Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα καύσιμα. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα καύσιμα. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τετάρτη 11 Μαρτίου 2015

Αποκάλυψη Στρατούλη: Ιδού σε ποιους χάρισαν εκατομμύρια Στουρνάρας και Βρούτσης

stratoulis-vouli-new
Προσθήκη λεζάντας

Στο επίκεντρο της πολιτικής συζήτησης, έφερε το ζήτημα των τριγωνικών συναλλαγών μέσω των οποίων μεγάλες εταιρείες γλιτώνουν εκατοντάδες εκατομμύρια σε φόρους, μιλώντας την Τετάρτη από το βήμα της Βουλής, ο αναπληρωτής υπουργός Κοινωνικών Ασφαλίσεων Δημήτρης Στρατούλης.
«Στις 6/12/2013 κουβεντιάζαμε για καταπολέμηση μαύρης και αδήλωτης εργασίας και καταπολέμηση εισφοροδιαφυγής. Την υστάτη ώρα, έρχεται άσχετη τροπολογία που υπέγραφαν Στουρνάρας και Βρούτσης. Η τροπολογία χάριζε αναδρομικά φόρους και πρόστιμα 1,2 δισ. ευρώ που είχε υποβληθεί σε δύο εταιρείες με διυλιστήρια, Λάτση(ΕΛΠΕ) και Βαρδινογιάννη (ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ), οι οποίοι, παρά το ότι το 2010 είχαν απαγορευθεί οι τριγωνικές συναλλαγές, είχαν προχωρήσει σε τέτοιες συναλλαγές με ενδιάμεσες, παράκτιες εταιρείες στην Κύπρο», δήλωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός, απαντώντας στο βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Βασίλη Κεγκέρογλου, ο οποίος κατηγόρησε την κυβέρνηση και τον ΣΥΡΙΖΑ ότι δεν κάνει κάτι για να αντιμετωπίσει το ζήτημα. Επίσης, όπως είπε ο Δ. Στρατούλης με την τροπολογία χαρίζονταν φόροι στην Τράπεζα Πειραιώς, που θα έπρεπε να πληρώσει για την απορρόφηση των υποκαταστημάτων στην Ελλάδα της Τράπεζας Κύπρου και της Λαϊκής Τράπεζας.
Ο αναπληρωτής υπουργός Κοινωνικών Ασφαλίσεων υπενθύμισε πως εκείνη την φορά η τροπολογία δεν είχε περάσει, γι' αυτό προηγούμενη κυβέρνηση και ο νυν διοικητής της ΤτΕ επεδίωξε 5 φορές να περάσει αυτή η τροπολογία. Τελικά, όντως πέρασε, με την πέμπτη, σε άσχετο νομοσχέδιο του Κυριάκου Μητσοτάκη για τις απολύσεις με τις ψήφους 142 βουλευτών Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ, χωρίς δηλαδή την απόλυτη πλειοψηφία των 151.

«Εμείς είναι δεδομένο ότι θα καταπολεμήσουμε και θα τιμωρήσουμε αυτό το φαινόμενο. Δεν μας κρατάει κανείς από αυτούς στο χέρι. Δεν μας έχει χρηματοδοτήσει πολιτικούς αγώνες ούτε μίζες», κατέληξε ο υπουργός.

http://ergasianet.gr/   Με πληροφορίες από stokokkino.gr, avgi.gr

Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2014

Απώλειες 15 δισ. από τη φοροδιαφυγή



Στα 15 δισ. ευρώ ετησίως φτάνουν οι απώλειες για την εθνική οικονομία, εξαιτίας της φοροδιαφυγής όπως προκύπτει από τη δημοσιοποίηση των πεπραγμένων της Γενικής Γραμματείας Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων που έδωσε σήμερα (Τρίτη) στη δημοσιότητα ο γενικός γραμματέας Γιώργος Σούρλας.
Στην έκθεση αναφέρονται χαρακτηριστικά παραδείγματα, όπως αυτό του λαθρεμπορίου καυσίμων, ενώ ξεχωριστός φάκελος έχει σχηματιστεί για τη νοθεία στα καύσιμα των ενόπλων δυνάμεων που φτάνει μέχρι το 69%!
Φυσικά δεν απουσιάζουν από την έκθεση οι off shore εταιρείες οι οποίες αποτελούν τα σύγχρονα «πλυντήρια» για το ξέπλυμα χρήματος. Τονίζεται ιδιαίτερα ότι ακόμα και ελληνικές τράπεζες έχουν ιδρύσει υποκαταστήματα σε φορολογικούς παραδείσους, προσφέροντας off shore τραπεζικές υπηρεσίες στους πελάτες τους, τις οποίες μάλιστα διαφημίζουν στις ιστοσελίδες τους.

efsyn

Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2014

Μείωση του φόρου, αλλά και… προσευχές για το πετρέλαιο θέρμανσης !


 

Η κυβέρνηση ανακοίνωσε τη μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης κατά 30% και ελπίζει σε αύξηση της κατανάλωσης, ενώ οι πολίτες ελπίζουν σε ήπιο χειμώνα για να μην χρειαστούν αρκετό πετρέλαιο.
Με την ελπίδα ότι οι παραγγελίες πετρελαίου θέρμανσης θα αυξηθούν κατά περίπου 50% σε σχέση με πέρυσι, ώστε να εξαλειφθεί η απώλεια εσόδων, το υπουργείο Οικονομικών προώθησε στη Βουλή τροπολογία η οποία μειώνει τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης από 330 ευρώ ανά χιλιόλιτρο σε 230 ευρώ ανά χιλιόλιτρο.
Οι απώλειες που έχει υπολογίσει το υπουργείο Οικονομικών είναι της τάξης των 133,58 εκατ. ευρώ, καθώς η τελική τιμή του πετρελαίου θέρμανσης αναμένεται να κυμανθεί από 1,10 έως 1,15 ευρώ το λίτρο.
Παράλληλα, θα συνεχιστεί η επιδότηση για την αγορά πετρελαίου θέρμανσης, με 0,35€ όπως ίσχυε πέρυσι, με την τελική τιμή να υπολογίζεται σε 0,75 – 0,80€ ανά λίτρο.
Από την πλευρά τους, οι καταναλωτές ελπίζουν σε έναν ήπιο χειμώνα που θα τους βοηθήσει περισσότερο από τις εξαγγελίες του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης. Άλλωστε, οι περισσότεροι τα τελευταία χρόνια αναζήτησαν εναλλακτικούς τρόπους θέρμανσης (τζάκια, ξυλόσομπες, πέλετ κτλ) με αποτέλεσμα να μην εποφελούνται από τις εξαγγελίες του υπουργείου Οικονομικών.

efsyn

Κυριακή 29 Δεκεμβρίου 2013

Των πισινών ημών κατεψυγμένων



του Θ.Καρτερού
Θέλει θερμαινόμενη πισίνα ο καπιταλιστής; Θα πληρώσει!
Απολύτως επιτυχημένο βρίσκει ο Γιάννης Στουρνάρας τον φόρο στο πετρέλαιο θέρμανσης. Κλείνει την πόρτα στο λαθρεμπόριο καυσίμων, εξασφαλίζει μεγαλύτερα έσοδα στο κράτος και δεν επιτρέπει στους κατόχους θερμαινόμενων πισινών να ζεσταίνουν το νερό με φθηνότερο πετρέλαιο -αυτά μας είπε. Το τελευταίο ειδικά, που δεν το είχαμε ξανακούσει, αποκαλύπτει τον σχεδόν κομμουνιστικό χαρακτήρα του μέτρου. Θέλει θερμαινόμενη πισίνα ο καπιταλιστής; Θα πληρώσει!
Αν βγαίνει ένα συμπέρασμα από τις γιορτινές αυτές δηλώσεις, είναι το εξής: Ο καυστήρας μπορεί λόγω φόρου να μη δουλεύει, αλλά ο Στουρνάρας μπορεί μετά φόρου να μας δουλεύει. Διότι, όσο κι αν ανησυχούμε για την τύχη των θερμαινόμενων πισινών, την τύχη των εσόδων του Δημοσίου και του λαθρεμπορίου καυσίμων τη γνωρίζουμε. Και τα μεν έσοδα πάνε κατά διαόλου, το δε λαθρεμπόριο κατ' ευχήν. Άσε που υπάρχει η υποψία ότι δεν τρέχει δα και κρύο νερό στις βίλες μετά πισινών.
Τι μένει; Τα επιδόματα θέρμανσης και ο Άδωνις των μέτρων υπέρ των θυμάτων της αιθαλομίχλης. Τον του περιβάλλοντος Μανιάτη μην τον λογαριάζετε, γιατί αυτός μιλάει για καθαρά καύσιμα σε μια χώρα που καίει τα παιδιά της -και όχι πάντα ως σχήμα λόγου. Αφαιρουμένων λοιπόν του λαθρεμπορίου, των εσόδων και των πισινών δεν έχουμε παρά ξεπάγιασμα, απόγνωση, ρύπανση και σε ορισμένες περιπτώσεις θάνατο. Έννοιες, κατηγορίες και καταστάσεις δυσάρεστες μεν, αλλά ασφαλώς όχι και τόσο σημαντικές για τον υπουργό Οικονομικών.
Δηλαδή, για να το μεταφράσουμε λαϊκίστικα: Για τον Στουρνάρα ο κόσμος των λαθρεμπόρων και των θερμαινόμενων πισινών και ο κόσμος που ξεπαγιάζει ο κώλος του είναι στον ίδιο παρονομαστή. Και εφόσον κατά την κρίση του -και κατά την κρίση του Άδωνι βεβαίως- αν μειώσουν τον φόρο θα μειωθούν μεν τα βάσανα του ψύχους για μερικά εκατομμύρια ανθρώπους, αλλά θα αυξηθούν τα κέρδη για μερικές χιλιάδες, μένουν στα ίδια. Στουρναρο-κομμουνισμός των πισινών!
Αν αυτό δεν είναι δούλεμα, αθλιότητα, προπαγάνδα για ξεπαγιασμένους ηλίθιους, τότε τι είναι; Από την άλλη υπάρχει και χειρότερη εκδοχή: Ο κόσμος της θαλπωρής, της ζεστασιάς, του Στουρνάρα, να τις πιστεύει αυτές τις μπούρδες. Σύνδρομο θερμαινόμενων πισινών, κατά το σύνδρομο Μαρίας Αντουανέτας -απίθανο το έχετε; Σε έναν κόσμο πισινών γιατί να μην υπάρχουν και αισθήματα και πολιτική και λογική πισινών;

avgi

Πέμπτη 26 Δεκεμβρίου 2013

Μήνυμα προς τους ιδιοκτήτες θερμαινόμενων πισινών !!!


Μήνυμα προς τους  ιδιοκτήτες θερμαινόμενων πισινών !!!

Συνέντευξη Τύπου για την αντιμετώπιση του φαινομένου της αιθαλομίχλης παραχώρησαν οι υπουργοί Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Υγείας, έπειτα από σχετική σύσκεψη που είχαν, ανήμερα τα Χριστούγεννα, στο υπουργείο Οικονομικών.
Ο υπουργός Οικονομικών, Γιάννης Στουρνάρας, υπογράμμισε ότι η εξίσωση του ΕΦΚ στα καύσιμα είναι ένα απολύτως αποτελεσματικό μέτρο, το οποίο συνιστά «ασπίδα» στο λαθρεμπόριο πετρελαίου, και γι' αυτό δεν μπορεί να υπάρξει άρση του μέτρου αυτού.
Ταυτόχρονα, τόνισε ότι φέτος διπλασιάστηκε το ποσό του επιδόματος θέρμανσης και πως, προς το παρόν, έχει γίνει χρήση περίπου 60.000.000 ευρώ εκ του ποσού αυτού. Συνεπώς, όπως είπε, υπάρχουν ακόμα 200 εκατ. ευρώ διαθέσιμα, γι' αυτό και κάλεσε τους δικαιούχους να τα χρησιμοποιήσουν.
Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός Οικονομικών, «αναγνωρίζουμε το πρόβλημα, αλλά η θεραπεία δεν είναι η μείωση της τιμής», διότι, όπως εξήγησε, «έτσι ανοίγουμε ένα παράθυρο στο λαθρεμπόριο καυσίμων και δίνουμε σε όλους ανεξαιρέτως το επίδομα θέρμανσης, ακόμη και, στην ακραία περίπτωση, για θέρμανση πισίνας. Εμείς θέλουμε να επιδοτήσουμε τους φτωχότερους».
Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών, η υστέρηση στα έσοδα από τη φορολογία (ΕΦΚ και ΦΠΑ) στα καύσιμα ανήλθε καθαρά σε 353 εκατ. ευρώ ή σε ποσοστό 5% σε σύγκριση με τον στόχο του προϋπολογισμού.
Η συγκεκριμένη υστέρηση αποδίδεται από το υπουργείο στην υψηλή αποθεματοποίηση (238 εκατ. λίτρα) λόγω της αύξησης του φόρου, στις ηπιότερες καιρικές συνθήκες και στην καταπολέμηση του λαθρεμπορίου.
Επίσης, βάσει των στοιχείων του υπουργείου, η μείωση στην κατανάλωση του πετρελαίου θέρμανσης κατά 68%-70% μεταξύ 2012 και 2013, οφείλεται:
- Κατά 11,5% στην αύξηση της τιμής με την εξίσωση των φόρων
- Κατά 3,4% στην ύφεση
- Κατά 23,9% στις ηπιότερες καιρικές συνθήκες
- Κατά 32% στην αποθεματοποίηση και στην καταπολέμηση του λαθρεμπορίου.
Παράλληλα, ερωτηθείς σχετικά, ο κ. Στουρνάρας απέκλεισε τη λήψη οικονομικών αντικινήτρων στη χρήση ξυλείας για τα τζάκια.
Ο υπουργός Οικονομικών ανέφερε, εξάλλου, ότι η εξίσωση των φόρων σε πετρέλαιο κίνησης και θέρμανσης δεν ήταν απαίτηση της τρόικας, αλλά αίτημα πολλών κυβερνήσεων, το οποίο κανείς δεν τόλμησε να κάνει πράξη.
Ακόμη, είπε ότι παλαιότερη πρόταση της κυβέρνησης για μείωση του φόρου, είχε απορριφθεί από την τρόικα, η οποία, είχε, επίσης, απορρίψει τη διεύρυνση των κριτηρίων για το επίδομα θέρμανσης (για το τελευταίο, η κυβέρνηση νομοθέτησε μονομερώς).
Όσον αφορά στο κόστος για την παροχή δωρεάν ηλεκτρικού ρεύματος στις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού κατά τις ημέρες της αιθαλομίχλης, αυτό, σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών, θα καλυφθεί από το πρωτογενές πλεόνασμα του προϋπολογισμού.
Από την πλευρά του, ο κ. Μανιάτης ξεκαθάρισε ότι υπάρχει η δυνατότητα για την προληπτική ενεργοποίηση διατάξεων, που επιτρέπουν τη χορήγηση δωρεάν ρεύματος στους πολίτες που κάνουν χρήση του κοινωνικού τιμολογίου, όταν οι καιρικές συνθήκες ευνοούν την αιθαλομίχλη.
Η ευθύνη για την ειδοποίηση της ΔΕΗ, προκειμένου να μην χρεώνει τους καταναλωτές-χρήστες του κοινωνικού τιμολογίου, τις ημέρες που η συγκέντρωση των αιωρούμενων μικροσωματιδίων στην ατμόσφαιρα ξεπερνά τα επιτρεπτά όρια, ανήκει στους κατά τόπους περιφερειάρχες, όπως εξήγησε ο υπουργός Περιβάλλοντος.
Ο υπουργός κάλεσε τους πολίτες να στραφούν στην καθαρή ενέργεια και τόνισε ότι έχουν ληφθεί όλα τα μέτρα για την αντιμετώπιση της αιθαλομίχλης. Ακόμη, τόνισε ότι 2.000.000 άνθρωποι σε όλη την Ελλάδα μπορούν να επωφεληθούν της δωρεάν παροχής ρεύματος, τις ημέρες που είναι έντονο το φαινόμενο της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Με τη σειρά του, ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, αφού χαρακτήρισε απόλυτα επιτυχημένο το μέτρο της εξίσωσης φόρων στα καύσιμα, τόνισε πως, όσοι ζητούν τη μείωση του ΕΦΚ, ευνοούν τους λαθρεμπόρους πετρελαίου.
Σ.Σ: Πιο ανάλγητος πεθαίνεις
Πηγή: gr.news.yahoo.com

Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2013

Το success story σκοτώνει!



Η Παπαλάμπραινα σήμερα δεν έχει όρεξη για χιούμορ... 
Ένα κοριτσάκι σκοτώθηκε στη Θεσσαλονίκη από αναθυμιάσεις. Μια μάνα άναψε μαγκάλι για να ζεσταθούν. Το ρεύμα ήταν κομμένο... Η μάνα συνελήφθη... 
Θα βγουν τα "παπαγαλάκια" να μας πουν όσα είπαν για τους φοιτητές στα Τρίκαλα πέρυσι;
Μήπως η μητέρα ήταν πιωμένη και είχε ρίξει και κάτι στο ποτό του παιδιού;
Μην τολμήσουν!
Καλύτερα τα ίδια χείλη των "συνετών" σχολιαστών και δημοσιογράφων που μας μιλούν για "απαραίτητες θυσίες" να μην μιλήσουν για την τραγωδία...
Καλύτερα να σιωπήσουν και να μας αφήσουν να δακρύσουμε.
Καλύτερα να μας αφήσουν να οργιστούμε από μόνοι μας.
Μια αλήθεια υπάρχει μόνο: πρέπει να φύγουν!
Οι πολιτικές τους σκοτώνουν...
Οι πολιτικές τους πέρα από απολύτως ταξικές, γίνονται και τοξικές...
Παπαλάμπραινα

Κυριακή 1 Δεκεμβρίου 2013

Είναι επιλογή τους να κρυώνεις και ν’ ασφυκτιάς!



ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΖΑΧΑΡΙΑΔΗ*

Τα πρωτοβρόχια έκαναν την εμφάνισή τους λίγο πριν μπει ο Δεκέμβριος και έφεραν μαζί τους πλημμύρες και καταστροφές που μαρτυρούν τις αμαρτίες δεκαετιών και την ανικανότητα του κράτους να έχει ένα οργανωμένο σχέδιο αντιμετώπισης έκτακτων καιρικών φαινομένων ελαχιστοποιώντας τις καταστροφές, έφεραν όμως και το… κρύο! 
Μπορεί στη βόρεια Ελλάδα εδώ και μήνες να σιγοκαίνε τζάκια και λέβητες, όμως η πλειοψηφία των πόλεων είχε ακόμα τους διακόπτες κλειστούς.
Σύμφωνα με δημοσκόπηση της Public Issue για το WWF, μόνον τα μισά νοικοκυριά χρησιμοποίησαν πετρέλαιο θέρμανσης το 2012, σε σχέση με το 2011. Το 2011 το 70% των νοικοκυριών χρησιμοποιούσε πετρέλαιο ως βασική πηγή θέρμανσης, ενώ το 2012 το 35%. Σύμφωνα με την ίδια δημοσκόπηση, το 2012 οι πολίτες επέλεξαν τα εξής για τη θέρμανσή τους: 35% πετρέλαιο, 21% φυσικό αέριο, 16% κλιματιστικό, 16% σώματα με ηλεκτρισμό, 9% τζάκια – ξυλόσομπες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ενώ παλιότερα μόλις το 4% των πολιτών χρησιμοποιούσε το κλιματιστικό ως βασικό μέσο θέρμανσης, πέρυσι το ποσοστό αυτό εκτινάχθηκε στο 16%, ενώ το ποσοστό των σπιτιών που έκαιγε ξύλα σε τζάκι – ξυλόσομπα εκτινάχτηκε από το 2% στο 9%.
Τα έσοδα που χάθηκαν το 2013, εξαιτίας της εξίσωσης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης, ήταν 237 εκατ. ευρώ. Συνολικά, στο διάστημα μεταξύ Δεκεμβρίου 2012 και Ιουλίου 2013, η κυβέρνηση χορήγησε για επίδομα θέρμανσης 82 εκατ. ευρώ. Η καθαρή αύξηση των κρατικών εσόδων ήταν μόλις 102 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, η κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης μειώθηκε κατά 68,7%, δηλαδή 257,39 εκατ. ευρώ. Σε αυτά θα πρέπει να προστεθούν και τα 82 εκατ. ευρώ που διατέθηκαν ως επίδομα θέρμανσης. Αθροιστικά, δημιουργήθηκε τρύπα εσόδων ύψους 340 εκατ. ευρώ περίπου.
Επιπροσθέτως, η οικολογική καταστροφή στο περιβάλλον είναι ανυπολόγιστη. Η λαθροϋλοτομία κατέστρεψε μεγάλες δασικές εκτάσεις και η ατμοσφαιρική ρύπανση στα αστικά κέντρα ήταν τεράστια, επειδή οι πολίτες, προκειμένου να θερμανθούν, έκαιγαν οποιοδήποτε καύσιμο υλικό.
Το σύνθετο αυτό πρόβλημα δεν αντιμετωπίζεται μονοσήμαντα, αλλά χρειάζεται μια δέσμη προτάσεων με βραχυπρόθεσμο, μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο ορίζοντα. Λύση ρεαλιστική και άμεσα εφαρμόσιμη, με ευεργετικές συνέπειες για την κοινωνία, την οικονομία, τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον, είναι η επιστροφή του ΕΦΚ στο επίπεδο του 2011, στα 0,21 ευρώ στα 1.000 λίτρα και με αυτό το μέτρο η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης να διαμορφωθεί στα 0,90 ευρώ περίπου το λίτρο από το 1,30 ευρώ που διαμορφώνεται σήμερα.
Όσοι εξαντλούν την κριτική τους στη μείωση του ΕΦΚ δεν καταλαβαίνουν ότι και με μειωμένο ΕΦΚ τα νοικοκυριά δεν μπορούν να διαθέσουν το απαιτούμενο ποσό χρημάτων για αγορά ικανοποιητικής ποσότητας πετρελαίου. Προτείνουν τη συνεχιζόμενη εξάρτηση από τις διακυμάνσεις των τιμών πετρελαίου και ξεχνούν ότι μια συγκυριακή αύξηση των διεθνών τιμών του πετρελαίου θα δημιουργήσει μη διαχειρίσιμες καταστάσεις, ενώ ταυτόχρονα επιβαρύνεται το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών με οδυνηρές επιπτώσεις στα δημοσιονομικά μεγέθη. Μόνον η εξοικονόμηση και η μετάβαση σε μια οικονομία χαμηλής εξάρτησης από άνθρακα θα δώσουν τέλος στην ενεργειακή φτώχεια.
Η επέκταση των προγραμμάτων βελτίωσης της ενεργειακής θωράκισης των κτηρίων με χαμηλότοκα δάνεια, θα δώσει άμεση ώθηση στον κλάδο των κατασκευών και θα αποδώσει σημαντικά από τον χειμώνα του 2015.
Η ενεργειακή φτώχεια ήρθε για να μείνει, η αιθαλομίχλη με αποκλειστική ευθύνη της ασκούμενης πολιτικής θα δηλώνει και φέτος παρούσα.
ΥΓ.: Την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση ακολουθεί αυτή την άθλια πολιτική της ενεργειακής εξαθλίωσης, ψήφισε για μία ακόμη φορά έναν φόρο-«χάδι» για τα σκάφη αναψυχής. Οι σκαφάτοι θα πληρώνουν από 200 ευρώ τον χρόνο για όσα σκάφη έχουν μήκος 7-8 μέτρα. Ο φόρος θα φτάνει μέχρι τα 100 ευρώ το μέτρο για όσα σκάφη έχουν μήκος άνω των 12 μέτρων! Επιλογές…

* Ο Κ. Ζαχαριάδης είναι βιολόγος με μεταπτυχιακό “περιβάλλον και δημόσια υγεία”, μέλος της Κ.Ε. του ΣΥΡΙΖΑ (Twitter:@CΖachariadis)

ecoleft.gr από avgi.gr

Τρίτη 15 Οκτωβρίου 2013

Στο Ναδίρ η επιδότηση πετρελαίου για το νομό Κέρκυρας!


petrelaio thermansis 2013

Στο 1,31 έως 1,34 το πετρέλαιο θέρμανσης στην Κέρκυρα, το οποίο άρχισε να πωλείται από σήμερα Τρίτη 15 Οκτωβρίου.

«Τι χειμώνας βαρύς» θα αναγκαστούν να πουν δεκάδες χιλιάδες Κερκυραίοι αφού, με το πετρέλαιο θέρμανσης να αρχίσει από αύριο να πωλείται στην τιμή των 1.35 ευρώ ανά λίτρο, η επιδότηση θα είναι ουσιαστικά μικρότερη από κάθε άλλη φορά.
Μετά την άρνηση της Τρόικας (παρά τις δηλώσεις των κυβερνητικών στελεχων ότι δεν κάνει αυτή κουμάντο στη χώρα...) στο αίτημα για μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης κατά 15%, η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών επαναδιατυπώνει την πρόταση, η οποία θα προβλέπει μικρή προκαταβολή του επιδόματος θέρμανσης που θα ανέρχεται στο 25% του συνολικού ποσού, αύξηση του ποσού της επιδότησης σε 0,35 από 0,28 ευρώ ανά λίτρο και διεύρυνση των εισοδηματικών κριτηρίων.
Ωστόσο, η γραφειοκρατία, οι περιορισμοί, τα έγγραφα που απαιτούνται αλλά και το «φιλτράρισμα» μέσα από τις φορολογικές δηλώσεις, τα εκκαθαριστικά και τις προϋποθέσεις που θέτει ο νόμος σε συνδυασμό με τα μικρά ποσά επιδότησης για τις περισσότερες οικογένειες που θα πρέπει να προκαταβάλλουν τα χρήματα στα πρατήρια καυσίμων και στο τέλος του χειμώνα να πάρουν πίσω μικρή μερίδα από αυτά, φανερώνουν ότι και φέτος οι περισσότεροι θα κρατήσουν τον καυστήρα τους παγωμένο...
Στην τρίτη ζώνη η Κέρκυρα
Η Κέρκυρα έχει τοποθετηθεί στην τρίτη από τις τέσσερις ζώνες στις οποίες είναι χωρισμένη η χώρα, ανάλογα με τις κλιματολογικές συνθήκες, όπως αναφέρουν τα στελέχη του Υπουργείου Οικονομικών. Η σύγκριση του νησιού μας σε σχέση με τη βόρεια Ελλάδα είναι καταλυτική, αφού οι κάτοικοι της Καστοριάς ή της Κοζάνης θα επιδοτηθούν με 310% μεγαλύτερο ποσό (!) απ΄ ότι στην Κέρκυρα...
Μέγιστη επιδότηση τα 336 ευρώ
Στη Γ' Ζώνη όπου ανήκει και η Κέρκυρα, η επιδοτούμενη κατανάλωση διαμορφώνεται σε 8 λίτρα ανά τετραγωνικό μέτρο κατοικίας με ανώτατο τα 960 λίτρα. Το μέγιστο ποσό επιστροφής φόρου θα ανέλθει σε 336 ευρώ αντί για 269 ευρώ σήμερα.
Για σπίτι 50 τμ σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ελλάδα
Παραθέτουμε τις τιμές ανά ζώνη και την ανώτατη επιδότηση τόσο σε ποσότητα όσο και σε χρήματα, με παράδειγμα ένα σπίτι 50 τ.μ.
Η πρώτη ζώνη περιλαμβάνει τις περιοχές Γρεβενά, Κοζάνη, Καστοριά, Φλώρινα, Δράμα, Ευρυτανία, όπου για σπίτι 50 τ.μ. , επιδοτείται ποσότητα μέχρι 1.250 λίτρα με το συνολικό ποσό των 437 ευρώ.
Η δεύτερη ζώνη περιλαμβάνει τις περιοχές Ιωάννινα, Λάρισα, Καρδίτσα. Τρίκαλα, Αρκαδία, Πιερία, Ημαθία, Πέλλα, Θεσσαλονίκη, Κιλκίς Χαλκιδική, Σέρρες, Καβάλα, Ξάνθη, Ροδόπη Έβρος όπου για σπίτι 50 τ.μ., επιδοτείται ποσότητα μέχρι 750 λίτρα με το συνολικό ποσό των 262 ευρώ.
Στην τρίτη ζώνη στην οποία συμπεριλαμβάνεται και η Κέρκυρα, μαζί με τις περιοχές Αττική, Κορινθία, Ηλεία, Αχαϊα Αιτωλοακαρνανία, Φθιώτιδα, Φωκίδα, Βοιωτία, Εύβοια, Μαγνησία, Λέσβος, Χίος, Λευκάδα, Θεσπρωτία, Πρέβεζα και Άρτα, για σπίτι 50 τ.μ. , επιδοτείται ποσότητα μέχρι 400 μόλις λίτρα με το συνολικό ποσό των 140 ευρώ!
Στις θερμές περιοχές της τέταρτης ζώνης της χώρας (Ηράκλειο Χανιά Ρέθυμνο Λασίθι Κυκλάδες Δωδεκάνησα Σάμος Μεσσηνία Λακωνία Αργολίδα Ζάκυνθος Κεφαλονιά Ιθάκη Κύθηρα Σαρωνικός), για σπίτι 50 τ.μ., επιδοτείται ποσότητα μέχρι 250 (!) λίτρα με το συνολικό ποσό των... 70 ευρώ...
Δύο σενάρια για νοικοκυριά της Κέρκυρας, με ένα και δύο παιδιά
Το CorfuPress.com σας παραθέτει δύο σενάρια για οικογένειες με ένα και δύο παιδιά, μικρό και ελάχιστο ετήσιο οικογενειακό εισόδημα και με σπίτι μεσαίο έως μικρό.
-   Ας πάρουμε το πρώτο σενάριο για μία οικογένεια στην Κέρκυρα με δύο παιδιά, η οποία ζει σε ένα (μικρό) σπίτι 70 τετραγωνικών μέτρων αξίας μικρότερης των 150.000 ευρώ και έχει οικογενειακό εισόδημα μόλις 14.000 ευρώ (1200 ευρώ περίπου το μήνα) ακαθάριστα, για να βάλει φέτος 600 λίτρα πετρέλαιο (μία μέση προς μικρή ποσότητα η οποία για να φτάσει για όλο το χειμώνα πρέπει να χρησιμοποιηθεί με μεγάλη οικονομία) και με τιμή αγοράς ανά λίτρο 1.35 ευρώ:
Σύμφωνα με το σενάριο αυτό, το πετρέλαιο θέρμανσης θα κοστίσει στην οικογένεια αυτή 810 ευρώ, η επιστροφή φόρου θα ανέλθει μόλις στα 156,8 ευρώ (!) οπότε το τελικό κόστος για το πετρέλαιο θα είναι 653,2 ευρώ...
-   Ένα δεύτερο σενάριο, πάντα για την Κέρκυρα: Οικογένεια με ένα παιδί, με εργαζόμενους και τους δύο γονείς και ετήσιο οικογενειακό εισόδημα (μικτό) στα 26.000 ευρώ, που ζει σε σπίτι 80 τ.μ. και χρειάζεται πετρέλαιο 900 λίτρα περίπου για τις ανάγκες όλου του χειμώνα (πάντα σε τιμή 1.35):
Σύμφωνα με το σενάριο αυτό το πετρέλαιο θέρμανσης θα κοστίσει φέτος 1215 ευρώ, η επιστροφή φόρου θα ανέλθει μόλις στα 179,2 ευρώ και το τελικό κόστος που θα πληρώσει η οικογένεια αυτή θα είναι 1035,8 ευρώ.

corfupress

Οκτώ στους δέκα Έλληνες ξοδεύουν λιγότερα για οικιακή θέρμανση- «Η ζοφερή πλευρά της κρίσης»


Οκτώ στους δέκα Έλληνες ξοδεύουν λιγότερα για οικιακή θέρμανση

Το 80% των πολιτών αναγκάζεται πλέον να ξοδεύει λιγότερα χρήματα για την οικιακή θέρμανση και ψύξη, τον τελευταίο χρόνο, ενώ αναζητάει έξυπνες ιδέες και φτηνές λύσεις σε θέματα της καθημερινότητάς του, σύμφωνα με έρευνα της Public Issue για λογαριασμό του WWF Ελλάς, που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Ιούνιο.
Κακή ή πολύ κακή χαρακτηρίζει την κατάσταση του περιβάλλοντος στην Ελλάδα το 53%, ενώ ως το σημαντικότερο περιβαλλοντικό πρόβλημα της Ελλάδας σήμερα, 3 στους 10 πολίτες ορίζουν την ατμοσφαιρική ρύπανση που προκαλείται από τη χρήση του αυτοκινήτου και τα διάφορα μέσα θέρμανσης, όπως τα τζάκια. Ακολουθούν η έλλειψη καθαριότητας, η αδιαφορία των πολιτών και του κράτους και οι ελάχιστοι χώροι πρασίνου.
Την ίδια στιγμή και εν μέσω οικονομικής κρίσης, σύμφωνα με την έρευνα, οκτώ στους δέκα Έλληνες τον τελευταίο χρόνο έχουν προσφέρει εθελοντικά εξυπηρετώντας κάποιον κοινωνικό σκοπό, ενώ έξι στους δέκα δηλώνουν πρόθυμοι να συμμετέχουν σε δράσεις που προσφέρουν βοήθεια σε παιδιά, ακολουθούν οι ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, καθώς και οι ενέργειες για την προστασία του περιβάλλοντος και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής στην πόλη.
«Η οικονομική κρίση κατάφερε να επιφέρει συντριπτικά πλήγματα στην καθημερινότητα των πολιτών. Ο περιορισμός του κόστους διαβίωσης ήταν και παραμένει το βασικό μέλημα για τη συντριπτική πλειονότητα των νοικοκυριών. Οι πολίτες, όπως φαίνεται στην έρευνα, ξοδεύουν λιγότερα για φαγητό, θέρμανση, μετακινήσεις, ηλεκτρισμό, αγορά ρούχων. Αυτή είναι η ζοφερή πλευρά της κρίσης, την οποία δεν μπορεί να αρνηθεί ή να εξωραΐσει κανείς» τονίζει ο Δημήτρης Καραβέλλας, Γενικός Διευθυντής WWF Ελλάς.
Η έρευνα της Public Issue παρουσιάστηκε μερικώς, σηματοδοτώντας την έναρξη της συμμετοχικής πρωτοβουλίας «Καλύτερη Ζωή».
Με τη νέα αυτή πρωτοβουλία, η WWF φιλοδοξεί να απαντήσει στην κρίση, προσφέροντας πρακτικές συμβουλές και λύσεις σε φλέγοντα θέματα, όπως η θέρμανση, καθώς και ευκαιρίες δραστηριοποίησης, αλληλεγγύης και συμμετοχής.

in.gr

Φούλαρέ το!



Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης θα καλύψει το κόστος για τα καύσιμα των τανκς και των αεροσκαφών για την παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου. 
Προφανώς, σε ένδειξη ευγνωμοσύνης για το πρόστιμο 240 εκατομμυρίων ευρώ στην Motor Oil που ακυρώθηκε τον περασμένο Αύγουστο αλλά και για την δωρεάν παραχώρηση της ψηφιακής άδειας για το Star και το Mega.
Στους Ιταλούς μπορεί να πεις «ΟΧΙ», στον Βαρδινογιάννη αποκλείεται.
Υποθέτω πως τα καύσιμα για την παρέλαση της 25ης Μαρτίου θα τα καλύψει ο Δημήτρης Μελισσανίδης. Είχε κι αυτός τα «τυχερά» του την χρονιά που πέρασε.
Ο κ. Βαρδινογιάννης μήπως σκοπεύει να καλύψει και τα καύσιμα για την θέρμανση και την κίνηση όλων των Ελλήνων για τον βαρύ χειμώνα που έχουμε μπροστά μας.
Στην φωτογραφία, βλέπετε τον κ. Βαρδινογιάννη να δίνει στην υπεύθυνη της κυβέρνησης για την παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου χρήματα, για να βάλει καύσιμα στα τανκς και στα αεροσκάφη.
(Τι γελοία και ξεφτιλισμένη χώρα που είναι η Ελλάδα. Και αυτή η γελοιότητα αυξάνεται διαρκώς.)

pitsirikos