν το ταληράκι για να δουν έναν καρδιολόγο, έναν οφθαλμίατρο, έναν πνευμονολόγο στο δημόσιο νοσοκομείο. Ή, να πληρώσουν για τις απαραίτητες εργαστηριακές εξετάσεις την συμμετοχή που έχει επιβάλλει το Υπουργείο Υγείας.
Και εκτός του δια τηλεοράσεως τσαμπουκά του Άδωνη Γεωργιάδη, έχουμε και τις δια διαδικτύου «διαρροές» του ΠΑΣΟΚ του Βενιζέλου περί… σκλήρυνσης της στάσης του κόμματος της συγκυβέρνησης για το 25άρι της εισαγωγής στα νοσοκομεία. Οποία υποκρισία, όταν ήταν αυτοί που το ψήφισαν στα κείμενα του μνημονίου που οι ίδιοι οδήγησαν τη χώρα.
Το success story του Πρωθυπουργού Α. Σαμαρά (αλήθεια, πώς να μην κάνει το «τσαμπουκά» ο Α. Γεωργιάδης όταν για αρχηγό έχει έναν άνθρωπο που εισήγαγε στην ελληνική πολιτική το ύφος και τις εκφράσεις από τα «κουτσαβάκια (2)» των αρχών του περασμένου αιώνα) οδηγεί τη χώρα σε μία γενοκτονία: διότι όσο υπερβολικός και αν είναι ο όρος που χρησιμοποιούμε, πως εσείς θα χαρακτηρίζατε την διάλυση της δημόσιας υγείας και περίθαλψης με τις συνέπειες που θα έχει στα φτωχότερα κοινωνικά στρώματα η πολιτική αυτή;
Όμως, την πραγματική ευθύνη δεν την έχει ούτε ο Σαμαράς, ούτε ο Βενιζέλος, ούτε ο Γεωργιάδης τους οποίους όλοι μας εύκολα κατηγορούμε και αναθεματίζουμε.
Την πραγματική ευθύνη την έχουμε εμείς οι ίδιοι που, όταν για παράδειγμα γιατροί και εργαζόμενοι στο ΕΣΥ έκαναν πορείες στο κέντρο της πόλης της Κέρκυρας με αιτήματα όχι να πάρουν περισσότερα λεφτά ή μεγαλύτερες συντάξεις αλλά απαιτώντας την πρόσληψη προσωπικού, την διασφάλιση της πλήρους και αξιόπιστης λειτουργίας των νοσοκομείων και την βελτίωση του συστήματος δημόσιας και δωρεάν υγείας, η συμμετοχή στις διαμαρτυρίες αυτές δεν ξεπερνούσε τα 200 – 300 άτομα…
Μόνο που η αδιαφορία που επιδεικνύουμε ως κοινωνία στα ζητήματα αυτά, κινδυνεύει –και όχι μεταφορικά πλέον- να μετατρέψει το βολικό μας καναπέ της απάθειας, στο νεκροκρέβατό μας…

1. Πηγή: http://www.efsyn.gr/?p=163098
2. Με τη χαρακτηριστική προσωνυμία κουτσαβάκης, ή και κουτσαβάκι (το), (πληθυντικός: κουτσαβάκηδες ή κουτσαβάκια) φέρονταν στη Παλιά Αθήνα, περί το τέλος της Βασιλείας του Όθωνα και αρχές της Βασιλείας του Γεωργίου του Α΄ διάφοροι επιδεικνυόμενοι ως δήθεν παλληκαράδες κοινώς "ψευτόμαγκες" (wikipedia)

CORFUPRESS

Σάββατο 4 Ιανουαρίου 2014

Η Κομισιόν «διαψεύδει» την αισιοδοξία του Αντώνη Σαμαρά περί εξόδου της Ελλάδας στις αγορές το 2014



"Η προσδοκία για την Ελλάδα είναι ότι μπορεί μερικώς να έχει πρόσβαση στις αγορές από το 2015" δηλώνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ακυρώνοντας τη μυθολογία της κυβέρνησης περί εξόδου και αντιστροφή πορείας το 2014.
Η Κομισιόν «διαψεύδει» την αισιοδοξία του Αντώνη Σαμαρά περί εξόδου της Ελλάδας στις αγορές το 2014.
Όπως αποκαλύπτει η εφημερίδα  ΑΥΓΗ,  με επίσημη απάντηση της Κομισιόν στην έρευνα που διενεργεί το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για  τον ρόλο της τρόικας  σε χώρες που επιβλήθηκαν μνημόνια, η Ελλάδα  ενδεχομένως θα βγει μερικώς  στις  διεθνείς αγορές από το 2015 και μετά…
Στις 8 και 9 του μήνα στην Αθήνα  η Επιτροπή του Ευρωκοινοβουλίου  για τα πεπραγμένα της τρόικας.
Σαμαράς και Στουρνάρας αρνούνται να απαντήσουν  στην Επιτροπή  ενώ βασιλικότερος του βασιλέα εμφανίζεται  ο διοικητής της  Τράπεζας Ελλάδας Γιώργος Προβόπουλος, προϊδεάζοντας για νέο μνημόνιο.
____________________________
Η απάντηση αυτή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που φέρνει σήμερα στο φως της δημοσιότητας η «Αυγή», δεν αποτελεί προσωπική άποψη κάποιου χαμηλόβαθμου κοινοτικού υπαλλήλου, αλλά είναι η επίσημη απάντηση της Επιτροπής στο ερωτηματολόγιο της εξεταστικής επιτροπής, την οποία το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έχει συγκροτήσει για το πώς τέσσερις ευρωπαϊκές χώρες (ανάμεσά τους και η Ελλάδα), εισήλθαν στα Μνημόνια.
Υπενθυμίζεται ότι η ευρωεξεταστική απέστειλε ερωτηματολόγια στους δανειστές (το ΔΝΤ αρνήθηκε να απαντήσει), από όπου δηλαδή και η επίμαχη απάντηση, αλλά και στις εθνικές κυβερνήσεις.
Στην 17σέλιδη απάντηση της Κομισιόν στο ερώτημα αν οι δανειστές είναι ικανοποιημένοι από τα αποτελέσματα της ακολουθούμενης πολιτικής, η Κομισιόν αναφέρει επί λέξει: «Η επιστροφή στις διεθνείς αγορές για δανεισμό με λελογισμένα επιτόκια, έχει επιτευχθεί όσον αφορά την Ιρλανδία, ενώ σημειώθηκε πρόοδος όσον αφορά την Πορτογαλία. Η προσδοκία για την Ελλάδα είναι ότι μπορεί μερικώς να έχει πρόσβαση στις αγορές από το 2015».
Δείτε το έγγραφο από την Αυγή:


 http://left.gr

Εντός του 2014


2014-New-Year-HD-Wallpaper

του Μάκη Αρμένη
Είναι  η πρώτη φορά, που τα γεγονότα ξεπέρασαν συμβολισμούς. Ούτε «καλή χρονιά» δεν σας είπα. Με λέξεις πέρυσι έκλεινα το χρόνο,  σε μια προσπάθεια να κάνω ευκολότερο το  πέρασμά του.  
Ευτυχώς τίποτα δεν τον σταματά.  Περνάει  αφήνοντας σημάδια εμφανή και μη.  Νομίζετε  ότι  θα κερδίσετε με τις καθυστερήσεις;  Ούτε  κλάσμα του δευτερολέπτου.
2014  πλέον.  Να κοιτάξουμε μπροστά με μάτια ορθάνοικτα. 2014 τα μάτια σας,  έρχονται γεγονότα. Που θα πάει, πόσο ακόμα να συρθεί,  αυτή η κατάσταση; Πόσο πιο φτωχοί πια. Τι άλλο να εκχωρήσουμε, τι άλλο να ξεπουλήσουμε;
Φέτος δε θα απολογίσουμε, το κάναμε πέρυσι.. Μια σταθερή  καθοδική πορεία. Να μην επαναλαμβάνουμε. Ο χρόνος που πέρασε,  χειρότερος από τον προηγούμενο, όπως ακριβώς τον περιμέναμε. «Το κάτι θα γίνει θα δεις»,  το  λέγαμε  στα πλαίσια της εθιμοτυπίας,  σε χρόνο απροσδιόριστο, που ξεπερνούσε  όμως το 2013.
Ουφ τελειώσαμε και είμαστε ακόμα ζωντανοί.
«Το κάτι θα γίνει θα δεις»,  το λέμε  πλέον από εδώ κάτω,  που δεν έχει άλλο παρακάτω. Το λέμε, αντικρίζοντας τον ορίζοντα του χρόνου.  Εντός του 2014.
Όσο για μένα το ίδιο με πέρυσι    
«…Κυκλώνομαι σαν παρατήρηση κειμένου, σαν υποσημείωση που δεν πρέπει να ξεχαστεί. Με κοκκινίζω για να μην με χάσω μπροστά στις τόσες σελίδες. Και όσο επιστρέφω στα προηγούμενα, διαβάζοντας τα επόμενα, τόσο καλύτερα με καταλαβαίνω. Και όσο με κυκλώνω τόσο με ξεχνώ. Τόσο με απαλλάσσω από σκέψεις του χθες… Ξεστολίζομαι. Από ό,τι έμεινε. Από ό,τι άντεξα. Σ’ ένα χρόνο που δεν χώρεσα…».
«…Δεν θέλω να χάνονται οι λέξεις  σε τυπικότητες.   «Δεν θέλω να υπάρχει γκρεμός μετά από τέτοια αισθήματα. Θέλω να περπατώ όλο το δρόμο. Να κάνω όλο το ταξίδι».
 Για σένα «αν θέλεις  να μην γράφεται η ζωή σου με ήττα»
Εμπρός λοιπόν
Από σένα η άνοιξη εξαρτάται. Τάχυνε την αστραπή
Πιάσε το ΠΡΕΠΕΙ από το ιώτα και γδάρε το ίσαμε το πι.
(απόσπασμα από το «Μικρό Ναυτίλο» του Οδυσσέα Ελύτη)
 Καλή χρονιά

Παρασκευή 3 Ιανουαρίου 2014

Όλα γύρω αλλάζουνε, οι ουρές στις εφορίες μένουν…



Η εικόνα που παρουσίασαν οι εφορίες στο τέλος του χρόνου (αδιανόητη για οποιαδήποτε ευρωπαϊκή χώρα), καθώς και το απίστευτο σημερινό καψώνι με την πτώση του συστήματος Taxis, δείχνουν το απέραντο χάος στο οποίο είναι βυθισμένη η δημόσια διοίκηση.
Έχει λεχθεί πολλές φορές ότι η κυβέρνηση Σαμαρά είναι η πιο αντιδραστική που έχει γνωρίσει η χώρα από το 1974. Αν και οι δύο προηγούμενες μνημονιακές κυβερνήσεις, Παπανδρέου και Παπαδήμου, έδρεψαν δάφνες δόξης στο πεδίο της λεηλασίας της κοινωνίας, οι σημερινοί κυβερνώντες μάλλον τους έχουν ξεπεράσει, οπότε ο χαρακτηρισμός «πλέον αντιδραστικοί» μοιάζει ακριβής.
Ωστόσο, ορισμένοι υποστηρικτές της κυβέρνησης προβάλλουν το επιχείρημα ότι μπορεί το μνημονιακό πρόγραμμα να είναι κοινωνικά άδικο, αλλά θέτει τις βάσεις για να αποκτήσει η οικονομία νέες γερές βάσεις καθώς και για να γίνει η δημόσια διοίκηση πιο λειτουργική. Σε ό,τι αφορά την οικονομία, η καθημερινότητα της μαζικής εξαθλίωσης και της καταστροφής των παραγωγικών δομών οδηγεί στο συμπέρασμα ότι το Μνημόνιο λεηλατεί το παρόν την ίδια στιγμή που υποθηκεύει το μέλλον.
Ούτε όμως σε ό,τι αφορά τη δημόσια διοίκηση τα πράγματα είναι καλύτερα –το αντίθετο. Η εικόνα που παρουσίασαν οι εφορίες στο τέλος του χρόνου (αδιανόητη για οποιαδήποτε ευρωπαϊκή χώρα), καθώς και το απίστευτο σημερινό καψώνι με την πτώση του συστήματος Taxis, δείχνουν το απέραντο χάος στο οποίο είναι βυθισμένη η δημόσια διοίκηση. Μια δημόσια διοίκηση που όχι μόνο δεν είναι προασανατολισμένη στο να κάνει τη ζωή των πολιτών πιο εύκολη, εξυπηρετώντας τους γρήγορα κι αποτελεσματικά, αλλά μοιάζει να μηχανεύεται συνεχώς τρόπους για να πετυχαίνει ακριβώς το αντίθετο. Οι πολίτες που συναλλάσσονται με τη δημόσια διοίκηση (οι εφορίες αποτελούν ίσως το πιο ακραίο παράδειγμα) έχουν την αίσθηση ότι για το μόνο πράγμα που κινητοποιείται ο κρατικός μηχανισμός είναι για να τους κάνει τη ζωή δύσκολη. Για να πληρώσεις μια δόση μπορεί να χρειαστεί να χάσεις όλη τη μέρα σου, πράγμα που γίνεται ακόμα πιο εξοργιστικό, επειδή δεν ήταν και το πιο εύκολο πράγμα να βρεις τα χρήματα για αυτή τη δόση.
Οι παθογένειες της δημόσιας διοίκησης είναι γνωστές και βέβαια δεν παρουσιάστηκαν με το Μνημόνιο. Αυτό για το οποίο ευθύνεται όντως το Μνημόνιο είναι η χειροτέρευση των πραγμάτων. Οι οριζόντιες περικοπές, η συρρίκνωση των δημόσιων υπηρεσιών, η κατασυκοφάντηση των δημόσιων υπαλλήλων, η απουσία οποιουδήποτε πραγματικά μεταρρυθμιστικού σχεδίου, κι εντέλει η πλήρης υπαγωγή της δημόσιας διοίκησης στη μνημονιακή λογική της μείωσης του κόστους με οποιοδήποτε τίμημα, λειτούργησαν διαλυτικά. Το κράτος των ουρών διατηρείται ανέπαφο (μάλιστα σε χειρότερη εκδοχή)  για τον ίδιο λόγο που εξαφανίζεται το κράτος της κοινωνικής πρόνοιας. Γι’ αυτό άλλωστε η ανόρθωση της δημόσιας διοίκησης έχει την ίδια ακριβώς προϋπόθεση με την αποκατάσταση της κοινωνικής δικαιοσύνης: να φύγει το συντομότερο  αυτή η κυβέρνηση της προκλητικής αναλγησίας και της πλήρους αδιαφορία για το γενικό συμφέρον.

 http://left.gr

Οι Εργαζόμενοι στην καθαριότητα των Δήμων στο στόχαστρο της τρόικα - συγκυβέρνησης



Τα καλλίτερα επιφυλάσσει η συγκυβέρνηση για τους Εργαζόμενους στους ΟΤΑ στον τομέα καθαριότητας για το νέο έτος 2014 
Τη βεβαιότητα ότι οι εργαζόμενοι στις υπηρεσίες καθαριότητας των δήμων θα βρεθούν στην ίδια θέση με τους σχολικούς φύλακες και τους δημοτικούς αστυνομικούς εκφράζει το Συνδικάτο ΟΤΑ Αττικής. Πιστεύει ότι υπάρχει σχέδιο κατάργησης των δημοτικών υπηρεσιών καθαριότητας και προαναγγέλλει δυναμικές κινητοποιήσεις.
Η ανακοίνωση 
"Η Κυβέρνηση προχωράει τους σχεδιασμούς της για χιλιάδες απολύσεις εργαζομένων τους Δήμους, καταργώντας εκατοντάδες οργανισμούς και υπηρεσίες που θα έχουν αρνητικές συνέπειες στους ίδιους τους εργαζόμενους, αλλά και συνολικά στη λαϊκή οικογένεια προκειμένου να στηρίξει και να εξασφαλίσει την κερδοφορία των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων.
Την στιγμή που ολοκληρώνεται η διαδικασία ανάθεσης σε πανελλαδικό επίπεδο των εργοστασίων διαχείρισης των απορριμμάτων (όλα στον «εθνικό εργολάβο») με την διαδικασία των ΣΔΙΤ και την εκμετάλλευση για 25-30 χρόνια (όπως η Αττική Οδός) ο Δήμαρχος Αθηναίων κος Καμίνης έφερε θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο της Αθήνας ότι έρχεται «αιφνιδιαστικός θάνατος» της καθαριότητας όπως έγινε με την Δημοτική Αστυνομία και τους Σχολικούς Φύλακες.
Τίποτα κε Καμίνη και υπόλοιποι κύριοι της ΚΕΔΕ δεν είναι αιφνιδιαστικό. Πρόκειται για μια πολιτική που με γοργό βήμα εφαρμόζεται και που και σεις έχετε βάλει πλάτη. Ακόμη και αν η προεκλογική περίοδος κάνει μερικούς από εσάς να σηκώσετε τους τόνους όλοι ξέρουν ότι την επομένη των εκλογών θα ευλογείται τα ιδιωτικά συμφέροντα.
Εμείς οι εργαζόμενοι που θα βρεθούμε άνεργοι αλλά και οι λαϊκή οικογένεια που θα πληρώσει διπλά και τρίδιπλα τέλη έχουμε το καθήκον να εναντιωθούμε στην ιδιωτικοποίηση βασικών τομέων των δήμων.
Καλούμε όλα τα Σωματεία των Δήμων, τους εργαζόμενους σε αγωνιστική επαγρύπνηση. Σε συσπείρωση γύρω από το Συνδικάτο για να δημιουργήσουμε ένα μαχητικό πόλο αντίστασης στην νέα λαίλαπα που ετοιμάζουν στο κλάδο.
Χρειάζεται ενιαία πάλη ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις, ενιαία πάλη για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής. Οργανώνουμε τον αγώνα όλοι οι εργαζόμενοι μαζί".

http://tolimanitisagoniaskinimata.blogspot.gr/

Πέμπτη 2 Ιανουαρίου 2014

Ελληνική Προεδρία στην ΕΕ, χωρίς Δημόσια Τηλεόραση και Euronews!

Ελληνική Προεδρία στην ΕΕ, χωρίς Δημόσια Τηλεόραση και Euronews!
Τελικά το θαύμα της Πρωτοχρονιάς δεν έγινε. Η ΔΤ παρέμεινε ΔΤ και δεν μετεξελίχθηκε σε ΝΕΡΙΤ, όπως διοχέτευαν πως θα γίνει τα κυβερνητικά στελέχη και οι παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών. 
Η Ελληνική Προεδρία στην ΕΕ ξεκινάει με ένα διπλό παράδοξο:Η Ελλάδα δεν έχει Δημόσια Τηλεόραση, αλλά το μόρφωμα που μεταδίδεται με την ευθύνη του υπουργείου Οικονομικών, με τη συνδρομή του αρμόδιου υφυπουργού, Παντελή Καψή. Για το λουκέτο της ΕΡΤ και το μετέπειτα φιάσκο, την αποκλειστική ευθύνη φέρουν τα στελέχη που ενεπλάκησαν στη σκοτεινή αυτή υπόθεση.Η Ελλάδα έχει απαγορεύσει τη μετάδοση στην ελληνική επικράτεια με επίγειο ψηφιακό σήμα του  Euronews Greece, δηλαδή του ευρωπαϊκού ενημερωτικού καναλιού! Το Euronews Greece εκπέμπει πρόγραμμα στην ελληνική γλώσσα σε όλη την Ευρώπη και επίγεια στην Κύπρο. Στην Ελλάδα της Ευρωπαϊκής Προεδρίας, το  Euronews συνιστά προνόμιο, μόνο για όσους έχουν, Nova και ΟΤΕ TV.
Η προχειρότητα και η ανεπάρκεια των ανθρώπων που έχουν σήμερα εμπλακεί με το φιάσκο που ονομάζεται ΔΤ,  εξέθεσε για μια ακόμα φορά τον Πρωθυπουργό, Αντώνη Σαμαρά. Όταν διέκοψαν το πρόγραμμα για τη μετάδοση του Πρωτοχρονιάτικου μηνύματός του, δεν προέβλεψαν πως  μεταδιδόταν η ελληνική ταινία, “Ένα ασύλληπτο κορόιδο”  και η περίληψη της, στον ηλεκτρονικό οδηγό της ψηφιακής τηλεόρασης, ανέφερε: “Τρεις Γερμανοί και ο δωσίλογος συνεργάτης τους”.
Χειρότερα για το κυβερνητικό επιτελείο, γίνεται;

Αναδημοσίευση από typologies

Στα 61,4 δισ. ευρώ τα ληξιπρόθεσμα χρέη προς το Δημόσιο



Οι δεήσεις της κυβέρνησης για την ανάκαμψη δεν "φθάνουν" μέχρι τα ώτα της αγοράς και των πολιτών.
Η αδυναμία πληρωμής των υποχρεώσεων, σε συνδυασμό με την ύφεση και αφ' ετέρου η μη πάταξη της φοροδιαφυγής και τα "χάδια" σε όσους δεν ελέγχονται, αυξάνει την τρύπα των εσόδων.
Έτσι, σύμφωνα με στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων για τον Νοέμβριο το σύνολο των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το δημόσιο ανήλθαν στα 61,4 δισ. ευρώ και μόνο τον μήνα αυτόν δημιουργήθηκαν νέες ληξιπρόθεσμες οφειλές ύψους 1 δισ. ευρώ.

avgi

ΕΡΤ 2013



του Πάνου Χαρίτου
Το 2013 η Ελλάδα κατάφερε μια παγκόσμια πρωτοτυπία. Να κλείσει την κρατική τηλεόραση και να διατηρήσει επί μήνες το μαύρο στη συγκεκριμένη συχνότητα των τηλεοπτικών δεκτών.Μοναδικό πραγματικά. Δεν συνέβη πουθενά αλλού.Η είδηση έγινε πρωτοσέλιδο διεθνώς και κατοχυρώθηκε στα "επιτεύγματα" της σημερινής κυβέρνησης και βεβαίως στα μεγάλα γεγονότα της χρονιάς που πέρασε.
Μετά από μήνες απουσίας το σήμα επανήλθε με έναν μεταβατικό φορέα που ως στόχο είχε να καλύψει την απουσία της δημόσιας τηλεόρασης για το "μικρό" διάστημα που θα απαιτηθεί έως ότου βγει στον αέρα η ναυαρχίδα της ελληνικής ενημέρωσης, η ΝΕΡΙΤ.
Προσωπικά θα χαιρόμουν πραγματικά να έβλεπα μια δημόσια τηλεόραση που θα λειτουργεί όχι ως κρατική. Θα χαιρόμουν ακόμα περισσότερο να το έβλεπα αυτό σε "ζωντανή μετάδοση" και χωρίς καμία ενδιάμεση μαύρη ή γκρίζα σκιά ...
Όμως τα σημάδια και το στήσιμο της ΔΤ μέχρις στιγμής δεν προδιαθέτουν για κάτι φωτεινό.
Η ΕΡΤ έκλεισε σύμφωνα με τον Πρωθυπουργό γιατί αποτελούσε παράδειγμα ανομίας.
Σωστό. Μόνο που όσοι κινούσαν τα νήματα της ανομίας, δεν διώχθηκαν ποτέ. Απολύθηκαν κάποιες χιλιάδες υπαλλήλων, αλλά αυτοί δεν εμπλέκονταν ούτε σε αναθέσεις, ούτε σε κοστολόγια.
Ο τρόπος επίσης με τον οποίο γίνονται σήμερα οι αναθέσεις και εγκρίνονται οι παραγωγές δεν πείθει στο ελάχιστο ως προς την αιτιολόγηση κλεισίματος της ΕΡΤ.
Όταν θες να πολεμήσεις την ανομία (από όπου κι αν αυτή προέρχεται) δεν ψηφίζεις τροπολογίες που διασφαλίζουν ειδικούς διαχειριστές να παρανομούν κατά τις βουλές τους ή τις άνωθεν υποδείξεις.
Επίσης όταν κλείνεις έναν δημόσιο φορέα και ανοίγεις έναν άλλο, φροντίζεις να αποζημιώσεις τους απολυμένους, να εξοφλήσεις τις όποιες υποχρεώσεις της εταιρείας στην Ελλάδα και το εξωτερικό συνολικά και όχι με επιλεκτικά κριτήρια.
Φροντίζεις κυρίως να περισώσεις κάτι από την αξιοπρέπεια που απώλεσες και αφαίρεσες.
Φροντίζεις το καινούριο να έχει κάτι νέο. Διαφορετικό, άφθαρτο και φωτεινό. Όταν όμως το χτίζεις ξεσκονίζοντας χθεσινά εγχειρίδια, τότε το νέο δεν δικαιολογεί την απόρριψη του παλαιού.
Όπως έγραψε κι ο Μπρέχτ "Το λάθος, αγαπητέ μου Βρούτε, δεν είναι στα αστέρια, αλλά μέσα μας".

http://panosharitos.com/

Καζαμίας 2014 - Ξανανοίγει η ΕΡΤ τον Ιούνιο με Κεδίκογλου παρουσιαστή


Καζαμίας 2014 - Ξανανοίγει η ΕΡΤ τον Ιούνιο με Κεδίκογλου παρουσιαστή

Ξανανοίγει η ΕΡΤ, ένα χρόνο μετά. Ο Σίμος Κεδίκογλου αναλαμβάνει συμπαρουσιαστής της αγέραστης Ρούλας Κορομηλά. Δείτε εδώ σκηνές από μέλλον.

Αναδημοσίευση από το http://www.chiosnews.com και το ιστολόγιο του ερυθρού καγκουρό:

Ιανουάριος
Με θεαματική κίνηση την πρώτη του χρόνου ο Υπουργός Στουρνάρας εξαφανίζει τον ειδικό φόρο στο πετρέλαιο θέρμανσης. Ωστόσο οι πτωχοί εξακολουθούν να καίνε τζάκια και σόμπες και να φτιάχνονται με αιθαλομίχλη. Εμφανώς εκνευρισμένος ο Υπουργός  Οικονομικών δηλώνει «δεν είστε άνθρωποι εσείς, κοπρόσκυλα και ρεμπεσκέδες είστε».
Την ημέρα των Θεοφανείων στο λιμάνι του Πειραιά ένας άγνωστος μασκοφόρος νεαρός πιάνει το Σταυρό. Αποκαλύπτεται ότι είναι ο Αλέξης Τσίπρας που δηλώνει: «Έτσι όπως βούτηξα για το Σταυρό, θα σκίσω το Μνημόνιο». Ο Πειραιώς Σεραφείμ αποχωρεί αγανακτισμένος. «Αυτά μας τα είπαν κι άλλοι» είναι το σχόλιο του Αλέκου Αλαβάνου.
Οι 58 παραμένουν 58.
Φεβρουάριος
Ανοίγει το Τριώδιο. Η Χρυσαβγή καλεί σε μπαλ μασκέ «μόνο για αίλυνες» έξω από τις φυλακές Κορυδαλλού. Προτεινόμενες μεταμφιέσεις: η all time classic σεντονάτη Κου Κλουξ Κλαν, χιτλερική νεολαία με κοντά παντελονάκια, μουστακάκι Αδόλφου. Εντούτοις οι περισσότεροι οπαδοί εμφανίζονται με σετάκι γούνα φαβορίτα  βερμούδα τσόκαρο εμπνευσμένο από τον αοιδό Notis.
Στον Περισσό ο ΓΓ του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ καλεί σε Λαϊκό Γλέντι «ενάντια στους οπορτούνες, προδότες  και λοιπά σιχάματα». Ο ίδιος ντύνεται Νίκος Ζαχαριάδης, αλλά κρατάει και την Πολιτική Απόφαση Αποκατάστασης, μην έχουμε και ντράβαλα.
Οι 58 παραμένουν 58.
Μάρτιος
Με αιφνιδιαστική Εγκύκλιο του Υπουργείου Οικονομικών φορολογούνται εκτάκτως: οι λαγάνες, η ταραμοσαλάτα, τα πάσης φύσεως θαλασσινά, το πέταγμα χαρταετού. Το μέτρο αναλαμβάνει να εξηγήσει ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης Ευάγγελος –ΑΠΟΛΥΤΩΣ- Βενιζέλος: «είναι ένα προσωρινό μέτρο, όπως και το χαράτσι της ΔΕΗ, που ακόμα το σηκώνετε στην πλάτη σας… επίσης πρέπει να καταπολεμηθεί η παιδική παχυσαρκία… και το εννοώ ΑΠΟΛΥΤΩΣ!».  (ΜΠΟΥΜ χέρι στο τραπέζι!).
Στην παρέλαση της 25ης Μαρτίου για πρώτη φορά παρελαύνουν και υποβρύχια  (όρθια, γερτά, μπρούμυτα κι ανάσκελα) Μέγας Χορηγός τα Πολυκαταστήματα JUMBO.
Οι 58 παραμένουν 58.
Απρίλιος
Την ημέρα του Πάσχα ο Μάκης Βορίδης  επιστρέφει στον Λ.Α.Ο.Σ. , μαζί με το Θανούλη τον Πλεύρη εκπαραθυρώνουν (με κόπο γιατί δεν χωράει) τον πρόεδρο Καρατζαφύρερ. Ο Α.Γεωργιάδης καταγγέλλει τους αποστάτες. Κάπου εκεί χάνεται η μπάλα και επιστρέφουν όλοι μαζί (με κάτι τσεκούρια που είχε ξεχάσει ο Μαυρουδής στην προηγούμενη μετακόμιση) στη Νέα Δημοκρατία.
Ο πρωθυπουργός Σαμαράς στο πασχαλιάτικο μήνυμα του εύχεται μυστηριωδώς: Ο Χριστός ο Ανέστης.
Στις 21 του μηνός η Χρυσαβγή οργανώνει εορταστική εκδήλωση: «για να γιορτάσουμε όλοι οι αίλυνες την άνοιξη» διευκρινίζει σεμνά ο Ηλίας Cashιδιαρης.
Οι 58 παραμένουν 58.
Μάιος
Δημοτικές εκλογές. Στην Αθήνα επανεκλέγεται πανηγυρικά ο κ. Καμίνης με το συντριπτικό ποσοστό 90%. Η αντιπολίτευση κάνει καταγγελίες ότι ψήφισαν και τα δέντρα με τα πουλοβεράκια. Στη Θεσσαλονίκη άνετη επικράτηση του Γιάννη Μπουτάρη, με τις ευλογίες του Άνθιμου.
Ευρωεκλογές. Απροσδόκητα πρωτεύει το ΠΑΣΟΚ που κατεβαίνει με την επωνυμία «Ευρωπαϊκό Σοσιαλιστικό Κόμμα- ΑΠΟΛΥΤΩΣ- Ηνωμένα Βουστάσια». Ο ΣΥΡΙΖΑ παίρνει 3% με τον Αλέξη Τσίπρα να δηλώνει «νιώθουμε πιο άνετα και βολικά στο 3%, είμεθα άλλωστε συνηθισμένοι». Αμέσως μετά διαγράφεται ο Παναγιώτης Λαφαζάνης.  Έξω από τα γραφεία της Κουμουνδούρου ένας γερο ζητιάνος του δίνει μια δεσμίδα πεντοχίλιαρα. Εκ των υστέρων αποκαλύπτεται ότι ήταν ο Αλέκος Αλαβάνος undercover.
Οι 58 παραμένουν 58. Με κύριο άρθρο των Νέων εξυμνείται η αξιοθαύμαστη σταθερότητα τους.
Ιούνιος
Εκπλήξεις στις προσκλήσεις διεθνών ποδοσφαιριστών για το Παγκόσμιο Κύπελλο της Βραζιλίας από τον Φερνάντο Σάντος. Για σέντερ φορ στη θέση του Κώστα Μήτρογλου, καλείται ο πολύπειρος Νίκος Μπίστης, για δεξί εξτρέμ ο Χρύσανθος Λαζαρίδης. Μηχανάκι του κέντρου ο αδάμαστος Φώτης Κουβέλης. Στο πρώτο ματς απέναντι στην Κολομβία, ο Μπίστης πετυχαίνει χατ τρικ εις βάρος της ελληνικής ομάδας. «Δεν ήξερα ότι απαγορεύεται να αλλάζεις ομάδα στη μέση του αγώνα, τόσες φορές το έχω κάνει» δηλώνει απορημένος.
Με εντολή Σαμαρά (σε συνεννόηση με τον Μπλάτερ και τον Ύψιστο, σε ανοιχτή ακρόαση) η Εθνική Ελλάδος προκρίνεται στον τελικό.
Ξανανοίγει η ΕΡΤ, ένα χρόνο μετά. Ο Σίμος Κεδίκογλου αναλαμβάνει συμπαρουσιαστής της αγέραστης Ρούλας Κορομηλά.
Οι 58 παραμένουν 58.
 Ιούλιος
Στον τελικό του Παγκοσμίου Κυπέλλου (εντολή Σαμαρά)  η Εθνική Ελλάδος ηττάται από τη διοργανώτρια Βραζιλία με 1-0 με αυτογκόλ του βιρτουόζου Νίκου Μπίστη.  Ο Φερνάντο Σάντος στην συνέντευξη τύπου μουρμουρίζει κάτι ακατάληπτα «Μπιστέου δημαρέου πασοκέου κεντροαριστερίνια κλάφτα Χαραλαμπέου»,
Αδυσώπητο το δημοσιονομικό κενό. Φορολογούνται εκτάκτως ως τεκμήρια πολυτελούς διαβίωσης: οι βουτιές, οι πατητές, οι ξαπλώστρες, οι πετσέτες, τα αντηλιακά, οι ρακέτες, οι σαγιονάρες, οι μάσκες, τα βατραχοπέδιλα, οι ομπρέλες, τα οφθαλμόλουτρα, τα παγωτά, οι μπάλες θαλάσσης, το ύπτιο και το κρόουλ, τα ψαροντούφεκα…. Οι Βουλευτές της κυβερνητικής πλειοψηφίας με υπερηφάνεια δηλώνουν ότι «σώθηκαν το πρόσθιο και η πεταλούδα, καθώς και τα κουταλάκια στη θάλασσα με πλακουτσωτά βότσαλα… ήταν κόκκινη γραμμή».
Οι 58 παραμένουν 58. Ο Γιάννης Πρετεντέρης σχολιάζει την κίνηση. Τίτλος του άρθρου: «Σαν ατσάλινο τείχος».
 Αύγουστος
Ο Πρωθυπουργός Σαμαράς σε πολυήμερο ταξίδι στις Η.Π.Α. Επισκέπτεται τον Μπάρακ τον Ομπάμα, τον Τζόν τον Μπάιντεν και τον Τζόν τον Κέρι.  Σε έξτρα πρόγραμμα επισκέπτεται το μεγάλο αμόρε την  Χριστινούλα τη Λαγκάρντ (εκείνη με τη λίστα). Μετά κάθεται καμιά εβδομάδα στη Βοστόνη, κάνοντας delivery σε μια πιτσαρία που σκίζει.
Μεταγραφική περίοδος: ο Γιώργος Καραγκούνης στον ΠΑΟ («ξεκινάω μια νέα καριέρα»), η Ραχήλ Μακρή στο ΣΥΡΙΖΑ («ήρθα στην ομάδα της καρδιάς μου»), ο Δημήτρης Παπαδημούλης δανεικός στη ΔΗΜΑΡ («εδώ ήταν πάντα το σπίτι μου»).
Οι 58 παραμένουν 58. Σαν καύσωνας.
Σεπτέμβριος
Με το άνοιγμα των σχολείων φορολογούνται εκτάκτως: οι κασετίνες, τα τετράδια, οι ρόδες τσάντες και κοπάνες, οι σαΐτες στο διάλειμμα, τα κουλούρια του κυλικείου, οι φόρμες γυμναστικής και οι σχολικοί περίπατοι.
Ανασχηματισμός της Κυβέρνησης για ένα «νέο ξεκίνημα». Υπερυπουργός  Ψυχικής Εκτόνωσης και Μαλαισίας αναλαμβάνει ο κ. Μιχάλης Λιάπης, Υφυπουργός Αγλαΐας ο κ. Χάρης Τομπούλογλου.  Ο αντιπρόεδρος Ευάγγελος ΑΠΟΛΥΤΩΣ Βενιζέλος βάζει βέτο στην αξιοποίηση του Γεωργίου Α. Παπανδρέου στη θέση του Υφυπουργού Αποδήμου Ελληνισμού.
Οι 58 παραμένουν αταλάντευτα 58.
Οκτώβριος
Είδηση βόμβα: Οι 58 γίνονται 57! Η κ. Σώτη Τριανταφύλλου καταγγέλλει τους υπόλοιπους για αριστερισμό και αναχωρεί για το Κατμαντού. «Να ξεκαθαρίσει η ήρα από το στάρι» γράφουν τα Νέα σε πρωτοσέλιδο άρθρο τους.
Στην παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου χορηγός είναι το Pretty Bra και προηγούνται τα γυναικεία τμήματα των Ενόπλων Δυνάμεων.
Νοέμβριος
Επάνοδος της ΔΗΜΑΡ στην Κυβέρνηση. Ο Φώτης Κουβέλης με περίσσια τόλμη και ευθύνη κλείνει τον εξωκυβερνητικό κύκλο του  υπογραμμίζοντας με βαρυσήμαντο πολιτικό νόημα : «Σαν τον αλήτη στα σκαλοπάτια σου στέκω μονάχος και τραγουδώ για μένα ο κόσμος είναι τα μάτια σου κι ο έρωτας σου με φέρνει εδώ» στα σκαλοπάτια του Μεγάρου Μαξίμου.
Ο συνεργαζόμενος – μη μέλος – μισή Αθήνα – άστα να πάνε Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Πέτρος γράφει στα σόσιαλ μύδια: «Μια ελπίδα γεννιέται, είμαι πάντα πρόθυμος».  Ακολούθως ξεκατινιάζεται με κάτι σταλινοπαράφρονες και λοιπά ζαρζαβατικά.
Ηχογραφημένο μήνυμα: Στον επόμενο τόνο οι 57 παραμένουν 57.
Δεκέμβριος
Βελούδινη αλλαγή ηγεσίας στο ΣΥΡΙΖΑ, μετά το απογοητευτικό 3%. Αναλαμβάνει Πενταμελής Γραμματεία της Τετραμελούς Επιτροπής της Τριμελούς  Ηγετικής Ομάδας του Καθοδηγητικού Ντουέτου με επικεφαλής τη Ρένα Ντορ (ωπς ) Ντούρου. Ο Αλέξης Τσίπρας, ως δεινόσαυρος της πολιτικής, αναλαμβάνει την προεδρία της ΠΑΕ Παναθηναϊκός, όπως ο κυρ Νίκος ο Κωνσταντόπουλος. Η Λιάνα Κανέλλη καταγγέλλει τον οπορτουνισμό στη λαϊκή και επαναστατική ομάδα του Τριφυλλιού.
Ηχογραφημένο μήνυμα: Στον επόμενο χρόνο οι 57 παραμένουν 57.

Καλή Χρονιά από το Ερυθρό Καγκουρώ!

ertopen

Λευκή είναι η νύχτα στα βουνά



του Γ.Ανανδρανιστάκη

Φέτος τα Χριστούγεννα, παππού, γνώρισα πολύ κόσμο, χιλιάδες ανθρώπους στις ουρές των εφοριών, των τραπεζών, της τροχαίας, που με έσερνε ο μπαμπάς μου.
Φέτος, παππού, πέρασα τα καλύτερα Χριστούγεννα της ζωής μου. Τι ατμόσφαιρα ήταν αυτή, τι μαυρίλα, τι καταχνιά, παίζαμε μέρα- νύχτα κρυφτό παντού, χωρίς να ψάχνουμε για γωνιές και δέντρα να κρυφτούμε. Μεγάλο βάσανο οι γωνιές και τα δέντρα, παππού, σ' το λέω να το ξέρεις. Και μετά φτύναμε μέσα σε κάτι κυπελλάκια και τα πηγαίναμε στο Γενικό Χημείο του Κράτους, για να δούμε ποιανού το σάλιο είναι πιο μολυσμένο. Τους έσκισα, παππού, στα 342 μικρογραμμάρια είχε φτάσει η αιθάλη στο σάλιο μου, ανέπνεα και ψοφάγανε οι μύγες σε περίμετρο δέκα μέτρων. Το πιο ωραίο παιχνίδι όμως, παππού, είναι το «Βρες το ζαντολάστιχο». Κάθεσαι έξω από τη μονοκατοικία και προσπαθείς να βρεις από τη μυρωδιά τι μάρκα είναι τα λάστιχα που καίει στο τζάκι ο ιδιοκτήτης. Πιρέλι, λέει ο ένας, Γκουντγίερ, λέει ο άλλος,Κοντινένταλ, φωνάζει ο τρίτος, ώσπου κάποια στιγμή σου έρχεται στο κεφάλι το λάστιχο μαζί με τη ζάντα και το παιχνίδι τελειώνει απότομα.
Φέτος τα Χριστούγεννα, παππού, γνώρισα πολύ κόσμο, χιλιάδες ανθρώπους στις ουρές των εφοριών, των τραπεζών, της τροχαίας, που με έσερνε ο μπαμπάς μου. Καλός κόσμος, παππού, θρησκευόμενοι άνθρωποι, με τον Χριστό και την Παναγία στο στόμα ήταν όση ώρα περίμεναν στην ουρά. Κι όταν τελείωναν με τον Κύριό μας και τη μαμά του, πιάνανε τους αγίους, τον Σουλπίκιο, τον Αββακούμ, τον Γαμαλιήλ. Πόσους αγίους έχουμε, μπαμπά; Δεν ξέρω παιδί μου, αλλά αν μείνει κι άλλο στο υπουργείο ο Στουρνάρας, θα χρειαστούμε νέο εορτολόγιο. Αυτός ο κ. Στουρνάρας είχε την τιμητική του στις ουρές, «που να καίγεται αιωνίως στις θερμαινόμενες πισίνες της κόλασης», άκουγες να λένε γι' αυτόν οι θρησκευόμενοι. Τι είναι, μπαμπά, οι θερμαινόμενες πισίνες; Είναι σούπες με πλουσίους, παιδί μου.
Αυτό που φχαριστήθηκα περισσότερο, παππού, ήταν η Λευκή Νύχτα, αν και δεν κατάλαβα πώς γίνεται να είναι λευκές οι νύχτες, όταν οι μέρες είναι κατάμαυρες. Τέλος πάντων, το βράδυ του Σαββάτου φορέσαμε τα ρούχα που είχαμε κλέψει το προηγούμενο βράδυ από τα δέντρα του Καμίνη -εγώ η ψωνάρα βούτηξα το μπολερό μιας λεύκας, μπας και με κάνει τραγούδι ο Μικρούτσικος-, πήραμε κάστανα και μαλλί της γριάς και ξεχυθήκαμε στην Ερμού. Κοίτα, ρε, τους δημόσιους υπάλληλους στα μαγαζιά, δουλεύουν μέχρι τις έντεκα οι κηφήνες, καλά να πάθουν, να γίνουν επιτέλους άνθρωποι, φώναζε ο μπαμπάς μου. Μα δεν είναι δημόσιοι υπάλληλοι, μπαμπά. Όποιος έχει δουλειά τη σήμερον ημέρα είναι δημόσιος υπάλληλος, τελεία και παύλα. Εσύ, μπαμπά, τι δουλειά κάνεις; Εγώ, παιδί μου, είμαι ΠΑΣΟΚ.
Μετά αγκαλιαστήκαμε όλοι μαζί, παππού, και ψάλαμε αδερφωμένοι την «Άγια Νύχτα»: Άγια Νύχτα σε προσμένουν / με Καρά οι χριστιανοί / και με Μπίστη ανυμνούμε / τον Θεό δοξολογούμε / μ' ένα πτώμα μια φωνή / ναι, με μια φωνή»

Καλή χρονιά.

avgi

2013: Οι άνθρωποι της χρονιάς

Το TPP παρουσιάζει τους ανθρώπους που σημάδεψαν το 2013
Ελλάδα: Ο άνθρωπος της χρονιάς

Killah P – Παύλος Φύσσας




Μπορεί να μην είναι σήμερα μαζί μας αλλά είναι ο άνθρωπος που άλλαξε το momentum του 2013. Ο καλλιτέχνης της Ραπ που το έργο του μιλούσε για τους πρόσφυγες, για τη βία του κατεστημένου, την δολοφονία του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου ήταν αυτός που έμεινε όρθιος όταν του επιτέθηκε μια ομάδα της Χρυσής Αυγής και δεν τράπηκε σε φυγή. Δολοφονήθηκε από τον Γιώργο Ρουπακιά και η δολοφονία του έβγαλε τους περισσότερους στο δρόμο το 2013. Η ιστορία του Killah P έδειξε το πραγματικό πρόσωπο της Χρυσής Αυγής και οδήγησε στην σύλληψη των ηγετικών στελεχών της Χρυσής Αυγής που πλέον αντιμετωπίζει κατηγορίες για σύσταση και λειτουργία εγκληματικής οργάνωσης.
Το καλλιτεχνικό Killah P σήμαινε για τον Παύλο «δολοφόνος του παρελθόντος». Οπωσδήποτε η ηρωική του στάση το βράδυ της 18ης Σεπτεμβρίου άφησε παρακαταθήκη και για το μέλλον.



Κόσμος: Ο άνθρωπος της χρονιάς

Edward Snowden




Ο Αμερικάνος πρώην αναλυτής της NSA αποκαλύπτει το τεράστιο σκάνδαλο παρακολούθησης των αμερικανικών μυστικών υπηρεσιών και διαφεύγει αρχικά στο Χονγκ Κόνγκ και αργότερα στην Ρωσία. Σύμφωνα με τις αποκαλύψεις του Snowden η NSA εδώ και χρόνια λειτουργούσε ένα ευρύ πρόγραμμα παρακολούθησης με την κωδική ονομασία PRISM το οποίο δεν έκανε καμία διάκριση. Οι τηλεφωνικές συνομιλίες και η ηλεκτρονική αλληλογραφία εκατομμύρια κατοίκων όλου του κόσμου βρίσκεται υπό στενή παρακολούθηση. Στους στόχους του PRISM περιλαμβάνονταν ακόμα και αρχηγοί κρατών όπως η Μέρκελ, οι αντιπροσωπείες των κρατών στον ΟΗΕ αλλά και οι πρεσβείες όλων των χορών ανά τον κόσμο. Ο Edward Snowden αποκαλύπτει χωρίς φόβο τις πράξεις των υπηρεσιών και εγκλωβίζεται σε αεροδρόμιο της Μόσχας για πάνω από 2 εβδομάδες μέχρι τελικά η Ρωσική κυβέρνηση να του δώσει άσυλο. Αυτή τη στιγμή γίνεται προσπάθεια να μεταβεί στο ευρωπαϊκό κοινοβούλιο προκειμένου να ενημερώσει τους ευρωβουλευτές για το ευρύτερο κύκλωμα κατασκοπίας που έγινε ποτέ γνωστό στον σύγχρονο κόσμο.



Η εικόνα του 2013

Το δελτίο της ΕΡΤ έξω από το Ραδιομέγαρο




Την 7η Νοεμβρίου η κυβέρνηση διατάσσει την εισβολή των ΜΑΤ στο Ραδιομέγαρο της ΕΡΤ, από το οποίο οι εργαζόμενοι της συνεχίζουν να παράγουν πρόγραμμα πέντε μήνες από το μαύρο που προσπάθησε να ρίξει η κυβέρνηση. Το βράδυ της 7ηςΝοεμβρίου η Αγλαΐα Κυρίτση μεταδίδει κανονικά το δελτίο ειδήσεων της ΕΡΤ στις 9 το βράδυ έχοντας για φόντο παρατεταγμένες δυνάμεις των ΜΑΤ. Το δελτίο παρακολούθησαν 1.5 εκατομμύρια άνθρωποι από τον player του ThePressProject. Η υπόθεση της ΕΡΤ ήταν συνολικά ίσως η σημαντικότερη της χρονιάς που πέρασε. Η ανόητη κίνηση του Σαμαρά κόντεψε να διαλύσει την κυβέρνηση και έφερε την ΔΗΜΑΡ εκτός. Το σημαντικότερο όμως στοιχείο της υπόθεσης ΕΡΤ ήταν η απόδειξη ότι μπορεί να υπάρξει ανεξάρτητη δημόσια ραδιοτηλεόραση. Οι εργαζόμενοι της ΕΡΤ συνεχίζουν ακόμα μέσω του ertopen.com να εκπέμπουν από τα στούντιο της Θεσσαλονίκης και 12 ραδιοφωνικούς σταθμούς στο δίκτυο της ΕΡΑ.



Ο χειρότερος της χρονιάς

Άδωνις Γεωργιάδης




Ο πρώην βουλευτής του ΛΑΟΣ γίνεται υπουργός υγείας με τη Νεα Δημοκρατία και αναλαμβάνει την καταστροφή του συστήματος υγείας της χώρας. Με την ψυχασθένεια και την αμετροέπεια που τον διακρίνει μας ανάγκασε να του απονείμουμε το βαρύγδουπο τίτλου του χειρότερου του 2013 αφήνοντας πίσω του τον Νίκο Δένδια που δεν έκανε και λίγα τη χρονιά που μας πέρασε. Ο Άδωνις, δεν είναι αστείο φαινόμενο.



Το χρυσό βατόμουρο

Μιχάλης Λιάπης




Έκτακτο φετινό βραβείο που δεν θα μπορούσε να λείψει. Ο τρίτος άνθρωπος που κατέβηκε από το αεροπλάνο που έφερε τον Κωνσταντίνο Καραμανλή στην Ελλάδα, κεντρικός πολιτικός παίχτης της μεταπολίτευσης, ο άνθρωπος που έχει διατελέσει υπουργός μεταφορών και έχει γράψει τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που ισχύει σήμερα βρέθηκε να οδηγεί πολυτελές τζιπ ανασφάλιστο και με πλαστές πινακίδες. Ως επιμύθιο ήρθαν οι γελοίες δηλώσεις του Λιάπη περί φόρτισης των μπαταριών (πόσες μπαταρίες έχει;), περί οικονομικής κρίσης αλλά και το ταξίδι για την «ψυχική εκτόνοση» του στην Κουάλα Λουμπούρ, που όμως είχε προγραμματιστεί ένα μήνα πριν. Ο Μιχάλης Λιάπης καταδικάστηκε σε 5 χρόνια με αναστολή για τις παραβιάσεις του Κ.Ο.Κ.

thepressproject

Φιμώνουν την ΕΡΑ Ιωαννίνων - Κατέβασαν τον πομπό λίγο πριν μπει το νέο έτος


Φιμώνουν την ΕΡΑ Ιωαννίνων - Κατέβασαν τον πομπό λίγο πριν μπει το νέο έτος

Από την ΕΡΑ Ιωαννίνων, αποφάσισε να ξεκινήσει το... ξεκαθάρισμα στα Περιφερειακά Ραδιόφωνα, η κυβέρνηση μέσω της διοίκησης της... ΔΤ, δίνοντας εντολή, παραμονή πρωτοχρονιάς, λίγο πριν από τα μεσάνυχτα, σε τεχνικό, να κατεβάσει τον πομπό του περιφερειακού ραδιοφώνου της Ηπείρου... γιατί "αυτά που έλεγαν οι δημοσιογράφοι... ενοχλούσαν"! . Αποκαλύπτεται έτσι περίτρανα, ποιες ακριβώς ήταν οι βλέψεις και οι επιδιώξεις όσων αποφάσισαν και συνεχίζουν την πραξικοπηματική αυτή πορεία, τη φίμωση της ΕΡΤ. Οι εργαζόμενοι της ΕΡΑ Ιωαννίνων, δεν πρόκειται, ούτε με αυτό τον τρόπο να υποχωρήσουν, στη διεκδίκηση του αυτονόητου: Μιας πατρίδας, ελεύθερης, δημοκρατίας και αξιοπρέπειας για όλους τους πολίτες. Οι εμπνευστές της φίμωσης της ΕΡΑ Ιωαννίνων, κατέβασαν τον πομπό, λίγο πριν μπει ο καινούριος χρόνος, αφήνοντας τις συχνότητες κενές στις ορέξεις όποιου τις επιθυμεί. Οι συχνότητες είναι δημόσια περιουσία που δεν χαρίζεται στους φίλους, κολλητούς και συνοδοιπόρους της καταστροφικής μνημονιακής συγκυβέρνησης.

ertopen