Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΑΣΕΠ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΑΣΕΠ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2019

Το ΑΣΕΠ της Νέας Δημοκρατίας


Το ΑΣΕΠ της Νέας Δημοκρατίας

του Τάσου Παππά
Φουντώνουν οι γκρίνιες στο εσωτερικό του κυβερνώντος κόμματος επειδή τοποθετούνται σε θέσεις-κλειδιά του κρατικού μηχανισμού πρόσωπα που δεν προέρχονται από την παράταξη. Πολλά στελέχη της Νέας Δημοκρατίας αγωνίστηκαν με πάθος την περίοδο που το κόμμα τους ήταν στην αντιπολίτευση, χρησιμοποιώντας θεμιτά και βρόμικα μέσα, για να ξεκουμπιστούν οι προσωρινοί ενοικιαστές και να επιστρέψει στη φυσική του θέση ο νόμιμος ιδιοκτήτης της χώρας. Επαθαν την πλάκα τους όταν διαπίστωσαν πως η θεωρία περί αριστερής παρένθεσης που τους πούλαγε η ηγεσία τους ήταν μια μεγαλοπρεπής φούσκα.
Απορούσαν πώς γίνεται η κυβέρνηση των άπλυτων μαδουριστών να κλείνει επωφελείς συμφωνίες για τη χώρα με πολλούς γείτονες. Εκπλήσσονταν δυσάρεστα όταν δεν επιβεβαιώνονταν οι καταστροφολογικές προβλέψεις του αρχηγού τους για κατάρρευση της οικονομίας και περιθωριοποίηση της Ελλάδας. Δεν μπορούσαν να χωνέψουν τα καλά λόγια των εταίρων μας και των διεθνών οργανισμών για τις επιδόσεις της οικονομίας. Πήγαν να σκάσουν όταν έμαθαν ότι προτείνεται ο Τσίπρας για το Νόμπελ Ειρήνης. Δεν πίστευαν στα μάτια τους όταν είδαν τον αρχηγό του ΣΥΡΙΖΑ να συναντιέται με τον Πάπα και αυτός, ο επικεφαλής του καθολικισμού, να υποστηρίζει δημοσίως την υποψηφιότητα ενός δηλωμένου άθεου για το Νόμπελ.
Πάνω στην απόγνωσή τους εξαιτίας της αντοχής που έδειχναν οι αντίπαλοί τους, αλλά και εξαιτίας της απλόχερης στήριξης που τους έδιναν αυτοί που όφειλαν να τους πολεμούν, άρχισαν να παραλογίζονται. Φλέρταραν με την ιδέα μήπως είναι σε εξέλιξη μια παγκόσμια συνωμοσία εναντίον του ταπεινού και αυτοδημιούργητου αρχηγού τους. Ευτυχώς για την ψυχική ισορροπία τους, η κανονικότητα, όπως τη φαντάζονται, επέστρεψε στη χώρα.
Ο αδίστακτος Τσίπρας δεν οργάνωσε πραξικόπημα, όπως φοβόντουσαν, πήγε σε εκλογές, δεν έκανε νοθεία, όπως υποψιάζονταν, τις έχασε και παρέδωσε με κάθε επισημότητα, το μέγαρο Μαξίμου στον Κυριάκο Μητσοτάκη. Στο θέμα αυτό μπερδεύτηκαν λίγο. Ο άξεστος, αγραβάτωτος και πληβείος Τσίπρας, που έμαθε πολιτική στις καταλήψεις των Λυκείων, συμπεριφέρθηκε άψογα, σε αντίθεση με τον μεγαλοαστό Σαμαρά που κάκιωσε επειδή έχασε τις εκλογές το 2015 και αρνήθηκε να πράξει ό,τι επιτάσσει ο κώδικας της τάξης του.
Σχεδόν επί πέντε χρόνια είχαν μείνει στην «απέξω» και ήλπιζαν ότι με την αποχώρηση των συμμοριτών θα ερχόταν η σειρά τους για να διοικήσουν δημόσιους οργανισμούς, να καταλάβουν νευραλγικά πόστα στο κράτος και να καλύψουν το χαμένο έδαφος. Παρατηρούν όμως ότι ο αρχηγός τους προτιμά πρώην πασόκους, πρώην κνίτες και κάποιους άκαπνους οι οποίοι ήταν απόντες όταν αυτοί συγκρούονταν στα μαρμαρένια αλώνια με τους αριστεριστές. Και εξοργίζονται. Στην κριτική τους απάντησε ο διευθυντής του γραφείου Τύπου της Ν.Δ., Νίκος Ρωμανός, μιλώντας στην εκπομπή ΝΕΤ 24 του ATTICA TV με τους Βασίλη Ταλαμάγκα και Γιάννη Κορωναίο.
Ο κ. Ρωμανός ανέφερε ότι «κατανοώ αυτή την κριτική, να βάζει το κάθε κόμμα στις θέσεις που θέλει τους δικούς του. Αλλά η δικαίωση του αγώνα κάθε στελέχους της παράταξης είναι να πετύχει αυτή η κυβέρνηση. Και αυτό θα γίνει με το να κυβερνήσουμε με τους καλύτερους και όχι με τους δικούς μας». Με τους καλύτερους λοιπόν πορεύεται η σημερινή κυβέρνηση. Κατά σατανική σύμπτωση στους καλύτερους ανήκουν τα ανίψια, οι κουμπάροι, τα ξαδέλφια, οι σύζυγοι, οι συμπεθέρες, οι κολλητοί και φυσικά εκείνοι που δοκίμασαν και απέτυχαν να εκλεγούν βουλευτές, ευρωβουλευτές, δήμαρχοι, περιφερειάρχες.
Παρ’ όλα αυτά, η προσφορά είναι μεγάλη. Η Νέα Δημοκρατία είχε καλλιεργήσει προσδοκίες για «αποκατάσταση» σε πολλούς. Οι θέσεις όμως είναι περιορισμένες και δυστυχώς το κομματικό ΑΣΕΠ έχει όρια στις προσλήψεις. Κάποια παραθυράκια θα βρεθούν, ωστόσο πόσοι να χωρέσουν πια!

Ανάγωγα

Αυτή δεν είναι κυβέρνηση, είναι το τσίρκο Medrano. Ευτυχώς, δήλωσε ο κ. Χατζηδάκης, καταφέραμε να σώσουμε τη ΔΕΗ. Ναι, την επιχείρηση που, όπως μας έλεγε, ετοιμαζόταν να βάλει λουκέτο. Οι άλλοι, οι ακατονόμαστοι, κατέστρεφαν συστηματικά επί σχεδόν πέντε χρόνια τη ΔΕΗ, αλλά οι σημερινοί κυβερνήτες πέτυχαν μέσα σε δύο μήνες να την επαναφέρουν στον ίσιο δρόμο. Λάθος, δεν πρόκειται για το τσίρκο Medrano, εδώ έχουμε να κάνουμε με θαυματοποιούς. Μήπως η ιεραρχία της Εκκλησίας να εξετάσει την περίπτωση να τους εντάξει στην κατηγορία των αγίων;
efsyn

Παρασκευή 16 Αυγούστου 2019

Έρχονται τα «γαλάζια παιδιά»


Η πλέον κραυγαλέα από τις προσπάθειες της νέας κυβέρνησης για εγκαθίδρυση ενός φαύλου κομματικού κράτους είναι η παράκαμψη του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού και των διατάξεων που θωρακίζουν το ρόλο του στη στελέχωση του Δημοσίου. 
Με τροπολογία των Υπουργών Μ. Βορίδη - Σταϊκούρα - Θεοδωρικάκου και πρόσχημα έκτακτες ανάγκες ή κινδύνους δίνεται η δυνατότητα 50 προσλήψεων κατ΄ετος με 12μηνη σύμβαση με μια απλή απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης, χωρίς το παραμικρό κριτήριο ή προσόν. Πρόκειται για μια χυδαία διατύπωση κατά παρέκκλιση του ιδρυτικού νόμου του ΑΣΕΠ, ουσιαστικά, την πρώτη πράξη μιας συστηματικής προσπάθειας επιστροφής στο μαύρο καθεστώς της αδιαφάνειας και της αναξιοκρατίας αφού ήδη με το Νόμο 3812/09 είχε περιγραφεί ολοκληρωμένα το καθεστώς ακόμη και των έκτακτων προσλήψεων για την αντιμετώπιση επείγουσων αναγκών, ακριβώς για να θωρακιστεί το ΑΣΕΠ από παρόμοιες προσπάθειες. 
Ο Γιάννης Ραγκούσης, δημιουργός του νόμου του 2009, αναφέρει ότι οι τρεις υπουργοί «θα περάσουν  στην  ελληνική πολιτική Ιστορία ως εκείνοι που κατέστρεψαν µία από τις σηµαντικότερες µεταρρυθµίσεις κατά του πελατειακού και κοµµατικού κράτους». Η κυβέρνηση έχει δώσει τον τόνο της ήδη από τον πρώτο μήνα, αύξησε τον αριθμό και τις αποδοχές των μετακλητών υπαλλήλων και μείωσε τα απαιτούμενα προσόντα τους, επιχείρησε να μονιμοποιήσει συμβασιούχους κατά τη μεταφορά τους σε άλλο Υπουργείο, ανέστειλε τις προσλήψεις εκπαιδευτικών και προκήρυξε άμεσα προσλήψεις ειδικών φρουρών χωρίς προσόντα, καταργώντας μάλιστα αντίστοιχες οργανικές θέσεις αποφοίτων των Αστυνομικών Σχολών, μείωσε δραματικά τις διαθέσιμες θέσεις για πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.  
Δύο θεσμοί, στα χρόνια της μεταπολίτευσης, πέρασαν στη συνείδηση του κόσμου ως αδιάβλητοι και απολύτως αξιοκρατικοί, πέραν πάσης αμφιβολίας: Το ΑΣΕΠ και οι Πανελλήνιες Εξετάσεις. Η κυβέρνηση φροντίζει από την πρώτη στιγμή να τους τους αμφισβητήσει και να υπονομεύσει κάθε ίχνος αξιοκρατίας και διαφάνειας στη δημόσια διοίκηση. Επιχειρεί απροκάλυπτα την παλινόρθωση του κράτους της Δεξιάς και της παλαιοκομματικής φαυλότητας, μέσα στην οποία προσδοκά να αναπαραχθεί ο κομματικός στρατός της και η ιδιοκτησιακή αντίληψη για το κράτος. 
tvxs

Πέμπτη 23 Οκτωβρίου 2014

Τότε νόμιμοι κατά ΑΣΕΠ οι 27 εργαζόμενοι του Δ. Κερατσινίου-Δραπετσώνας, σήμερα παράνομοι κατά Μητσοτάκη


Παράνομοι οι εργαζόμενοι λέει ο Κυρ. Μητσοτάκης και επικαλέστηκε χθες στη Βουλή υποτιθέμενη γνωμοδότηση (πόρισμα κατά τα φιλοκυβερνητικά MME) του Αλέξη Μητρόπουλου που όμως δεν είχε γίνει ποτέ, όπως είπε τόσο ο ίδιος σήμερα το πρωί στο Mega και το ΣΚΑΙ, καθώς και ο δήμαρχος Κερατσινίου-Δραπετσώνας Χρ. Βρεττάκος.
Ο Αλέξης Μητρόπουλος αποκατέστησε την πραγματικότητα λέγοντας ότι «μία εκ των εργαζομένων είχε απευθυνθεί στον ίδιο και τότε (με προϋπηρεσία 10 – 12 μήνες τότε και σήμερα 200) δεν πληρούσε τα κριτήρια γιατί τότε ήταν σε πρόγραμμα που είχε εξαιρεθεί από το διάταγμα Παυλόπουλου οπότε δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις. Δήμος, ΑΣΕΠ, κυβέρνηση , δημόσιο τότε συναινούσαν στη νομιμοποίηση τους, και καταχράστηκαν τις εργασίες τους όπως είπε το Ευρωπαϊκό δικαστήριο που προσέφυγαν όσοι είχαν αποκλειστεί».
Σε παρέμβασή του ο Αλέξης Μητρόπουλος κατά τη διάρκεια της εκπομπής υποστήριξε ότι «Λόγω των αυστηρών προυποθέσεων τότε από τις 72.000 που είχαν κάνει αίτηση είχαν νομιμοποιηθεί 32.000 αλλά κατά τη γνώμη μου και στις άλλες χιλιάδες που είχαν αποκλειστεί υπήρχε κατάχρηση νεανικής εργατικής δύναμης.»
«Σήμερα με πολιτικά κριτήρια, όπως είπε ο δήμαρχος Κερατσινίου, λέω ότι δεν μπορεί μετά από 10 χρόνια προϋπηρεσία μετά τη νομιμοποίηση επειδή έχουμε δεσμευθεί στους τροϊκανούς να χάσουν οι άνθρωποι τη δουλειά τους» ξεκαθάρισε ο Αλέξης Μητρόπουλος θυμίζοντας ότι «η Αριστερά δεν συναινεί στα πλαστά πιστοποιητικά, αλλά ο Κυρ. Μητσοτάκης πάει να πιάσει τις ταλαίπωρες περιπτώσεις όπου, ένας συμβασιούχος που παρέμενε στο Δήμο καθάριζε τους δρόμους, δούλευε χωρίς χρήματα μέχρι να ανανεωθεί η σύμβασή του».
Χρ. Βρεττάκος: Το πολιτικό σύστημα είχε μετατρέψει σε εμπόριο, το δικαίωμα στη δουλειά
Ο δήμαρχος Κερατσινίου – Δραπετσώνας Χρ. Βρεττάκος υποστήριξε «ότι σήμερα κρίνει με διαφορετικό κριτήριο τους 27 ανθρώπους ο ίδιος ο ΑΣΕΠ, ούτε μπορούμε να δεχθούμε ότι παραπλανήθηκε ολόκληρο ΑΣΕΠ επί τόσα χρόνια» Είχε αποδεχθεί τις συμβάσεις αυτές το ίδιο το ΑΣΕΠ και πρόσθεσε ότι  «το πολιτικό σύστημα είχε μετατρέψει το δικαίωμα στη δουλειά σε εμπόριο» και την πληρώνουν οι εργαζόμενοι.
Για τον κ. Μητσοτάκη υποστήριξε ότι «τότε μετέτρεψε τις συμβάσεις σε αορίστου και σήμερα διαφωνεί με τότε, αλλά δεν γίνεται να κυβερνιέται με αυτό τον τρόπο, αυτός ο τόπος». Επέμεινε ότι τουλάχιστον πρέπει να περιμένουν τις αποφάσεις για το πολιτικό προσωπικό που βρίσκεται στα δικαστήρια και δήλωσε ότι «δεν έχω εμπιστοσύνη σε ένα πολιτικό προσωπικό που ήταν δικό σας να κρίνει τη νομιμότητα» προσθέτοντας ότι «το πολιτικό σύστημα πρέπει να δίνει στους πολίτες το μήνυμα της δικαιοσύνης και της ισοτιμίας.» Με φανερή αγωνία ο Δήμαρχος Κερατσινίου κατήγγειλε ότι ήδη ο Δήμος λειτουργεί με 150 ανθρώπους λιγότερους ενώ πρόσθεσε ότι οι άνθρωποι αυτοί δούλευαν κυρίως στην καθαριότητα.
Kατ. Μπρέγιαννη-

avgi

Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2014

Οι πρώτες 27 απολύσεις στην αυτοδιοίκηση από επανέλεγχο συμβάσεων - Διαμαρτυρία από την ΠΟΕ - ΟΤΑ


Έγιναν οι πρώτες 27 απολύσεις από επανέλεγχο συμβάσεων - Διαμαρτυρία από την ΠΟΕ - ΟΤΑ

Παράσταση διαμαρτυρίας πραγματοποίησαν  σήμερα το πρωί, έξω από το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, μέλη της ΠΟΕ-ΟΤΑ, που διαμαρτυρήθηκαν για την ανάκληση του διορισμού 27 εργαζομένων στον πρώην δήμο Δραπετσώνας. 
Οι απολύσεις γίνονται με βάση πόρισμα του ΑΣΕΠ του 2011, σύμφωνα με το οποίο διαπιστώθηκαν παρατυπίες στον πρώην δήμο Δραπετσώνας όσον αφορά στην εφαρμογή το ΠΔ 164/2004 (Προεδρικό Διάταγμα Παυλόπουλου).
Ο έλεγχος είχε ξεκινήσει το 2009 ύστερα από καταγγελίες για «παρατυπίες» όσον αφορά στη νομιμοποίηση των 27 εργαζομένων, από τους οποίους οι 15 είναι ΑΜΕΑ.
Η ΠΟΕ-ΟΤΑ εξαγγέλλει κινητοποιήσεις, διότι πρόκειται για την πρώτη περίπτωση απολύσεων με βάση τον επανέλεγχο μετατροπής συμβάσεων από ορισμένου σε αορίστου χρόνου. Συγχρόνως, καλεί το υπουργείο Εσωτερικών «να παρέμβει άμεσα προκειμένου να σταματήσει κάθε διαδικασία που θα οδηγήσει στην απόλυση των εργαζομένων και στη διάλυση των υπηρεσιών του δήμου Κερατσινίου-Δραπετσώνας».
Επίσης, καλεί την ΚΕΔΕ «να πάρει άμεσα θέση και να πάψει να στρουθοκαμηλίζει διευκολύνοντας το έργο της συγκυβέρνησης και του κ. Μητσοτάκη ενόψει των εκλογικών διεργασιών». Και συμπαρατάσσεται με το Σύλλογο Εργαζομένων δήμου Κερατσινίου-Δραπετσώνας που «βρίσκονται σε κινητοποιήσεις-καταλήψεις και παραστάσεις διαμαρτυρίας στο ΑΣΕΠ και στο υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης».
Σήμερα ο Σύλλογος Εργαζομένων προχωρά σε γενική κατάληψη των υπηρεσιών του δήμου και σε γενική συνέλευση, ενώ συμμετείχε και στην παράσταση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης.
Η έκθεση του ΑΣΕΠ
Η επίμαχη έκθεση αποστάλθηκε στο δήμαρχο Κερατσινίου - Δραπετσώνας Χρήστο Βρεττάκο στις 27 Σεπτεμβρίου. Μιλά για «βαρύτατα τρωθέν κύρος του δήμου από παράνομες πράξεις προηγούμενης διοικητικής αρχής» και καλεί την παρούσα δημοτική αρχή να εφαρμόσει το νόμο και να απολύσει τους συγκεκριμένους υπαλλήλους «συμβάλλοντας εμπράκτως στην απονομή Δικαιοσύνης».
Ο Ειδικός Επιθεωρητής κάνει λόγο στην έκθεση για βαρύτατες ευθύνες των εργαζομένων και για αδικήματα, όπως παράβαση καθήκοντος, απάτη, χρήση ψευδών βεβαιώσεων. Τα συγκεκριμένα αδικήματα έχουν παραγραφεί ποινικά διότι έχει παρέλθει η πενταετία (ο έλεγχος ξεκίνησε το 2009, ολοκληρώθηκε το 2011 και αφορά αδικήματα που τελέσθηκαν το 2004). Όμως, δεν έχουν παραγραφεί διοικητικά, αφού οι διοικητικές κυρώσεις (απόλυση) εφαρμόζονται και μετά την πάροδο πέντε ετών σύμφωνα με το Ν.895/2002.
Η έκθεση παραπέμπει στον πρόεδρο του ΑΣΕΠ, ώστε να πάρει ο ίδιος την τελική απόφαση για τις απολύσεις, εάν δεν προχωρήσει στις απολύσεις ο δήμος.
Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Χρήστος Βρεττάκος είναι ένας από τους 19 δημάρχους της χώρας (ΣΥΡΙΖΑ) που έχουν αρνηθεί να αποστείλουν στοιχεία για την αξιολόγηση και τον επανέλεγχο των συμβάσεων από ορισμένου σε αορίστου χρόνου, με το επιχείρημα ότι τελικός στόχος είναι οι μαζικές απολύσεις και όχι ο εξορθολογισμός της λειτουργίας των δήμων που απειλούνται καθημερινά από το συνεχώς μειούμενο προσωπικό.

www.dikaiologitika.gr

Τετάρτη 1 Οκτωβρίου 2014

ΣΥΡΙΖΑ: Πρόσχημα η...αξιολόγηση για να προχωρήσει άνετη η κυβέρνηση σε απολύσεις



Εσκεμμένα, ώστε να προκαλέσει σύγχυση, η κυβέρνηση εμπλέκει ζητήματα εντελώς ανόμοια, όπως η αξιολόγηση και η μετατροπή συμβάσεων εργασίας με τα πλαστά δικαιολογητικά, που ένας μικρός αριθμός υπαλλήλων προσκόμισε, ώστε να πετύχει τον διορισμό του στο δημόσιο. 
Αυτό καταγγέλλουν, με ερώτηση που κατέθεσαν σήμερα, 8 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ προς τους Υπουργούς Εσωτερικών, Διοικητικής Μεταρύθμισης και Εργασίας και συγκεκριμένα οι: Στρατούλης, Γεροβασίλη, Μητρόπουλος, Καραγιαννίδης, Μπάρκας, Μπόλαρη, Σταθάς και Χαραλαμπίδου.
"Η αξιολόγηση είναι απλά το πρόσχημα. Μοναδικός στόχος της κυβέρνησης είναι να βρει με οποιονδήποτε τρόπο τον αριθμό των δημοσίων υπαλλήλων που έχει δεσμευτεί στην τρόικα ότι θα απολύσει. Ουσιαστικά, με τη διαδικασία των «ελέγχων» είναι σε εξέλιξη άλλη μία επιχείρηση τρομοκρατίας και συκοφάντησης όσων αντιτίθενται στην εκστρατεία ανεύρεσης δημοσίων υπαλλήλων προς απόλυση" σημειώνουν οι βουλευτές, οι οποίοι δεν παραλείπουν να θίξουν και το θέμα της προκαταρτικής έρευνας από τη δικαιοσύνη κατά των αιρετών που αρνούνται να συναινέσουν.
"Ειδικά για τον έλεγχο των συμβάσεων, είναι φανερό ότι δεν πρόκειται για επανέλεγχο, αλλά για επανακαθορισμό των κριτηρίων των συμβάσεων και ουσιαστικά κατάργηση του Π.Δ. 164/2004, που θεσμοθετήθηκε κατ' εφαρμογή ευρωπαϊκής οδηγίας. Το ΠΔ 164/2004 καθόρισε τις προϋποθέσεις μετατροπής συμβάσεων εργασίας από ορισμένου σε αορίστου χρόνου. Σε εκείνη τη διαδικασία εγγυητής της νομιμότητας και της διαφάνειας ήταν το ΑΣΕΠ. Συνεπώς, ουδείς λόγος συντρέχει και η επανεξέτασή τους είναι προσχηματική" υπογραμμίζουν οι οκτώ βουλευτές.
Η ερώτηση έχει ως εξής:
"Επειδή, οι ΟΤΑ έχουν διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια, ενώ υπόκεινται τόσο στον προληπτικό έλεγχο που διενεργεί ο Πάρεδρος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, όσο και, κατά τον κρίσιμο χρόνο μετατροπής των συμβάσεων, έλεγχο του ΑΣΕΠ,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός Εσωτερικών:
1)Τι μέτρα προτίθεται να λάβει ώστε να προστατευτεί το Αυτοδιοίκητο των ΟΤΑ και να αποτραπούν προσχηματικές ως προς την αιτιολογία τους, απολύσεις εργαζομένων στους ήδη χειμαζόμενους από την έλλειψη προσωπικού ΟΤΑ
Επειδή, σήμερα, με παράκαμψη του ΑΣΕΠ, ο έλεγχος της μετατροπής των συμβάσεων γίνεται από το Σώμα Επιθεωρητών- Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης:
1)Πως νομιμοποιείται το ΣΕΕΔΔ να ελέγχει την μετατροπή των συμβάσεων που έχει επικυρώσει το ΑΣΕΠ, όταν από τον ιδρυτικό του νόμο εξαιρείται ρητά κάθε αρμοδιότητας σε θέματα που άπτονται στην υπηρεσιακή κατάσταση των υπαλλήλων;
2)Γιατί από αυτήν την διαδικασία έχει απεμπλακεί το ΑΣΕΠ; Το ΑΣΕΠ έχει λάβει τα στοιχεία που επικαλείται το Υπουργείο για παράνομες πράξεις στην μετατροπή των συμβάσεων εργασίας;
3)Εφόσον η μετατροπή των συμβάσεων αφορά σε όλο τον στενό και ευρύτερο δημόσιο τομέα γιατί στοχευόμενα ελέγχονται μόνο 10 Δήμοι και 1 Υπουργείο;
Επειδή, γινόμαστε δέκτες καταγγελιών ότι οργανισμοί δίνουν προσωπικά στοιχεία για υπαλλήλους που ελέγχονται,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας:
1)Ασφαλιστικά ταμεία και εποπτεύοντες οργανισμοί του Υπουργείου Εργασίας, έχουν δώσει ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα ελεγχόμενων υπαλλήλων στους ελεγκτές;

koutipandoras

Τρίτη 13 Μαΐου 2014

Δημόσιο: Όλη η διαδικασία για τον έλεγχο 50.000 συμβάσεων που μετατράπηκαν σε αορίστου χρόνου – Τι προβλέπει η υπουργική απόφαση



Την υπουργική απόφαση με την οποία θα προχωρήσει ο επανέλεγχος περίπου 50.000 υπαλλήλων των ΠΔ Παυλόπουλου και Βάσως Παπανδρέου,  των οποίων οι συμβάσεις μετατράπηκαν από ορισμένου χρόνου και έργου σε αορίστου χρόνου, υπό τη συνολική εποπτεία του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ)  υπέγραψε σήμερα ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Κυριάκος Μητσοτάκης. 
Με την Υπουργική Απόφαση εφαρμόζεται η νομοθετική πρόβλεψη του άρθρου 42 του Νόμου 4250/2014 («Επανέλεγχος μετατροπής συμβάσεων αορίστου χρόνου από το ΑΣΕΠ»), που προβλέπει ότι εφόσον δεν έχουν τηρηθεί οι απαραίτητες προύποθέσεις με υπαιτιότητα του υπαλλήλου, τότε αυτός θα απολύεται.
Με την απόφαση αυτή καθορίζονται τα εφαρμοζόμενα κριτήρια και η διαδικασία επανελέγχου των συμβάσεων, όπως οι προτεραιότητες των φορέων ή των ειδικοτήτων που θα ελεγχθούν, η σύνθεση των κλιμακίων ελέγχου, ο καθορισμός χρονοδιαγράμματος για την περαίωση του έργου, η υποβολή περιοδικών εκθέσεων προόδου του έργου.
Συγκεκριμένα, η απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης, προβλέπει:
- Την έκδοση εγκυκλίου του ΥΔΜΗΔ με την οποία θα ζητείται από τις Διευθύνσεις Διοικητικού του συνόλου των φορέων του Δημοσίου να γνωστοποιήσουν στο Υπουργείο αναλυτικά τα στοιχεία όσων μετέτρεψαν συμβάσεις ορισμένου χρόνου ή έργου σε αορίστου χρόνου, προκειμένου να συνταχθεί συνολική κατάσταση όλων των συμβασιούχων καθώς και της διαδικασίας με την οποία πραγματοποιήθηκε η μετατροπή. Η συνολική κατάσταση θα προωθηθεί μετά την ολοκλήρωση της καταγραφής αρμοδίως στα κλιμάκια ελέγχου και στο ΑΣΕΠ
- Τη συγκρότηση των κλιμακίων Ελέγχου ανά Φορέα ή ομάδες Φορέων. Σημειώνεται, ότι το κάθε κλιμάκιο θα αποτελείται τουλάχιστον από δύο μέλη και θα συμμετέχουν υποχρεωτικά σε αυτό, επιθεωρητής ή βοηθός επιθεωρητής ελεγκτικού οργάνου του δημοσίου. Σε περίπτωση επιλογής υπαλλήλου κατηγορίας ΠΕ και βαθμού τουλάχιστον Δ’, ο υπάλληλος αποδεσμεύεται από την άσκηση των λοιπών υπηρεσιακών του καθηκόντων
- Τη θεσμοθέτηση συνεργασίας των συντονιστών των κλιμακίων για επανέλεγχο υποθέσεων ομοειδών φορέων και υιοθέτηση πρότυπων ελέγχων και εκθέσεων, προκειμένου να διασφαλισθεί η ομοιομορφία και αρτιότητα του ελέγχου σε ομοειδείς φορείς
- Την περιγραφή των διαδικασιών ελέγχου και των αρμοδιοτήτων των κλιμακίων καθώς και την ρητή υποχρέωση των φορέων να διευκολύνουν το έργο των ελεγκτών
- Την περιγραφή του τρόπου και της διαδικασίας υποβολής του επαρκώς αιτιολογημένου πορίσματος στο ΑΣΕΠ
- Την περιγραφή ενδεικτικών συμπεριφορών που συνιστούν λόγο παράνομης μετατροπής όπως η τυχόν χρήση πλαστών δικαιολογητικών, η υποβολή αναληθών ή ανακριβών στοιχείων, η παρασιώπηση ή απόκρυψη κρίσιμων στοιχείων
- Τη δυνατότητα προηγούμενης ακρόασης του υπαλλήλου να εκφράσει τις θέσεις του ενώπιον του κλιμακίου ελέγχου και του ΑΣΕΠ
- Το δικαίωμα του ΑΣΕΠ να αναπέμψει το πόρισμα στο κλιμάκιο ελέγχου αν θεωρήσει ότι δεν είναι επαρκώς αιτιολογημένη η έκθεση
- Την υποχρέωση του αρμοδίου για το διορισμό όργανο να εκδώσει αμελλητί πράξη με την οποία διαπιστώνεται η αυτοδίκαιη λύση της υπαλληλικής σχέσης και η κατάργηση της θέσης, σε περίπτωση που το ΑΣΕΠ κρίνει ότι στο πρόσωπό του δεν συνέτρεχαν οι νόμιμες προϋποθέσεις μετατροπής της σχέσης εργασίας με υπαιτιότητα του υπαλλήλου
- Τη σύνταξη συγκεντρωτικής έκθεσης από το ΑΣΕΠ προκειμένου να κωδικοποιηθούν τα συμπεράσματα και να υπάρξει συνολική αποτύπωση της πραγματικής κατάστασης
Μετά την υπογραφή της απόφασης, ο Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Κυριάκος Μητσοτάκης, δήλωσε σχετικά: «Ψηφίσαμε πρόσφατα στη Βουλή τον επανέλεγχο της μετατροπής των συμβάσεων ορισμένου χρόνου σε αορίστου. Η διαδικασία αυτή με την έκδοση της σχετικής απόφασης προχωράει κανονικά. Οφείλουμε να ελέγξουμε το σύνολο των συμβάσεων ορισμένου χρόνου που έχουν μετατραπεί σε αορίστου, προκείμενου να διαλύσουμε οποιαδήποτε σκιά μπορεί να πλανάται ότι αυτές οι μετατροπές δεν έγιναν με σύννομο τρόπο. Το οφείλουμε όχι μόνο στη σιωπηλή πλειοψηφία της κοινωνίας, αλλά  και στη μεγάλη πλειοψηφία των έντιμων και ικανών δημοσίων υπάλληλων».

aftodioikisi

Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2013

ΔΤ-ΝΕΡΙΤ: Ένας πολιτικός γάμος και δυο κηδείες (η μία του ΑΣΕΠ)



Ενός λάθους μύρια έπονται στον μαγικό κόσμο της νέας ψευτοδημόσιας ραδιοτηλεόρασης.
Του Νίκου Μιχαλίτση

Την ερχόμενη Τρίτη 22/10/13 εισάγεται στη Βουλή εξ αναβολής μια τροπολογία (όπως πάντα σε άσχετο με την υπόθεση νομοσχέδιο) που αφορά τη ΔΤ και τη ΝΕΡΙΤ, τα δύο νόθα τέκνα του πρόσφατου έρωτα Σαμαρά - Βενιζέλου, ο οποίος κατέληξε στον πολιτικό τους γάμο. Πνευματικός πατέρας των τέκνων επελέγη ο κ. Καψής και κηδεμόνας ο κ. Μάναλης.
Ως προς το πρώτο από τα δύο τέκνα αυτής της πολιτικής μνηστείας, τη ΔΤ, έχει ήδη διαγνωσθεί τερατογένεση, ενώ για το δεύτερο, τη ΝΕΡΙΤ, παρότι υπάρχουν ανάλογες ενδείξεις, ευρισκόμενο σε βρεφική ηλικία ακόμη αποφασίστηκε να τοποθετηθεί στη φορμόλη προς όφελος της παρά φύσιν ανάπτυξης του πρώτου, μέσω της προαναφερθείσας τροπολογίας. Η τροπολογία αυτή όμως, προετοιμάζει και δυο κηδείες, αφού ακυρώνει την ανεξάρτητη αρχή του ΑΣΕΠ και εξαφανίζει το ευρωπαϊκό δίκαιο με τις νομοθετικές ανομίες που επιχειρούνται στη συγκρότηση της ΝΕΡΙΤ.
Το κυριότερο σημείο της τροπολογίας σχετίζεται με τη δυνατότητα ανανέωσης των δίμηνων συμβάσεων της ΔΤ με μέγιστη διάρκεια τους 10 μήνες. Πρόκειται για προσλήψεις που είχαν εγκριθεί με έγγραφη αναφορά στον νόμο περί ΑΣΕΠ (2190/1994) και στον νόμο 2738/1999 (άρθρο 20, παρ. 4) που συμπληρώνει τον νόμο του ΑΣΕΠ και θέτει μία εύλογη εξαίρεση, «για την αντιμετώπιση κατεπειγουσών ή εποχικών ή πρόσκαιρων αναγκών, με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου της οποίας η διάρκεια δεν υπερβαίνει τους δύο (2) μήνες μέσα σε συνολικό διάστημα δώδεκα (12) μηνών». Αμέσως παρακάτω, όμως, ο ίδιος νόμος ορίζει ότι: «Παράταση ή σύναψη νέας σύμβασης μέσα στο ανωτέρω δωδεκάμηνο διάστημα ή μετατροπή της σύμβασης σε αορίστου χρόνου είναι αυτοδικαίως άκυρες». Οι περιορισμοί αυτοί ετέθησαν σε εφαρμογή της οδηγίας 99/70/ΕΚ της 28/06/1999 της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για να μην χρησιμοποιούνται τέτοιες προσλήψεις καταχρηστικώς ώστε να καλύπτονται πάγιες και διαρκείς ανάγκες αντί πρόσκαιρων. Άλλωστε, η χώρα μας έχει καταδικαστεί από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο σε περιπτώσεις που δεν εφάρμοσε τους περιορισμούς αυτούς, με προεξάρχουσα την υπόθεση Αγγελιδάκη (Απόφαση C-378/07, 23/04/2009).
Η κουτοπόνηρη μεθόδευση της κυβέρνησης στο θέμα αυτό δημιουργεί ζήτημα εξαπάτησης μεγάλου αριθμού ατόμων που δεν ενδιαφέρονταν για μια δίμηνη εργασία, ενώ θα αντιμετώπιζαν διαφορετικά μια πιθανότητα δεκάμηνης εργασίας. Προκύπτει όμως και μείζον ζήτημα κατάφωρης παραβίασης της ισονομίας. Γιατί δηλαδή ένας δασοπυροσβέστης ή ένας οδοκαθαριστής που προσλήφθηκαν για κατεπείγουσες ανάγκες δεν μπορούν να ανανεώσουν τις συμβάσεις τους, ενώ οι της ΔΤ θα μπορέσουν; Ο ν. 2190/94 ψηφίστηκε για να εξασφαλίζει την ισονομία σε όλες τις προσλήψεις. Για τον λόγο αυτό δημιουργήθηκε η ανεξάρτητη αρχή του Ανωτάτου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ), ώστε να εγγυάται την καθολικότητα της εφαρμογής του νόμου και την ισονομία. Αν ψηφιστεί η τροπολογία αυτή το ΑΣΕΠ ουσιαστικά καταργείται, αφού ουδέποτε ρωτήθηκε για την τροπολογία αυτή και ακόμα περισσότερο δεν έδωσε την έγκρισή του ως η επιβλέπουσα τις προσλήψεις Αρχή.
Σε άλλο σημείο της όμως η τροπολογία αυτή κάνει και κάτι πιο εντυπωσιακό: Με μια διάταξη που παρέχει την υπερεξουσία στον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΝΕΡΙΤ να συνάπτει συμβάσεις έργου τροποποιώντας άρθρο του νόμου για τη ΝΕΡΙΤ (ν. 4173/2013) που είχε ψηφίσει η ίδια κυβέρνηση μόλις πριν δυο μήνες, εξαφανίζει από το νόμο και το ευρωπαϊκό δίκαιο.
Η προς ψήφιση τροπολογία αναφέρει: Η παράγραφος 2 του άρθρου 15 του Ν. 4173/2013 αντικαθίσταται ως εξής: «Επιτρέπεται ύστερα από πρόταση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της ΝΕΡΙΤ-Α.Ε. η ανάθεση έργου ή παροχής ανεξάρτητων υπηρεσιών σε φυσικό πρόσωπο ή κοινοπραξία φυσικών προσώπων, για την παραγωγή ή την παρουσίαση συγκεκριμένου ραδιοτηλεοπτικού προϊόντος, εφόσον το πρόσωπο αυτό με το οποίο συνάπτεται η σύμβαση είναι δημοσιογράφος, καλλιτέχνης κάθε ειδικότητας ή τεχνικός ή επιστήμονας υψηλής εξειδίκευσης.»
Η σχετική παράγραφος ανέφερε:
«Κατ’ εξαίρεση, η ΝΕΡΙΤ−Α.Ε., ύστερα από πρόταση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της εταιρείας, μπορεί να αναθέτει απευθείας την εκτέλεση ορισμένου έργου σε δημοσιογράφο, σε επιστημονικό και τεχνικό προσωπικό υψηλής εξειδίκευσης, λογοτέχνες ή άλλους καλλιτέχνες, με την επιφύλαξη του ευρωπαϊκού δικαίου…».
Το «κατ’ εξαίρεση» λοιπόν γίνεται «επιτρέπεται» και το «με την επιφύλαξη του ευρωπαϊκού δικαίου» εξαφανίζεται ώστε να μην είναι ευθέως υπόλογος ο υπογράφων τις συμβάσεις Διευθύνων Σύμβουλος.
Απομένει να δούμε πόσοι από τους βουλευτές θα ψηφίσουν την τροπολογία και θα παρευρεθούν ως τεθλιμμένοι συγγενείς στις δύο κηδείες.

thepressproject

Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2013

ΒΟΥΛΗ: Το «πλυντήριο»… της αυθαιρεσίας



Του Χρήστου Γιαννούλη

Ροδαλοί και χαρούμενοι οι κυβερνητικοί  βουλευτές της Επαρχίας επέστρεφαν βράδυ Πέμπτης με το τελευταίο αεροπλάνο στην Θεσσαλονίκη. Παρότι με τους περισσότερους γνωριζόμαστε, δεν με πήραν χαμπάρι που τους…παρακολουθούσα στο πίσω από αυτούς κάθισμα.
Βλέπετε η κρίση τους γονάτισε, τους τσάκισε και ταξιδεύουν πλέον στην οικονομική θέση.
- Πώς πήγε αυτή την εβδομάδα;Ρώτησε ο της Πέλλας τον της Καστοριάς.
- Καλά μωρέ, ήρεμα… Πήγα δύο φορές στον Σκαϊ αλλά δεν με φωνάζουν στο Μέγκα. Δεν ξέρω γιατί. 
- Πήρες τον….. ;  λέει το όνομα ο της Πέλλας που είναι πιο «κωλοπετσωμένος».
- Όχι δεν τον πήρα, γιατί μου είχε ζητήσει κάτι και δεν μπόρεσα να το δω. 
- Τίποτε άλλο έχουμε; Ξαναρωτάει ο ροδαλότερος των ροδαλών.
- Όχι μωρέ όλα καλά…
Και αφού ολοκληρώθηκε η μεστή αυτή στιχομυθία, βυθίστηκαν  και οι δύο στο κάθισμα τους, ζητώντας από μία εφημερίδα, κατά προτίμηση ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ. Μου έδιναν την εντύπωση ότι δεν διάβαζαν την εφημερίδα, αλλά μάλλον έπαιρναν «γραμμή» για να μάθουν τι γίνεται στην χώρα τους. Το έχουν ανάγκη γιατί εντός Βουλής  λειτουργούν μόνο ως εξαρτήματα του «πλυντηρίου» της αυθαιρεσίας και του «παραλόγου» που γίνεται «λογικό» μέσω τροπολογιών σε άσχετα νομοσχέδια, πράξεων νομοθετικού περιεχομένου και διατάξεων που ψηφίζουν μεν αλλά μετά από μήνες μαθαίνουν τι ακριβώς περιείχαν και ποιους αφορούσαν.
Μόλις προσγειωθήκαμε έμαθα για μία ακόμη άσκηση αυθαιρεσίας που ξεπλύθηκε μέσω της Ελληνικής Βουλής για τους διμηνίτες της Δημόσιας Τηλεόρασης.
Περίπου 120 χιλιάδες ανάλογοι διμηνίτες, άλλων ειδικοτήτων είδαν την πόρτα της εξόδου, γιατί το Υπουργείο Οικονομικών δεν μπορούσε να ανατρέψει το Νόμο του ΑΣΕΠ και να επιτρέψει την ανανέωση των συμβάσεων τους.  Καλώς θα πείτε, καλώς θα πω και εγώ. Στην περίπτωση της Δ.Τ done.
Το ΑΣΕΠ αποτελούσε, γιατί πλέον δεν αποτελεί τίποτε περισσότερο από έναν θεσμικό πολυτραυματία, ανάχωμα του κράτους λάφυρο στα χέρια της Κεντρικής Εξουσίας και των κομματικών παραφυάδων της.
Αρκεί μία τροπολογία σε άσχετο νομοσχέδιο, για να γίνει το παράλογο, λογικό; Αρκεί.
Βασική προϋπόθεση  να υπάρχουν διαθέσιμοι βουλευτές «μαριονέτες» και υπουργοί που δεν διστάζουν να υλοποιήσουν ψηφίζοντας τυφλά και την πλέον πολιτικά ανήθικη λύση που εξυπηρετεί όμως την σκοπιμότητα της στιγμής.
Τι ακόμη χρειάζεται; Ησυχία…. Ένοχη σιωπή από τον δεύτερο κρίκο στην αλυσίδα της «ολιγαρχίας» που υποκαθιστά την κοινοβουλευτική δημοκρατία. Και μάλιστα θορυβώδης Ησυχία. Λέγε με Συμβατικά Μέσα Ενημέρωσης.
Είχαν και έχουν ανάγκη την κρατική «χρηματοδότηση» και «αλληλεγγύη»  ακόμη και με την μορφή ανοχής στις άδειες που δεν εκδίδονται, στις ψηφιακές συχνότητες που δεν πληρώνονται, στις δανειοδοτήσεις που συνεχίζονται με προκλητικό τρόπο. Το ξεπληρώνουν όχι με αυτά που λένε αλλά κυρίως με αυτά που δεν λένε. Το αντίτιμο της αλληλεγγύης παρέχεται δια της σιωπής σε μικρά ή μεγαλύτερα κοινοβουλευτικά πραξικοπήματα που αφορούν είτε πράξεις είτε παραλείψεις. Για αυτά δεν θα αφιερωθεί ούτε ένα λεπτό τηλεοπτικού ή ραδιοφωνικού χρόνου. Ταυτόχρονα όπως επισημαίνει ο βαθύς γνώστης της Επικοινωνίας καθηγητής Γιώργος Πλοιός, πλειοδοτούν στην προσπάθεια εκφοβισμού και δαιμονοποίησης σε κάθε τι που πάει να ανατρέψει την εικόνα που εξυπηρετεί την συγκυρία.
Πάντως αν θέλουμε πραγματικά η κοινοβουλευτική δημοκρατία να παραμείνει ασπίδα του πολιτεύματος, θα πρέπει να παραδεχτούμε ότι κυρίως κινδυνεύει από όσους την εξευτελίζουν δια της νομιμότητας. Από τα άδεια έδρανα που ψηφίζουν, από την βιομηχανία τροπολογιών και την επιβολή της κομματικής πειθαρχίας ακόμη και με την απειλή των εκλογών ή της εξτρεμιστικής ρετσινιάς. Λείπουν τραγικά οι πολιτικοί άνδρες σε αυτή την Βουλή επιβεβαιώνοντας παλιό συνάδελφο τους που είπε: έχω συναντήσει σε αυτή την αίθουσα δεκάδες βουλευτές, αλλά ελάχιστους «Πολιτικούς». Που παράγουν πολιτική και δεν μηρυκάζουν τις κομματικές πομφόλυγες. Που δυσαρεστούνται από αυτό που ζούμε σήμερα:
Οι εθνικοί σχολιαστές και τα εκδοτικά συγκροτήματα να παράγουν πολιτική και οι κυβερνητικοί  βουλευτές να ψηφίζουν τυφλά και μετά να σχολιάζουν απλά την επικαιρότητα. 

tvxs