Παρασκευή 10 Ιουνίου 2016

Ποιος ήταν ο Παναγιώτης Μαυρίκος



Ο Παναγιώτης Μαυρίκος σκοτώθηκε στην Αττική Οδό, όταν το αυτοκίνητό του, μια Porsche Cayenne, τυλίχτηκε μυστηριωδώς στις φλόγες, χωρίς να υπάρξει κάποια σύγκρουση. Ο εκδότης της εφημερίδας «Ακρόπολη», που κατηγορείται για το κύκλωμα εκβιαστών, δεν κατάφερε να βγει από το αυτοκίνητό του και εντοπίστηκε απανθρακωμένος από τους άνδρες της πυροσβεστικής.
Η σύζυγός του, σύμφωνα με τις πληροφορίες, αναγνώρισε τη σορό του από τα τιμαλφή που φορούσε ο Παναγιώτης Μαυρίκος. Αξιωματικοί της ΕΛΑΣ αναφέρουν ότι η ταυτοποίηση της σορού θα γίνει εφόσον υπάρχουν αποτελέσματα της ιατροδικαστικής εξέτασης με DNA ενώ αφήνουν όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά σχετικά με το τι ακριβώς συνέβη στην Αττική Οδό που οδήγησε στην ανάφλεξη του οχήματος. Ωστόσο ήδη πολλοί άνθρωποι του περιβάλλοντός του φέρονται να κάνουν λόγο για δολοφονία. 
Ο εκδότης της εφημερίδας «Ακρόπολη» βρέθηκε στο προσκήνιο μετά την αποκάλυψη του κυκλώματος εκβιαστών δημοσιογράφων. Μαζί με τον Τάκη Μουσσά και τον Χρήστο Φράγκο εμφανίζονται ως οι πρωταγωνιστές ενός κυκλώματος με μεγάλη επιρροή σε έντυπα αλλά και ιστοσελίδες, τις οποίες και συντόνιζαν,για να μπορούν να εκβιάζουν επιχειρηματίες, τράπεζες ΔΕΚΟ και πολιτικά πρόσωπα με δήθεν «αποκαλύψεις» και δυσφημιστικά άρθρα ώστε να αποκομίζουν χρήματα ως διαφημίσεις.
Το κύκλωμα αποκαλύφθηκε ύστερα από την καταγγελία της υπευθύνου του Γραφείου Τύπου της ΕΥΔΑΠ, Αμαλίας Κάτζου, η οποία εκβιάστηκε και απειλήθηκε για να δώσει διαφημίσεις στην εν λόγω ομάδα. Μετά τη σύλληψή τους ήρθαν στη δημοσιότητα σημαντικά στοιχεία για τη δράση του κυκλώματος, αλλά και προσωπικά για τους Παναγιώτη Μαυρίκο και Τάκη Μουσσά. Μεταξύ άλλων ήταν η στενή σχέση τους με το κόμμα της ΝΔ.
Ο Παναγιώτης Μαυρίκος έγινε εκδότης πολλών εφημερίδων. Η εκδοτική δραστηριότητά του ξεκίνησε ενώ ακόμη ήταν υπάλληλος της ΔΕΗ. Αν και τα έντυπα του πουλούσαν ελάχιστα φύλλα λάμβανε σημαντικά χρηματικά ποσά μέσω κρατικής διαφήμισης και σταδιακά έφτασε να εκδίδει μεταξύ άλλων τις εφημερίδες «Ακρόπολη», «24 Ώρες», «Μεσημβρινή», «Ελληνικός Βορράς», «Αθλητική Ημέρα» και «Επικαιρότητα».
Ενδεικτικό ήταν και το αποκαλυπτικό έγγραφο που έδειχνε τον Παναγιώτη Μαυρίκο στο payroll της ΝΔ επί Αντώνη Σαμαρά. Εξάλλου ιδιαίτερες φαίνεται πως ήταν και οι σχέσεις του Τάκη Μουσσά με τη Συγγρού, όπως προκύπτει από τηλεφωνικές συνομιλίες (εδώ καιεδώ) με τον εκπρόσωπο της ΝΔ Γιώργο Κουμουτσάκο, αλλά και το παρελθόν του δημοσιογράφου, ο οποίος μεταξύ άλλων είχε προσληφθεί στο Γραφείο Τύπου του υπουργείου Εξωτερικών το 2012 όταν υπουργός ήταν ο αντιπρόεδρος της ΝΔ Σταύρος Δήμας.
Ο Παναγιώτης Μαυρίκος, βάσει του εγγράφου που ήρθε στη δημοσιότητα, φέρεται να λάμβανε το ποσό των 18.450 ευρώ το μήνα. Το τιμολόγιο του 2010 έχει κοπεί από την τότε διοίκηση της Ρηγίλλης στην εταιρεία του Παναγιώτη Μαυρίκου προς «δημοσίευση κειμένων για τη Νέα Δημοκρατία στην εφημερίδα Ακρόπολη». Αργότερα στη δημοσιότητα ήρθανακόμη έξη τιμολόγια των 108.300 ευρώ, μέσα σε διάστημα 10 μηνών, από το 2009 έως και το 2010.Τα τιμολόγια  δεκάδων χιλιάδων ευρώ, 25.000-30.000, αφορούσαν αφιερώματα της εφημερίδας σχετικά με την πορεία προς το συνέδριο της Νέας Δημοκρατίας. Στις αποκαλύψεις η ΝΔ αρκέστηκε να απαντήσει ότι «δεν ασχολείται με το παρελθόν».
Σημειώνεται πως ο Παναγιώτης Μαυρίκος είχε ιδρύσει και το δικό του κόμμα με όνομα «ΔΕΞΙΑ».Στην ιδρυτική του διακήρυξη  ο Μαυρίκος είχε επισημάνει την αφοσίωση στα πατριωτικά ιδεώδη, ενώ επιδίωξή του ήταν η εποικοδομητική συνεισφορά στη διαφύλαξη αρχών και αξιών που ανέδειξαν την ιστορική Δεξιά, «την οποία αγάπησε και στήριξε διαχρονικά ο ελληνικός λαός».
tvxs

Η συζήτηση για τις εξωχώριες και τις ευθύνες



του Νίκου Παρασκευόπουλου*
Στην πρόσφατη μεταρρύθμιση του καθεστώτος της συμμετοχής πολιτικών σε εξωχώριες εταιρείες εντάχθηκε με τροπολογία μια αυστηρή διάταξη που προκάλεσε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση.
Θυμίζω: η νέα διάταξη τροποποίησε μια αντίστοιχη που μόλις είχε ψηφιστεί, ορίζοντας πλέον ότι τιμωρούνται οι πολιτικοί που μετέχουν σε αλλοδαπές εταιρείες. Ορισε επίσης ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν εφαρμόζεται το άρθρο 2 του Ποινικού Κώδικα, αυτό που προβλέπει ότι, αν μεταξύ χρόνου τέλεσης του εγκλήματος και καταδίκης ισχύουν περισσότεροι νόμοι, εφαρμόζεται ο ηπιότερος.
«Και μία ώρα να ισχύσει ένας επιεικής νόμος, θα υπερισχύει» ειπώθηκε με έμφαση. Σύμφωνα με αυτή τη γνώμη και στη συγκεκριμένη περίπτωση με τις εξωχώριες εταιρείες θα πρέπει να συνεχίσει να εφαρμόζεται για προγενέστερες πράξεις η βραχύβια (ελάχιστων ημερών) ενδιάμεση ρύθμιση, η οποία ευνοούσε πολιτικούς με συμμετοχή σε φορολογικά ενταγμένες στο διεθνές πλαίσιο εξωχώριες εταιρείες.
Η κριτική στηρίχθηκε κατ’ αρχάς σε σοβαρά τυπικά ερείσματα: ναι μεν ο επιεικέστερος νόμος δεν επιβάλλεται συνταγματικά (το άρθρο 7 παρ.1 του Συντάγματος αποκλείει αναδρομική εφαρμογή αυστηρού νόμου, αλλά δεν επιβάλλει μια υπεροχή του επιεικέστερου ακόμη και εκεί όπου κατά την πράξη του δράστη άλλα ίσχυαν), βρίσκει όμως στήριγμα η πρόταξή του στο Σύμφωνο των Ηνωμένων Εθνών για τα ατομικά και πολιτικά δικαιώματα (κύρωση με τον Ν. 2462/1997) και στη νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου. Επομένως, λέγεται, το άρθρο 2 του Ποινικού Κώδικα δεν μπορούσε να παραμεριστεί, έστω κι αν ο νέος νόμος συνιστά νεότερη ειδική διάταξη και κατά τους γενικούς ερμηνευτικούς κανόνες θα έπρεπε αυτός να υπερισχύει.
Η αντίθετη άποψη αναζητά στο δίκαιο ουσιαστικά χαρακτηριστικά. Τα χαρακτηριστικά αυτά μπορούν να φωτιστούν με το ακόλουθο παράδειγμα. Αν υποθέσουμε ότι η Βουλή ψηφίζει κάποια διάταξη και άμεσα (την επόμενη ημέρα της δημοσίευσής της στο ΦΕΚ) συνειδητοποιεί ότι έσφαλε, ή πείθεται από την αντιπολίτευση ότι μια διαφορετική διάταξη θα ήταν πιο εύστοχη, ή π.χ. ανακαλύπτει ένα νέο αξιόλογο δεδομένο. Μπορεί να προχωρήσει σε διορθωτική ή βελτιωτική ρύθμιση, που να αποκλείει την εφαρμογή της προηγούμενης ανεπιθύμητης;
Η τυπική άποψη απαντά όχι. Το «λάθος» έγινε, έστω δύο ημέρες να ίσχυσε η διάταξη θα εφαρμόζεται για πολλά χρόνια, όσα μπορούν να παρεμβάλλονται μεταξύ χρόνου τέλεσης εγκλήματος και καταδίκης. Μια διόρθωση, έστω σε χρόνο-αστραπή, είναι αδύνατη. Μπορεί να έγινε πλέον σαφές σε όλους ότι η παρένθετη ρύθμιση δεν έχει ούτε κοινωνικό, ούτε πολιτικό έρεισμα, ότι πλέον αποδοκιμάζεται: αυτό όμως για την έννομη τάξη μένει αδιάφορο, μη αξιολογήσιμο.
Προσωπική μου γνώμη είναι ότι ο ορθότατος κατά τα λοιπά κανόνας της εφαρμογής του επιεικέστερου ποινικού νόμου δεν πρέπει να ισχύσει ισοπεδωτικά, δηλαδή ακόμη και σε εξαιρετικές περιπτώσεις που δεν έχουν καμία σχέση με τον κανόνα. Δεν επιτρέπεται δηλαδή το άρθρο 2 του Ποινικού Κώδικα να οδηγήσει σε παραγνώριση ιδιόμορφων περιπτώσεων, όπου ένας νόμος ίσχυσε για ελάχιστες μέρες και αμέσως άλλαξε. Η κατίσχυση της στιγμιαίας επιλογής επί της διαρκούς που αποκαταστάθηκε και διαχρονικά καταξιώνεται, θα ήταν καταχρηστική και δυσανάλογη προς τις κοινωνικές αξιολογήσεις. Μοιάζει άλλωστε από κοινωνική άποψη παράδοξο η έννοια της ηπιότητας να ανασύρεται για να ευνοήσει τους δραστηριοποιούμενους σε εξωχώριες.
Η γνώμη αυτή δεν αναιρείται, αλλά ενισχύεται από το σκεπτικό της σχετικής (δεν αφορούσε νομοθετική παρέμβαση, αλλά δικαστική κρίση) υπόθεσης Scoppola κατά Ιταλίας (2009) του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρώπινων Δικαιωμάτων. Τόσο η πλειοψηφία των δικαστών, όσο και αποκλίνουσες γνώμες, συγκλίνουν στο εξής: η εφαρμογή της ηπιότερης ρύθμισης είναι ορθή στο μέτρο που η τελευταία απηχεί αντίστοιχες αλλαγές αντιλήψεων της κοινωνίας και του κράτους απέναντι στο συζητούμενο έγκλημα. Ανάλογη άποψη άλλωστε βρίσκεται αποτυπωμένη στα πρακτικά των προπαρασκευαστικών επιτροπών του Διεθνούς Συμφώνου για τα Ατομικά και Πολιτικά Δικαιώματα (1963).
Τελικά, η εικόνα ενός δικαίου άκαμπτου και τεχνοκρατικού που εκμεταλλεύεται το στιγμιαίο για να παραγάγει αδιόρθωτους κανόνες διαρκείας, αδιαφορώντας για εκφρασμένες νομοθετικά κοινωνικές αντιλήψεις, δεν εντάσσεται αρμονικά στο κράτος δικαίου.
*  Ο Νίκος Παρασκευόπουλος είναι υπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
efsyn

Οι... αυθόρμητοι δημοκράτες, αντιστασιακοί της Δεξιάς



"Στο αυθόρμητο κίνημα πρωταγωνιστούν καραμπινάτα στελέχη της Ν.Δ και ορισμένοι άλλοι εξέχοντες παράγοντες του διάσημου περσινού κινήματος «Μένουμε Ευρώπη», που υποστήριξε το ΝΑΙ στην Ευρωπαϊκή Ενωση πάση θυσία".
του Δημήτρη Τρίμη
Υπάρχει υποτίθεται μια αυθόρμητη παρέα που πριν λίγες βδομάδες σκέφτηκε ότι η πατρίς κινδυνεύει από την βορειοκορεάτικη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και οδηγεί τη χώρα και τους πολίτες μαθηματικά σε χρεοκοπία και γι' αυτό το λόγο αποφάσισε να καλέσει από τα social media το λαό να ξεσηκωθεί, απαιτώντας την παραίτηση της κυβέρνησης -και την επιστροφή της Δεξιάς στα πράγματα.
Στο αυθόρμητο κίνημα πρωταγωνιστούν καραμπινάτα στελέχη της Ν.Δ και ορισμένοι άλλοι εξέχοντες παράγοντες του διάσημου περσινού κινήματος «Μένουμε Ευρώπη», που υποστήριξε το ΝΑΙ στην Ευρωπαϊκή Ενωση πάση θυσία. Δικαίωμά τους. Και τον Αδωνι αρχηγό να κάνουν και με τους ακροδεξιούς και τους θρησκόληπτους σκοταδιστές να τα βρουν και όσες διαδηλώσεις «κατσαρόλας» θέλουν ας οργανώσουν.  Αλλά μη μας λένε ότι είναι ένα αυθεντικό λαϊκό κίνημα που αντιστέκεται στον ολοκληρωτισμό της Αριστεράς, του πρωθυπουργού Τσίπρα και του υπουργού Παιδείας Φίλη, συλλέγοντας μάλιστα άθλια, κατασκευασμένα και ανύπαρκτα επιχειρήματα και ρατσιστική αισθητική, κάνοντας την τρίχα τριχιά σύμφωνα με την ατζέντα των υπεύθυνων για τη χρεοκοπία της Ελλάδας (Ν.Δ - ΠΑΣΟΚ) και της παραπαίουσας διαπλοκής.

Υ.Γ. Ευτυχώς, κάποιος έξυπνος άνθρωπος τούς μάζεψε και έτσι το πανάθλιο ρατσιστικό φωτογραφικό μοντάζ που δημοσιεύουμε πιο πάνω, έμεινε μόνο για λίγη ώρα στο twitter των οργανωτών του κινήματος και δεν υπάρχει πια. 
EFSYN

Πέμπτη 9 Ιουνίου 2016

Το διαδίκτυο, η δημοσιογραφία και οι σκελετοί στην ντουλάπα



Γράφει ο Βαγγέλης Δεληπέτρος* 

Είναι πράγματι ώρα να διαχωριστεί η ήρα από το σιτάρι στο διαδίκτυο: Αυτοί που κάνουν ρεπορτάζ, από αυτούς που κατασκευάζουν μυθιστορίες. Αυτοί που δημοσιοποιούν ειδήσεις, από αυτούς διακινούν φήμες. Και αυτοί που έχουν άποψη και σχολιάζουν με επιχειρήματα, από αυτούς που αναλαμβάνουν εργολαβικά συμβόλαια εξόντωσης, αυτό που παλιά αποκαλούσαμε λασπολογία και πλέον έχει εξελιχθεί σε... character assassination.
Με αυτά τα δεδομένα η θεσμοθέτηση από την κυβέρνηση του Μητρώου on line media είναι ένα θετικό πρώτο βήμα, κυρίως για την ενίσχυση της διαφάνειας. Γιατί είναι υπέρ των δημοκρατικών και..   δεοντολογικών κανόνων που έχει ανάγκη ο τόπος, το να γνωρίζουμε ποιος είναι ο ιδιοκτήτης κάθε μέσου και να “είναι γνωστή η πατρότητα” κάθε δημοσιεύματος.
Όπως είναι θετική η γνωστοποίηση του αριθμού των εργαζομένων σε κάθε ιστοσελίδα και της “μορφής της εργασιακής σχέσης” που έχουν, βοηθώντας τους να βγουν από τα αμπάρια της... γαλέρας και να ανέβουν στο κατάστρωμα.
Αλλά βέβαια -γιατί πάντοτε υπάρχει και τουλάχιστον ένα... αλλά- όλα αυτά θα οδηγήσουν σε νέους δρόμους μόνο εάν ανοίξει ένας ευρύτερος και ουσιαστικότερος διάλογος για την δημοσιογραφία στο διαδίκτυο και τους όρους εργασίας. Αλλιώς, το πρώτο αυτό βήμα θα μείνει μετέωρο ή θα το ακολουθήσουν δυο τρία βήματα προς τα πίσω.
Γιατί κανένα Μητρώο δεν μπορεί να εξαλείψει από... μόνο του τα τρωκτικά των κρατικών κονδυλίων και τους διαδικτυακούς εκβιαστές. Όπως δείχνει και η πρόσφατη παραδημοσιογραφική... ιστορία, οι περισσότεροι από αυτούς και εταιρείες με ονοματεπώνυμο έχουν και εργαζόμενους, με ποικίλες βέβαια μορφές “εργασίας”.
Επίσης, για να βλέπουμε τα πράγματα χωρίς παρωπίδες, εκτός από την κυβερνητική άποψη ότι “δεν μπορεί να οριστεί ελάχιστος αριθμός εργαζομένων” και ότι “δεν πρέπει να εμποδίζονται οι μικρές επιχειρήσεις”, υπάρχει και η άποψη της... λογικής, ότι ηλεκτρονική “εφημερίδα” που καλύπτει όλο το φάσμα των ειδησεογραφικών τομέων, από την πολιτική μέχρι τον αθλητισμό, δεν μπορεί να υπάρχει έχοντας, λόγου χάριν, τρεις ή πέντε εργαζόμενους. 
Ιδού λοιπόν ένα ακόμα μεγάλο πεδίο συζήτησης και για όλους τους αρμόδιους και για τους εργαζόμενους του χώρου και βέβαια για τις συνδικαλιστικές τους Ενώσεις, που είναι καιρός να αντικρίσουν κατάματα την πραγματικότητα.

Ο Βαγγέλης Δεληπέτρος είναι δημοσιογράφος και συγγραφέας 

(πηγή: news247)

Σας διατάζουμε να πάτε… αυθόρμητα



Του Niko Ago
Είναι σύνηθες, σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης, σε προεκλογικές περιόδους, ένας από τους τρόπους που χρησιμοποιείται για την προσέλκυση των ψηφοφόρων, είναι (και) να τηλεφωνούν από τα γραφεία των υποψηφίων βουλευτών. 
Στις πλείστες των περιπτώσεων, αν δεν τάζουν κάτι, υπενθυμίζουν το έργο- όποιο και αν είναι αυτό, πραγματικό ή «μούφα»- του υποψηφίου. Ανάλογα δε με τη χώρα που ζεις, υπάρχουν και άλλα. Πότε σου τάζουν κάτι, πότε σου υπενθυμίζουν τα ευεργετήματα (αν είχες «γλείψει» κάνα κόκκαλο) και σε μερικές χώρες, όχι κατ’ανάγκη αρκετά μακρινές, σου «ρίχνουν» και κάποια μικρή «αθώα»απειλή. Όχι εντελώς ανοιχτά αλλά σε στυλ: «ο κύριος υποψήφιος και οι φίλοι του(sic), γνωρίζουν καλά που πάνε σχολείο τα παιδιά σου». Δηλαδή, «κανόνισε, καημένε μου, τι θα ψηφίσεις». Γνωστά αυτά.
Υπάρχουν, όμως, και άλλες περιπτώσεις που τα γραφεία των βουλευτών, έρχονται σε επαφή με τους πολίτες. Για παράδειγμα, σε περιπτώσεις συγκεντρώσεων. Όχι κατ’ανάγκη σε προεκλογική περίοδο- τότε, μέχρι και τα έξοδα πληρώνουν τα κόμματα, για να κουβαλήσουν «αυθόρμητους» συγκεντρωμένους- αλλά και εκτός αυτής. Και αυτά είναι γνωστά. Γιατί, όμως, αυτές οι υπενθυμίσεις; Υπάρχει λόγος.
Όπως θα ξέρετε, για τις 15 Ιουνίου, έχει προγραμματιστεί μια «αυθόρμητη συγκέντρωση χωρίς κόμματα, χωρίς χρώματα» στο Σύνταγμα. Εκ πρώτης όψεως, τίποτα το μεμπτό δεν υπάρχει σε αυτό. Οι πολίτες, όταν είναι δυσαρεστημένοι από την κυβέρνησή τους, είθισται να διαμαρτύρονται εναντίον της και πάρα πολύ καλά κάνουν. Αυτό είναι η Δημοκρατία και ουδείς μπορεί να το απαγορεύσει ή αμφισβητήσει. Ουδείς! Και είναι, εννοείται, απολύτως εντός της συνταγματικότητας.
Το θέμα, αν υπάρχει κάποιο θέμα, είναι αλλού. Είναι αυθόρμητη; Είναι χωρίς κόμματα; Είναι χωρίς χρώματα; Η απάντηση είναι απλή και ίδια και στα τρία ερωτήματα. Όχι. Διοργανωτές του είναι άτομα που επί χρόνια έφαγαν, χωρίς εισαγωγικά, δημόσιο χρήμα, όντας δημόσιοι υπάλληλοι και μετέπειτα, διορισμένοι σε υπουργείο, με θέση που δημιουργήθηκε αποκλειστικά(!), επί κυβέρνησης ΝΔ- ΠΑΣΟΚ. Ακόμα, άτομο που είναι οργανωμένο στη νεολαία της ΝΔ. Και το πιο σημαντικό και συνάμα, ανησυχητικό, από γραφεία βουλευτών της ΝΔ, γίνονται τηλεφωνήματα σε πολίτες- υπάρχουν ενυπόγραφες καταγγελίες- για «αυθόρμητη» συμμετοχή στη συγκέντρωση. Εκτός αυτού, πόσο «αυθόρμητη», πόσο «χωρίς κόμματα και χωρίς χρώματα» μπορεί να είναι μια συγκέντρωση, όταν οι πιο ένθερμοι διαφημιστές της είναι βουλευτές της ΝΔ κι όταν από τα γραφεία βουλευτών του κόμματος, καλείται κόσμος να παραστεί, όπως και οι βουλευτές αυτοί, πράττουν στα social media; Καθόλου. Ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει. Και κόμμα και χρώμα θα έχει η συγκέντρωση. Απλώς, η ΝΔ, για δικούς της λόγους, ντρέπεται να βγει μπροστά και την υιοθετεί με αστείες μεθόδους.
Υ.Γ.:  Αγαπούλα, πούλα! Το Ελληνικό και ο,τι άλλο έλεγες όχι.
altsantiri

Σχετικά με την υπόθεση του Ελληνικού με ειλικρίνεια



"Δεν ξέρω αν το πρόσημο τελικά είναι θετικό ή αρνητικό. Έχει πολύ δρόμο ακόμη. Για ένα είμαι βέβαιος, η εξέλιξη δεν είναι ούτε για πανηγυρισμούς, ούτε για κατάρες. Ψυχραιμία λοιπόν, καθώς έπεται συνέχεια."
του Νίκου Μπελαβίλα
Είχα και είχαμε όσες και όσοι δουλέψαμε μαζί τους τελευταίους μήνες δύο επιλογές. 
Η πρώτη επιλογή: της αποχής, της καταγγελίας και της αναμονής ενός κινήματος που θα ανατρέψει την μνημονιακή σύμβαση που υπεγράφη τον Νοέμβριο του 2014. Γιατί σε ότι αφορά την επιστημονική τεκμηρίωση, αυτή είχε γίνει και μάλλον δεν υπάρχει άλλο τεχνικό έργο στην Ελλάδα για το οποίο να έχει χυθεί τόσο πολύ μελάνι. Και το κάναμε συνεχώς επί 9 χρόνια.
Η δεύτερη επιλογή: της ατομικής αλλά και ταυτόχρονα δημόσιας έκθεσης σε έναν αγώνα να αλλάξουμε, ότι ήταν δυνατόν να αλλάξει, στην κατεύθυνση της εξασφάλισης του περιβαλλοντικού, πολεοδομικού και κοινωνικού οφέλους. 
Επελέγη το δεύτερο δημοσίως και υπό το φως του ήλιου. Και παρότι είναι πολύ νωρίς θα ρισκάρω να γράψω για το αποτέλεσμα από μία πρώτη ανάγνωση:
ΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ
Διεκδικήθηκαν 3.200 στρέμματα αμιγώς δημόσιου πάρκου ανοικτού στην πόλη και στη θάλασσα.. 
Δεν πέτυχε. Εξασφαλίστηκαν όμως 2.000 στρέμματα αμιγώς δημόσιου πάρκου ανοικτού στην πόλη και στη θάλασσα και άλλα 600 στρέμματα πράσινων κοινόχρηστων χώρων σε συνέχεια του πάρκου, συνδεδεμένων με την πόλη και τη θάλασσα.
Διεκδικήθηκε η αλλαγή του σχήματος του ώστε να μην είναι μία "εσωτερική αυλη" σε μία ιδιωτική πόλη. Πέτυχε. 
Διεκδικήθηκε 1 χιλιόμετρο ανοικτής αδόμητης ακτής ως δημόσια έξοδος του πάρκου στη θάλασσα στο σημείο της σημερινής δημοτικής πλαζ του Δήμου Ελληνικού και των αυθαιρέτων νυχτερινών κέντρων αναψυχής. Πέτυχε.
Διεκδικήθηκε τη διάσωση του αιγιαλού, όλων των δασικών εκτάσεων (συμπεριλαμβανομένων αυτών του Αγίου Κοσμά), των αρχαιολογικών χώρων και των διατηρητέων κτιρίων και μνημείων. Πέτυχε.
Διεκδικήθηκε η αποκατάσταση και επανάχρηση τους. Πέτυχε. 
Διεκδικήθηκε η η ανασύσταση και απελευθέρωση των ρεμμάτων. Πέτυχε.
ΟΙ ΧΡΗΣΕΙΣ ΚΟΙΝΗΣ ΩΦΕΛΕΙΑΣ
Διεκδικήθηκε η μη απομάκρυνση του λαϊκού αθλητισμού από τον Άγιο Κοσμά, ούτε των αθλητικών ομοσπονδιών. Πέτυχε η σταδιακή απομάκρυνση τους μόνον εφόσον κατασκευαστεί το νέο κέντρο λαϊκού αθλητισμού εντός του έργου του Ελληνικού.
Διεκδικήθηκε η μη απομάκρυνση των αμαξοστασίων της ΕΘΕΛ. Δεν πέτυχε.
Διεκδικήθηκε η δημιουργία "πράσινου σημείου" συλλογής και ανακύκλωσης. Πέτυχε.
ΟΙ ΟΔΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΚΑΙ Η ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ
Διεκδικήθηκε η επέκταση των ΜΣΤ και η ανάπτυξη δημόσιων πεζόδρομων και ποδηλατόδρομων. Πέτυχε.
Διεκδικήθηκε η μη κατασκευή μεγάλων εγκάρσιων οδικών αξόνων και κυκλοφοριακών κόμβων εντός του πάρκου, εκτός μικρών οδών ήπιας κυκλοφορίας εξυπηρετούν μόνο περιμετρικά τις χρήσεις. Πέτυχε.
Η ΔΟΜΗΣΗ
Διεκδικήθηκε η μείωση της δόμησης στα 2.000.000 τ..μ (μείωση δηλαδή κατά 30% ή 1.000.000 τ.μ.) και μείωση των μεγάλων εμπορικών χρήσεων. Δεν πέτυχε. Η δόμηση μειώθηκε μόνο κατά 300.000 τ.μ (μείωση δηλ. στα 2.700.000 τ.μ.). 
Διεκδικήθηκε έκταση 500 στρεμμάτων για ανταλλαγή πράσινων χώρων με υποβαθμισμένες περιοχές της Αθήνας και του Πειραιά. Πέτυχε εν μέρει, 300 στρέμματα, ως συνέχεια του πάρκου, για κοινωφελείς χρήσεις ή για χώρο πρασίνου συνέχεια του πάρκου.
Διεκδικήθηκε να προηγηθούν τα έργα πρασίνου, κοινής ωφέλειας κλπ και να μην χαθούν στη διαδρομή. Προβλέπεται να γίνουν πρώτα αυτά, εντός της επόμενης πενταετίας.
Διεκδικήθηκε να μην γίνει το Καζίνο. Το Καζίνο εκκρεμεί. Θέλει να λυθούν πολλά θεσμικά ζητήματα ακόμη για να γίνει.
Εκκρεμούν ακόμη, το τελικό Σχέδιο Γενικής Διάταξης, η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, η τελική σύμβαση, ο έλεγχος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, η έγκριση από τη Βουλή, η υπογραφή της κυβέρνησης. 
Όλα τα πιό πάνω γράφτηκαν και δημοσιοποιήθηκαν. Η πλήρης πρόταση προς την κυβέρνηση και τα κύρια και δευτερεύοντα σημεία της είναι αναρτημένα στο διαδίκτυο.http://www.arch.ntua.gr/…/elliniko_keimeno_final_31_03_2016…
Σε ότι αφορά τα νομικά και οικονομικά στοιχεία, παραδόθηκε μία εμπεριστατωμένη ανάλυση της σύμβασης και των άπειρων νομικών προβλημάτων της. Δεν μπορώ να αποτιμήσω πόσο βοήθησε στη βελτίωση των όρων ή όχι.
Δεν ξέρω αν το πρόσημο τελικά είναι θετικό ή αρνητικό. Έχει πολύ δρόμο ακόμη. Για ένα είμαι βέβαιος, η εξέλιξη δεν είναι ούτε για πανηγυρισμούς, ούτε για κατάρες. Ψυχραιμία λοιπόν, καθώς έπεται συνέχεια.
stokokkino

Τετάρτη 8 Ιουνίου 2016

ΚΕΕΛΠΝΟ: Παραμάγαζο ρουσφετιού, διαπλοκής, σπατάλης και αδιαφάνειας


ΚΕΕΛΠΝΟ

της Άντας Ψαρρά
Απασχολημένοι από το 2012 με το κυνήγι των οροθετικών, οι πολιτικές ηγεσίες του υπουργείου Υγείας και τα στελέχη της διοίκησης του ΚΕΕΛΠΝΟ (Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων) δεν… προλάβαιναν, όπως αποδεικνύεται από το πόρισμα-φωτιά των ελεγκτών, να σκύψουν στα πεπραγμένα του δικού τους οίκου, που από φορέας υγείας είχε μετατραπεί ήδη πολύ πριν από το 2012 σε παραμάγαζο ρουσφετιού, διαπλοκής, σπατάλης και αδιαφάνειας, με αποτέλεσμα τα δεκάδες εκατομμύρια που εισέπραττε ο φορέας από το δημόσιο ταμείο να λοξοδρομούν για να γίνουν αρωγοί όχι στην υγεία των πολιτών, αλλά στον πλουτισμό των επιτήδειων.
Εχει ήδη παραπεμφθεί στη Δικαιοσύνη για το κακούργημα της απάτης ο πρώην γενικός διευθυντής Θ. Παπαδημητρίου, ενώ παραπέμπονται και τα 16 μέλη της πρώην διοίκησης για απιστία σε βαθμό κακουργήματος με αφορμή σκανδαλώδεις διαφημιστικές δαπάνες για «έκτακτα» περιστατικά, όπως η συνηθισμένη εποχική γρίπη, για «μεταδοτικά» νοσήματα όπως ο καρκίνος, για διαφήμιση των γενοσήμων φαρμάκων (επί υπουργίας Αδ. Γεωργιάδη), που δεν εμπίπτουν σε καμία περίπτωση στις αρμοδιότητες του ΚΕΕΛΠΝΟ, και κυρίως για τα ποσά που χορηγήθηκαν σε ΜΜΕ όταν όλες οι καμπάνιες μπορούσαν να γίνουν δωρεάν ως κοινωνικά μηνύματα.

Η έκθεση-κόλαφος

Εύλογα αναρωτήθηκε ο αν. υπουργός Π. Πολάκης στη Βουλή: «Ποιος έκανε κακούργημα, αυτός που από το 2012-2014 ως πολιτικός προϊστάμενος επέτρεψε στο ΚΕΕΛΠΝΟ να σπαταλήσει 3,5 εκατ. ευρώ μαύρο χρήμα διαφημιστικής δαπάνης με απευθείας αναθέσεις σε μια σειρά ΜΜΕ της χώρας, για να έχει πειθήνια όργανα υπεράσπισης των μνημονίων, ή εμείς, που για πρώτη φορά βάλαμε το ΚΕΕΛΠΝΟ να πάρει κόσμο με τα κριτήρια του ΑΣΕΠ; Οι διορισμοί γίνονταν με μπιλιετάκια υπουργών και βουλευτών και τους το χαλάσαμε και είμαστε περήφανοι γι’ αυτό».
Το πόρισμα των 106 σελίδων της Γενικής Διεύθυνσης Δημοσιονομικών Ελέγχων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους* παραδόθηκε στα τέλη Μαΐου από τους ελεγκτές και ίσως αποτελεί τον μοναδικό πλήρη έλεγχο από την ίδρυση του φορέα. Ηδη τα βασικά συμπεράσματά του έχουν δει το φως της δημοσιότητας, με την ανάλογη… βαρύτητα από το κάθε Μέσο.
Ο φορολογούμενος πολίτης διαχρονικά πλήρωσε περισσότερα από 350 εκατ. ευρώ σε έναν φορέα Υγείας που είχε στόχο να προστατεύσει τη δημόσια υγεία αλλά στην πορεία έγινε το παραμάγαζο των εκάστοτε διοικήσεων και των πολιτικών προϊσταμένων του υπουργείου Υγείας.
Ενα αναλυτικό και άκρως διαφωτιστικό ρεπορτάζ για το ΚΕΕΛΠΝΟ και τις διασυνδέσεις του με πρόσωπα της εξουσίας, το πάρτι με το δημόσιο χρήμα που δινόταν χορηγία σε ΜΜΕ, σε δημοσιογράφους και σε κάθε λογής παρατρεχάμενο επιχειρηματία, παρουσίασε πρόσφατα το περιοδικό «Hot Doc» (τεύχος 102).
Το σκάνδαλο ΚΕΕΛΠΝΟ αποτελεί άλλο ένα λιθαράκι στα ανεξέλεγκτα ακριβοπληρωμένα πάρτι στον τομέα της δημόσιας υγείας.
Λίγα μόλις χρόνια πριν, είχαμε το πόρισμα-κόλαφο για τον ΟΚΑΝΑ και πρόσφατα τις αποκαλύψεις για το πλούσιο και υπό κατάρρευση Ασυλο Ανιάτων, το χρεοκοπημένο Γηροκομείο και την υπόθεση εκατομμυρίων του «τριγώνου» Μαρτίνης - Ερυθρός Σταυρός - «Ντυνάν».
Τα οικονομικά σκάνδαλα στον χώρο της Υγείας και μάλιστα στη σκληρή περίοδο της κρίσης χρήζουν άμεσης διερεύνησης, ώστε να πάψουν οι πολίτες -και ειδικά οι ασθενείς- να εισπράττουν τη μόνιμη αδυναμία του συστήματος να τους περιθάλψει ενόσω κάποιοι πλουτίζουν βουτώντας το χέρι στους πολύτιμους δημόσιους πόρους.
Ειδικά όταν οι υπουργοί Υγείας της πτωχευμένης Ελλάδας συρρίκνωναν τον ΕΟΠΥΥ και το ΕΣΥ, χρηματοδοτούσαν τα σχέδια για ιδιωτική υγεία και άφηναν στο απυρόβλητο με ειδικούς νόμους απαλλαγής τις διοικήσεις δημόσιων και χρεοκοπημένων φορέων Υγείας ιδιωτικού δικαίου.
Σήμερα, στα αποκαΐδια της πολιτικής αυτής, η ταλαιπωρία των πολιτών, η ανέχεια του ΕΣΥ και οι εξουθενωμένοι νοσηλευτές και γιατροί συνεχίζουν να βρίσκονται μπροστά στα ίδια προβλήματα.
Μερίδιο ευθύνης, όμως, σε όλο το ανεξέλεγκτο αυτό εργαλείο διαπλοκής και σπατάλης δεν έχουν μόνον οι επικεφαλής.
Μέσα στη δύσκολη οικονομική κατάσταση, δυστυχώς ούτε οι συνδικαλιστικές ηγεσίες ούτε και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι του φορέα φρόντισαν εγκαίρως να πληροφορήσουν τους πολίτες για το πού πήγαινε το υστέρημά τους.
Η αξιολόγηση του ΚΕΕΛΠΝΟ το 2014 είναι ένα ζοφερό παράδειγμα της κατάντιας ενός φορέα Υγείας

Εξαιρέσεις από τον νόμο

Με όλες τις δυσκολίες που αναφέρει η Ελεγκτική Ομάδα, ύστερα από πολύμηνη έρευνα και καταγραφή συνέταξε την έκθεση και κατέγραψε τα συμπεράσματα και τις συστάσεις προς τη νέα διοίκηση του ΚΕΕΛΠΝΟ, τα αρμόδια υπουργεία και τις αρμόδιες δημόσιες υπηρεσίες.
Οπως ήδη είναι γνωστό, το ΚΕΕΛΠΝΟ -άγνωστο γιατί- εξαιρέθηκε από τις προϋποθέσεις που είναι απαραίτητο να τηρεί ένας δημόσιος φορέας, δεν είχε υποχρέωση τήρησης φορολογικών βιβλίων, δεν είχε υποχρέωση να προσλαμβάνει μέσω ΑΣΕΠ, δεν είχε προχωρήσει σε έκδοση προεδρικού διατάγματος ώστε να υπάρξει κανονισμός λειτουργίας, δεν είχε καν κανονικό λογιστήριο· και είχε τελικά μετατραπεί σε ένα κέντρο απόλυτης αδιαφάνειας.
Το 2015, με νομοθετικές ρυθμίσεις της σημερινής κυβέρνησης, όλες αυτές οι εξαιρέσεις καταργήθηκαν, ενώ δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα η διαδικασία που θα αφορά τα κριτήρια επιλογής των εργαζομένων στον φορέα.
Το γενικό συμπέρασμα της Εκθεσης:
«Ο ελεγχόμενος φορέας δεν τηρεί λογιστικά βιβλία, έντυπα ή μηχανογραφικά. Από όσα στοιχεία παραδόθηκαν, για την πληρότητα και ακρίβεια των οποίων η Ομάδα Ελέγχου διατηρεί επιφυλάξεις, προκύπτει ότι το 2014 έγιναν 2.679 πληρωμές, συνολικής αξίας 53 εκατ. ευρώ (53.021.576,47)».
Είναι ενδεικτικό ότι σε προηγούμενο έλεγχο που διενεργήθηκε το 2013 από τη Διεύθυνση Ελέγχου Φορέων Υπηρεσιών Υγείας καταγράφηκε στην έκθεση αποτελεσμάτων ότι «η Πρόεδρος του ΚΕΕΛΠΝΟ [Τζένη Κρεμαστινού] δήλωσε στην ελεγκτική ομάδα ότι δεν τηρείται Μητρώο Δεσμεύσεων από τον Φορέα και ως εκ τούτου δεν κρίνεται σκόπιμο να διενεργηθεί έλεγχος», ενώ «παρεδόθη στην ελεγκτική ομάδα το από 7.10.2013 έγγραφο του Υπουργού Υγείας (Α. Γεωργιάδη)», στο οποίο αναφέρεται ότι «το ΚΕΕΛΠΝΟ, βάσει της κείμενης νομοθεσίας, δεν τηρούσε Μητρώο Δεσμεύσεων» και κατά συνέπεια «δεν υφίσταται κανένας λόγος έλεγχου για την τήρηση του Μητρώου Δεσμεύσεων κατά το παρελθόν».
Στα συμπεράσματα του 2013 διαπιστώνεται αδυναμία επαλήθευσης των στόχων του ελέγχου, καθώς «...δεν προσκομίστηκε στην ελεγκτική ομάδα κανένα άλλο στοιχείο ή έγγραφο που να εμπίπτει στο πεδίο ελέγχου και δεν παρασχέθηκε [...] η δυνατότητα πρόσβασης στις οικονομικές εφαρμογές του φορέα».
Κλείνοντας, η επιτροπή ελέγχου έγραφε: «Συνεπεία των ανωτέρω, δεν διατυπώθηκαν συστάσεις, η συμμόρφωση επί των οποίων να δύναται να παρακολουθηθεί στα πλαίσια του παρόντος ελέγχου»!

Το διαχρονικό πάρτι

Η ιστορία του ΚΕΕΛ (Κέντρο Ελέγχου Ειδικών Λοιμώξεων) ξεκινάει όταν ιδρύθηκε το 1998 ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου εποπτευόμενο από το υπουργείο Υγείας με σκοπό την αντιμετώπιση και παρακολούθηση, συντονισμό και υποβοήθηση των ενεργειών για την πρόληψη της εξάπλωσης ειδικών μεταδοτικών νοσημάτων και τη θεραπευτική αντιμετώπισή τους.
Τότε είχε μόνο 16 θέσεις μόνιμων, ενώ με προεδρικά διατάγματα εξαιρέθηκε από τις διατάξεις που αφορούσαν δημόσιους φορείς σε ζητήματα προμηθειών, προσλήψεων και συμβάσεων.
Είναι ακριβώς το σημείο που ξεκινάει και το πάρτι!
Το 2003 διευρύνθηκε ο σκοπός του, όλες οι συμβάσεις που είχαν γίνει θεωρήθηκαν αυτομάτως νόμιμες και ρητά προβλέφθηκε ότι «σε περιπτώσεις επιδημιών, βιοτρομοκρατίας, εισόδου λαθρομεταναστών [!] και κάθε έκτακτης ανάγκης, που δημιουργεί κίνδυνο για τη δημόσια υγεία, το ΚΕΕΛ επεμβαίνει άμεσα με κάθε πρόσφορο μέσο για την προστασία της δημόσιας υγείας. Στις έκτακτες και επείγουσες αυτές περιπτώσεις, μετά από αιτιολογημένη εισήγηση του Προέδρου του ΚΕΕΛ και απόφαση του Υπουργού Υγείας και Πρόνοιας επιτρέπεται η σύναψη συμβάσεων έργου με τρίτους χωρίς τη διαδικασία έγκρισης».
Με αυτή την απλή… παράκαμψη το ανεξέλεγκτο πάρτι γίνεται θεσμός!
Το 2005 μετονομάζεται σε ΚΕΕΛΠΝΟ και εντάσσεται εκεί και το Εθνικό Κέντρο Νεοπλασιών.
Υπάρχουν πλέον 7 διευθύνσεις, το προσωπικό μπορεί να διατίθεται και σε άλλους φορείς, ενώ με προεδρικό διάταγμα που ωστόσο δεν εκδόθηκε ποτέ (!) θα καταρτιζόταν ο κανονισμός λειτουργίας του.
Εξαιρέθηκε επίσης από τη νομοθεσία για τις ΔΕΚΟ και τους δημόσιους οργανισμούς και από τους νόμους και τους ελέγχους που προβλέπονται για αυτούς τους οργανισμούς.
Το ΚΕΕΛΠΝΟ μέχρι και το 2015 υπόκειται σε ελέγχους αποκλειστικά και μόνο από τον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης.
Ενώ ο φορέας περιλαμβάνεται στο Μητρώο Φορέων της Γενικής Κυβέρνησης της ΕΛΣΤΑΤ και η μισθοδοσία του θα έπρεπε να καταβάλλεται μέσω της Ενιαίας Αρχής Πληρωμών, οι σχετικές διαδικασίες δεν έχουν ακόμα ολοκληρωθεί.

Κανονισμός-φάντασμα

Ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας που είχε εκδοθεί το 2001 θεωρήθηκε από τον έλεγχο «παρωχημένος, ελλιπής διότι δεν ρυθμίζει βασικά θέματα (προμήθειες, συμβάσεις, αποδοχές, άδειες, οργανικές θέσεις κ.λπ.), ενώ επιτρέπει στο Δ.Σ. να αποφασίζει για όσα θέματα δεν προβλέπονται ρητά από αυτόν».
Αποτέλεσμα όλων των ανωτέρω ήταν το ΚΕΕΛΠΝΟ να «θεσπίζει τους κανόνες λειτουργίας του» μέσω των αποφάσεων του Δ.Σ. ή του προέδρου του Δ.Σ. ή του διευθυντή (ανάλογα με τις σχετικές εκχωρήσεις αρμοδιοτήτων).
«Η λέξη “κανόνες” χρησιμοποιείται καταχρηστικά, εφόσον αυτοί ορίζονται κατά περίπτωση ακόμα και για ζητήματα που αφορούν άδειες προσωπικού».
Διαπιστώθηκε ότι «συμβάσεις μίσθωσης έργου που εγκρίθηκαν για λόγους έκτακτης ανάγκης καθυστέρησαν σε τέτοιο βαθμό που να αναιρείται το έκτακτο της ανάγκης και ενώ δύο φορές στο παρελθόν απαιτήθηκε νομοθετική ρύθμιση στη Βουλή [!] προκειμένου να θεωρηθούν νόμιμες συμβάσεις μίσθωσης έργου που είχαν συναφθεί. Συνοπτικά το υφιστάμενο πλαίσιο λειτουργίας είναι ασαφές και στερείται εγγυήσεων διαφάνειας», διαπιστώνουν οι ελεγκτές.
Καμία πράξη του ΚΕΕΛΠΝΟ δεν αναρτήθηκε ποτέ στη Διαύγεια, πέρα από ειδικές που αφορούσαν προμήθειες συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων, λόγω της ολικής εξαίρεσης του φορέα και σύμφωνα με την άποψη του νομικού του γραφείου.
Ο Νόμος του 2005 προέβλεπε 7 διευθύνσεις του φορέα και απαιτούσε την έκδοση προεδρικού διατάγματος με πρόταση των αρμόδιων υπουργών ώστε να καταρτιστεί ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας με τον οποίο θα κατανέμονταν και θα εντάσσονταν ανά διεύθυνση υφιστάμενα και νέα τμήματα με καθορισμό και των αρμοδιοτήτων.
Αυτό δεν έγινε ποτέ. Αποτέλεσμα, η συνεχής αύξηση γραφείων του φορέα.
Το 2010 η διοίκηση ψήφισε τη λειτουργία 50 οργανωτικών μονάδων, με τις 45 να χαρακτηρίζονται «γραφεία».
Το οργανόγραμμα για το 2015 περιελάμβανε 61 οργανωτικές μονάδες (45 γραφεία):
«Η ίδρυση γραφείων δεν συνάδει πάντα με τον σκοπό λειτουργίας του φορέα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η ίδρυση Γραφείου Κλητήρων με απόφαση του Δ.Σ. και ο ορισμός κλητήρα ως προϊσταμένου (με ανάλογη αμοιβή)».

Προσλήψεις κατά βούληση

Η ρητή εξαίρεση του (ΚΕΕΛ) ΚΕΕΛΠΝΟ από τον δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα έδωσε την πλήρη ελευθερία στην κάθε διοίκηση να κάνει προσλήψεις κατά βούληση χωρίς καθορισμένα κριτήρια και προϋποθέσεις.
«Η στελέχωση του ΚΕΕΛΠΝΟ δεν παρείχε καμία εγγύηση διαφάνειας».
Τα συμπεράσματα αναφέρουν:
«Οι προσλήψεις δεν είχαν σχέση με τους σκοπούς του φορέα, ενώ πολλοί είχαν κι άλλη απασχόληση. Δεν καθοριζόταν ο αριθμός των κατηγοριών, των ειδικοτήτων και των προσόντων του προσωπικού. Οι συμβάσεις μετατρέπονταν αυθαίρετα χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι υπηρεσιακές ανάγκες. Ο μεγαλύτερος αριθμός εργαζομένων, πάνω από 50%, αφορούσε διοικητικό προσωπικό με χαμηλές εκπαιδευτικές ιδιότητες και αρκετοί από αυτούς μεταφέρονταν στο Υπουργείο Υγείας ως διοικητικοί. Μεγάλος αριθμός θέσεων ήταν απολύτως προσωποπαγείς».
Οι ελλείψεις στις ΜΕΘ, για τις οποίες έγινε και ο γνωστός πρόσφατος σάλος στα ΜΜΕ, επέβαλαν να προσλαμβάνεται (λόγω των απαγορεύσεων προσλήψεων) προσωπικό μέσω του ΚΕΕΛΠΝΟ από το 2009 και μετά.
Πολλές εξ αυτών που είχαν πρόβλημα νομιμότητας έγιναν με εκ των υστέρων εγκρίσεις.
Στην απογραφή του 2013 καταγράφηκαν 596 εργαζόμενοι στον φορέα.
Στην αμέσως επόμενη απογραφή, το 2014, και ενώ είχαν συσταθεί μόνο 16 επιπλέον θέσεις, το σύνολο των εργαζομένων στον φορέα ανήλθε σε 888 άτομα (οι μισοί διοικητικοί υπάλληλοι).
Από τον έλεγχο του 2014 προκύπτει ότι δόθηκαν 52 (!) επιδόματα για θέσεις προϊσταμένων και προϊσταμένων διευθύνσεων, ενώ από τον υπάρχοντα κανονισμό που υποτίθεται ότι εφαρμόζεται υπάρχει πρόβλεψη μόνο για 6 επιδόματα.
Δόθηκαν σε ορισμένους υπαλλήλους μεγάλα ποσά αναδρομικών αποδοχών, ενώ άλλοι που αναβαθμίστηκαν παρέμειναν στο αρχικό μισθολόγιο.

Πάρτι με συμβάσεις και προμήθειες

ευρώ
Σύμφωνα με τους ελεγκτές, το γραφείο προμηθειών (με μόνο έναν υπάλληλο) δεν λειτουργούσε.
Ολα γίνονταν χωρίς αιτήματα και δικαιολογητικά, ενώ επιλέγονταν οι προμηθευτές με απευθείας αναθέσεις ή με πρόχειρους διαγωνισμούς.
Δεν υπήρχαν επίσης τήρηση πρωτοκόλλου παράδοσης παραλαβής, ούτε βεβαιώσεις καλής εκτέλεσης
Το 2014 δόθηκαν σε 240 εργαζόμενους αποσπασμένους σε Νοσοκομεία, ΜΕΘ κ.λπ. υπερωρίες συνολικού ύψους 910.000 ευρώ κι αυτό όταν από τους 240 μόνο οι 50 ήταν γιατροί και νοσηλευτές.
Οι υπερωρίες δεν αντιστοιχούσαν καν στο διάστημα που υποτίθεται ότι έγιναν.
Δόθηκαν επιδόματα εκπαιδευτικών αδειών διάρκειας δύο χρόνων με εκ των υστέρων εγκρίσεις.
Αλλαζαν οι βαθμίδες εκπαίδευσης του προσωπικού χωρίς πρωτόκολλα κατάθεσης πτυχίου, χωρίς αιτήματα από τους υπαλλήλους με έγκριση του διευθυντή.
Οι αποσπασμένοι απασχολούμενοι στο υπουργείο Υγείας ανεξάρτητα από τους περιορισμούς πληρώνονταν από τον προϋπολογισμό του φορέα.
Ξεκίνησε το 2015 έλεγχος εγκυρότητας πτυχίων, πειθαρχικών παραπτωμάτων και απαιτούμενων βεβαιώσεων για το προσωπικό, που ωστόσο δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί.
Σήμερα οι συνδικαλιστικές ηγεσίες μέμφονται το υπουργείο Υγείας για τις καθυστερήσεις στις ΜΕΘ λόγω των ελέγχων και των παρατυπιών, που οδήγησαν άλλωστε στην αντικατάσταση της διοίκησης του ΚΕΕΛΠΝΟ.
Ωστόσο, είναι σαφές και από τις σχετικά «χλιαρές» ανακοινώσεις της ΠΟΕΔΗΝ (2013, 2014) ότι οι εργαζόμενοι και γνώριζαν και γνωρίζουν πώς γίνονται διαχρονικά οι προσλήψεις όταν δεν εφαρμόζονται στοιχειώδη αντικειμενικά και διαφανή κριτήρια, και πλέον είναι αναγκαίο, για το δικό τους συμφέρον, να πιέσουν και οι ίδιοι σε αυτήν την κατεύθυνση.
Η προθεσμία συμμόρφωσης που δίνεται από τους ελεγκτές ώστε να συσταθούν οι απαραίτητες οργανικές θέσεις, να καθοριστούν ο αριθμός, οι κατηγορίες, η ειδικότητα, τα προσόντα και η διάρκεια των συμβάσεων εργασίας των θέσεων αυτών και να διασφαλιστεί ότι η διοίκηση του φορέα περιορίζεται στον διοικητικό της ρόλο και δεν προβαίνει σε θέσπιση κανόνων, είναι 5 μήνες!
Δεν υπήρχε Προϊστάμενος Οικονομικών Υπηρεσιών, όπως ορίζει ο νόμος, και όλες οι αποφάσεις διαχείρισης δαπανών και εξόφλησης λαμβάνονταν αποκλειστικά από τη Διοίκηση.
Ουσιαστικά δεν υπήρχε λογιστήριο. Δεν υπήρχαν αναλυτικά στοιχεία για την οικονομική λειτουργία, ενώ εγκαταλείφθηκε από το 2011 και μετά κάθε πρόγραμμα μηχανοργάνωσης λογιστηρίου.
Ολο αυτό οδήγησε στην απόλυτη αδυναμία απεικόνισης των δοσοληψιών του φορέα, του πραγματικού ύψους των δαπανών και των οφειλών, ενώ υπήρχε και συνεργασία με εξωτερικό οικονομικό σύμβουλο (38.000 ευρώ δόθηκαν το 2014). Δεν υπήρχαν κανενός είδους λογιστικά βιβλία και εγγραφές, ειδικά το 2014.

Χωρίς αντίγραφα

Σύμφωνα με τους ελεγκτές, το γραφείο προμηθειών (με έναν μόνο υπάλληλο) δεν λειτουργούσε.
Ολα γίνονταν χωρίς αιτήματα και δικαιολογητικά, ενώ επιλέγονταν οι προμηθευτές με απευθείας αναθέσεις ή με πρόχειρους διαγωνισμούς.
Με διάταξη του 2015 καταργείται και αυτή η εξαίρεση και το ΚΕΕΛΠΝΟ υποχρεώνεται να λειτουργεί και στις προμήθειες σύμφωνα με τον νόμο για τις προμήθειες του Δημοσίου.
Δεν υπήρχε τήρηση πρωτοκόλλου παράδοσης παραλαβής, ούτε βεβαιώσεις καλής εκτέλεσης.
Δεν εκδόθηκαν καν αποφάσεις ανάληψης υποχρέωσης.
Οι εντολές πληρωμών που δίνονται στις τράπεζες για δικαιούχους προμηθευτές δεν υπάρχουν σε αντίγραφα, ενώ υπογράφονται από κάποιο μέλος του Δ.Σ.
Επίσης, επειδή πραγματοποιούνται με το σύστημα ΔΙΑΣ, υπάρχουν και μεγάλες επιβαρύνσεις του φορέα.
Από τα στοιχεία προέκυψε ότι καταβλήθηκαν χρήματα χιλιάδων ευρώ για εξόφληση δύο φορές στον ίδιο δικαιούχο.
Για την προμήθεια αντιδραστηρίων καταβάλλονται ετησίως εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ και, παρ’ ότι τα ποσά αυξάνονται ραγδαία (π.χ. τα 2 εκατ. ένα χρόνο μετά γίνονται 8 εκατ.), ο προμηθευτής παραμένει ο ίδιος.
Σε ό,τι αφορά τις δαπάνες σε προμηθευτές το 2014, τη μεγαλύτερη μερίδα έχουν η «επικοινωνία», με ποσό 5.868.000 ευρώ, και οι «υπηρεσίες ασφάλειας», 2.404.000 ευρώ (ποσοστά 38,71% και 15,86% αντιστοίχως). Στο πόρισμα υπάρχουν αναλυτικά τα ποσά και οι εταιρείες που τα εισέπραξαν.
Οι ελεγκτές διαπιστώνουν ότι δεν ήταν ρεαλιστικός ο προϋπολογισμός και ήταν ελλιπής η ανάλυση απολογισμού το 2014.
Προϋπολογίστηκαν έσοδα κατά 11 εκατ. ευρώ περισσότερα από όσα τελικά εγκρίθηκαν, ενώ υπήρξαν 888.000 ευρώ έσοδα που δεν είχαν προϋπολογιστεί.
Τα έξοδα για το προσωπικό ανήλθαν σε 17.300.000, ενώ είχαν προϋπολογιστεί 15.600.000.
Για τις αποδοχές νέου ιατρονοσηλευτικού προσωπικού προϋπολογίστηκε ποσό 6 εκατ. ευρώ για το οποίο όμως δεν εμφανίζεται πουθενά ανάλωση!
Από το υπουργείο Υγείας εγκρίθηκαν με σχετικές υπουργικές αποφάσεις επιχορηγήσεις συνολικού ποσού 44.543.552 ευρώ, εκ των οποίων ποσό ύψους 13.800.000 ευρώ αφορούσε έκτακτες επιχορηγήσεις για την αποπληρωμή δόσεων των δανείων που είχε συνάψει ο οργανισμός με την εγγύηση του ελληνικού Δημοσίου.

Διπλασιασμός δαπανών

Το ΚΕΕΛΠΝΟ συνολικά χρωστάει ακόμα σε δάνεια (του 2008 και του 2009) 185.500.000 ευρώ.
Μεγάλο μέρος αφορά την εξαιρετικά αμφιλεγόμενη απόκτηση και ανακαίνιση του κεντρικού κτιρίου.
Ολες οι δαπάνες σχεδόν διπλασιάστηκαν. Υπολογίστηκαν εξυπηρετήσεις δανείων πολύ μεγαλύτερες από όσες τελικά πραγματοποιήθηκαν.
Στις Δαπάνες Λειτουργίας αναγράφονται όλα μαζί, οπότε δεν μπορεί να υπολογιστεί, για παράδειγμα, πόσα χρήματα δόθηκαν για εξετάσεις ασθενών με HIV και πόσα σε άλλες δράσεις ή γενικές δαπάνες.
Δεν καταγράφονται πουθενά τα περιουσιακά στοιχεία του ΚΕΕΛΠΝΟ, όπως ο νόμος υποχρεώνει.
Αποτέλεσμα, δεν υπάρχει ούτε δυνατότητα υπολογισμού ούτε και διασφάλισης της περιουσίας του φορέα.
Τα έξοδα τελικά ήταν 20 εκατ. ευρώ πάνω από τα έσοδα, με αποτέλεσμα αυτό να είναι και το τεράστιο έλλειμμα του 2014.
Παράλληλα, δεν μπορεί να διαπιστωθεί λόγω ελλιπών στοιχείων αν το έλλειμμα ήταν νέο ή προέρχεται και από προηγούμενες χρήσεις.
Αναμένονται τώρα οι πρωτοβουλίες του νέου Δ.Σ. του ΚΕΕΛΠΝΟ και του προέδρου Θεόφιλου Ρόζενμπεργκ τόσο ως προς τη συμμόρφωση στις συστάσεις των ελεγκτών όσο και ως προς ένα ΚΕΕΛΠΝΟ λειτουργικό και κυρίως διάφανο.
efsyn

Τα έχουμε δει όλα πλέον στον Τύπο



του Πέτρου Παπαβασιλείου
Για τους παλαιότερους, οι εφημερίδες του ΔΟΛ – και ειδικά «ΤΑ ΝΕΑ» – αποτελούσαν, τις καλές εποχές του Τύπου, έναν «οδηγό» για την προσέγγιση της επικαιρότητας. Όλοι γνωρίζαμε καλά ότι το συγκρότημα πάντα μετείχε των αχράντων μυστηρίων του πολιτικού παρασκηνίου, όπως το σύνολο σχεδόν των «μεγάλων μαγαζιών», ωστόσο άπαντες αποδεχόμασταν και παραδεχόμασταν τη μοναδικότητα από την οποία διακρινόταν το οπτικό πρίσμα της Χρήστου Λαδά. Γι΄ αυτό και «ΤΑ ΝΕΑ» στρογγυλοκάθονταν άνετα, επί δεκαετίες, στο… ρετιρέ του «σώματος» των εφημερίδων, όπως τις ξεφύλλιζαν σε καθημερινή βάση, αρχισυντάκτες, δημοσιογράφοι και πολιτικοί.
Από «ΤΑ ΝΕΑ» πέρασαν ορισμένες από τις καλύτερες πένες. Χιλιάδες εξαιρετικά ρεπορτάζ, αποκαλύψεις, επιμόρφωση, συμβολή στην κοινωνία. Παλιότερα, μάθαινες από «ΤΑ ΝΕΑ». Σήμερα, ως άλλη ναυαρχίδα μιας εγκατεστημένης νοοτροπίας, αποτελεί και πάλι «οδηγό», αλλά με αρνητικό τρόπο αυτή τη φορά. Διαβάζοντάς την, καταλαβαίνεις που πάει η δουλειά. Ποιον και που «στοχεύει» το σύστημα που εκφράζει όλους εκείνους οι οποίοι -άλλος λιγότερο και άλλος περισσότερο- ταυτίστηκαν ή στιγματίστηκαν με την έννοια της εσωτερικής διαπλοκής (μικρής ή μεγάλης δεν έχει σημασία).
Ύστερα από 21 χρόνια στο χώρο, υπάρχουν στιγμές, που νομίζω πως δεν με συνδέει απολύτως τίποτα με συναδέλφους με τους οποίους ζήσαμε πολλά μαζί. Καλά παιδιά, πολύ καλοί δημοσιογράφοι, αλλά ανεξήγητο το ποσοστό μετάλλαξής τους. Ντρέπομαι που το λέω, αλλά με ορισμένους από αυτούς, ντρέπομαι να μιλήσω ακόμη και στο τηλέφωνο…
  • TANEAΗ κριτική στην εκάστοτε κυβέρνηση αποτελεί υποχρέωση. Άλλο, όμως, κριτική και άλλο η αλλοίωση (όχι του πολιτεύματος), αλλά των συνειδήσεών μας…
  • Χθες, ο υπουργός Επικρατείας, Νίκος Παππάς, έχοντας απέναντί του περίπου 80 δημοσιογράφους, στην παρουσίαση του μητρώου online media, παραδέχθηκε αστειευόμενος, ότι οι πιο δύσκολες ερωτήσεις προς την κυβέρνηση είναι αυτές που σχετίζονται με την ταχύτητα υλοποίησης ορισμένων εξαγγελθεισών πρωτοβουλιών («γιατί δεν φέρατε νωρίτερα αυτό, γιατί δεν κάνατε πιο γρήγορα με το άλλο»). Το επισημαίνω γιατί κάποια στιγμή, παλιότερα, τον είχα ρωτήσει αν θα ήταν εφικτό ο διαγωνισμός για τις τηλεοπτικές άδειες να διεξαγόταν την πρώτη κυβερνητική περίοδο του ΣΥΡΙΖΑ.
  • Κριτική, λοιπόν, μπορεί να ασκήσει κανείς για πάρα πολλά θέματα. Για την ανεργία, για τις καθυστερήσεις, για την ανάπτυξη που δεν έρχεται, για την επιμέρους φορολογία, για τη γραφειοκρατία, για, για, για…
  • Το να υποστηρίζεις, όμως, ότι η αναθεώρηση του Συντάγματος είναι αλλοίωση του χαρακτήρα του πολιτεύματος, ή να αντιμετωπίζεις μια ολόκληρη κυβέρνηση περίπου σαν… απατεώνες, όταν δεν έχεις κάνει το ίδιο με τους… πραγματικούς απατεώνες, sorry αλλά αυτό το… πράγμα δεν έχει σχέση με τη δημοσιογραφία. Όπως δεν έχει σχέση με τη δημοσιογραφία η παραποίηση δηλώσεων και η άκρατη ειρωνεία στο βασικό ρεπορτάζ (εξαιρούνται τα παραπολιτικά όπου εκεί, παραδοσιακά, κρίνεται αποδεκτή η δηκτική προσέγγιση).
  • Δεν ξέρω τι άλλο να γράψω. Κρίμα…
ALTSANTIRI

Ο Τσίπρας πουλάει τον Παρθενώνα!



της Νικόλ Λειβαδάρη
Ο Τσακαλώτος πούλησε νύχτα τους τάφους των Βενιζέλων. Ο Τσίπρας πούλησε το… «κανένα σπίτι στα χέρια τραπεζίτη» κι αγόρασε κοψοχρονιά το δικό του σπίτι από χρεοκοπημένο αυτόχειρα. Ο Μάρδας πούλησε δυο – τρία νησιά και, μαζί, και μια ντουζίνα επενδυτικά χαρτοφυλάκια στους πρόσφυγες της Ειδομένης.
Ο Κατρούγκαλος τα έκανε πλακάκια με τον ΣΕΒ κι έκοψε τον 13ο και τον 14ο μισθό, -  προληπτικώς και αυτοβούλως - πριν καν του το ζητήσει το ΔΝΤ για να κάνει τα γλυκά μάτια στη Λαγκάρντ.
Ο Φίλης, αφού πούλησε Πόντιους, Αρμενίους, Ασσυρίους, αρχαία, νέα, κι όλα τα ιερά και όσια του έθνους μαζί, πήρε σβάρνα τα σπίτια κι άρχισε παιδομάζωμα για να στείλει στα σοβιέτ τα κρυμμένα πριγκιπόπουλα και τις βασιλοπούλες.
Και μετά πήρε και τη χατζάρα να… σφάξει τα φωνήεντα της ελληνικής γλώσσας. Έχουμε πολλά φωνήεντα, είπε – επτά έχουμε, είπε, άρα μας περισσεύουν, ευκαιρία να κόψουμε δύο. Το εξήγγειλε, λέει, σε εκδήλωση με συμβασιούχους ναυαγοσώστες, κομματικά μέλη του ΣΥΡΙΖΑ. Και το έγραψε το Κουλούρι. You know, koulouri.gr, το γνωστό σατιρικό site.
‘Ομορφα. Γελάσαμε όλοι κι αυτή τη φορά, τρολάραμε τα δέοντα και πήγαμε για ύπνο. Όλοι, εκτός από τον αντιπρόεδρο της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Διάβασε ο Άδωνις για τη… σφαγή των φωνηέντων και κατελήφθη από εθνικό αμόκ. Κι εκεί που πουλούσε τηλεοπτικώς τα βιβλία του, στο διάλειμμα της αντιπροεδρίας, κατακεραύνωσε σφαγείς, ψεύτες, και ψηφοφόρους παρέα:
«Υπάρχει συζήτηση», αναφώνησε, «για κατάργηση των πολλών φωνηέντων που διαλύουν, λέει,  είναι ένα απολειφάδι του συστήματος, της ελληνικής γλώσσας. Δεν έχεις καμία δικαιολογία που τους ψήφισες, είσαι και εσύ συνυπεύθυνος γιατί  η πατρίδα μας έχει πάρει αυτή τη κατηφόρα. Γιατί δεν κάνατε λίγο υπομονή, δεν βάλατε λίγο το μυαλό σας να δουλέψει, δεν συγκρατήσατε το θυμικό σας αλλά πήγατε όλοι μαζί και ακολουθήσατε τον ψεύτη;».
Δύο φορές όμορφα. Εκεί που ψάχναμε εάν μας κυβερνούν οι αυταπάτες, αντιληφθήκαμε (ξανά) ότι η μόνη μας εναλλακτική είναι η απύθμενη πολιτική βλακεία. Κι ότι η αξιωματική αντιπολίτευση έχει, προ πολλού, εκχωρήσει τον θεσμικό της ρόλο στη βιομηχανία των τρολ.
Αδυνατώντας να αντιληφθεί ότι εάν πέσει η κυβέρνηση, δεν θα πέσει διότι τα, έμμισθα και μη, τρολ παράγουν περισσότερες ειδήσεις -απάτη, απ’ όσες μπορούν να καταναλώσουν.
Eάν πέσει η κυβέρνηση, θα πέσει γιατί η κοινωνία είχε αυταπάτες μαζί με τον Τσίπρα. Γιατί,  επίσης,  η Μέρκελ– κατά τον σύμβουλό της, «σοφό» Πέτερ Μπόφινγκερ- αποφάσισε να κάνει τη Γερμανία ευρωπαϊκό χωριό του Αστερίξ και να κληροδοτήσει τις επόμενες γενιές με ένα αδιέξοδο βουνό λιτότητας.
Και γιατί η ανάπτυξη δεν έρχεται με ραντεβού, ούτε δια πρωθυπουργικής παραγγελίας, αλλά με ριζοσπαστικές κινήσεις κατά της διαφθοράς, της γραφειοκρατίας, και της παλαιοκομματικής φαυλότητας. Τις οποίες ακόμη δεν έχει αποτολμήσει η κυβερνώσα ριζοσπαστική Αριστερά.
Εάν επ’ αυτών έχει στοιχειώδη δομικό και εναλλακτικό λόγο να αρθρώσει η αντιπολίτευση, μπορεί και να έχει ακόμη μια ελπίδα. Αν μη τι άλλο, ελπίδα σοβαρής ύπαρξης.
Σε διαφορετική περίπτωση, θα πέσει πρώτη. Ολοφυρόμενη ότι «ο Τσίπρας πουλάει τον Παρθενώνα!». Χωρίς να ανοίξει μύτη…
tvxs

Αποκλειστικό: Δίδακτρα στα πανεπιστήμια θα πληρώνουν όσοι ψήφισαν Ναι



του Πέτρου Κατσάκου
Την περασμένη εβδομάδα είπαμε να τους πάρουμε στην πλάκα και στο καλαμπούρι μπας και λειτουργήσει σαν αντίδοτο στη βλακώδη προπαγάνδα που μας στομώνουν από το πρωί έως το βράδυ. Δεν έπιασε δυστυχώς το αστείο με τον δακρυσμένο «Μικρό Πρίγκηπα». Αποτύχαμε παταγωδώς. Απέτυχαν και όλοι όσοι προσπάθησαν να δουν τη χιουμοριστική πλευρά του παραμυθιού με τη «μαϊμού» απαγόρευση.
Ακόμη πιο παταγώδης η αποτυχία για τη γνωστή στους χρήστες του Διαδικτύου σατιρική ιστοσελίδα «Το Κουλούρι», που, αντί να βγάλει λίγο γέλιο στους αναγνώστες της κατάφερε να ξεσηκώσει την οργή του αμίμητου Άδωνι Γεωργιάδη.
Είπαν τα παιδιά του "Κουλουριού" να συνεισφέρουν στην αποδόμηση των κατασκευασμένων ειδήσεων σχετικά με τις φοβερές και τρομερές ιδέες του υπουργείου Παιδείας αναρτώντας τη «δήλωση» Φίλη «δεν καταλαβαίνω γιατί επιμένουμε να έχουμε τόσα πολλά φωνήεντα» και έτρεξε ο αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας να αντεπιτεθεί από τηλεοράσεως με τη μνημειώδη ψυχραιμία και νηφαλιότητα που τον διακρίνει.
«Υπάρχει συζήτηση για κατάργηση των πολλών φωνηέντων που διαλύουν την ελληνική γλώσσα. Δεν έχεις καμία δικαιολογία που τους ψήφισες, είσαι και εσύ συνυπεύθυνος για την πατρίδα μας που έχει πάρει αυτή τη κατηφόρα» είπε με στόμφο ο κ. Γεωργιάδης αφήνοντας άναυδους (ίσως και άνεργους) τους εμπνευστές του αστείου στο "Κουλούρι".
Τι κι αν η «είδηση» ήταν ένα καλαμπούρι; Τι κι αν έβγαζε μάτια από μακριά το «ψέμα»; Ακάθεκτος ο ελληνόψυχος αντιπρόεδρος της Ν.Δ. εξαπέλυε μύδρους και μύθους στα κεφάλια των ξεκαρδισμένων τηλεθεατών. Ακάθεκτη, όμως, και η εφημερίδα των μεγάλων αποκαλύψεων, που συναγωνίζεται πλέον επάξια το "Κουλούρι", καθώς, μετά την αποκάλυψη των αντιμοναρχικών εμμονών της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας ξαναχτύπησε τόσο με το ενυπόγραφο σημείωμα του εκδότη της που κήρυξε ανένδοτο αγώνα για την προστασία των ελληνόπουλων από τους ληστοσυμμορίτες του ΣΥΡΙΖΑ, όσο και με μια ακόμη συγκλονιστική αποκάλυψη.
Μετά τα «πριγκηπόπουλα», αποκάλυψαν ή ανακάλυψαν, για την ακρίβεια και την «επιβολή διδάκτρων και φραγμών στα πανεπιστήμια» από το υπουργείο Παιδείας. Και πού στήριξαν την ανακάλυψη; Στο παράρτημα (σελ. 124-5), εκεί όπου, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Επιτροπής Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία Αντώνη Λιάκο, «συνοψίζονται οι επώνυμες προτάσεις που έχουν υποβάλει περισσότεροι από 500 πολίτες στον ηλεκτρονικό κόμβο του υπουργείου Παιδείας στο διάστημα των τελευταίων πέντε μηνών».
Εκεί, λοιπόν, ανακάλυψαν την «είδηση» των διδάκτρων στα πανεπιστήμια κι εμείς θα την πάμε κι ένα βήμα παραπέρα για να δικαιώσουμε τον φίλο μας Γιώργο Κυρίτση και να πουλήσουμε κι εμείς μια αποκάλυψη, έστω και χωρίς κουπόνια σούπερ μάρκετ. Δίδακτρα, να ξέρετε, θα πληρώνουν από τον Σεπτέμβριο μόνο οι φοιτητές που οι γονείς τους ψήφισαν Ναι στο δημοψήφισμα του 2015. Και σε όποιον αρέσει. Σε όποιον δεν αρέσει ας πάρει τα παιδιά του και ας τα φυγαδεύσει μαζί με τα λεφτά του στην Ελβετία για να τα γλιτώσει από το «παιδομάζωμα».
left