Επίκαιρη
Ερώτηση
του
Βουλευτή Κέρκυρας του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ
Στέφανου
Σαμοΐλη
Προς
τους κ.κ. Υπουργούς:
·
Οικονομικών
·
Δικαιοσύνης
Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
Αρ.
Πρωτ. 353/1-10-2012
Θέμα:
Η εκποίηση της περιοχής «Ερημίτη» Κέρκυρας από το
ΤΑΙΠΕΔ.
Η
περιοχή «Ερημίτης», μεταβιβάστηκε από το Δημόσιο στο ΤΑΙΠΕΔ με την αρ.
202/21.2.2012 απόφαση της ΔΕΑΑ [ΦΕΚ Β 656/7.3.2012]. Από τα 489.560τμ, τα
274.250τμ είναι δασική έκταση [Ν. 998/79], αναγνωρισμένη από το Πολυμελές
Πρωτοδικείο Κέρκυρας ως ιδιωτική [Ν. 135/91]. Τα υπόλοιπα 215.310 τμ, είναι
γεωργική χορτολιβαδική έκταση [Δ.Δ/2143/1-6-83].
-
Το ΤΑΙΠΕΔ, ορίζει την οικοδομήσιμη επιφάνεια 178.000 τμ στη χορτολιβαδική έκταση. Ο Ν. 3208/2003 αρ 1 παρ 2, αναφέρει ότι οι γεωργικές χορτολιβαδικές εκτάσεις, υπάγονται στη Διεύθυνση της Δασικής Υπηρεσίας. Άρα δεν προβλέπεται από τη Δασική Νομοθεσία, η δυνατότητα πώλησης δημοσίων χορτολιβαδικών εκτάσεων. Στη συνέχεια όμως, θεσπίστηκε ο γνωστός Ν 3986/2011 όπου στο άρθρο 11, αναφέρεται ότι «επιτρέπεται η αξιοποίησή τους, σύμφωνα πάντα με τους ειδικότερους όρους και περιορισμούς, που θέτουν οι σχετικές διατάξεις της δασικής και περιβαλλοντικής νομοθεσίας». Δηλαδή, ακυρώνεται η Δασική Νομοθεσία ως προς τη δυνατότητα πώλησης δημοσίων χορτολιβαδικών εκτάσεων, αλλά συνεχίζουν να ισχύουν οι επιμέρους διατάξεις της περί περιβαλλοντικής προστασίας!
-
Η εν λόγω περιοχή, περιλαμβάνεται στο ΠΔ «έγκριση καταλόγου μικρών νησιωτικών υγροτόπων της χώρας» που θεωρήθηκε με την 160856/1511/14.06.2011 απόφαση του ΥΠΕΚΑ [Προεδρικό Διάταγμα, ΦΕΚ ΑΑΠ 229/19.06.2012]. Το συγκεκριμένο Π.Δ. λαμβάνει υπόψη πλήθος ελληνικών και ευρωπαϊκών διατάξεων (Ν. 3937/2011, Ν.Δ. 191/1974, Κ.Υ.Α. 14849/853/2008, Οδηγία 79/409/ΕΟΚ, Οδηγία 2000/60/ΕΚ, Ν. 1335/1983, Ν. 1634/1986, Ν.Δ. 86/1969, Ν. 2204/1994, Ν. 2742/1999, Οδηγία 2004/35/ΕΚ, Π.Δ. 148/2009, κλπ), που συναποτελούν τη νομική προστασία των καταγεγραμμένων οικοσυστημάτων. Ειδικά το άρθρο 2 του εν λόγω ΠΔ, αναφέρει ότι «Εντός των υγροτόπων απαγορεύονται, οι εργασίες δόμησης, η διάνοιξη οδικού δικτύου, η αφαίρεση φυσικής βλάστησης, κλπ». Πως όμως όλα αυτά μπορεί να είναι συμβατά με τα περιεχόμενα της προκήρυξης του ΤΑΙΠΕΔ, που προβλέπουν ρητή χρήση κατοικιών – ξενοδοχείων – εμπορικών;
-
Οι τοπικοί φορείς της περιοχής, το Π.Σ. της ΠΙΝ (αριθ. απ. 80-6/2012) και το Δ.Σ. του Δήμου Κέρκυρας (αριθ. απ. 7-182/28-05-12), έχουν καταθέσει Αίτηση Ακύρωσης της υπ’ αριθμόν 202/21-02-12 Απόφασης της ΔΕΑΑ μεταβίβασης του ακινήτου στο ΤΑΙΠΕΔ, η οποία εκκρεμεί. Η ακυρότητα της πράξης μεταβίβασης, προκύπτει και από τα αναγραφόμενα του Ν. 3986/2011 (αρθ. 2 παρ. 5 και παρ. 7), (αρθ. 14), (αρθ. 4 παρ. 1). ( αρθ. 3 παρ. 11).
ΠΩΣ
λοιπόν εκποιείται ο «Ερημίτης»,
χωρίς τη έγκριση του ελληνικού λαού και του συνόλου των τοπικών φορέων, χωρίς να
λαμβάνονται υπόψη δεκάδες προστατευτικές περιβαλλοντικές διατάξεις και χωρίς να
έχει ακόμα εκδικαστεί η Αίτηση Ακύρωσης στο ΣτΕ της πράξης μεταβίβασης του
ακινήτου στο ΤΑΙΠΕΔ;
Ερωτώνται
οι κ. Υπουργοί:
-
Σε ποια άμεσα μέτρα θα προβούν, για την προστασία του εν λόγω δημόσιου ακινήτου και την εξαίρεσή του από τον κατάλογο εκποιήσεων του ΤΑΙΠΕΔ;
- Βάσει
των προαναφερθέντων στοιχείων, πως τεκμηριώνουν τη Συνταγματικότητα του επίμαχου
νόμου Ν. 3986/2011;
Ο
ερωτών βουλευτής
Σαμοΐλης
Στέφανος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου